[e36]vaag probleem m3 cabrio
-
- Auto: E63 M6
[e36]vaag probleem m3 cabrio
hallo
heb een beetje een vreemd probleem mijn mijn m3 cabrio het gaat trouwens om de 3 liter versie.de auto start altyd perfect. maar waneer de auto warm is en ik laat hem bv een uurtje staan en de olie temp is is rond de 60 graden.en start hem dan weer dan start ie wel maar valt gelijk weer uit als ik hem dan nog een keer start is het goed.vind het een beetje een vervelend probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.auto loopt veder perfect.
tijdens het uit lezen kwam naar voren lamba houder1 en lamba houder 2 buiten bereik.
wat ik al vervangen heb temp zender blauw in de cilinder kop en nieuwe lamba sensoren.
alvast bedankt
heb een beetje een vreemd probleem mijn mijn m3 cabrio het gaat trouwens om de 3 liter versie.de auto start altyd perfect. maar waneer de auto warm is en ik laat hem bv een uurtje staan en de olie temp is is rond de 60 graden.en start hem dan weer dan start ie wel maar valt gelijk weer uit als ik hem dan nog een keer start is het goed.vind het een beetje een vervelend probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.auto loopt veder perfect.
tijdens het uit lezen kwam naar voren lamba houder1 en lamba houder 2 buiten bereik.
wat ik al vervangen heb temp zender blauw in de cilinder kop en nieuwe lamba sensoren.
alvast bedankt
- MartijnGizmo
- Jochem Vaartjes
-
Heb mezelf even voorgesteld.Zijn er nog meer mensen toevallig die hetzelfde probleem hebben?En is dit echt een m3 kwaal?Het lijkt mij namelijk niet zo horen.Jochem Vaartjes schreef:Mijn 3.0 liter doet precies het zelfde.. volgens mij gewoon een kwaaltje van de deze versie M3. Je moet nooit gas geven bij het starten. 2e keer draaien start hij altijd perfect.
Het lijkt me wel netjes als je je even voorsteld op hier op het forum!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Bert ///M3
-
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- frank de jonge
- bartje325i
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Downforce Dennis
Mijn 3 liter had dat ook niet hoor, altijd en overal netjes starten.
Maar speedy, ik zag op 1 van de foto's op je voorsteltopic dat je zo'n irritant aftermarket alarm hebt. Zou me niets verbazen dat het daarmee te maken heeft.
Maar aangezien Mark en Jochem hetzelfde probleem ondervinden moeten we mss een link zoeken.
Bouwjaar?
Aftermarket alarm?
Gechipt?
etc...
Ik heb trouwens nog nooit van dit probleem gehoord. Snijdt ie dan de ontsteking of de benzinetoevoer af?
Maar speedy, ik zag op 1 van de foto's op je voorsteltopic dat je zo'n irritant aftermarket alarm hebt. Zou me niets verbazen dat het daarmee te maken heeft.
Maar aangezien Mark en Jochem hetzelfde probleem ondervinden moeten we mss een link zoeken.
Bouwjaar?
Aftermarket alarm?
Gechipt?
etc...
Ik heb trouwens nog nooit van dit probleem gehoord. Snijdt ie dan de ontsteking of de benzinetoevoer af?
- Peric
-
Er zit wel een alarm op maar voor zover ik weet werkt dat niet.En anders zou die het niet specifiek bij een olie temp van 60 a 70 graden doen lijkt mij.Veder is de auto niet gechipt voor zover ik weet.Het bouwjaar is 06-1994.Het rare is dat het ook niet altyd voorkomt.Ben er al mee bij de beier hier in heerenveen mee geweest.Die konden mij zo ook niet vertellen waar het aan zou kunnen liggen.Ze wouden wel op zoek gaan maar tegen een uurloon van 100 euro zie ik dat niet zo zitten.Want hoogstwaarschijnlijk is het een klein dingetje anders zouden er wel meer problemen zijn lijkt mij.
- frank de jonge
- frank de jonge
- Ivo O.
Ja ben ik weer,heb rondgevraagd maar is geen bekend iets,maar vermoeden zegt iets met een benzineregelaar???
Maar ga morgen met nog een paar jongens weer sleutelen dus ga weer verder informeren.
(Als ik het goed begrijp,koud geen probleem,maar zodra motor op temperatuur is en je wil de auto starten,dan slaat deze wel aan,maar stopt er ook direct weer mee,dan weer direct starten en lopen?)
Maar ga morgen met nog een paar jongens weer sleutelen dus ga weer verder informeren.
(Als ik het goed begrijp,koud geen probleem,maar zodra motor op temperatuur is en je wil de auto starten,dan slaat deze wel aan,maar stopt er ook direct weer mee,dan weer direct starten en lopen?)