Politie gaat verkeer hinderen...........

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Politie gaat verkeer hinderen...........

Bericht door Maus335i » 09 mar 2008, 00:44

http://frontpage.fok.nl/nieuws/88700
De politiebonden gaan dinsdagochtend tussen 08.00 en 10.00 uur in het hele land actievoeren waarbij het verkeer wordt gehinderd. Alleen de snelwegen worden ontzien. Verder mogen de politiemensen van de vakbonden hun creativiteit in het hele land botvieren.

De politiebonden noemen het zelf ludieke acties. De eerste acties zijn morgen al. PSV-Ajax, AZ-Feyenoord en VVV-FC Twente gaan niet door omdat de politie staakt.

De aanleiding voor de politie-acties is het cao-conflict met minister Ter Horst. Er is op hoofdlijnen overeenstemming over een loonsverhoging, maar het overleg liep vannacht vast op aanvullende eisen over bonussen.
Echt waar, wat een ONGELOOFLIJK stelletje IDIOTEN (!!!!!!!!!!) zitten er in die politievakbonden. Die lui snappen er echt helemaal niets van. Wat doe je als je baas je te weinig uitbetaalt? Juist, ga je de klanten van je baas lastigvallen niet je baas zelf.. heel logisch #^(#&@*#&@*

Alsof Ter Horst wakker ligt van een dagje extra files en geen voetbal. Het zal haar een rotzorg zijn, toch het probleem van Eurlings die weer niks met die salarissen te maken heeft. De politie kan dit probleem HEEL gemakkelijk verhelpen door gewoon een week lang pertinent niet te flitsen. Staatskas loopt miljoenen mis en moet je eens kijken hoe snel Ter Horst over de brug komt met een goed voorstel. Maar nee, de burger pakken is beter? Als ik dinsdag in een file terecht kom pak ik geheid de vluchtstrook. Ik heb alvast medelijden met de agent die mij op dat moment gaat bekeuren.

Dat kleine beetje respect wat ik nog voor de politie had is bij deze gezakt naar het vriespunt. Emigreren naar Spanje zei je Rene? Hmm goed idee!

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 mar 2008, 01:21

Met alle respect van de hele wereld zeg ik zonder iemand moedwillig tegen de borst te willen stuiten: vieze honden zijn het bij de politie, stuk voor stuk lamlendig tuig, niet goed genoeg om de put van de Bijlmerbajes te scheppen. Zo. :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 mar 2008, 01:23

Wat achterlijk zeg :?

Schijnt dat ze in 2 jaar tijd 10% er bij krijgen, plus nog wat bonussen en éénmalige uitkeringen. Dus dat er nu ineens moord en brand geschreeuwd word snap ik niet, dan hebben of de bonden slecht onderhandeld de afgelopen jaren, of de mannen hebben zitten suffen toen de bonden met de CAO over de tafel kwamen.

Staken en dan zulke dingen doen, scoor je echt punten mee joh [img:84:17]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... switch.gif[/img]

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 mar 2008, 02:33

Er zit er nu waarschijnlijk 1 tussen die zijn lagere school heeft afgemaakt en denkt " hier moet meer uit te halen zijn". En oproerkraaiers hebben altijd veel effect tussen eencelligen.

wjn

Re: Politie gaat verkeer hinderen...........

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 08:28

Maurice Graber schreef:http://frontpage.fok.nl/nieuws/88700
De politiebonden gaan dinsdagochtend tussen 08.00 en 10.00 uur in het hele land actievoeren waarbij het verkeer wordt gehinderd. Alleen de snelwegen worden ontzien. Verder mogen de politiemensen van de vakbonden hun creativiteit in het hele land botvieren.

De politiebonden noemen het zelf ludieke acties. De eerste acties zijn morgen al. PSV-Ajax, AZ-Feyenoord en VVV-FC Twente gaan niet door omdat de politie staakt.

De aanleiding voor de politie-acties is het cao-conflict met minister Ter Horst. Er is op hoofdlijnen overeenstemming over een loonsverhoging, maar het overleg liep vannacht vast op aanvullende eisen over bonussen.
Echt waar, wat een ONGELOOFLIJK stelletje IDIOTEN (!!!!!!!!!!) zitten er in die politievakbonden. Die lui snappen er echt helemaal niets van. Wat doe je als je baas je te weinig uitbetaalt? Juist, ga je de klanten van je baas lastigvallen niet je baas zelf.. heel logisch #^(#&@*#&@*
Ik zie geen verschil tussen dit en stakingen in het openbaar vervoer. De buitenstaander is er altijd de dupe van.

