"Geen terugvordering voor Herfkens"

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 09:53

103 Teletekst za 23 feb

` Oud-minister Herfkens hoeft haar ten
onrechte uitgekeerde vergoeding bij de
VN voorlopig niet terug te betalen.Dat
schrijven de ministers Verhagen en
Koenders aan de Tweede Kamer.

Buitenlandse Zaken heeft jaren de huur
voor Herfkens in New York betaald,in
strijd met de VN-regels.De brief meldt
dat niet duidelijk is of Herfkens zelf
het geld vroeg.Het is daarom strijdig
met de rechtszekerheid om terug te
vorderen,menen Verhagen en Koenders.

De VN onderzoekt de zaak ook.Als later
blijkt dat Herfkens wél wist dat ze
fout zat,kan alsnog worden overgegaan
tot terugvordering,staat in de brief.

Ik lach me weer kapot.................................niet te geloven dit...............

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 11:09

Ja, lekker weer zoiets. En wij maar belasting betalen om dit soort activiteiten te sponsoren...

Vergeet niet dat er dan ook nog een hoop geld en tijd besteed wordt aan het onderzoeken van dit verhaal, wat in feite ook allemaal zinloze overheidsgeldbesteding is :roll:

SteV6

Bericht door SteV6 » 23 feb 2008, 16:27

Voor wie het niet weet, tegelijkertijd ontving Herfkens ongeveer 18.000 per maand aan salaris ... en daarbij dus die 7.000 per maand "huursubsidie".

SteV6

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2008, 16:45

Had niet anders verwacht :twisted: als je tot de politieke elite behoord gelden andere regels!

PVDA je weet toch, moet kunnen :roll:

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 16:49

SteV6 schreef:Voor wie het niet weet, tegelijkertijd ontving Herfkens ongeveer 18.000 per maand aan salaris ... en daarbij dus die 7.000 per maand "huursubsidie".

SteV6
:shock: :shock: :shock: wat een geld...

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2008, 16:50

Met 18.000 salaris hoef ik geen huursubsidie hoor :D :D

GTRene

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 16:56

luco hornsveld schreef:Met 18.000 salaris hoef ik geen huursubsidie hoor :D :D
en samen met die 7.000,-euro huursubsidie, dus 25.000,-euro per maand zou ik al heel blij mee zijn als ik dat per jaar zou krijgen :wink: zelfs bruto :lol: achja in die wereld zijn die bedragen schijnbaar gewoon, behalve als ze zelf moeten geven/inleveren aan de minder bedeelden :wink:

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2008, 17:18

Nou als jij nog geen 25.000 bruto hebt per jaar vraag ik me af hoe jij je auto kan rijden :D

GTRene

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 19:15

luco hornsveld schreef:Nou als jij nog geen 25.000 bruto hebt per jaar vraag ik me af hoe jij je auto kan rijden :D
moeilijk...
maar het baasje verbruikt weinig, hij rookt niet hij drinkt geen alcohol, hij gebruikt niet, gaat niet uit eten koopt geen dure "onzin" moet met alles opletten wat ie koopt en uitgeeft, koopt zijn huizen die hij kocht voor leuke prijzen en verkocht ze voor betere idem met z'n auto's en hoe moeilijker ik eruit kom (door m'n kop) des te minder geef ik uit :lol: maarja nadeel beleef ook minder :? maargoed 8) ik krijg in elk geval een heel stuk minder, maarja zit ook al jaren in de WAO...speel dus met m'n reserve of overwaarde huis of auto's (vul daarmee mezelf eigenlijk aan) enz...
het kan dus 8) maar tis niet leuk, je kan niet makkelijk leven das waar, en met m'n kop al helemaal niet, maar ach der zijn altijd mensen die het minder hebben :wink:

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2008, 19:19

Dat vind ik dan toch knap.
Respect daarvoor, ik weet wat dat met je kan doen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 feb 2008, 19:41

