Wiesmann officiele opening 05 & 06 April wie gaat mee.

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.

welke dag denk jij te gaan naar de open dag van Wiesmann

voorkeur Zaterdag 05 April 2008
5
36%
voorkeur Zondag 06 April 2008
9
64%

Totaal aantal stemmen: 14

GTRene

Wiesmann officiele opening 05 & 06 April wie gaat mee.

Bericht door GTRene » 29 feb 2008, 01:01

Het heeft even geduurd en schijnbaar dat het andere DF leden ook niet is gelukt om met alleen DF naar Wiesmann te gaan, gaan we gewoon op de officiële openingsdagen, ik ga misschien wel beide dagen op en neer 8) ik zal ook een poll erboven doen om te kijken welke dag het meest door DF leden bezocht gaat worden, ben benieuwd, deze dag kan niet mis gaan, we schuiven gewoon aan, veel hapjes en drinken, en nadien eventueel met een groep de stad in avond eten? ik heb der wel zin aan, wie nog meer :roll:

Oke mannen, de tijden zijn bekend, hier een overzicht van de Zaterdag en Zondag 8)

Offizielle Eröffnung unserer neuen Manufaktur ist am 05. -06. April 2008.

An dem Wochenende werden wir die offizielle Eröffnung mit allen Wiesmann-Kunden, Wiesmann-Freunden sowie allen Interessierten, Sportwagen-Begeisterten und natürlich der Dülmener Bevölkerung feiern.

Zur offiziellen Eröffnungsveranstaltung möchten wir alle unsere Kunden/Kundinnen mit ihren Wiesmann-Roadstern und Wiesmann-GT einladen, um einem breiten Publikum eine nie vorher gesehene Vielfalt an Farb- und Ausstattungsvarianten präsentieren zu können.

Wir laden alle ganz herzlich ein, unsere neue Manufaktur zu besichtigen und mit uns zusammen zu feiern!

PROGRAMM SAMSTAG & SONNTAG - von 10.00 - 18.00 Uhr.

Es erwartet Sie ein abwechslungsreiches Unterhaltungsprogramm
rund um die Manufaktur mit z.B.

• Touren - mit Einblicken in die Produktion:
- Entwicklung
- Kunststoffverarbeitung
- Metallverarbeitung
- Elektrik/Elektronik
- Sattlerei
- Montage
- Showroom, Shop und Bistro-Lounge
• Unterhaltungsprogramm
• Möglichkeit zum Kauf des Merchandise-Sortimentes
• Reichhaltiges Speisen- und Getränkeangebot

• Positionierung von Wiesmann-Sportwagen auf dem Gelände
zu einem einmaligen Gesamtbild
• Exklusiv-Bereich für alle Wiesmann-Kunden
• Kulinarisches & Getränke im Fahrerlager-Zelt
• Reservierter Parkplatz direkt an der Manufaktur
• Abendveranstaltung am Samstag für Wiesmann-Kunden in der Manufaktur

Misschien nadien met een aantal ergens een happie eten?

GTRene

ow en een nieuwe teaser de GT MF5 op hun site

http://www.wiesmann-auto-sport.de/gtstart5.htmlDie neue Manufaktur:

[img:520:260]http://www.wiesmann-auto-sport.de/aktuell/Areala.jpg[/img]

[img:520:204]http://www.wiesmann-auto-sport.de/aktuell/Plattform.jpg[/img]

Architektonische Besonderheit ist ein Gecko, Markenzeichen unserer Manufaktur, der als überdimensionales Wahrzeichen auf dem Gebäude liegt und durch die Integration in das Gebäude das Kundenzentrum beherbergt.

Das Kundenzentrum selbst soll zum Mekka aller Auto-Enthusiasten werden: von einer Galerie aus kann man den Herstellungsprozess eines Roadsters oder GT verfolgen, in einem Shop findet jeder Autoliebhaber die richtigen Artikel, sei es ein Modellauto von einem Roadster oder GT, ein T-Shirt, eine Mütze, Koffersets, Bekleidung, Uhren oder ähnliche Artikel. Ein Informationszentrum bietet alles Wissenswerte über die Wiesmann-Sportwagen, vom ersten Prototyp bis zu den aktuellen Modellen, Gebrauchtfahrzeuge, Zubehör. Ergänzt wird der Kundenbereich um gastronomische Angebote und eine Eventfläche, auf der in unregelmäßigen Abständen Veranstaltungen stattfinden werden.

[img:520:207]http://www.wiesmann-auto-sport.de/aktue ... uktion.jpg[/img]

[img:520:306]http://www.wiesmann-auto-sport.de/aktue ... n_Shop.jpg[/img]

[img:520:263]http://www.wiesmann-auto-sport.de/aktue ... ellung.jpg[/img]
wat zal er te zien zijn? waarschijnlijk buiten de roadster en GT om ook de nieuwe roadversie van de MF5 V10 :twisted:

en er zullen vele roadsters en GT's te zien zijn van klanten, er schijnt een veld daar te zijn waar het vol zal staan..een snoepwinkel 8) dus mensen met goede kamera's welkom :wink:

Op naar Wiesmann 8)
GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 mar 2008, 00:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 29 feb 2008, 02:16

Ik ben er bij!!! 2 keer is iets te gek, dan gaat daarom de voorkeur naar de zondag. En natuurlijk gaat de camera mee ;).

Kazimir

Bericht door Kazimir » 29 feb 2008, 08:57

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Zondag! :) Hopelijk heb ik dan ook tijd :)

Het is wel echt een mooi pand, ik ben er in aanbouw al eens geweest.

Vind het nog steeds jammerlijk dat het regelen van een meet daar niet eerder gelukt is.

René130i

Bericht door René130i » 29 feb 2008, 09:39

Same!

GTRene

Bericht door GTRene » 29 feb 2008, 10:27

denk dat het daar zondag ook wel stuiter druk gaat worden, vaak moeten mensen nog zaterdags werken...
Dus ik probeer ook sowieso Zondag der bij te zijn...denk dat die dag ook door de meeste DF'rs bezocht kan worden...ik vind alleen geen tijden terug van hoe laat wat begint, maar dat zal nog komen denk ik.

en over die meet van destijds, ik heb tot op de dag van vandaag nog nooit een e-mail terug gekregen van de 5 of 6? die ik heb gestuurd maargoed(ze zullen wel erg druk zijn geweest met verhuizen en uitbreiden), tis nu zo dichtbij en de opening heeft ook wel wat, dan zie je in elk geval erg veel wiesmann cars in allerlij kleuren, das ook wel leuk 8) en al die verschillende mensen.

Joop

Bericht door Joop » 29 feb 2008, 11:11

Zaterdag of zondag maakt mij niet uit.

Maar als meerdere voor de zondag gaan, dan wil ik ook wel op een zondag die kant op komen.

'k Neem ook even een cameraatje mee.

Style

Bericht door Style » 29 feb 2008, 19:50

Ik doe mee!!

Lijstje :?: Zondag?!

1 GTRene
2 Mark Nauta
3 Powertje
4 Rene / Hazze
5 Joop
6 Style (Patrick)
7
8
9
10

Dinkel

Bericht door Dinkel » 01 mar 2008, 20:21

OK dan, zondag rij ik met Wim de SpringRun door . . . :(

Have fun!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2008, 21:20

Dinkel schreef:OK dan, zondag rij ik met Wim de SpringRun door . . . :(

Have fun!
valt dat op dezelfde datum dan? :shock:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 01 mar 2008, 21:22

Nope, maar ik rij 'm dan met Wim door . . . We kunnen ons niet veroorloven dat 60 man staan te tutten omdat wij alleen met Google Earth . . . ;) Snappie?

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2008, 21:32

Dinkel schreef:Nope, maar ik rij 'm dan met Wim door . . . We kunnen ons niet veroorloven dat 60 man staan te tutten omdat wij alleen met Google Earth . . . ;) Snappie?
pfff ik schrok al :lol: maar zaterdag dan? of wordt dat te gek... jullie maken er ook wel weer werk van zeg...petje af 8)

maar er komt nog wel een keer, en Artega komt ook nog als dat kan 8)

Dinkel

Bericht door Dinkel » 01 mar 2008, 21:40

't Gezin wil ons ook nog wel es zien Rene ;)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 01 mar 2008, 21:42

GTRene schreef:
Dinkel schreef:Nope, maar ik rij 'm dan met Wim door . . . We kunnen ons niet veroorloven dat 60 man staan te tutten omdat wij alleen met Google Earth . . . ;) Snappie?
pfff ik schrok al :lol: maar zaterdag dan? of wordt dat te gek... jullie maken er ook wel weer werk van zeg...petje af 8)

maar er komt nog wel een keer, en Artega komt ook nog als dat kan 8)
Artega zou ik ook graag willen zien ja!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2008, 21:48

Dinkel schreef:'t Gezin wil ons ook nog wel es zien Rene ;)
Gelijk heb je Albert...neem je de familie ook mee op de route 5 april? er een gezellig uitje van maken?

@Mark op hun site te lezen liggen ze mooi op schema met de Artega Fabriek, en hebben ze al in elk geval 50 Artega's verkocht op papier, en het eerste jaar gaan er 70 uit en volgend jaar heel wat meer 8)
Ben erg benieuwd naar de auto 8)

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 01 mar 2008, 22:42

Ik denk dat we komend jaar -zodra 't stof neergedaald is- maar weer eens een kleine meet moeten organiseren bij Wiesmann ;)
Hopelijk vragen ze er nu geen geld voor zoals bijna alle zichzelf autofabrikant noemende Nederlandse bedrijven. Betalen voor zoiets druist tegen mijn principes in ;)
Laatst gewijzigd door Wim te Riet op 02 mar 2008, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mar 2008, 04:26

Wim te Riet schreef:Ik denk dat we komend jaar -zodra 't stof neergedaald is- maar weer eens een kleine meet moeten organiseren bij Wiesmann ;)
Hopelijk vragen ze er nu geen geld voor zoals bijna alle zichzelf autofabriekant noemende Nederlandse bedrijven. Betalen voor zoiets druist tegen mijn principes in ;)
lijkt me een goed plan :wink: en inderdaad betalen voor zoiets is toch een beetje krom....ik snap die Nederlandse autobouwers niet...immers je krijgt misschien wel klanten, maar in elk geval reclame op het autoforum, en als het nu 5,- euro zou zijn en je dan bv een koffie en koek kreeg had ik er ook geen probleem mee :wink:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 02 mar 2008, 14:08

Voor de goede orde: we hebben het hier over Donkervoort en Spyker. Cententikkers die omgerekent 47 eu per hoofd vragen, voor een effing rondleiding met een bak pleur! Krijg de tering, denk ik dan.

Je opent je deuren voor liefhebbers waarvan je vantevoren weet dat ze geen kopers zijn maar wel meer willen weten van het product. Wiesmann deed dat verleden jaar heel netjes en informeel. Ik mag hopen dat dat zo blijft want zo maken ze veel lui gelukkig: wij hadden een fijne dag toch? De foto's en de verhalen eromheen zeggen genoeg lijkt me.

Misschien is Nederland wel helemaal geen land voor zoiets . . . Was ik maar in de UK geboren! De uitnodigingen vliegen me om de oren en je krijgt er nog een logeerkamer bij ook . . .

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 02 mar 2008, 14:40

Nederland zuigt wat dat betreft echt BIG TIME.
Ik denk dat het 't gevolg is van 'n ander het licht in de ogen niet gunnen. Typisch Nederlands. Rij je een leuke auto? Dan zal er iets niet in de haak zijn, want 'zoveel geld verdien je niet eerlijk'.
En dan 't eeuwige 'Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg' :roll:

Maar goed, ik dwaal af...

Engeland en Italië lijken me goede toevluchtsoorden. Duitsland volgt op de voet denk ik.

Wiesmann was inderdaad echt super. Ik had ook niet verwacht dat ze met TWEE auto's naar de Klassiekerrally zouden komen. Hoef je Donkervoort niet te vragen ;)

Dinkel

Bericht door Dinkel » 02 mar 2008, 15:03

. . . en ze hadden goed bekijks ook.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 02 mar 2008, 15:07

Dat bedoel ik... In Nederland hebben ze geen lange termijn visie denk ik. Elke actie moet direct en meetbaar financieel resultaat opleveren. Sukkels.

Ik zeg: Koester de liefhebbers, geef ze af en toe een lolly (lees: rondleiding etcetera). De meesten zullen inderdaad nooit in staat zijn een Donk of Spyker te kopen, maar er zal er maar net één tussen zitten... Heb je 'm wel mooi ingepakt.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mar 2008, 17:36

zo is dat, je kweekt in elk geval good will en zegt het voort en of vriendelijke mensen enz enz , of daar koop ik nog eens wat meer of daar laat ik m'n auto repareren enz...
maargoed... jammer :?

Pescatore

Bericht door Pescatore » 02 mar 2008, 20:26

In het geval van Spyker vind ik het niet zo heel raar dat ze grof geld vragen voor een rondleiding.

zo goed is hun saldo nou ook weer niet :wink:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 02 mar 2008, 20:27

Fok 'em! Juist daarom . . . denk ik dan.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 02 mar 2008, 20:36

Kijk, exclusief of niet, Spyker assembleert gewoon auto's in een mooie grote hal. Als een stel petrol heads niet welkom is zonder de portemonnee leeg te schudden, dan...

... wat Dinkel al zegt: Fok 'em!

Dinkel

Bericht door Dinkel » 02 mar 2008, 20:37

. . . en Hessing heeft 'zaterdag geen tijd', nog een keer 'Fok 'em'!

Waar zijn de echte liefhebbers gebleven?

In Engeland kan het wel?

Gesloten