Moto GP 2008

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
bartje325i

Moto GP 2008

Bericht door bartje325i » 08 mar 2008, 22:43

Nou hier dan :D
1 moet er de 1e zijn met een draadje over de MotoGP. Wie gaat het in 2008 worden, Melandri, Stoner, Toseland, Lorenzo of wordt het dit jaar toch weer Rossi.

Moet eerlijk bekennen dat ik wel weer zin in een seizoen MotoGP heb.

Asief

Bericht door Asief » 08 mar 2008, 23:00

Ik hoop dat het Rossi wordt 8)
Heb net de kwalificatie gekeken en de Michelin-mannetjes (nee, geen Bibendum :lol: ) waren wel erg snel op kwalificatie-banden :shock:
FF afwachten wat ze in de race doen, maar hoop niet voor Rossi dat Bridgestone dit seizoen de mindere band is :?
Mocht Rossi geen kampioen worden, dan mogen Dovizioso of Toseland kampioen worden 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 mar 2008, 23:20

Rossi op de 7e positie lees ik net............................

Stoner ook niet best, ach hier zijn ze;

638 Teletekst za 08 mrt
***OTORSPORT********************** 2/2
**** GP Qatar/Doha
Startopstelling MotoGP:
1. Jorge Lorenzo,Spa,Yam
2. James Toseland,GB,Yam
3. Colin Edwards,VS,Yam
4. Casey Stoner,Aus,Duc
5. Randy de Puniet,Fra,Hon
6. Nicky Hayden,VS,Hon
7. Valentino Rossi,Ita,Yam
8. Dani Pedrosa,Spa,Hon
9. Andrea Dovizioso,Ita,Hon
10. John Hopkins,VS,Kaw

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 08 mar 2008, 23:24

Duimen voor die maffe Italiaan :)

Rossi Rulezzz!!!!!

wjn

Bericht door wjn » 08 mar 2008, 23:53

Rossi gaat het weer niet worden waarschijnlijk.

De kans is groot dat Michelin dat jaar beter is dat Bridgestone en dat gaat Lorenzo of zo ermee vandoor.
Als Bridgestone net zo goed is, gaat Stoner het weer doen (was tijdens testen continue weer snel).

Trouwens de klasse van Stoner zie je doordat ie beste Bridgestone rijder is (wat Rossi vorig jaar vaak op Michelin was), en meer als een seconde op de rijders met dezelfde fiets heeft.

atomchris

Bericht door atomchris » 09 mar 2008, 10:42

Klasse van stoner?????sorry maar dat was echt puur een vermogen en banden verhaal(wat ik juist jammer vin want dat was nooit echt een punt bij de Motogp,de banden dan he)
En zijn fiets is echt anders dan die van rijders op ''dezelfde'' fiets..

Maar goed ik denk dat het gewoon weer een beetje hetzelfde gaat worden,mischien wat van die nieuwe jongens die goed mee kunnen doen!

Maar kwali is wel leuk,alleen tijdens de race moet het gebeuren....

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 10:54

atomchris schreef:Klasse van stoner?????sorry maar dat was echt puur een vermogen en banden verhaal(wat ik juist jammer vin want dat was nooit echt een punt bij de Motogp,de banden dan he)

Maar goed ik denk dat het gewoon weer een beetje hetzelfde gaat worden,mischien wat van die nieuwe jongens die goed mee kunnen doen!

Dat is zeker de klasse van Stoner, die kan het karakteristieke vermogen van de Duc beter aan dan de andere coureurs die op de Duc rijden.
Lijkt of de Duc gemaakt is voor Stoner.
En dat vind ik dus echt wel klasse, ja en banden is weer een heel ander verhaal.
Lijkt wel dat michelin de achterstand heeft ingehaald.

wjn

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 11:07

atomchris schreef:Klasse van stoner?????sorry maar dat was echt puur een vermogen en banden verhaal(wat ik juist jammer vin want dat was nooit echt een punt bij de Motogp,de banden dan he)

Snelheid was misschien aan het begin van het jaar een issue, toen zei iedereen dat bij "stuur" circuits het wel anders zou zijn. Niet dus....

