Kerstlichtjes
- Sperdy
Kerstlichtjes
Beste DF-ers, wat vinden jullie?
Het led-kerstlichtjes-virus is overgesprongen naar Saab. Vanavond reed ik naar huis en zag een auto achter mij met de welbekende Audi trademark kestlichtjes, maar nee hoor, het was een Saab 93 Cabrio. BMW heeft haar ringetjes (angel-eyes) en die zie je ook weer terug op andere merken.
Ikzelf vind deze lichtjestrends ontzettend kinderachtig, wat vinden jullie?
Het led-kerstlichtjes-virus is overgesprongen naar Saab. Vanavond reed ik naar huis en zag een auto achter mij met de welbekende Audi trademark kestlichtjes, maar nee hoor, het was een Saab 93 Cabrio. BMW heeft haar ringetjes (angel-eyes) en die zie je ook weer terug op andere merken.
Ikzelf vind deze lichtjestrends ontzettend kinderachtig, wat vinden jullie?
- Jelmer850i
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Origineel en merkeigen, geen probleem, het wordt pas goedkoop bij die wannabe na-apers........................
Kwam onlangs een Audi R8 tegen in het schemer; nou dan komt er wel wat aan moet ik je zeggen, ik vind het niet storend.....................
BMW; Angel eyes
Audi; Snake eyes
Dat lijkt me wel een leuke......................................
Kwam onlangs een Audi R8 tegen in het schemer; nou dan komt er wel wat aan moet ik je zeggen, ik vind het niet storend.....................
BMW; Angel eyes
Audi; Snake eyes
Dat lijkt me wel een leuke......................................

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Even wat bekennen.....
Ik heb in mijn A4 Xenon ingebouwd....maaaaarrrrrrrrr
Alleen omdat de lichtopbrenst van de A4 bekend staat als erbarmelijk...
Heb ook een zekere mate van nachtblindheid en die is nu in een keer over.....
Heb hiervoor alles al geprobeerd :
Vision Plus
GT150
Night Vision
Extreme Power
Maar dat haalde allemaal niets uit.....toen we vervolgens Xenon setjes gingen verkopen heb ik er daar maar eens een van geprobeerd....
Ik weet nu al dat mijn volgende auto ook xenon moet hebben....heerlijk !!
Ik heb in mijn A4 Xenon ingebouwd....maaaaarrrrrrrrr
Alleen omdat de lichtopbrenst van de A4 bekend staat als erbarmelijk...
Heb ook een zekere mate van nachtblindheid en die is nu in een keer over.....
Heb hiervoor alles al geprobeerd :
Vision Plus
GT150
Night Vision
Extreme Power
Maar dat haalde allemaal niets uit.....toen we vervolgens Xenon setjes gingen verkopen heb ik er daar maar eens een van geprobeerd....
Ik weet nu al dat mijn volgende auto ook xenon moet hebben....heerlijk !!
-
Ligt eraan op welke manier...
Bij BMW vind ik het erg fraai staan, die angle eyes. Subtiel en kenmerkend.
Bij Audi verschilt het per model een beetje. R8 vind ik fraai (al branden ze naar mijn idee ietsje te fel), S6 (geloof onderin zo'n rij led's) erg mooi, maar zo'n kronkel zoals de A4 vind ik naar sjonnie/kermis gaan.
Saab heeft een soort van felle TL-balk bovenin over gehele breedte, dat vind ik erg fout.
Het kan dus erg mooi zijn maar dan wel op een subtiele manier!
Audi A4 en Saab vind ik al over the top gaan. Verpest het ook voor de rest.
Bij BMW vind ik het erg fraai staan, die angle eyes. Subtiel en kenmerkend.
Bij Audi verschilt het per model een beetje. R8 vind ik fraai (al branden ze naar mijn idee ietsje te fel), S6 (geloof onderin zo'n rij led's) erg mooi, maar zo'n kronkel zoals de A4 vind ik naar sjonnie/kermis gaan.
