Hoe zit het eigenlijk met de S2000's?

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Hoe zit het eigenlijk met de S2000's?

Bericht door Roman » 03 mar 2008, 14:16

Volgens mij hier geen op het forum op dit moment?

Wel mensen die er een gehad hebben of niet?

Hoe komt het eigenlijk dat de term S2000 zo weinig valt hier? Toch te duur?

Lijkt me toch een aardig pure rijdersauto of niet?

Ik vind dat geluid in ieder geval geweldig 8)

http://www.youtube.com/watch?v=MD0SkzD7 ... re=related

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 mar 2008, 14:22

ja maar dat is het hem juist, dat geluid krijg je pas als je bij hoge toeren rijd, daaronder is ie "saai" aldus sommigen...
leuk als je onbegrensde wegen hebt...of gewoon als een aso door het leven kan gaan en gewoon rammen :lol: maar anders :roll: ik hoef er geen, maar zo'n motor in een Lotus Elise/Exige is wel weer welkom :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 mar 2008, 14:23

Tom heeft dit draadje nog niet in de peiling :wink: Hij heeft een s2000 gehad.

Michel

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 03 mar 2008, 14:37

Hoorde via een kennis dat een goede mod voor de S2000 een comptech supercharger is.

Schijnt super te zijn voor de S2000. Net even meer power. En toeren maken is toch juist mooi 8)

Het geld is alleen best veel, ze kosten hier evenveel als bijvoorbeeld een 130i met M pack :?

Maar ik hoor heel vaak dat de S2000 een echte rijdersauto is. Geen fratsen, gewoon een sperdiff, 9000 toeren en huppa.

Nou Tom, kom er maar in zou ik zeggen met je ervaring :wink:

Tom
Berichten: 22338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 03 mar 2008, 15:12

Roman, ik heb inderdaad een S2000 gehad.

Sinds het model uitkwam vond ik em al geweldig. Nog voor ik m'n rijbewijs had een keer bij een dealer 'proefgezeten' toen ie daar net in de showroom stond. Geweldige auto!

Een paar jaar later zag ik er één te koop staan en had ik zomaar besloten om m'n spaargeld maar eens uit te geven. Na wat rondgekeken te hebben was ik weer bij diezelfde dealer gaan kijken en kwam daar in gesprek met de directeur... hij reed zelf ook al jarenlang S2000 en was ontzettend enthousiast. Proefrit geregeld en toen was ik verkocht. De eerste keer doortrekken naar de 9000 toeren is echt porno! Hij heeft voor mij een S2000 geimporteerd uit België die ik heb gekocht. Die van mij kwam uit 2000. In 2004 is er nog een facelift geweest. Bij die facelift is het onderstel ook op wat punten aangepakt, uitleg/verschil is te zien op een DVD van Best Motoring. Per jaar zijn er ook nog wat kleine verschillen geweest (niet noemenswaardig).

Ik heb erg veel plezier aan die auto gehad! Echt een rijdersauto... vooral dat motorblok is geweldig. 9000rpm is verslavend en bij tunnels moet je verplicht terugschakelen. Zitpositie vond ik ook super, de stoelen zaten als gegoten (voor mij), pookje schakelt heerlijk direct, verder geen poespas. Hij moet je wel passen want het stuur is niet verstelbaar. Het interieur is verder erg op de bestuurder gericht (je kunt verwarming/airco bedienen zonder je handen van het stuur te halen).

Onder de 6000 toeren is de auto inderdaad tam, maar niet op een vervelende manier. Tenminste ik vind het ook prima om gewoon relax rond te rijden (het voelt dan als een gewone Honda Civic bij wijze van spreken). Het is juist erg knap hoe Honda zoveel prestaties kan leveren zonder een zenuwachtige auto te maken. Overigens lees je vaak dat er onder de 6000 toeren niemand thuis is, maar dat is echt onzin. Onder de 6000 toeren heb je genoeg power om gewoon fatsoenlijk in te halen. Feit is wel dat je van schakelen moet houden als je de S2000 koopt... de auto vraagt om doortrekken in toeren en veel schakelen.

Die supercharger is inderdaad erg populair. Zeker in Amerika. Op s2ki.com rijden er heel veel mee rond. Persoonlijk hoeft het van mij niet zo (m'n voorkeur ligt ook bij atmo.), al kan ik mij voorstellen dat je iets meer power wilt. 240pk op 1220kg klinkt prima maar het vermogen komt er wel 'lastig' uit, je moet echt goed schakelen en flink doortrekken in de toeren.

Helaas had ik er na een tijdje problemen mee. Hij wilde niet starten. Dealer erbij gehaald en toen dat uiteindelijk gelukt was liep ie op drie cilinders. Motor opengehaald en er bleek een hoop vuil in te zitten ofzo. Hun reden was slechte benzine die ik getankt zou hebben. Toen 2000 euro gestoken in cilinderkoprevisie oid en zou er weer een tijdje tegenaan kunnen. Dat 'tijdje' was ook van korte duur want vanaf dat moment is de auto flink veel olie gaan verbruiken (meer dan een liter op 1000 km ofzo). Ik stond zonder olie en toen was het einde oefening. Dus weer 7000 euro ertegenaan voor een nieuwe motor en toen de auto verkocht omdat ik het vertrouwen kwijt was. Aan organisaties zoals Honda Nederland heb je dan ook niets trouwens.

Waarom er hier op DF verder geen rondrijden snap ik ook niet. Voor 50k heb je 240pk op 1220kg met sper en zonder poespas... met een racy atmo blok dat toeren wil maken. Maarja men wil hier geen roadsters want die wegen te weinig ofzo, beter 20 pagina's vollullen over een 135i van 1500kg ;)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 03 mar 2008, 15:26

:lol:

Zag een filmpje laatst ergens van een S2000 met Supercharger ergens in Engeland, die huil van de supercharger samen met de geschreeuw van de motor bij 9000 toeren was gewoon idiot 8) :shock:

Vermogen lag daarmee rond de 300 pk als ik het me goed herinner.

Er rijden hier in de buurt twee rond, een zilveren en een gele. Erg mooi vind ik ze nog steeds.

Ze zijn redelijk aan de prijs, maar hier bij de dealert staan 2 splinternieuwe einde 2007 modellen die aangeboden worden voor 29K ieder. Dus dat valt dan eigenlijk ook wel weer mee, moet gewoon even goed rondneuzen denk ik voor de goede prijsjes.

Heb er zelf het geld niet voor, maar als ik dat wel zou hebben dan denk ik dat een S2000 hoog op mijn lijstje zou staan. Verbaasd mij ook wel wat dat ze op DF niet vertegenwoordigd worden door iemand.

Redelijk laag gewicht, 240 pk (kan wel wat meer uitgepeuterd worden ook natuurlijk), RWD en sper. Lijkt mij een uitstekende combinatie inderdaad 8)

Tom
Berichten: 22338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 03 mar 2008, 15:34

[img:800:600]http://www.driving-fun.com/Tom/_temp/s2000.jpg[/img]

mijn EX2000 ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2008, 15:37

S2000 vind ik zeker een interessante auto. Die auto heeft alles wat een Mx5 mist (mannelijkheid). Ik houd alleen niet van heel hard autorijden in een open auto. Als Honda ooit een S2000 Coupé levert, die mogelijk nog lichter is dan de open versie, dan verwacht ik weer een nieuwe hype rond die auto. De S2000 heeft een niche gezocht in de markt voor snelle open auto's, de klasse waarin vroeger met name engelse sportwagens werden geleverd. Die markt is echt heel klein, maar met een enorm hoog DF gehalte. Gekscherend zegt men weleens dat een S2000 niet concurreert met Z3/4's of met 350Z roadsters bijvoorbeeld, maar met Elises, Exiges en klassieke auto's. Ik denk zelf dat er destijds een aantal mensen een S2000 hebben gekocht die helemaal niet per sé een open auto wilden. En die doelgroep (de echte DF-er) is heel klein.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 mar 2008, 15:45

Dennis Cavallino schreef:S2000 vind ik zeker een interessante auto. Die auto heeft alles wat een Mx5 mist (mannelijkheid). Ik houd alleen niet van heel hard autorijden in een open auto. Als Honda ooit een S2000 Coupé levert, die mogelijk nog lichter is dan de open versie, dan verwacht ik weer een nieuwe hype rond die auto.
Juist een gesloten versie, en dan 1150kg, dat zal zeker een hit worden.

@Tom, jammer dat je het vertrouwen in de auto kwijt bent geraakt, S2000 paste zoveel beter bij je, daar is de 330i maar een ouwe lullen bak bij.

Michel

Tom
Berichten: 22338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 03 mar 2008, 15:46