En klasse zie je ook door "schade" beperking zoals op de Sachsenring vorig jaar. En ook door met een defecte koppeling toch 3e te worden. Je hoeft niet continue te winnen om de beste te zijn (maar is wel leuk natuurlijk).

Uiteraard maakt ie het beste gebruik van de middelen die hem ter beschikking staan. Dat Ducati Melandri anders zou behandelen daar geloof ik geen bal van, andere instellingen ja, minder vermogen o.i.d. nee. Capirossi was ook nergens vorig jaar, het jaar daarvoor moest Bayliss eraan te pas komen om te laten zien dat de Ducati kon winnen.

Trouwens Quatar zegt weinig wat mij betreft, zijn rare omstandigheden ivg. met vorig jaar.

Oh en de kwaliteiten van Rossi staan buiten kijf hoor, maar hij heeft ook geluk gehad dat hij altijd al gewonnen had van de coureurs waartegen hij reed (ook al in 250cc etc.) toen ie de MotoGP ging doen. Tijd voor een nieuwe.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 09 mar 2008, 13:30

laten ze nou eerst alle electronische hulpmiddelen weer eens van die dingen afhalen en dan zie we pas weer echt wie de beste coureur is. Het is algemeen bekend dat stoner volop gebruikt maakt van de door ducati super ontwikkelde tractie controle. Zonder dat wil ik het nog weleens zien.
Mijn favoriet voor dit jaar is gewoon Rossi. Die kan het tenmiste zonder die electronische rotzooi.

wjn

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 13:47

Laten ze dan ook meteen de vering er vanaf halen, de duwstart invoeren, carburateurs erop, tweetakt...

Het is nu eenmaal zo dat, zolang niet iedereen op identieke motoren rijdt, er altijd wel ééntje (lees: motor, en misschien alleen gevoelsmatig) beter is dan de rest.

Nieuwe periode, nieuwe winnaars :D

(Ben trouwens wel benieuwd wie zich in de F1 kan bewijzen zonder traction control.)

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 09 mar 2008, 14:17

wjn schreef:Laten ze dan ook meteen de vering er vanaf halen, de duwstart invoeren, carburateurs erop, tweetakt...

Het is nu eenmaal zo dat, zolang niet iedereen op identieke motoren rijdt, er altijd wel ééntje (lees: motor, en misschien alleen gevoelsmatig) beter is dan de rest.

(Ben trouwens wel benieuwd wie zich in de F1 kan bewijzen zonder traction control.)
Zolang de coureur 70% van de snelheid uitmaakt en de motor maar 30% is het bij MotoGP natuurlijk altijd zaak zo min mogelijk hulpmiddelen te gebruiken om een gelijke strijd te hebben :wink:

Aangezien dit bij formule 1 andersom is, dus 70% de auto en 30% de auto vind ik dat al lang niet meer interessant. Kijk een paar jaar terug na de periode Mick Doohan en je had elke week een spannende race met meerde kanshebbers voor de 1e prijs.

Daarom is dus tractie controle een grote spelbreker bij motoGP. Los van het feit dat er veel van het spectakel verdwenen is doordat de enorme drifts (zie avatar) niet meer mogelijk zijn.

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Vanavond weten we alles.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 09 mar 2008, 15:39

Ik meende (want heb vanacht de nog stukje gekeken) dat ze de traction controle uit konden zetten???

wjn

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 20:15

BBVW schreef:
wjn schreef:Laten ze dan ook meteen de vering er vanaf halen, de duwstart invoeren, carburateurs erop, tweetakt...

Zolang de coureur 70% van de snelheid uitmaakt en de motor maar 30% is het bij MotoGP natuurlijk altijd zaak zo min mogelijk hulpmiddelen te gebruiken om een gelijke strijd te hebben :wink:

Aangezien dit bij formule 1 andersom is, dus 70% de auto en 30% de auto vind ik dat al lang niet meer interessant.
Maar F1 kijk ik ook al jaren niet meer, is een beetje snel filerijden en je weet nooit hoe vol ze zitten aan het begin van de race, dus de startopstelling zegt ook weinig. Volgend jaar wordt interessant met alle nieuwe regels, minder aero grip (ze schatten 50%, maar ongetwijfeld zullen weer allerlei nieuwe oplossingen gevonden worden) en meer mechanische grip.

Maar volgens mij moet je het andersom zien, hoe meer electronische hulpmiddelen, hoe meer het voertuig de positie/snelheid/rondetijden bepaald.

Met de tractiecontrol op de MotoGP erbij kunnen rijders die ermee om kunnen gaan dus sneller rond als zonder.

@Frank: Zover ik weet stellen ze de tractiecontrole zelfs per rijder af. Ik denk niet dat er iemand zonder tractiecontrol rijdt, want de computer regelt nu eenmaal sneller en beter dan een mens. Anticiperen is een ander punt ;)

P.S. Nog 45 minuten en we weten meer :D

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 21:31

Lijkt erop dat Rossi toch de verkeerde bandenkeuze heeft gemaakt voor de Yamaha.

atomchris

Bericht door atomchris » 09 mar 2008, 21:40

Wat hier allemaal is gezegd zeiden ze ook over hayden toen ie kampioen werd.................... :roll:

Laten we eerlijk zijn, rossi is nu al een legende,stoner...............ag ja dat moeten we nog ff zien. :roll:

Gaat niet best met rossi nu,nog 3 ronden......stoner gaat goed nu(let ff op het rechte stuk..........)die privatier gaat ook wel lekkah(dovizioso) :shock:

Het seizoen is weer los en ik geniet er weer heerlijk van!!!!!!

Zo gaaf dit,who needs F1? 8)

Nog ff over de banden......dit is 1 race laten we de rest van het seizoen nog ff afwachten! :wink:

atomchris

Bericht door atomchris » 09 mar 2008, 21:45

P.S. ook nog mensen die de 125 en 250 klasse hebben gezien????

Was ook erg leuk! 8)

wjn

Bericht door wjn » 09 mar 2008, 22:04

125 de highlights
250 de laatste helft
MotoGP helemaal

De eerste zet is gedaan, jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik voor Stoner ben, dus het begin was wel spannend.
Deed me eerlijk gezegd denken aan de tijd met Doohan, die was of weg bij de start, of (als dat mislukte) wachtte af en ging stapje voor stapje naar voren om het halverwege de wedstrijd af te maken (wat 9 v/d 10 keer ook lukte).
Perfecte start van het seizoen voor Lorenzo dus ook.
Jammer voor Toseland, ik had 'm graag ook verder naar voren gezien, er komen straks circuits die hij niet kent en dan zal het moeilijker worden.
Ik ben benieuwd naar de volgende race.

Asief

Bericht door Asief » 10 mar 2008, 02:05

Was op zich wel een leuke race, alleen jammer dat de slotfase minder spannend was voor het podium. Daar achter werd er gelukkig wel hard gestreden :)
Jammer dat Rossi niet mee kon komen. Wat mij opviel was dat hij in het begin hele snelle tijden kon rijden, maar opeens terug viel. Was ook duidelijk te zien dat er een donkere streep op de rechterkant van zijn achterband was, wat kan duiden op een bandenprobleem/verkeerde bandenkeuze :?

Hoe dan ook, een zeer goede race van Stoner en Lorenzo :!:

bartje325i

Bericht door bartje325i » 10 mar 2008, 09:01

Jammer idd dat de Duc toch nog het snelste is, maar wel goed gedaan door Stoner.
Rossi zal zich nog wel achter de oren krabben na deze 1e wedstrijd.

The game is on.

wjn

Bericht door wjn » 10 mar 2008, 16:26

bartje325i schreef:Jammer idd dat de Duc toch nog het snelste is, maar wel goed gedaan door Stoner.
Rossi zal zich nog wel achter de oren krabben na deze 1e wedstrijd.

The game is on.
De Duc het snelste? Weer het beste huiswerk gedaan hé. En Stoner had nog geluk dat Lorenzo min of meer een rookie is (in de MotoGP en de machines dan). Als Lorenzo minder druk had gehad (je eerste MotoGP en dan op pole), had ie waarschijnlijk hier nog kunnen winnen ook. Alle respect.

Hoorde trouwens dat 'men' de Desmodromische sturing van de kleppen een probleem vond, omdat er daarmee meer toeren gedraait kan worden dan met pneumatische kleppen (= meer vermogen). Ze hebben het over meer dan 20.000 rpm :shock: .

En op MotoGP punt com dacht Rossi dat ze het wel voor elkaar zouden krijgen, als de machine en de banden eenmaal goed op elkaar zijn afgestemd.

Asief

Bericht door Asief » 10 mar 2008, 16:37

wjn schreef:En op MotoGP punt com dacht Rossi dat ze het wel voor elkaar zouden krijgen, als de machine en de banden eenmaal goed op elkaar zijn afgestemd.
Theoretisch gezien moet het mogelijk zijn, de banden van hem zijn goed genoeg om te winnen en zijn motor snel genoeg om het de Ducati lastig te kunnen maken..ben in ieder geval benieuwd wat de komende races aan spektakel gaan brengen :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 mar 2008, 17:42

wjn schreef:De Duc het snelste? Weer het beste huiswerk gedaan hé. En Stoner had nog geluk dat Lorenzo min of meer een rookie is (in de MotoGP en de machines dan). Als Lorenzo minder druk had gehad (je eerste MotoGP en dan op pole), had ie waarschijnlijk hier nog kunnen winnen ook. Alle respect.
Lijkt me niet dat hij had kunnen winnen.
Dan had hij dat wel gedaan.
Hij werd met "2 vingers in de neus" 2e met grote achterstand op de winaar.
Dus druk daar geloof ik niet in want dan wordt hij ook niet 2e, dan was hij gevallen :wink:
Ze konden die Duc met Stoner erop gfewoon niet bijbenen.
Kan gebeuren...

wjn

Bericht door wjn » 10 mar 2008, 22:52

Arthur schreef:
wjn schreef:De Duc het snelste? Weer het beste huiswerk gedaan hé. En Stoner had nog geluk dat Lorenzo min of meer een rookie is (in de MotoGP en de machines dan). Als Lorenzo minder druk had gehad (je eerste MotoGP en dan op pole), had ie waarschijnlijk hier nog kunnen winnen ook. Alle respect.
Lijkt me niet dat hij had kunnen winnen.
Dan had hij dat wel gedaan.
Hij werd met "2 vingers in de neus" 2e met grote achterstand op de winaar.
Dus druk daar geloof ik niet in want dan wordt hij ook niet 2e, dan was hij gevallen :wink:
Ze konden die Duc met Stoner erop gfewoon niet bijbenen.
Kan gebeuren...
Quote van Lorenzo zelf van na de webstrijd (zie MotoGP). Ongeveer dat ie tijdens de wedstrijd last kreeg van verkramte onderarmen. Is voor mij een teken dat ie, als ie beter voorbereid en/of ervaren was, het beter had kunnen doen.

Maar as is verbrande turf, beloofd iig een spannend seizoen te worden.

wjn

Bericht door wjn » 11 mar 2008, 00:28

LIVIO SUPPO – MotoGP Project Director
“Casey is unique… there's nothing more to add to that. He didn't even make the smallest mistake today and once again he showed why the number 1 is on his bike. Marco knew how to improve his pace from practice in the second half of the race and we're sure today will have given him much more confidence in the tools available to him, so hopefully things can improve for him from here onwards. Our thanks as always go to all our partners, but especially Shell

Wel typisch die laatste uitspraak. Zouden ze iets nieuws hebben, waardoor ze zuinig zijn en toch meer vermogen hebben?
(Pedrosa stond droog aan het eind v/d race.)

atomchris

Bericht door atomchris » 11 mar 2008, 08:23

wjn schreef:Wel typisch die laatste uitspraak. Zouden ze iets nieuws hebben, waardoor ze zuinig zijn en toch meer vermogen hebben?
(Pedrosa stond droog aan het eind v/d race.)

Zie mijn eerdere post...meer vermogen......topsnelheid......

Plaats reactie