Kart Time Attack Heerenveen

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Kart Time Attack Heerenveen

Bericht door Hielke » 23 feb 2008, 14:25

Kart Time Attack Heerenveen

Zondag 2 maart van 17.00 tot 20.00 uur.



Zoals in het topic over het karten bij Andre al vermeld gaat er op zondag 2 maart een heuze Time Attack op de kart plaatsvinden.

En niet zomaar een Time Attack. Nee, want het gaat er eentje zijn waarbij het de insteek is dat de deelnemers zoveel mogelijk eerlijke kansen op de overwinning krijgen. Dus niet met verschillende karts. En niet een 65 kilogram wegende lichtgewicht tegen een 125 kilogram wegende mastodont. En niet de één op een warme dag en de ander op een koude dag.

Hoe gaan we het dan wel doen?

1. Met gewichten. We gaan proberen alle deelnemers met een gelijk totaalgewicht te laten rijden. Dus als de zwaarste deelnemer 104 kg weegt dan zal de lichtste persoon van bijv. 75 kg in totaal 29 kilogram ballast mee moeten nemen. Die 29 kg is wellicht al te hoog gegrepen want er is weinig ruimte op de karts om veel ballast te plaatsen. Er wordt aan gewerkt in ieder geval. Eventueel kan er op een bijzonder lichte of bijzonder zware deelnemer achteraf een handicap systeem worden toegepast. Immers, na de challenge weten we heel goed wat het verschil in kilo's uitmaakt omdat we als training vooraf iedereen met een grote ballast willen laten rijden. Gewoon om te laten voelen wat voor verschil dat nou maakt en als opwarmertje vooraf.

2. Met eenzelfde kart. Een ieder die wel eens kart weet dat er tussen karts soms grote verschillen kunnen zitten. Bij Andre zijn die verschillen over het algemeen erg klein maar ze zijn er wel. Kan ook niet anders wanneer de ene kart nieuwe banden en een vers motortje heeft en de ander niet. Dat lossen we dus simpelweg op door alle deelnemers met dezelfde kart te laten rijden. Qua tijd mag dat geen groot probleem zijn want het is niet de bedoeling dat je tijdens de werkelijke Time Attack heel veel ronden gaat rijden. Het werkt dan zo: De lichtste deelnemers starten eerst. De eerste deelnemer start in een kart die al is opgewarmd (wederom om het allemaal zo eerlijk mogelijk te houden). Na 3 geklokte ronden stopt de rijder bij de vangrail in de pits. De volgende rijder stapt in. Eventueel worden er gewichten weggehaald. Nu rijdt hij 3 geklokte ronden en geeft de kart direct, dus zonder pauzes, aan de volgende deelnemer over. De laatste deelnemer (de zwaarste) rijdt zonder ballast. Door eerste de lichtste rijder te laten rijden hoef je tussentijds ook geen ballast te plaatsen. Je hoeft het alleen weg te nemen. Dat gaat veel sneller. De banden krijgen dan nauwelijks de kans om af te koelen.

3. Binnen eenzelfde tijdsbestek. Het kan voorkomen dat tussen de challenge door de baan aan recreanten overgegeven moet worden. Er wordt dan bij het hervatten van de challenge wel voor gezorgd dat de kart eerst weer wordt opgewarmd. Maar de werkelijke challenge moet binnen 2 uur gepiept zijn. Liefst nog binnen 1 uur om eventuele luchtdruk en temperatuurverschillen tegen te gaan. Jaja, we pakken het serieus aan.


Klinkt simpel toch? Is het ook. Met een beetje goede wil kan ook gemotoriseerde sport in volstrekte eerlijkheid verlopen. De weging vooraf zal uiterst precies verlopen. Zoals je op de weegschaal stapt, stap je ook op de kart. Dus niet minus de dikke met lood gevulde jas en skischoenen, die je bij de weging nog wel had, minder Wink

Deelname is voor een ieder die competatief is ingesteld vrij. Het is de bedoeling dat de challenge op een late zondagmiddag of vroege zondagavond gaat plaatsvinden. Op die tijdstippen zijn er wat minder recreanten. Waarschijnlijk zullen daarom vooral de Noordelijken op komen draven. Over het vergeven van prijzen is nog niet nagedacht. Het gaat vooral om de eer en de eeuwige roem. De kosten om deel zullen bescheiden zijn.

Deelnemers:

vermeld ook je gewicht (incl. schoenen en kleding)

Code: Selecteer alles

1. Hielke        98 kilo 
2. Andre         88 kilo 
3. Bert          95 kilo 
4. Mark Nauta    85 kilo 
5. Steven Nauta  75 kilo 
6. Martijn_H     80 kilo 
7. René          72 kilo 
8. Macboy        n.n.b.
Nadere details volgen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 feb 2008, 18:00

1. Hielke..........98 kilo.
2. Andre..........88 kilo.
3. Bert.............95 kilo.
4. Mark Nauta....85 kilo.
5. Steven Nauta....75 kilo.
6.
7.