Dennis Cavallino schreef:S2000 vind ik zeker een interessante auto. Die auto heeft alles wat een Mx5 mist (mannelijkheid). Ik houd alleen niet van heel hard autorijden in een open auto. Als Honda ooit een S2000 Coupé levert, die mogelijk nog lichter is dan de open versie, dan verwacht ik weer een nieuwe hype rond die auto. De S2000 heeft een niche gezocht in de markt voor snelle open auto's, de klasse waarin vroeger met name engelse sportwagens werden geleverd. Die markt is echt heel klein, maar met een enorm hoog DF gehalte. Gekscherend zegt men weleens dat een S2000 niet concurreert met Z3/4's of met 350Z roadsters bijvoorbeeld, maar met Elises, Exiges en klassieke auto's. Ik denk zelf dat er destijds een aantal mensen een S2000 hebben gekocht die helemaal niet per sé een open auto wilden. En die doelgroep (de echte DF-er) is heel klein.
Ik zie het grote nadeel van een open auto niet? Hardtop erop en het grootste nadeel (inbraakgevoelig) is weg. Verder zijn er veel vooroordelen over open auto's die lang niet altijd opgaan, zoals minder stijfheid. De S2000 is gemaakt als open auto, ik heb er nooit nadelen van gemerkt :)
Mazda snap ik ook niet. Ik zou best in de markt zijn voor een MX5 maar ze leveren maximaal 160pk en tja, ik vind het wat mager. En dat terwijl ze in de MPS versies van de 3 en 6 wel motoren hebben met meer dan 200pk (maargoed moet ook maar net passen natuurlijk).
350Z roadster weegt trouwens 1600kg ofzo.. ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2008, 15:54

Open auto = gevoel. Ik vind het heerlijk om met een open auto te cruisen. Heel hard rijden met een open auto vind ik niet fijn, het geluid en de wapperende haren leiden me teveel af. Tenzij ik een helm op heb.

Ik zit gewoon liever in een dichte koets. Hardtop is dan een optie, maar dan denk ik: maak 'm gewoon dicht voor mij. :lol:

De Mx5 noemde ik omdat die erg leuk stuurt, maar er nogal vrouwelijk uitziet (de oude versie, de nieuwe valt wel mee) en dat die idd niet erg overgemotoriseerd was. Daarom noem ik het voordeel de mannelijkheid van de S2000 tov de Mx5.

Een 350z spreekt mij totaal niet aan, maar er zijn genoeg mensen die een open Japanse (degelijke) roadster willen en dan bijvoorbeeld kiezen tussen een S2000 en 350z. Terwijl wij fappers dat allemaal niet snappen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 mar 2008, 16:16

lol, je mazda MX5 opleuken tot Aston Martin :lol:

[img:420:303]http://www.coches-es.com/imagenes/Mazda ... rtin-2.jpg[/img]

en mazda MX5 alleen met 160pk? ja...maar daar doen sommigen wat mee, een dikke V8 ofzo :lol:

[img:1600:1200]http://www.dragtimes.com/images/9945-19 ... ta-MX5.jpg[/img]

http://www.tuningfever.fr/fr/videos/pic ... -miata.php

http://www.tuningfever.fr/fr/videos/pic ... -miata.php

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2008, 16:23

S2000 lijkt me echt super en openrijden is naar mijn mening echt heerlijk!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 03 mar 2008, 16:29

Tom schreef:Waarom er hier op DF verder geen rondrijden snap ik ook niet. Voor 50k heb je 240pk op 1220kg met sper en zonder poespas... met een racy atmo blok dat toeren wil maken. Maarja men wil hier geen roadsters want die wegen te weinig ofzo, beter 20 pagina's vollullen over een 135i van 1500kg ;)
Ik stond pas voor de keuze tussen een S2000, Boxter, Speedster cq Elise. Van de laatst genoemde vind ik het huidige model stoer en dat ligt ver boven het budget voor een speelauto (in mijn geval dan). De naam Porsche doet bij mij alle alarmbellen rinkelen, maar ook daar geld weer dat ik het huidige model mooi vind en niet het oudere. Dus weer ruim boven het budget.
Bleven er twee wagens over waarvan de S2000 mij de meest praktische leek. Zonder ook maar een meter gereden te hebben is de S2000 uiteindelijk toch afgevallen. Het motorblok zal vast een juweeltje zijn, maar het verschrikkelijk spartaanse en het model van een speedster gaf voor mij de doorslag. Over een jaar of twee wil ik nog wel kijken of een Elise s2 onder de 30k grens komt maar voorlopig kan ik hier goed mee vooruit.

Een van de redenen dat weinig mensen een S2000 kopen is denk de vierpitter. Dat klinkt niet stoer. Dat het blok volledig tussen de wielen ligt is minder belangrijk dan het hebben van een 6 of 8 cilinder.

---
edit:
@Dennis: Vlotjes open rijden is geweldig! Van Londen naar huis heel de weg het dakje eraf. Ben nog aan het nagenieten. :lol:
Laatst gewijzigd door allen op 03 mar 2008, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 03 mar 2008, 16:30

Heerlijke rijders auto! :)

Ik wil er ook nog steeds een, wachten op budget ;) S2000 is een echte mannenbak!

Ik vind het mooie nog steeds dat z'n S2k je zomaar kon verrassen met de kont opzij.. als het vermogen op kwam... :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 03 mar 2008, 16:45

ook ik vindt een s2000 van buiten erg mooi, maar toen ik er eenmaal inzat wat niet makkelijk ging, vond ik vooral de knoppen e.d. erg plastic en goedkoop aanvoelen.

Als men dat nog eens kijkt naar de prijzen dan echt veel liever de M Coupe/Roadster z3 of een 350z die voor hetzelfde bedrag van eigenaar wisselen....

Ook ben ik iets gekker van een 6-cilinder dan een 4-pitter.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 03 mar 2008, 17:55

Vtec is wel dergelijk porno!!

Ben 1 keer door jan visser thuisgebracht. Doortrekken in de Vtec. Zooo gaaf. Alsof de zuigers dwars door de kop naar buiten zullen vliegen. Dikke tanabe uitlaat eronder en gaan met die banaan. Ruig. :shock: :D 8)

En voor de (te) weinig power voor de MX-5 zijn toch leuke oplossingen?

- turbosetje voor de 1.6, dan heb je toch al 200 trappelende paardjes onder de kap? lijkt mij al heel wat voor zo'n licht roadstertje :D

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 03 mar 2008, 19:46

ik heb erin gereden. Vriend van me heeft er een en ik vind het welr een fenomenaal ding hoor! Dat geluid en de toeren die maar niet van ophouden weten. Heerlijk!

maar als ik moest kiezen dan zou ik ERG twijfelen tussen 350Z en S2000 ...

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 03 mar 2008, 20:21

Een goede vriend van me heeft een nieuwe S2000 gekocht. Naar zijn zeggen zo uit de folder zonder proef te rijden :shock: Ik weet dat hij daar gek genoeg voor is, dus geloof ik hem ... Alleen heb ik nog niet de kans gehad om er een stukje mee te rijden.

Qua sound vind ik deze S2K met ITB's echt de top:

http://www.youtube.com/watch?v=XkAFTYoyK2U

De eerste 1,5 minuut zou je kunnen overslaan, daarna is het genieten.

SteV6

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 03 mar 2008, 20:41

Cabrio is uber DF. Snelle cabrio zoals een S2000 is pure DF.

Kan geen 135i met drexler sper tegenop.

In juni weer met Pa en 306 cabrio naar de Harz en Sauerland. Heb er nu al zin in...


Mark.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 mar 2008, 21:27

Klopt wel wat Dennis zegt, ik merkte dat ook met de Z4, tot 160 doorhalen en dan denk je bij jezelf.... heey.. eigenlijk hoor ik nu allang te stoppen en een bochtiger weggetje op te zoeken of de cruisecontrol erop te gooien ergens rond de 100.

Het sper van de S2000 snap ik nog niet helemaal (of ik ben het vergeten), dat was geen platensper ala M3 toch?

Paul

Bericht door Paul » 03 mar 2008, 22:41

Hendrik Kinderman schreef:Vtec is wel dergelijk porno!!

Ben 1 keer door jan visser thuisgebracht. Doortrekken in de Vtec. Zooo gaaf. Alsof de zuigers dwars door de kop naar buiten zullen vliegen. Dikke tanabe uitlaat eronder en gaan met die banaan. Ruig. :shock: :D 8)

En voor de (te) weinig power voor de MX-5 zijn toch leuke oplossingen?

- turbosetje voor de 1.6, dan heb je toch al 200 trappelende paardjes onder de kap? lijkt mij al heel wat voor zo'n licht roadstertje :D

Wil je ook wel eens thuisbrengen hoor.. kun je 8000 toeren Airboxblerende 6 cylinder MPower even ervaren ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 mar 2008, 23:20

Mooie auto, zelfs ergens in 2001 op het verlanglijstje gestaan. Tom zijn debacle doet me weinig vertrouwen. Worden ze nog gemaakt ?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 mar 2008, 08:12

Worden nog nieuw gemaakt hoor. Er was ooit een terugroepactie voor een geintje met de voorste of achterste cilinder, garantiegeval.

Zelf zou ik altijd voor de facelift gaan (2004), grotere velgen, glazen ruitje ipv plastic enz enz.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 04 mar 2008, 09:18

Paul schreef:
Hendrik Kinderman schreef:Vtec is wel dergelijk porno!!

Ben 1 keer door jan visser thuisgebracht. Doortrekken in de Vtec. Zooo gaaf. Alsof de zuigers dwars door de kop naar buiten zullen vliegen. Dikke tanabe uitlaat eronder en gaan met die banaan. Ruig. :shock: :D 8)

En voor de (te) weinig power voor de MX-5 zijn toch leuke oplossingen?

- turbosetje voor de 1.6, dan heb je toch al 200 trappelende paardjes onder de kap? lijkt mij al heel wat voor zo'n licht roadstertje :D

Wil je ook wel eens thuisbrengen hoor.. kun je 8000 toeren Airboxblerende 6 cylinder MPower even ervaren ;)
Lijkt me ook supahvet. De volgende keer als ik vakantie heb, mag je me wel ff na het werk thuisbrengen. Bel/bericht ik je wel even :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast