Reservemotorblok

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Reservemotorblok

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mar 2008, 19:42

Ik kan een goed gereviseerd blokje kopen voor in de Daf. Niet dat ik een ander blok wil, maar hij kost slechts 350 euro (wat in de Daf-wereld natuurlijk 350 euro teveel is, want iedereen lijkt daar wel de knip dicht te houden.... :? een heel andere mentaliteit dan in de rest van de klassiekerwereld, waar de bezuinigers vaak in de minderheid zijn).

Maar ik zie 't wel zitten, want 't blok is in de Dafwereld bekend en er is flink wat tijd en geld ingestoken, maar er moeten nog puntjes op de i worden gezet. Hij is al op de rollerbank geweest, afgesteld en er moet o.a. een andere nokkenas in.

Maar, voor ik besluit om het te doen wil ik nog wat dingen weten. Hoe bewaar je een blok voor de toekomst (ik heb geen idee of ik een motorwissel ga doen namelijk)?. Moet je dan speciale maatregelen nemen? Bepaalde olie erin? Ding op een motorbok zetten is waarschijnlijk ook wel belangrijk, maar die moet ik dan ook aanschaffen.

En ik moet, niet onbelangrijk, eerst even een plek vinden om hem te stallen. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2008, 20:45

als dat ding maar niet straks een blok aan je been wordt... :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 mar 2008, 21:16

Er zijn wel manieren om een blokje weg te zetten maar het belangrijkste is denk ik om zoveel mogelijk oude olie eruit en nieuwe erin. Oude olie is verzuurd en dat zuur tast in de loop van de tijd materiaal aan. Verder kun je de bougies er even uithalen en er een beetje olie inspuiten om roestvorming op de cilinderwanden tegen te gaan. Dan heb je het belangrijkste wel denk ik :wink:

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 10 mar 2008, 19:08

een blok staat prima op een stapel van 2 of 3 liggend gestapelde oude autobanden.
inderdaad oude meuk eruit laten lopen, ook de koelvloeistof.
bougies eruit flinke spuit olie erin en bougies weer terugschroeven!
Vocht is een killer, dus alle openingen (carburateur, inlaatpoorten van de kop, uitlaatspruitstuk, uitlaatpoorten van de kop) vol proppen met stevig papier (kranten, keukenrol, toiletpapier werkt ook, kan er ook geen andere troep (stof e.d.) inkomen) en dan het blok vochtvrij en geventileerd wegzetten .

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2008, 19:09

Gewoon zover mogelijk vol laten lopen met olie, liefst tot aan de nok toe vol.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 mar 2008, 19:24

ik heb ruimte zat om hem te stallen, laat het maar horen als het zover is....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mar 2008, 21:32

<Cav verzamelt meteen even alle teringmeuk en gaat op weg naar Hans om het te dumpen>
:lol:

Plaats reactie