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Bericht door Martijn_H » 23 feb 2008, 18:18

1. Hielke..........98 kilo.
2. Andre..........88 kilo.
3. Bert.............95 kilo.
4. Mark Nauta....85 kilo.
5. Steven Nauta....75 kilo.
6. Martijn_H...........80 kilo
7.

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 24 feb 2008, 11:45

1. Hielke..........98 kilo.
2. Andre..........88 kilo.
3. Bert.............95 kilo.
4. Mark Nauta....85 kilo.
5. Steven Nauta....75 kilo.
6. Martijn_H...........80 kilo
7. René..............72 kilo.
8.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 14:25

1. Hielke..............98 kilo
2. Andre..............88 kilo
3. Bert.................95 kilo
4. Mark Nauta.......85 kilo
5. Steven Nauta....75 kilo
6. Martijn_H..........80 kilo
7. René.................72 kilo
8. Macboy.............nog niet bekend, kan paar kilo meer of minder worden in één week

;)

En Hielke, als je het allemaal zo precies wilt doen dan vergeet je wel even voor het gemak dat jij daar 500 rondjes hebt gereden op die baan en ik in totaal 10 waarvan de laatste keer 3 jaar geleden.

Hoe wil je dit oplossen????

Belangrijkste factor is niet dat geneuzel over gewicht, maar baankennis natuurlijk.

Ik wil in elk geval vooraf nog zeker 15-20 minuten willen vrijrijden. Is dat een optie in de middag ?

Amateur ... met je luchtdruk onzin verhalen vergeet je gewoon het belangrijkste ingredient, baankennis....

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 25 feb 2008, 14:35

Tuurlijk kun je 's middags nog wel wat oefenrondjes rijden.

Maar een beetje coureur leert die baan (iedere baan) in iets van 5 rondjes kennen. Prutser! :lol:

Ik moet nog wat stootwillen hebben als balast. Bij wie hier in de buurt van Heerenveen kom ik daar het makkelijkst en voordeligst aan? Wil ze met grind en zand vullen. Gebroeders Nauta klinken erg nautical, die weten zoiets vast wel :P

1. Hielke..............98 kilo
2. Andre..............88 kilo
3. Bert.................95 kilo
4. Mark Nauta.......85 kilo
5. Steven Nauta....75 kilo
6. Martijn_H..........80 kilo
7. René.................72 kilo
8. Macboy.............125 kilo ('s avonds 128 kilo)
Laatst gewijzigd door Hielke op 25 feb 2008, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 14:35

Oh ja nog 1 ding, als ik drie rondjes keihard presteer op die baan, val ik per rondje denk ik 1 kilo af in totaal.

Hoe wil je dit aanpakken?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 25 feb 2008, 14:37

Macboy schreef:Oh ja nog 1 ding, als ik drie rondjes keihard presteer op die baan, val ik per rondje denk ik 1 kilo af in totaal.

Hoe wil je dit aanpakken?
Door je geregeld te wegen. Tenminste, als de weegschaal die continue belasting aankan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 14:40

Hielke schreef:Door je geregeld te wegen. Tenminste, als de weegschaal die continue belasting aankan.
Dat kan dus niet als ik op de baan zit. Jij zegt toch dat die 3 rondjes achter elkaar gereden moeten worden?

Tussentijds wegen kan dan niet.

Bovendien zeg je dat 5 rondjes genoeg zijn om de baan te leren kennen, terwijl iedereen 3 rondjes mag rijden.

Suggereer je daarmee dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de baankennis en dat die dus maar tot 17.00 uur opgedaan kan worden?

Betekent dit ook dat we erop kunnen vertrouwen dat de baan daarvoor niet is verhuurd ?

Ik heb hier heel erg veel vragen bij en plaats vraagtekens bij de mate van professionaliteit, hetgeen immers door jou met veel bombarderie werd aangekondigd....


;)

(sorry niks te doen even :))
Laatst gewijzigd door Macboy op 25 feb 2008, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 14:40

Hielke schreef: Gebroeders Nauta klinken erg nautical, die weten zoiets vast wel :P
Mijn voorvaders hebben mij wel deze naam bezorgd, maar niet de kennis die jij vraagt Hielke ;).

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 feb 2008, 14:46

8. Macboy.............125 kilo ('s avonds 128 kilo)
is dat voor of na de 3 voorgerechten ;-)

Weeg Macboy voor de run en na de run en tel en neem het gemiddelde, idem voor de tijden natuurlijk :-)

Ik kan helaas niet 2 maart :cry:

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 25 feb 2008, 14:49

Macboy schreef:
Hielke schreef:Door je geregeld te wegen. Tenminste, als de weegschaal die continue belasting aankan.
Dat kan dus niet als ik op de baan zit. Jij zegt toch dat die 3 rondjes achter elkaar gereden moeten worden?

