Prodrive Performance pack voor AM V8 Vantage

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Prodrive Performance pack voor AM V8 Vantage

Bericht door Tristan » 10 mar 2008, 09:48

http://www.prodrive.com/products_level2.html?id=76&p=15

PERFORMANCE PACK

Prodrive's engine performance pack for the V8 Vantage includes a recalibrated ECU specifically mapped for UK fuel, and in particular, Shell V-Power 99.
The standard exhaust catalysts are replaced with free-flow units to reduce backpressure and the rev limit is increased by 300 rpm.

With the performance pack fitted engine output increases to 425 bhp (317 kW), while maximum torque rises to 440 Nm (325 lbft), making the car far more responsive throughout the entire rev range.

On the road these improvements reduce the 0-60 mph (97 kph) time by 0.4 secs, the 0-100 mph (161 kph) by 0.9 secs and the 0-130 mph (209 kph) by 2.4 secs*.

The performance pack also features a switchable exhaust setting which offers a choice of leaving the bypass valve permanently open to enjoy the sound of the V8 engine, running in normal mode or a run-quiet mode of just 83 db with the valve closed.

Pa lief vind de auto wat tammetjes en wil graag meer vermogen. Van 380pk naar 425pk lijkt me wel de moeite. Blijkbaar genoeg reserve in het blok. De tuning is 'approved by Aston Martin'. Alleen moet de auto wel naar UK toe (vervelend). :wink: Heb net een aanvraag gedaan, dus ben benieuwd wat het gaat kosten. Zal niet te weinig zijn, maar goed, kwaliteit kost geld.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 mar 2008, 09:52

http://youtube.com/watch?v=vidUKUB3zJU

(let niet op de slecht uitgevoerde drifts). Gaat even om het geluid. Klinkt een stuk heftiger. Normaal gaat er pas bij 4000 rpm de bypass open, met Prodrive uitlaatsysteem kan je de klep zelf regelen. Hierdoor klinkt hij onder in de toeren ook veel beter. Standaard is dat veel te stil.

@mods: vergeten in Engelse drop te plaatsen. :wink:

Robin
Berichten: 54756
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 mar 2008, 10:00

Allemaal mooi enzo, maar wat mij dan weer opvalt is dat de V8 Vantage door zijn nonspoilerwerk gewoon de cleanste schoonheid in autoland is op dit moment. Ik stond op Schiphol tijdje terug bij zo'n ding. Proportioneel de Keizer in autoland anno 2008 als je 't mij vraagt en hij heeft 500pk ofzo nodig. :lol: DBS blok erin lepelen 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 mar 2008, 10:18

@Robin: Is de bedoeling dat er niks aan het uiterlijk gedaan wordt. :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 mar 2008, 06:54

Bericht terug gehad: Kosten ruim 8100 euro, incl. VAT en montage. Dit is dus ECU-upgrade, high-flow sports kat's en regelbare bypass klep (via knop dashboard) in het uitlaatsysteem. Vermogen gaat naar van 380 bhp (385pk) naar 425 bhp (430pk) en koppel van 410Nm naar 440Nm. Volgens Prodrive zal de trottle-response ook beter worden. Topsnelheid stijgt ca. met 13 km/u naar 293 km/u.

Wordt vervolgd.....

Robin
Berichten: 54756
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 mar 2008, 08:03

8100 euro is in Aston Martin land waarschijnlijk sigarettegeld, die motorsound is natuurlijk fantastisch etc etc. Kunnen jullie niet een keer proefrijden hoe die gasresponse is en of ie ook echt 45pk sterker aanvoelt en krachtiger bij bepaalde toeren?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 mar 2008, 08:28

Als ik zo de rijtesten lees zijn ze allemaal zeer positief over het extra vermogen. Iedereen vind dat over het hele toerengebied, de auto sneller aanvoelt. Cijfers bevestigen dan ook.

Een testrit zal moeilijk worden. Denk niet dat er in NL een Prodrive getunede V8 Vantage rondrijdt. Mogelijkheid is om naar de UK af te reizen en dan proef te rijden. Maar ga ervan uit dat je de tuning wel degelijk gaat merken.

Robin
Berichten: 54756
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 mar 2008, 08:37

ok, prima, we horen 't wel.succes.

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 14 mar 2008, 16:23

Tristan, als je zekering 22 eruit trekt zijn de kleppen ook altijd open.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 mar 2008, 17:19

Lars Bouten schreef:Tristan, als je zekering 22 eruit trekt zijn de kleppen ook altijd open.
Thanks! Ga binnenkort even proberen. :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 mar 2008, 18:34

Lars Bouten schreef:Tristan, als je zekering 22 eruit trekt zijn de kleppen ook altijd open.
LOL.

Ben benieuwd Tristan ;).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 apr 2008, 18:23

Gister zekering 22 eruit getrokken en verdomd.

Hoorde het verschil al meteen toen ik de auto startte. Paar keer gas gegeven en vanaf lage rpm al een heerlijk V8 brom, wat normaal erg stil is bij die rpm's. Jammer dat ik niet kan/mag rijden, anders een paar tunneltjes gepakt. :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten