Laserbehandeling aan je ogen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Karel

Laserbehandeling aan je ogen

Bericht door Karel » 26 feb 2008, 17:05

Beetje ingeschoten door dat brillen Topicje maar ik loop al langer met de gedachte om mijn ogen te laten laseren.

Krijg geen lenzen in, en geloof me, ik heb het al tig keer geprobeerd, zelfs samen met de opticien, en het lukt gewoon niet.
Als ik ze dan al ooit zou inkrijgen krijg ik ze nooit meer uit :wink:

Verder al 14j brillend en ben het gewoon beu, zeker omdat je ook afhankelijk bent van je zonnebril op sterkte, gewone bril...
Heb trouwens maar een afwijking van -1.25.

MAAR GOED:
hebben jullie of vrienden/familie, ... hier ervaringen mee?
(laseren van de ogen)

ikzelf ken 1 persoon die dit heeft laten doen, zo'n 2j geleden en alleen positief nieuws.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 feb 2008, 17:07

Persoonlijk begin ik er nog niet aan. De techniek bestaat hooguit 20 jaar en dat is kwa ontwikkeling in de medische wereld nog erg kort. Ben benieuwd wat de bijwerkingen cq. gevolgen zijn over tientallen jaren... Je zou maar slechtziend of zelf blind worden... :?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 17:09

indobesar schreef:Persoonlijk begin ik er nog niet aan. De techniek bestaat hooguit 20 jaar en dat is kwa ontwikkeling in de medische wereld nog erg kort. Ben benieuwd wat de bijwerkingen cq. gevolgen zijn over tientallen jaren... Je zou maar slechtziend of zelf blind worden... :?
Datzelfde heb ik ook. Ik vind een falingskans van 1% die er nu vaak nog is, vrij hoog. Dat is toch wel 1 op de 100 en je zal die maar net zijn. Het is dan niet dat je dan meteen blind bent ofzo, maar wel dat je bijwerkingen hebt. Wanneer de techniek beter is en inderdaad meer werschijnselen bekend zijn van eventuele bijwerkingen op lange termijn, dan zal ik het zeker gaan doen.

Joy

Bericht door Joy » 26 feb 2008, 17:17

Wij hebben een oogarts als kennis (ouwe buur) en hoewel hij deze operaties uitvoert, zegt ie zelf dat er nog veel betere technieken in de maak zijn. Zijn persoonlijke mening is nog niet doen.
Het probleem is dat het onomkeerbaar is. Regelmatig blijven er mensen met een restant slecht zicht zitten. En na het laseren kan je bijv. geen lenzen meer dragen omdat de ogen droog worden. Ik ben zelf wel van bril overgegaan naar lenzen en dat vond ik wel een openbaring. Had ik ook veel eerder moeten doen.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 26 feb 2008, 17:45

De techniek bestaat al langer dan sommigen denken: eind jaren 50 is het van de grond gekomen en natuurlijk is het door de jaren heen verbeterd. De Russen schijnen hierin voor te lopen op 'Westen' heb ik me laten vertellen; nog voordat er überhaupt ooglaser-centra waren in NL gingen er al Nederlanders naar Rusland. En soms nog steeds omdat het in Rusland vaak beter en goedkoper kan dan hier, geheel met alle voorzieningen/egards om het verblijf en de operatie zo aangenaam mogelijk te maken. (ik zou bijna een marketingfoldertje hiervan kunnen maken :P )

Mocht ik zelf voor de keuze staan dan zou ik een privékliniek in St. Petersburg selecteren en er een korte vakantie aan vastplakken. Een bezoek aan deze stad met oa. de Hermitage is immers voor herhaling vatbaar :wink:
Laatst gewijzigd door Pescatore op 26 feb 2008, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 26 feb 2008, 17:47

Een linkje naar een laserbehandelaar in Ru:
http://www.lasik.md/learnaboutlasik/las ... uction.php

Mooie vergelijking met de prijs/verkoopaantallen van een Aveo :)

Dutch

Bericht door Dutch » 26 feb 2008, 18:03

Ik had in het briltopic al iets over laseren vs. lensimplantaten gepost:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 031#225031

Metchu

Bericht door Metchu » 26 feb 2008, 18:40

Vriend van me heeft het in Turkije in Istanbul laten doen. Hij had -6 aan beide ogen. Hij ziet nu perfect en nergens last van. Ook was de operatie en de reis e.d. goed geregeld.