Saab heeft een soort van felle TL-balk bovenin over gehele breedte, dat vind ik erg fout.
Het kan dus erg mooi zijn maar dan wel op een subtiele manier!
Audi A4 en Saab vind ik al over the top gaan. Verpest het ook voor de rest.
- Joop
- Mack
Volgende week krijgt mijn auto ook Angel-eyes... Maar niet omdat ik op een BMW wil lijken maar omdat ik het gewoon mooi vind...EHA schreef:Heb een hekel aan wannabee's ( vanavond weer een golf 4 met angel eyes..... KOOP DAN EEN BMW sukkel.... :twisted:
Kom op, heeft BMW dan eindelijk iets moois ontworpen, dan mag niemand het overnemen? :twisted:
Ik vind al die lichtshows wel mooi, ook die van Audi, maar ik vraag me af: wat als er een lampje kapot is? Ik verwacht over een paar maanden auto's te zien met hier en daar een lampje kapot, en dat ziet er niet uit...
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
-
Ik stoor me er niet aan, valt wel op..zeker die Audi snake-eyes
Zag van de week een VW Phaeton ook zo'n rij leds hebben...kon net zeg maar.
Valt me wel op dat BMW's waar standaard angel-eyes op zitten, deze vrijwel nooit opzettelijk alleen staan te branden, altijd icm gewone verlichting.
Bij die aftermarket setjes, die op e30's,e34's, e36's, maar ook vaak op Golf III VR6 juist het tegenover gestelde....die bestuurders vinden het maar wat prachtig om die dingen alleen te laten branden. Alsof ik ineens enorm onder de indruk zou moeten zijn van zo'n auto.
Ik ben een ouwe lul aan het worden...

Zag van de week een VW Phaeton ook zo'n rij leds hebben...kon net zeg maar.
Valt me wel op dat BMW's waar standaard angel-eyes op zitten, deze vrijwel nooit opzettelijk alleen staan te branden, altijd icm gewone verlichting.
Bij die aftermarket setjes, die op e30's,e34's, e36's, maar ook vaak op Golf III VR6 juist het tegenover gestelde....die bestuurders vinden het maar wat prachtig om die dingen alleen te laten branden. Alsof ik ineens enorm onder de indruk zou moeten zijn van zo'n auto.
Ik ben een ouwe lul aan het worden...
- duifjes.com
- Roman
-
K heb niet zo'n moeite met die led's het is toch de technologie van de nabij toekomst dus wen er allemaal maar aan.
Het mooiste voorbeeld van die leds vind ik toch de achterlichten van de A6 avant, beeldschoon.
verders vind ik de snake eyes van de A4 afzichtelijk en de originele angel eyes van BMW wel mooi.
S8 en R8 vind ik ook wel netjes.
Maar de nieuwe 5 serie leds achteraan zijn weer zo erg rice,verbieden die handel.
Het mooiste voorbeeld van die leds vind ik toch de achterlichten van de A6 avant, beeldschoon.
verders vind ik de snake eyes van de A4 afzichtelijk en de originele angel eyes van BMW wel mooi.
S8 en R8 vind ik ook wel netjes.
Maar de nieuwe 5 serie leds achteraan zijn weer zo erg rice,verbieden die handel.
-
Kan me er niet aan storen. Het is een stukje design en dan komt het gewoon snel aan op smaak. Auto's in z'n geheel zijn ook niet puur functioneel ontworpen? Plastic kapje hier en daar in de motorruimte, een mooie lijn langs de flank die absoluut niets doet voor je stroomlijn, etc.
Het probleem zit hem meer in de aftermarket onderdelen waarbij de kwaliteit van het product onder de maat is. en of dat dan betrekking heeft op verlichting of een spoilersetje maakt niet uit.
Het probleem zit hem meer in de aftermarket onderdelen waarbij de kwaliteit van het product onder de maat is. en of dat dan betrekking heeft op verlichting of een spoilersetje maakt niet uit.
-
- GTRene