1 moet er de 1e zijn met een draadje over de MotoGP. Wie gaat het in 2008 worden, Melandri, Stoner, Toseland, Lorenzo of wordt het dit jaar toch weer Rossi.
Moet eerlijk bekennen dat ik wel weer zin in een seizoen MotoGP heb.
Dat is zeker de klasse van Stoner, die kan het karakteristieke vermogen van de Duc beter aan dan de andere coureurs die op de Duc rijden.atomchris schreef:Klasse van stoner?????sorry maar dat was echt puur een vermogen en banden verhaal(wat ik juist jammer vin want dat was nooit echt een punt bij de Motogp,de banden dan he)
En zijn fiets is echt anders dan die van rijders op ''dezelfde'' fiets..
Maar goed ik denk dat het gewoon weer een beetje hetzelfde gaat worden,mischien wat van die nieuwe jongens die goed mee kunnen doen!
Maar kwali is wel leuk,alleen tijdens de race moet het gebeuren....
Snelheid was misschien aan het begin van het jaar een issue, toen zei iedereen dat bij "stuur" circuits het wel anders zou zijn. Niet dus....atomchris schreef:Klasse van stoner?????sorry maar dat was echt puur een vermogen en banden verhaal(wat ik juist jammer vin want dat was nooit echt een punt bij de Motogp,de banden dan he)
En zijn fiets is echt anders dan die van rijders op ''dezelfde'' fiets..
Maar goed ik denk dat het gewoon weer een beetje hetzelfde gaat worden,mischien wat van die nieuwe jongens die goed mee kunnen doen!
Maar kwali is wel leuk,alleen tijdens de race moet het gebeuren....
Zolang de coureur 70% van de snelheid uitmaakt en de motor maar 30% is het bij MotoGP natuurlijk altijd zaak zo min mogelijk hulpmiddelen te gebruiken om een gelijke strijd te hebbenwjn schreef:Laten ze dan ook meteen de vering er vanaf halen, de duwstart invoeren, carburateurs erop, tweetakt...
Het is nu eenmaal zo dat, zolang niet iedereen op identieke motoren rijdt, er altijd wel ééntje (lees: motor, en misschien alleen gevoelsmatig) beter is dan de rest.
Nieuwe periode, nieuwe winnaars
(Ben trouwens wel benieuwd wie zich in de F1 kan bewijzen zonder traction control.)
Maar F1 kijk ik ook al jaren niet meer, is een beetje snel filerijden en je weet nooit hoe vol ze zitten aan het begin van de race, dus de startopstelling zegt ook weinig. Volgend jaar wordt interessant met alle nieuwe regels, minder aero grip (ze schatten 50%, maar ongetwijfeld zullen weer allerlei nieuwe oplossingen gevonden worden) en meer mechanische grip.BBVW schreef:Zolang de coureur 70% van de snelheid uitmaakt en de motor maar 30% is het bij MotoGP natuurlijk altijd zaak zo min mogelijk hulpmiddelen te gebruiken om een gelijke strijd te hebbenwjn schreef:Laten ze dan ook meteen de vering er vanaf halen, de duwstart invoeren, carburateurs erop, tweetakt...
Het is nu eenmaal zo dat, zolang niet iedereen op identieke motoren rijdt, er altijd wel ééntje (lees: motor, en misschien alleen gevoelsmatig) beter is dan de rest.
Nieuwe periode, nieuwe winnaars
(Ben trouwens wel benieuwd wie zich in de F1 kan bewijzen zonder traction control.)![]()
Aangezien dit bij formule 1 andersom is, dus 70% de auto en 30% de auto vind ik dat al lang niet meer interessant.
De Duc het snelste? Weer het beste huiswerk gedaan hé. En Stoner had nog geluk dat Lorenzo min of meer een rookie is (in de MotoGP en de machines dan). Als Lorenzo minder druk had gehad (je eerste MotoGP en dan op pole), had ie waarschijnlijk hier nog kunnen winnen ook. Alle respect.bartje325i schreef:Jammer idd dat de Duc toch nog het snelste is, maar wel goed gedaan door Stoner.
Rossi zal zich nog wel achter de oren krabben na deze 1e wedstrijd.
The game is on.
Theoretisch gezien moet het mogelijk zijn, de banden van hem zijn goed genoeg om te winnen en zijn motor snel genoeg om het de Ducati lastig te kunnen maken..ben in ieder geval benieuwd wat de komende races aan spektakel gaan brengenwjn schreef:En op MotoGP punt com dacht Rossi dat ze het wel voor elkaar zouden krijgen, als de machine en de banden eenmaal goed op elkaar zijn afgestemd.
Lijkt me niet dat hij had kunnen winnen.wjn schreef:De Duc het snelste? Weer het beste huiswerk gedaan hé. En Stoner had nog geluk dat Lorenzo min of meer een rookie is (in de MotoGP en de machines dan). Als Lorenzo minder druk had gehad (je eerste MotoGP en dan op pole), had ie waarschijnlijk hier nog kunnen winnen ook. Alle respect.
Quote van Lorenzo zelf van na de webstrijd (zie MotoGP). Ongeveer dat ie tijdens de wedstrijd last kreeg van verkramte onderarmen. Is voor mij een teken dat ie, als ie beter voorbereid en/of ervaren was, het beter had kunnen doen.Arthur schreef:Lijkt me niet dat hij had kunnen winnen.wjn schreef:De Duc het snelste? Weer het beste huiswerk gedaan hé. En Stoner had nog geluk dat Lorenzo min of meer een rookie is (in de MotoGP en de machines dan). Als Lorenzo minder druk had gehad (je eerste MotoGP en dan op pole), had ie waarschijnlijk hier nog kunnen winnen ook. Alle respect.
Dan had hij dat wel gedaan.
Hij werd met "2 vingers in de neus" 2e met grote achterstand op de winaar.
Dus druk daar geloof ik niet in want dan wordt hij ook niet 2e, dan was hij gevallen![]()
Ze konden die Duc met Stoner erop gfewoon niet bijbenen.
Kan gebeuren...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast