Als een auto heel lelijk is, wil je er dan in rijden?
- Dennis Cavallino
Neem die nieuwe Jaguar.
Of veel mensen een 1 serie (vind ik zelf niet overigens).
Ik weiger het gewoon om in een lelijke Jaguar te rijden. En het is algemeen bekend dat de 1 serie goed stuurt, maar dat er hele grote groepen autoliefhebbers zijn die er gewoon niet in wilden rijden. Uit protest.
Interesseert het jou hoe een auto smoelt? En maken de rijeigenschappen dat nog goed?
Neem die nieuwe Jaguar.
Of veel mensen een 1 serie (vind ik zelf niet overigens).
Ik weiger het gewoon om in een lelijke Jaguar te rijden. En het is algemeen bekend dat de 1 serie goed stuurt, maar dat er hele grote groepen autoliefhebbers zijn die er gewoon niet in wilden rijden. Uit protest.
Interesseert het jou hoe een auto smoelt? En maken de rijeigenschappen dat nog goed?
- Downforce Dennis
Re: Als een auto heel lelijk is, wil je er dan in rijden?
Jep, maakt mij echt niet uit. Geef mij een hondslelijke citroën maar met 3.5 turbocharged V6 RWD Drexler edition en daar hos ik ook graag mee rond. 't is belangrijker welk gevoel de auto je geeft.
Zet daarentegen een hondslelijk vrouwmens naast me in een mooie auto, daar pas ik voor...
Zet daarentegen een hondslelijk vrouwmens naast me in een mooie auto, daar pas ik voor...

-
Rijdynamiek staat met stip bovenaan als we het over fun auto's hebben. Echter, de E36 is een twijfelgeval die zou ik kunnen laten staan door zijn onovertroffen lelijkheid. De is200 is dan ook een kat int bakkie. Ik vind het persoonlijk echt een geweldig strak gelijnde wagen die schijnbaar beter stuurt en gebalanceerd is dan een E46 en gezien de depreciation van het model is het zeker wel een kanshebber als fun auto over een jaartje.
Een zakelijke wagen is een ander verhaal. Daar gaat het gewoon om imago, prijs en rijdynamiek.
Een zakelijke wagen is een ander verhaal. Daar gaat het gewoon om imago, prijs en rijdynamiek.
Laatst gewijzigd door HSR op 11 mar 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik stap toch ook zonder blikken of blozen in de VW Polo van me moeder
Deze auto is in mijn ogen het tegenovergestelde van DF
De Twingo van me vriendin was echt iets te...
Deze hebben we dan ook maar vervangen

Deze auto is in mijn ogen het tegenovergestelde van DF
De Twingo van me vriendin was echt iets te...

Deze hebben we dan ook maar vervangen

Laatst gewijzigd door Hunter op 11 mar 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik wil geen lelijke auto. ( punt) Ook al is het verder allemaal top. Het oog wil ook wat, sterker dat maakt voor mij 1/2 the DF, de andere 1/2 zijn dan de rij eigenschappen, is dat bijelkaar dat wat ik wil, dan is het dus klaar.
Beauty is in the eye off the beholder, dus als ik hem lelijk vind, dan sla ik wederom beleefd over.
In rijden kan me niet schelen, ik rijd ook in de Alto van mijn moeder, maar kopen; neh, dat dus weer niet.
Beauty is in the eye off the beholder, dus als ik hem lelijk vind, dan sla ik wederom beleefd over.
In rijden kan me niet schelen, ik rijd ook in de Alto van mijn moeder, maar kopen; neh, dat dus weer niet.
Laatst gewijzigd door romo op 11 mar 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Hangt er van af hoe je het bedoelt ?
Kijk ikzelf zal nooit veel geld (meer dan 5000 euro) uitgeven aan een auto die ik lelijk vind.
Maar als ik voor een baas zou werken en ik kreeg een lelijke leasebak in mijn mik gedouwd, dan zou ik er gewoon mee gaan rijden.
De nieuwe Jaguar vind ik eigenlijk helemaal niet zo lelijk, geen pure schoonheid, maar er rijden zoveel beroerder modellen rond.
Wat voor mij wel geld, is dat als ik echt veel geld aan een auto uit ga geven, hij in mijn ogen ook echt een mooie auto moet zijn. Een Porsche Cayman zou ik bv om die reden niet kopen, omdat ik die niet supermooi vind voor het geld, hoe goed die auto ook is.
Kijk ikzelf zal nooit veel geld (meer dan 5000 euro) uitgeven aan een auto die ik lelijk vind.
Maar als ik voor een baas zou werken en ik kreeg een lelijke leasebak in mijn mik gedouwd, dan zou ik er gewoon mee gaan rijden.
De nieuwe Jaguar vind ik eigenlijk helemaal niet zo lelijk, geen pure schoonheid, maar er rijden zoveel beroerder modellen rond.
Wat voor mij wel geld, is dat als ik echt veel geld aan een auto uit ga geven, hij in mijn ogen ook echt een mooie auto moet zijn. Een Porsche Cayman zou ik bv om die reden niet kopen, omdat ik die niet supermooi vind voor het geld, hoe goed die auto ook is.
- RVV
Hugo schreef:
In 2003 stond ik voor de keuze of een IS 200 of een e46 323i sedan. Toen vond ik de e46, echt een stuk beter sturen en vooral meer feedback geven. Onderstel van de IS 200 vond ik ook wat zweverig aanvoelen.
De is200 is dan ook een kat int bakkie. Ik vind het persoonlijk echt een geweldig strak gelijnde wagen die schijnbaar beter stuurt en gebalanceerd is dan een E46
In 2003 stond ik voor de keuze of een IS 200 of een e46 323i sedan. Toen vond ik de e46, echt een stuk beter sturen en vooral meer feedback geven. Onderstel van de IS 200 vond ik ook wat zweverig aanvoelen.
- Bert ///M3
- GTRene
moet wel zeggen dat ik dan niet snel in een lelijke auto ga rijden..er naast zitten oke, maar rijden niet snel alleen voor nood
zeggen sommige dames uit het verleden wel eens, jij rijd toch graag? rij jij maar (in hun citroen ofzo) ik zeg dan, nee dankje, als je nu een supercar had oid dan graag
anders denk ik ook wel eens stel dat ze me zien rijden in die auto
dus ja, buitenkant telt wel mee, maar voor nood rijd ik "alles"