Fabian

Bericht door Fabian » 26 feb 2008, 19:11

Mijn vader heeft het een maand geleden laten doen, laaaaaiend enthousiast is hij erover.

De ingreep stelde niets voor, savonds al veel beter zicht. Wat druppelen en gedoe, maar na een paar dagen super zicht en nergens last meer van.

Nu voelt het alsof het nooit anders is geweest....Hij heeft alleen nog een leesbril nodig, eerst had hij 2 brillen nodig.....

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 feb 2008, 19:17

Nadeel van buitenlandse tripjes, is dat nabehandeling ook vaak daar is. Dan wordt het al gauw een dure aangelegenheid. De nabehandeling is net zo, zo niet nog belangrijker dan de ingreep zelf.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 feb 2008, 19:20

Een vriend van me heeft 't laten doen in Belgie, een ander in Rotterdam. Belgie had een kortere wachtlijst en was beter volgens hun beide.
Zal eens vragen waar dat precies in Belgie was.

allen

Bericht door allen » 26 feb 2008, 19:23

Aan mij voorlopig niet uitbesteed. Heb er geen trek in dat het een keertje fout zou gaan. Je haalt niet zomaar even een nieuw oog bij de Hema dan...

arjandee

Bericht door arjandee » 26 feb 2008, 20:22

Mijn vriendin heeft het laten doen. Al een jaar of 4 a 5 terug. Die droeg vroeger altijd van die Nana Mouskouri montuurtjes maar is nu helemaal bril/lens vrij. Ik begreep wel dat ze er een aantal dagen goed last van heeft gehad. Moest in een donkere kamer liggen om geen pijn te hebben. Geen idee of dat toen normaal.

Ik doe het liever niet :)

Maar mijn vriendin is er erg blij mee en heeft eigelijk na de eerste paar dagen nergens meer last van gehad. Ook nu nog niet. Geen achteruitgang oid.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 26 feb 2008, 22:35

indobesar schreef:Nadeel van buitenlandse tripjes, is dat nabehandeling ook vaak daar is. Dan wordt het al gauw een dure aangelegenheid. De nabehandeling is net zo, zo niet nog belangrijker dan de ingreep zelf.
Twee vrienden en een neef van me hebben het laten doen en zijn tevreden.

Nabehandeling kan in Amsterdam.
http://www.worldeyecenters.nl/

Tristan

Bericht door Tristan » 27 feb 2008, 01:14

Fabian schreef:Mijn vader heeft het een maand geleden laten doen, laaaaaiend enthousiast is hij erover.

De ingreep stelde niets voor, savonds al veel beter zicht. Wat druppelen en gedoe, maar na een paar dagen super zicht en nergens last meer van.

Nu voelt het alsof het nooit anders is geweest....Hij heeft alleen nog een leesbril nodig, eerst had hij 2 brillen nodig.....
+1

Alleen hoeft mijn vader helemaal geen bril meer, ook niet voor lezen.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 feb 2008, 02:18

Ar schreef:
indobesar schreef:Nadeel van buitenlandse tripjes, is dat nabehandeling ook vaak daar is. Dan wordt het al gauw een dure aangelegenheid. De nabehandeling is net zo, zo niet nog belangrijker dan de ingreep zelf.
Twee vrienden en een neef van me hebben het laten doen en zijn tevreden.

Nabehandeling kan in Amsterdam.
http://www.worldeyecenters.nl/
idd de nabehandeling was voor die vriend van me ook gewoon in nederland :)

Joop

Bericht door Joop » 27 feb 2008, 08:29

Alleen als mijn ogen echt slecht zouden zijn, zou ik hier aan beginnen. Eerder niet. Vind het faalpercentage ook nog wat aan de hoge kant.

Plaats reactie