Voor de brildragers
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Voor de brildragers
Dit topic is voor alle brildragers op DF. Zelf draag ik sinds mijn 18e (vanaf mijn rijbewijs) een bril. Eerst alleen op school en bij autorijden, maar al vrij snel pertinent. Als student heb ik helaas niet het budget om een mooie designerbril te gaan dragen en ga ik dus gewoon naar de Hans Anders. Ook omdat ik vrij snel op een montuur ben uitgekeken, en eigenlijk niet een jaar met een montuur doe.
Nu was ik benieuwd wat voor brillen de brildragende-DF'ers hier hebben. Hebben jullie wel een fraai designerbril, of ook een Hans Anders/Specsavers/etc. bril?? En plaatjes zijn welkom.
Nu was ik benieuwd wat voor brillen de brildragende-DF'ers hier hebben. Hebben jullie wel een fraai designerbril, of ook een Hans Anders/Specsavers/etc. bril?? En plaatjes zijn welkom.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Geen dure designerbril, maar bij Hans Anders kan ik niet slagen. Dus een bril van een plaatselijke goede opticien. Merkloos ding, zo'n plakplaatje van Gucci voegt toch niets toe 
Plaatje? Pfff... Ehm... Deze goed genoeg?
[img:800:601]http://www.klassiekerrally.nl/uploads/i ... CF0074.JPG[/img]
(en nee, zo loop ik er niet altijd bij
)

(en nee, zo loop ik er niet altijd bij

-
Hugo Boss. Is het beter dan een cheapass montuur? Zal wel niet. Het is maar hoe je je erbij voelt denk ik. Overigens is die paar honderd euro voor een stukje metaal nog lang niet zo duur als je M3 Mark. Het is maar waar je prioriteiten liggen. 4 Tot 5 keer tanken kost meer dan een montuur.
Naar buiten heb ik overigens het liefst lenzen in.

Naar buiten heb ik overigens het liefst lenzen in.
-
Heb net een nieuwe gekocht. Vond hem wel hip:
[img:447:196]http://img401.imageshack.us/img401/9926 ... sespt8.jpg[/img]

-
- Pescatore
-
Ik heb mijn huidige bril alweer een jaar of 4. Ga zelf altijd bij een zelfstandige opticien langs voor metingen en brillen.
Mijn vriendin heeft haar ogen een jaar of 4 geleden laten laseren. Tot nu toe gaat dat nog goed (geen verslechtering). Zelf blijf ik er toch een beetje huiverig voor. Mijn bril zit me verder ook niet in de weg en de glazen die er in zitten zorgen voor een minimale correctie. Dus ik hou het voorlig nog bij een bril
Het merk van mijn bril zou ik overigens niet weten. Er staat "made in denmark" op en dat was het wel. Het is zo'n dun titanium ding die je alle kanten op kan buigen.
Mijn vriendin heeft haar ogen een jaar of 4 geleden laten laseren. Tot nu toe gaat dat nog goed (geen verslechtering). Zelf blijf ik er toch een beetje huiverig voor. Mijn bril zit me verder ook niet in de weg en de glazen die er in zitten zorgen voor een minimale correctie. Dus ik hou het voorlig nog bij een bril

Het merk van mijn bril zou ik overigens niet weten. Er staat "made in denmark" op en dat was het wel. Het is zo'n dun titanium ding die je alle kanten op kan buigen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
wie is die vant met die bril?Wim te Riet schreef:Geen dure designerbril, maar bij Hans Anders kan ik niet slagen. Dus een bril van een plaatselijke goede opticien. Merkloos ding, zo'n plakplaatje van Gucci voegt toch niets toe
(en nee, zo loop ik er niet altijd bij![]()
)

-
Erg hip.Energy schreef:Heb net een nieuwe gekocht. Vond hem wel hip:
Onderstaande bril geeft de term "four eyes" toch weer een nieuwe betekenis

[img:750:300]http://img144.imageshack.us/img144/1594/brilvh4.jpg[/img]
- Ti-Tourist (Erik)
Heb sinds m'n vijfde al een bril. Wel lenzen geprobeerd, maar m'n ogen reageerden er niet zo goed op. Heb een Nike montuur (titanium). Kostte toen een klein vermogen, maar bevalt prima. Na ongelukjes met sporten blijft deze tenminste zitten. Ook in een helm is het veel makkelijker omdat hij nauwelijks verbuigd.
- RVV
Ik draag sinds mijn 13e een bril en sinds mijn 15e lenzen.. Het dagelijkse ritueel van lenzen inzetten is nog minder werk dan een keer pissen. Van mijn Lenzen heb ik geen last. Laserbehandelingen ? Je leest/hoort toch nog best mindere verhalen, mijn ogen zijn mijn grootste goed, voor wie niet ? Dan wil ik daarmee geen risico lopen.. het is toch net ff wat anders dan een set kronen ofzo.Pescatore schreef:Waarom zou je als brildrager anno 2008 geen laserbehandeling overwegen?
Let wel, ik ben geen expert op dit gebied, er zullen vast gevallen zijn waarbij deze behandeling geen nut heeft. Maar als ik voor de keuze sta, zo'n behandeling en dan de rest van de tijd zonder bril dan wist ik het wel 8)
- Peter Tunissen
Het probleem met laserbehandelingen is ook dat ze ieder jaar weer stukken beter worden.
Mijn zusje heeft haar ogen laten laseren, een paar jaar geleden al. Hoop gedoe, nabehandelingen nodig gehad, injecties recht onder het oog die geen pretje waren etc.
Intussen zijn de hele technieken al weer stukken verbeterd.
Ik kan geen lenzen verdragen, wil mijn ogen zeker laten laseren, maar het moment daarvoor kiezen is gewoon lastig. Vooral ook omdat je 6 weken daarna rustig aan moet doen, je mag niet echt sporten, niet circuit rijden etc., dat is voor mij nog het grootste 'probleem'.
Mijn zusje heeft haar ogen laten laseren, een paar jaar geleden al. Hoop gedoe, nabehandelingen nodig gehad, injecties recht onder het oog die geen pretje waren etc.
Intussen zijn de hele technieken al weer stukken verbeterd.
Ik kan geen lenzen verdragen, wil mijn ogen zeker laten laseren, maar het moment daarvoor kiezen is gewoon lastig. Vooral ook omdat je 6 weken daarna rustig aan moet doen, je mag niet echt sporten, niet circuit rijden etc., dat is voor mij nog het grootste 'probleem'.
- Ti-Tourist (Erik)
Kan me de gedachtengang wel voorstellen, maar het namelijk zo dat tot grofweg -3 / +3 ze redelijk veilig kunnen laseren, maar daarboven wordt het risico groter en de kans op succes lager. Ik heb zelf - 6.75 & -7.25.Pescatore schreef:Waarom zou je als brildrager anno 2008 geen laserbehandeling overwegen?
Let wel, ik ben geen expert op dit gebied, er zullen vast gevallen zijn waarbij deze behandeling geen nut heeft. Maar als ik voor de keuze sta, zo'n behandeling en dan de rest van de tijd zonder bril dan wist ik het wel 8)
Dus stekeblind zonder bril en het risico voor een operatie vind ik met mijn sterkte te groot. Sluit me wat dat betreft bij de post van Rico aan.
-
Ik ook al van kinds af aan een bril gehad tot m'n 14e ofzo toen overgegaan op lenzen... zou niet meer terugwillen, ik heb er nooit last van gehad. Lenzen in-/uitdoen ook nooit erg gevonden, is echt zo gedaan.Rico v Velzen schreef: Ik draag sinds mijn 13e een bril en sinds mijn 15e lenzen.. Het dagelijkse ritueel van lenzen inzetten is nog minder werk dan een keer pissen. Van mijn Lenzen heb ik geen last. Laserbehandelingen ? Je leest/hoort toch nog best mindere verhalen, mijn ogen zijn mijn grootste goed, voor wie niet ? Dan wil ik daarmee geen risico lopen.. het is toch net ff wat anders dan een set kronen ofzo.
Enige nadeeltje van lenzen vind ik tijdens vakanties... als je aan het zwembad ligt te zonnen met je ogen dicht etc., dan drogen ze snel uit. Meestal heb ik ze dan niet in, grootste nadeel is dat je dan geen chickies kunt checken die voorbij komen gelopen 8)

Moet ff keer een zonnebril op sterkte scoren.
-
Ja dat vind ik dan nog wel een nadeel van brildragend zijn. Je moet je zonnebril ook altijd aanpassen. En van zonnebril naar gewone bril (en andersom) wisselen in de auto ervaar ik ook altijd als lastig.
Bij het nemen van foto's vind ik het ook niet altijd even handig. Gelukkig is mijn oogafwijking niet zo heel groot en kan ik het met het dioptrie wieltje van mijn camera nog opvangen. Op die manier kan ik dan nog zonder bril op foto's nemen.
Bij het nemen van foto's vind ik het ook niet altijd even handig. Gelukkig is mijn oogafwijking niet zo heel groot en kan ik het met het dioptrie wieltje van mijn camera nog opvangen. Op die manier kan ik dan nog zonder bril op foto's nemen.
-
Wat kosten die dingen Rico? Welke sterkte heb je?
Ik heb het ook zoals Tom heeft. Slapen met lenzen is niet slim.
Ik heb wel net een nieuw setje gehaald. Kost me 110 euro per half jaar. Dan heb ik 2x 6 maandlezen in sterkte -8 en -8,5.
Zijn wel goed zuurstof doorlatend, echter hoeveel?
Ik draag overigens sinds m'n 20ste ongeveer lenzen. Daarvoor altijd een bril gedragen. Die laatste bril is dan ook m'n noodoplossing.
Daar wil ik buiten echt niet mee gezien worden.
Ik heb het ook zoals Tom heeft. Slapen met lenzen is niet slim.
Ik heb wel net een nieuw setje gehaald. Kost me 110 euro per half jaar. Dan heb ik 2x 6 maandlezen in sterkte -8 en -8,5.
Zijn wel goed zuurstof doorlatend, echter hoeveel?
Ik draag overigens sinds m'n 20ste ongeveer lenzen. Daarvoor altijd een bril gedragen. Die laatste bril is dan ook m'n noodoplossing.
Daar wil ik buiten echt niet mee gezien worden.

- MartijnGizmo
Re: Voor de brildragers
Om diezelfde redenen zou ik eigenlijk ook een bril moeten, al een paar jaar eigenlijk. Ben toen zelfs een keer bij de opticien geweest, maar daar werd ik nogal onvriendelijk behandeld. Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om een beetje te knijpen als ik moe ben/ver weg zit, maar dat levert met name hoofdpijn op.Mark Nauta schreef:Eerst alleen op school en bij autorijden, maar al vrij snel pertinent.

-
Ik weet niet wat voor lenzen ik heb, kom al meer dan 15 jaar bij dezelfde opticien en dat zijn wel vaklui. al tig prijzen gewonnen.Rico v Velzen schreef:Tom siliconen lensen nemen die laten tot 700% meer zuurstof door dan gewone zachte lensen.
Betaal ook aardig wat voor m'n lenzen (180 euro per half jaar)... dit merk heb ik iig www.bausch.com..
- pimmetje
Ik heb ook sinds ik mijn rijbewijs heb een bril, vooral savonds in het verkeer scheelt het veel. (ook in de bioscoop is het fijn).
Ik weet niet of mijn bril onder het mom van "disignerbril" valt.
[img:465:214]http://img151.imageshack.us/img151/5284/briljg3.jpg[/img]
GrPim
Ik weet niet of mijn bril onder het mom van "disignerbril" valt.
[img:465:214]http://img151.imageshack.us/img151/5284/briljg3.jpg[/img]
GrPim