zeggen sommige dames uit het verleden wel eens, jij rijd toch graag? rij jij maar (in hun citroen ofzo) ik zeg dan, nee dankje, als je nu een supercar had oid dan graag

-
Rico v Velzen schreef:Hugo schreef:
De is200 is dan ook een kat int bakkie. Ik vind het persoonlijk echt een geweldig strak gelijnde wagen die schijnbaar beter stuurt en gebalanceerd is dan een E46
Klopt, IS200 heeft standaard een veel softer onderstel, de Sport scheen wel heel erg dynamisch te zijn, had wel een sper, dikkere stabi's en strakker onderstel.
Beter geeft Dennis Schroyen zijn mening hierover, hij zal die IS'jes wel vaak genoeg gemolesteerd hebben

- Peter Tunissen
Inderdaad ja, ik rij wel in alles wat wielen heeft, maakt verder niet uit.Rico v Velzen schreef:Hangt er van af hoe je het bedoelt ?
Om er zelf geld aan uit te geven hoeft een auto voor mij niet mooi te zijn, maar de X factor moet er wel zijn.
Een Impreza GTT is geen mooie auto, maar ik zou er graag weer eentje hebben, zelfde verhaal geldt bijvoorbeeld voor een EVO VI.
Maar een Suzuki Wagon R zou ik geen euro aan uitgeven.
-
Nee ik zou er toch altijd een niet volmaakt gevoel aan overhouden. Zou dus niet snel een lelijke auto kopen. Bij een klein budget heb je natuurlijk weinig te eisen (je kunt niet alles willen) dus dan liggen de zaken anders. In het geval van een auto van de zaak zou ik misschien niet zo kritisch zijn omdat je dan toch tussen de wat saaiere auto's moet kiezen. Maar dat is ook weer niet gelijk aan lelijk 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Pescatore
Zoals anderen dit al aangaven hier; een funauto moet vooral goed sturen, remmen, schakelen etc., uiterlijk zal me dan een rotzorg zijn. Vandaar ook dat de e36 zo geliefd is hier
Bij een dagelijkse woon-werk auto staat comfort en een goede audioinstallatie bovenaan mijn lijst. 'Road presence' is hierbij zeker van belang en meestal vertaald dat zich in een fraaie buitenkant. Neem bijvoorbeeld de Citroën C6; vanuit rijdersoogpunt om te huilen, maar hij is wel lekker comfortabel én je ziet hem bijna nooit rijden. Daarbij heeft de buitenkant ook wel wat. Liever zo'n C6 dus, dan aan te sluiten in de rij met stuiterige A6'en, dertien-in-een-dozijn 525d's en taxi-E's

Bij een dagelijkse woon-werk auto staat comfort en een goede audioinstallatie bovenaan mijn lijst. 'Road presence' is hierbij zeker van belang en meestal vertaald dat zich in een fraaie buitenkant. Neem bijvoorbeeld de Citroën C6; vanuit rijdersoogpunt om te huilen, maar hij is wel lekker comfortabel én je ziet hem bijna nooit rijden. Daarbij heeft de buitenkant ook wel wat. Liever zo'n C6 dus, dan aan te sluiten in de rij met stuiterige A6'en, dertien-in-een-dozijn 525d's en taxi-E's

- Downforce Dennis
Ik heb er 2 lopen als instructieauto's voor de circuittraining die ik geef. Beide buy-back's dus ik had nog wat budget over om ze op een TTE ophanging, powerflex, chipkuur en doorgelaste rolkooi te trakteren. Per auto kwam ik uit op 10k eur. (excl btw) en ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt! Ze rijden echt superstrak, geweldige balans. Enige minpunten zijn de remmen en erg makke motor. Voelt gewoon niet aan als 150 pk en draait niet graag hoge toerentallen. Betrouwbaar zijn ze dan weer wel :twisted:hugo schreef:Rico v Velzen schreef:Hugo schreef:
Klopt, IS200 heeft standaard een veel softer onderstel, de Sport scheen wel heel erg dynamisch te zijn, had wel een sper, dikkere stabi's en strakker onderstel.
Beter geeft Dennis Schroyen zijn mening hierover, hij zal die IS'jes wel vaak genoeg gemolesteerd hebben
Ze krijgen echt fenomenaal hard op hun flikker. De laatste keer is er eentje vol dwars in de grindbak gegaan tegen 120 ofzo op monte blanco. Op een kapotte band en kromme velg na niets aan het handje. Motor warmrijden doen we als volgt: starten, begrenzertrappen en een streep rubber leggen...
Ze hebben het toch al 7,5k km uitgehouden. En op een gebroken ophangingsdriehoek en een tiental kromme schijven na, probleemloos!
Beetje olie lusten ze wel, maar is blijkbaar normaal.
1jz of beter 2JZ GTE erin en dat powerprobleem is opgelost

wel even bij drexler langs dan...
-
Als ik een beperkt budget had waardoor ik feitelijk alleen maar een lelijke auto zou kunnen kopen dan zou ik er in rijden als dat ding dan ook maar goed presteerde.
Stuurgedrag, wegligging, remmen en snelheid zijn voor mij in die omstandigheden belangrijker dan het uiterlijk.
Maar met een groter budget is uiterlijk minstens weer net zo belangrijk.
Kun je het nog volgen Cav?
Stuurgedrag, wegligging, remmen en snelheid zijn voor mij in die omstandigheden belangrijker dan het uiterlijk.

-
Dennis Schroyen schreef:Ik heb er 2 lopen als instructieauto's voor de circuittraining die ik geef. Beide buy-back's dus ik had nog wat budget over om ze op een TTE ophanging, powerflex, chipkuur en doorgelaste rolkooi te trakteren. Per auto kwam ik uit op 10k eur. (excl btw) en ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt! Ze rijden echt superstrak, geweldige balans. Enige minpunten zijn de remmen en erg makke motor. Voelt gewoon niet aan als 150 pk en draait niet graag hoge toerentallen. Betrouwbaar zijn ze dan weer wel :twisted:hugo schreef:Rico v Velzen schreef:Hugo schreef:
Ze krijgen echt fenomenaal hard op hun flikker. De laatste keer is er eentje vol dwars in de grindbak gegaan tegen 120 ofzo op monte blanco. Op een kapotte band en kromme velg na niets aan het handje. Motor warmrijden doen we als volgt: starten, begrenzertrappen en een streep rubber leggen...
Ze hebben het toch al 7,5k km uitgehouden. En op een gebroken ophangingsdriehoek en een tiental kromme schijven na, probleemloos!
Beetje olie lusten ze wel, maar is blijkbaar normaal.
1jz of beter 2JZ GTE erin en dat powerprobleem is opgelost
wel even bij drexler langs dan...
kan jij niet voor mij een goedkope IS200 regelen? Sport versie met handbak, opties zijn voor pussy;s dus dat is niet belangrijk 8)
- Mack
- Dennis Cavallino
Helemaal duidelijk Dex. Vandaar ook dat ik de Jag erbij haal. Binnen dat budget wil ik wel eisen stellen. Dan mag het uiterlijk zeker geen compromis zijn (en dat is de productieversie zeker wel, de prototype was dat namelijk ook al).Dexter schreef:Als ik een beperkt budget had waardoor ik feitelijk alleen maar een lelijke auto zou kunnen kopen dan zou ik er in rijden als dat ding dan ook maar goed presteerde.
Overigens vind ik een Lada Niva gewoon geen lelijke auto. Als ze er 50.000 euro voor zouden vragen wel.

Budget maakt dus zeker wel uit of je iets mooi of lelijk vindt, denk ik.