Tussentijds wegen kan dan niet.
Ik weeg je wel na 3 ronden, als dan blijkt dat je per rondje zeg een kilo bent afgevallen, dan sproei ik je tijdens de Time Attack met een grote brandslang kleddernat. Dat water fungeert dan als "aanvul" ballast. Dat je dat nog moet vragen :? Het is zo simpel. :wink:

Tussen 17.00 en 20.00 uur is er natuurlijk meer dan genoeg mogelijkheid om de baan uitvoerig te leren kennen. Het rijden met de geprepareerde kart daarna zal een continue proces zijn. De kart mag niet tot rust komen om afkoeling van de banden tegen te gaan. Er zal een 'volgorde' lijst van rijders gemaakt worden. Rijders weten dan vooraf na welke rijder ze in de kart moeten stappen.

Luco

Bericht door Luco » 25 feb 2008, 14:52

je kan beter een rolletje lood nemen voor gewicht, is kleiner en zwaarder :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 15:02

Ik heb er nu al zin in :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 15:09

Macboy schreef:Ik heb er nu al zin in :)
IK OOK!!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 15:19

Krijgen we nog karting die dag ? (even woordgrapje)

20% op de normale prijs ?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 15:23

Macboy schreef:Krijgen we nog karting die dag ? (even woordgrapje)

20% op de normale prijs ?
Is gratis......Hielke's feestje :P

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 25 feb 2008, 15:54

Mark Nauta schreef:
Macboy schreef:Krijgen we nog karting die dag ? (even woordgrapje)

20% op de normale prijs ?
Is gratis......Hielke's feestje :P
Ja klopt, de instructie is gratis :lol:

Les één: het circuit loopt grotendeels rechtsom.

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 25 feb 2008, 16:08

Ik schrijf mezelf ook gewoon alvast in. Nog niet 100% zeker, maar ik zou er wel erg veel zin in hebben!

1. Hielke..............98 kilo
2. Andre..............88 kilo
3. Bert.................95 kilo
4. Mark Nauta.......85 kilo
5. Steven Nauta....75 kilo
6. Martijn_H..........80 kilo
7. René.................72 kilo
8. Macboy.............125 kilo ('s avonds 128 kilo)
9. Kees................. 85 kilo

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 25 feb 2008, 17:25

Nou kees, misschien kunnen wij kartpoolen (nu we toch met woordgrapjes bezig zijn :wink: )
Dan wil ik ook meedoen.

1. Hielke..............98 kilo
2. Andre..............88 kilo
3. Bert.................95 kilo
4. Mark Nauta.......85 kilo
5. Steven Nauta....75 kilo
6. Martijn_H..........80 kilo
7. René.................72 kilo
8. Macboy.............125 kilo ('s avonds 128 kilo)
9. Kees................. 85 kilo
10.Hans.................81 kilo









Kleine kans dat ik niet kan, gaan misschien even een paar dagen surfen in Frankrijk 23 feet golven komen eraan 8)

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 25 feb 2008, 20:20

Sure Hans, geen probleem. Rijden we in ieder geval niet alleen :)

Misschien dat er nog meer mensen meegaan, maar dat zien we dan wel.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 23:10

Er lopen nu 2 topics?!?!

In dat andere topic had ook Erik-Jan zich aangemeldt. Hierbij dus de volledige lijst.

1. Hielke...............98 kilo
2. Andre................88 kilo
3. Bert..................95 kilo
4. Mark Nauta........85 kilo
5. Steven Nauta.....75 kilo
6. Martijn_H...........80 kilo
7. René.................72 kilo
8. Macboy..............71 kilo
9. Kees................. 85 kilo
10.Hans.................81 kilo
11.Erik-Jan............95 kilo (maar wordt aan gewerkt )

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 26 feb 2008, 10:05

11 man, heel mooi. Moet ook niet veel drukker worden als we allemaal op dezelfde kart gaan rijden. Ook nog een aantal specialisten als René en Kees erbij (misschien anderen ook wel).

Hemmes moet er eigenlijk ook nog bij. Kon er bij de laatste DF meeting niet bij dat zo'n groot log lijf zo snel over die baan kon. Het moet aan zijn kart gelegen hebben toen. Het moet!!! :lol:

Herhaling: Insteek is niet om uit te maken wie de snelste zal zijn (die uitslag zit er natuurlijk wel bij en eeuwige roem valt deze rijder ten deel). Insteek is om quasi wetenschappelijk uit te maken wat kilo's uitmaken bij rijders van verschillend gewicht. En natuurlijk om een leuke tijd te hebben. Kijkers zijn natuurlijk ook welkom.

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 26 feb 2008, 14:44

@Hielke, dit is net zo wetenschappelijk als Brainiac :)

Enige reden is natuurlijk om je eigen ego op te krikken.............

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 26 feb 2008, 16:05

k33z schreef:@Hielke, dit is net zo wetenschappelijk als Brainiac :)

Enige reden is natuurlijk om je eigen ego op te krikken.............
Dat zou alleen gelden wanneer ik dacht een kans op de overwinning te maken Kees. Maar ik ben in vergelijking met jullie een roestige ouwe man die hooguit 20 minuten per jaar op een kart zit. Ik mag blij zijn als ik onder de seconde van de winnaar blijf :wink:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast