M-bitious schreef:Er staat mij iets bij dat je wel onbeperkt in het buitenland mag rijden met een buitenlands kenteken, maar huur van buitenlands kenteken en rijden in NL is dacht ik beperkt tot 24 uur, dan moet je NL weer verlaten.
Nee dat klopt niet helemaal. Wat je niet kan controleren dat kun je doen natuurlijk. In het buitenland rijden met een buitenlands kenteken. Maar dan heb je problemen met verzekeren e.d., dat kan meestal alleen een inwoner van het land (uitgaande van prive).
Ik chargeer nu een beetje; Als Nederlander, werkend voor een Nederlands bedrijf, moet je volgens de Nederlandse staat/wet een in Nederland geregistreerde auto rijden.
Als ze je de eerste keer pakken (door de douane in NL) kun je geluk hebben en een waarschuwing krijgen. De 2e keer moet je BPM & BTW betalen. Het risico dat dat gebeurd mag je zelf bepalen

.
Zelfs als je voor een buitenlandse firma werkt, mag je maar beperkt in NL rondrijden met een auto met buitenlands kenteken. Ben je meer dan 2 weken (dacht ik) in NL, zou je officieel alweer BPM & BTW moeten betalen. En je moet het meerendeel van de tijd in het buitenland zijn.
Alleen als je geen Nederlander bent, dan mag je met een buitenlands kenteken rijden in NL. Ik maak me trouwens sterk dat ook daaraan regels / limieten gebonden zijn (immigratie wetten e.d.), maar daar heb ik me nooit in verdiept.