PS. Voetbal zit ik niet zo mee, vindt het sowieso belachelijk dat bij dit soort evenementen onevenredig veel politie ingeschakeld wordt ipv. een bewakingsorganisatie, zoals bij andere georganiseerde evenementen gebeurd.

J

Bericht door J » 09 mar 2008, 09:27

wat ik echt bijzonder vond, was dat gisteravond in het journaal werd voorgerekend dat oom agent er in 3 jaar 25 (vijf en twintig!!) % op vooruit gaat volgens het laatste voorstel, maar dat die niet werd geaccepteerd.

Het reguliere voorstel, zonder extra's is bijna 10% over 3 jaar.
Lijkt mij een ruim voorstel (understatement)

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 09:32

Het kan dan een ruim voorstel zijn, maar 10% in drie jaar van 1500 euro is natuurlijk nog een lachertje :shock: :shock:

Wel belachelijk inderdaad dat ze het verkeer gaan pesten
Alsof we al niet genoeg in de file staan :roll: :roll:

Gewoon 1 maand lang geen bekeuringen uitdelen, dat helpt en is publieksvriendelijk

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 mar 2008, 09:55

luco hornsveld schreef:
Gewoon 1 maand lang geen bekeuringen uitdelen, dat helpt en is publieksvriendelijk
En in de maand daarna alles weer inhalen.. heeft ook weinig zin helaas..

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 mar 2008, 10:12

Hans GP1630 schreef:
luco hornsveld schreef:
En in de maand daarna alles weer inhalen.. heeft ook weinig zin helaas..
Dat wordt dan 1 maand laagvliegen en 1 maand op vakantie :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 mar 2008, 10:47

Nouja, dat ze staken om zo'n hongerloon kan ik me wel voorstellen. Al is het natuurlijk te betwijfelen of de hele dag slapen in een auto met 5m verderop een flitskast gevaarlijk werk is. Het is echter wel moeilijk om een compleet gezin van dat salaris te onderhouden.

Deze acties kan je niet vergelijken met het OV. Een normale stakingsactie gericht tegen je werkgever betekent dat je het werk domweg neerlegt. Als je als buschauffeur je werk neerlegt rijdt die bus niet, een logisch gevolg. Deze agenten leggen niet alleen het werk neer (stoppen met bekeuren zodat je de aandacht van het ministerie krijgt), maar hanteren een drastische vorm van burgertje pesten. Ik vind het extreeeeeem dom. Je moet het volk achter je zien te krijgen, niet tegen je in het harnas jagen. Volgens mij hadden veel mensen sympathie voor de politie gezien het schamele salaris, maar die sympathie verdwijnt als sneeuw voor de zon met dit soort acties. Bij mij in ieder geval wel..

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 10:56

Bij mij ook ja.

Als er echt een keer echt iets is komen ze niet, maar je wel de les lezen als je 3km/h te hard rijdt. :twisted: :twisted:

Maar met dit soort acties worden ze iig niet populairder bij de meeste mensen.

Staken ok, maar dit :shock: :shock: :shock:

Marc R

Bericht door Marc R » 09 mar 2008, 11:00

Als ze 1500 euro te weinig vinden moeten ze ander werk zoeken...simpel.

of omscholen ofzo...

Xave30

Bericht door Xave30 » 09 mar 2008, 11:00

hmm

Fernando

Bericht door Fernando » 09 mar 2008, 11:08

Marc RS4 schreef:Als ze 1500 euro te weinig vinden moeten ze ander werk zoeken...simpel.

of omscholen ofzo...
+1

RVV

Bericht door RVV » 09 mar 2008, 11:09

Snap het ook niet. Ze worden niet gedwongen om politieagent te zijn. Als je vind dat je meer waard bent dan moet je ook een betere verdienende baan zoeken.

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 11:09

Marc RS4 schreef:Als ze 1500 euro te weinig vinden moeten ze ander werk zoeken...simpel.

of omscholen ofzo...
Euhhhhhhhhhhhhhhh, mijn vader zei altijd.
Als je echt niks meer kan wordt je maar agent :D :D :D :D

Als ik eerlijk ben is het wel heel erg weinig hoor, maar misschien een idee om inderdaad geen inzet meer te doen bij het voetbal, laat de clubs al die flauwekul maar betalen, blijft er tenminste geld over om een fatsoenlijk salaris te betalen.

Dat voetbal kost de gemeenschap naar mijn mening toch al veel te veel geld :shock: :?
Je moet voor de gein eens opzoeken wat een amateurclubje de gemeente kost per veld, per jaar :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 mar 2008, 11:15

luco hornsveld schreef:Dat voetbal kost de gemeenschap naar mijn mening toch al veel te veel geld :shock: :?
Je moet voor de gein eens opzoeken wat een amateurclubje de gemeente kost per veld, per jaar :roll:
Mjah, das met elke sport zo toch? Volleybal kost de gemeente ook geld aan gymzalen etc. Dat voetbal veel geld kost komt omdat jong-Nederland massaal aan het voetballen is. Als iedereen ineens overstapt naar volleybal kost juist dat weer teveel (?) geld.

Sport en welzijn is nou eenmaal een taak van de overheid, dus kost centen :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mar 2008, 11:17

luco hornsveld schreef:

of omscholen ofzo...
Euhhhhhhhhhhhhhhh, mijn vader zei altijd.
Als je echt niks meer kan wordt je maar agent :D :D :D :D

Als ik eerlijk ben is het wel heel erg weinig hoor, maar misschien een idee om inderdaad geen inzet meer te doen bij het voetbal, laat de clubs al die flauwekul maar betalen, blijft er tenminste geld over om een fatsoenlijk salaris te betalen.

Dat voetbal kost de gemeenschap naar mijn mening toch al veel te veel geld :shock: :?

+1 tav het voetbal, zal wel een illusie zijn, 2000 jaar geleden wisten ze het ook al; geef ze brood en spelen..............................

Mensen wel fatsoenlijk betalen, ander is straks de hele zooi corrupt, van horen zeggen; er zijn agenten die naast hun functie er andere "baantjes" op nahouden, das bepaald niet uit luxe.

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 mar 2008, 11:19

Even serieus, wat is het opleidingsniveau van de gemiddelde agent?

Want zomaar roepen dat 1500 euro NETTO niet veel is heeft daar veel mee te maken. Van "vroeger" weet ik dat je na de MAVO naar de politieopleiding kon, dus is oom agent die je op straat tegenkomt opgeleid op het niveau van middelbaar beroepsonderwijs ... hoe het nu zit met dat moderne systeem van VMBO en ROC's ... geen idee :?:

En die acties kunnen wat mij betreft ook echt niet. Plus dat van de week in het nieuws was dat Guusje het voorstel van haar voorganger, om de voetbalclubs te laten meebetalen aan de politie-inzet bij wedstrijden, naar de prullenbak heeft gewezen.

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 11:19

Maurice Graber schreef:
luco hornsveld schreef:Dat voetbal kost de gemeenschap naar mijn mening toch al veel te veel geld :shock: :?
Mjah, das met elke sport zo toch? Volleybal kost de gemeente ook geld aan gymzalen etc. Dat voetbal veel geld kost komt omdat jong-Nederland massaal aan het voetballen is. Als iedereen ineens overstapt naar volleybal kost juist dat weer teveel (?) geld.
Niet helemaal waar, voetbal is de meest dure sport en wordt ook nog eens het meeste gesubsudieerd.
In jouw voorbeeld: de sporthal staat er toch en wordt voor vele andere activiteiten gebruikt en is dus niet zo duur omdat het gedeeld wordt door alle gebruikers.
Voetbalveld wordt alleen voor voetbal gebruikt en maar een paar uur per week, per veld.
Qua onderhoud kost een voetbalveld ongeveer 100.000 euro per jaar, per veld, dan hebben we het nog niet eens over de subsidie en de kleedkamers die ook onderhouden worden door de gemeente.
Het is echt belachelijk veel.

wjn

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 11:20

Maurice Graber schreef:Deze acties kan je niet vergelijken met het OV. Een normale stakingsactie gericht tegen je werkgever betekent dat je het werk domweg neerlegt. Als je als buschauffeur je werk neerlegt rijdt die bus niet, een logisch gevolg. Deze agenten leggen niet alleen het werk neer (stoppen met bekeuren zodat je de aandacht van het ministerie krijgt), maar hanteren een drastische vorm van burgertje pesten. Ik vind het extreeeeeem dom. Je moet het volk achter je zien te krijgen, niet tegen je in het harnas jagen. Volgens mij hadden veel mensen sympathie voor de politie gezien het schamele salaris, maar die sympathie verdwijnt als sneeuw voor de zon met dit soort acties. Bij mij in ieder geval wel..
Punt is dat de burger ervan de dupe wordt. Staken in het OV kan ook door niet te controleren, komt overeen met geen boetes uitdelen.

Als de politie "gewoon" werk doet (ordehandhaving, auto gericht: gordel controle, blaastesten) wordt het al gauw als hinderen gezien. Je kunt nu eenmaal geen controle's doen zonder dat dit opstopping veroorzaakt. (Tenzij je wilt dat ze zich alleen richten op snelheidscontrole's, dan hinderen ze het verkeer niet ;) )

Overigens snap ik de hoogte van de stijging ook niet, dan hebben er idd mensen zitten slapen (bonden). Het lijkt erop dat de bonden nu dergelijke acties doen om te voorkomen dat ze leden verliezen.

wjn

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 11:24

SteV6 schreef:Even serieus, wat is het opleidingsniveau van de gemiddelde agent?

Want zomaar roepen dat 1500 euro NETTO niet veel is heeft daar veel mee te maken. Van "vroeger" weet ik dat je na de MAVO naar de politieopleiding kon, dus is oom agent die je op straat tegenkomt opgeleid op het niveau van middelbaar beroepsonderwijs ... hoe het nu zit met dat moderne systeem van VMBO en ROC's ... geen idee :?:
1500 netto is een leuk bedrag hoor, maar ja, iedereen wil meer en meer. Als je idd een hoger opleidingsniveau hebt kun je dat wel eisen, vind ik.

Vergeet trouwens niet dat de uitrusting van een agent (en opleidingen) ook veel geld kost en dat ze daar helemaal niets voor hoeven te betalen.
(Ik moet / moest mn "bedrijfskleding" gewoon zelf betalen hoor.)

Knot

Bericht door Knot » 09 mar 2008, 11:24

Mooi voorbeeld toch... als WIJ als nederlanders dit nu eens gaan doen als aktie tegen de benzineprijzen, BPM etc etc etc???!!!!!

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 11:27

wjn schreef:
SteV6 schreef:Even serieus, wat is het opleidingsniveau van de gemiddelde agent?

1500 netto is een leuk bedrag hoor, maar ja, iedereen wil meer en meer. Als je idd een hoger opleidingsniveau hebt kun je dat wel eisen, vind ik.

Vergeet trouwens niet dat de uitrusting van een agent (en opleidingen) ook veel geld kost en dat ze daar helemaal niets voor hoeven te betalen.
(Ik moet / moest mn "bedrijfskleding" gewoon zelf betalen hoor.)
Nou als ik 1500 netto zou verdienen was ik binnen een week kompleet failliet :D :D :D
En ik heb ook alleen maar een MTS opleiding, dus vergelijkbaar met een agent?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 mar 2008, 11:47

@wjn, ben ik het niet helemaaaaal mee eens. Het principe van staken is werk neerleggen. Die agenten leggen het werk neer tijdens voetbalwedstrijden. Hoewel ik het erg vervelend vind dat er niet gevoetbalt wordt, kan ik het wel begrijpen. Maar de bonden willen verder dan alleen het werk neerleggen, ze willen letterlijk burgertje pesten en daar gaan ze de fout in.

Wat ik ook niet begrijp is dat de politie uberhaupt mag staken. Mijn vader mocht volgens mij ook niet staken als militair bij de luchtmacht, vanwege zijn verantwoordelijke taken. Daar kon hij hele dikke problemen mee krijgen (tot en met voorkomen bij krijgsraad aan toe).

edit: http://www.politiebond.nl/index.php?pag ... uws&id=573

Het gaat toch om minimaal 300 euro bruto verhoging.

Plaats reactie