GTRene schreef:
luco hornsveld schreef:Nou als jij nog geen 25.000 bruto hebt per jaar vraag ik me af hoe jij je auto kan rijden :D
moeilijk...
maar het baasje verbruikt weinig, hij rookt niet hij drinkt geen alcohol, hij gebruikt niet, gaat niet uit eten koopt geen dure "onzin" moet met alles opletten wat ie koopt en uitgeeft, koopt zijn huizen die hij kocht voor leuke prijzen en verkocht ze voor betere idem met z'n auto's en hoe moeilijker ik eruit kom (door m'n kop) des te minder geef ik uit :lol: maarja nadeel beleef ook minder :? maargoed 8) ik krijg in elk geval een heel stuk minder, maarja zit ook al jaren in de WAO...speel dus met m'n reserve of overwaarde huis of auto's (vul daarmee mezelf eigenlijk aan) enz...
het kan dus 8) maar tis niet leuk, je kan niet makkelijk leven das waar, en met m'n kop al helemaal niet, maar ach der zijn altijd mensen die het minder hebben :wink:
Dat ken ik. Met mijn kop is er ook het een en ander aan de hand waardoor ik nogal zuinig met mijn centen om moet springen om van de Calibra wat leuks te kunnen maken vanuit de ronduit verwaarloosde staat waarin ik dr gekocht heb. Komende vrijdag gaat ze weer onder het mes om wat dingen op te frissen en te veranderen zodat in de toekomst de velgen er onder kunnen die ik op het oog heb.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 apr 2008, 22:04

105 Teletekst do 17 apr
Herfkens houdt voet bij stuk

` Eveline Herfkens wil de ten onrechte
aan haar betaalde vergoedingen aan het
ministerie van Buitenlandse Zaken echt
niet terugbetalen.Dat heeft minister
Verhagen gezegd in de Kamer.Hij heeft
met haar gesproken over terugvordering,
maar daaraan wil ze niet meewerken.

Volgens Verhagen wil ze niet betalen
omdat dat de suggestie zou wekken dat
ze schuldig is."Naar haar mening is het
geld aangeboden door Buitenlandse Zaken
en wist ze niet dat het niet mocht."

Als VN-projectleider ontving Herfkens
jarenlang een vergoeding voor de huur
van haar appartement in New York.Dat is
in strijd met de regels bij de VN.

Nou Verhagen, toon is wat ballen hierzo; Niet terug willen betalen? Wij gaan het terugvorderen................................. :shock:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 apr 2008, 22:07

Ilija, sleep die domme gnoe eens voor het gerecht man :twisted:

Gatver, wat is dit droevig zeg. Je moest als burger eens een geintje flikken met overheidsgeld, word je aan de hoogste boom opgehangen...

romo

Bericht door romo » 17 apr 2008, 22:09

Ik heb het altijd over een geile gnoe, maar domme gnoe is ook ok :lol:

idd te zot voor woorden, de revolutie is in aantocht..........................zo niet, voor altijd zwijgen en niet meer zeuren..........................

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2008, 22:16

tis echt triest gesteld met die slappe hap dat zichzelf regeerders noemt...

toevallig hoorde ik vanavond wat op TV , viel bijna van m'n stoel, ze wilden wat kordater optreden en niet meer zoveel pappen en nathouden :roll: maarja zal wel weer een verkiezinguitspraak zijn omdat Tante Rita wat wil doen en veel kiezers meesleept, bah achterbakse lui, slappe hap, je moet eens aan hun centen komen, dat zie je nu wel weer, ow ik wist het niet dus betaal niet terug...ja daaaaaaag of je het wel of niet bewust deed doet niet terzake, als ze ten onrechte dat geld heeft ontvangen moet ze het gewoon terug betalen net als elke andere burger/belastingbetaler, en wij betalen haar nog wel en al die andere lui, we kunnen ook de consumenten bond inschakelen...immers we krijgen niet waar voor ons geld :lol: wat we in redelijke zin mochten verwachten :wink:

wjn

Bericht door wjn » 17 apr 2008, 22:38

Ach, waarom er nog woorden over vuilmaken?

Lijkt trouwens wel op een spelletje om bepaalde partijen een naar beneden te halen in de opinie.

RVV

Bericht door RVV » 17 apr 2008, 23:06

Eh even voor alle duidelijkheid.. Herfkens word dan wel aan de hoogste boom geknoopt maar ook in mijn ogen lijkt ze me niks verkeerd te hebben gedaan.

Herfkens gaat werken in NY voor de VN. Omdat ze Nederlands afgezant is, voelt de Nederlandse overheid zich verantwoordelijk om voor haar de huurkosten te betalen.. lijkt me niet geheel onredelijk toch ? (even afgezien van de bedragen maar dat is blijkbaar normaal in NY)

Herfkens kan zich daar in vinden en de NL overheid kan zich daar in vinden. Een faire afspraak.

Alleen wat zegt de VN ? Als afgezant mag de NL overheid niet voor haar de huur en eventuele andere kosten betalen in strijd met VN regels blabla..
(zal wel een logische reden voor zijn)

Het is dus niet zo dat Herfkens de NL overheid een pootje heeft zitten lichten. Die heeft namelijk uit zichzelf alle kosten opzich genomen.

Dat mag blijkbaar niet van de VN, alleen het vreemde van deze kwestie is dat Herfkens verantwoordelijk word gehouden voor wederzijdse afspraken tussen 2 partijen (zij en de overheid) omdat een 3e partij de VN er niet mee eens is.

Dit is op zijn zachts gezegd onlogisch.. helemaal als je bedenkt dat de VN er geen enkel geldelijk gewin/voordeel heeft bij het feit dat Herfkens geld zou moeten terug betalen aan de NL overheid.

Als de NL overheid in die periode voor Herfkens heeft ingestaan door voor haar alle kosten te betalen kan diezelfde overheid achteraf niet terugkomen op die afspraken. Dan zou de overheid pas echt de onbetrouwbare partij in deze kwestie zijn.

Het is sneu voor de NL belastingbetaler, maar de NL overheid had vooraf haar huiswerk moeten doen en moeten informeren bij de VN of vergoedingen wel toegestaan waren. En niet achteraf een politica die in belang van de NL overheid haar werk doet "straffen" voor haar werkzaamheden en de door de overheid daaraan gestelde priveleges.

SteV6

Bericht door SteV6 » 17 apr 2008, 23:20

Dan zou het dus logisch zijn Rico als de verantwoordelijke kneus van een ambtenaar het bedrag gaat terugbetalen van zijn salaris ...

SteV6

wjn

Bericht door wjn » 18 apr 2008, 00:05

Rico, heb je enig idee hoeveel voordeel een uitgezonden ambtenaar al kan hebben?? (zie www.belastingdienst.nl, 30% regeling)

Dat is juist in het leven geroepen om de (extra) kosten in het buitenland te betalen. Ik kan me niet voorstellen dan een ambtenaar daar geen gebruik van maakt.

Buiten dat zou juist iemand die ons land vertegenwoordigd bijzonder goed op de hoogtes moeten zijn van regels en regelgevingen e.d.

Het is bijzonder onaannemelijk dat ze helemaal van niets wist of geen gebruik heeft gemaakt van voordelen die de NL-belastingdienst biedt.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 18 apr 2008, 00:27

volgens mij zat ze daar ook, vergeef me dat ik het even niet precies weet, om de kansarme te helpen.

Dan mag je best met een iets mindere vergoeding tevreden zijn. 7000 voor een huisje? NY mag duur zijn maar ik denk dat het met de helft van dat budget nog steeds niet behelpen is. Maargoed, mevrouw wilde niet uitkijken op een stenen muur en dus moest er een luxe appartement komen en dat kost geld. Maar ze zal het wel verdiend hebben ofzo.

Hans

Bericht door Hans » 18 apr 2008, 10:04

En dan snappen ze niet dat de burger het vertrouwen in de politiek kwijt raakt. Politici zijn laag en smerig volk.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 apr 2008, 10:18

Als je enigszins serieus wilt overkomen in die wereld kun je natuurlijk niet iets huren voor EUR 1500,=. Ook voor EUR 3500,= word je daar niet serieus genomen.

Dat het dus veel geld kost is niet meer dan logisch in dat segment. Net zoals Rico zegt, als het haar schuld niet blijkt te zijn (en dat weten wij dus niet op basis van deze informatie) dan is het ook niet gek dat dit niet kan worden teruggevorderd.

Uiteraard is het iets anders dat de minister zelf besluit om het geld terug te geven. Dat lijkt mij nou een goede beslissing !

De metrolijn in Amsterdam kost 392 miljoen extra, dus waar we hebben we het over.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 apr 2008, 10:32

Hans schreef:En dan snappen ze niet dat de burger het vertrouwen in de politiek kwijt raakt. Politici zijn laag en smerig volk.
+1 de spijker op z'n kop. Naar mijn mening moet je qua aard smerig, onbetrouwbaar en verraderlijk zijn om 'succesvol' te worden in de politiek. Dat is helaas van alle tijden. Vroeger in de Romeinse tijd waren politici al ratten, dat zijn ze nu nog steeds en dat zullen ze ook altijd blijven. Macht corrumpeert. Zit wellicht ook in de aard van de mens.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 apr 2008, 11:27

Ik zie het probleem niet... :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 18 apr 2008, 12:20

Het is altijd wel grappig dat bovengemiddelde intelligentie toegeschreven wordt aan mensen als ze bepaalde functies vervullen maar als er fouten zijn gemaakt ze gerust 7 jaar onder een steen hebben mogen liggen.

Ik geloof er niets van dat Herfkens in 7 jaar tijd nooit iets gehoord heeft over het wel of niet mogen ontvangen van vergoedingen! Dat de huurkosten nooit onderwerp van discussie zijn geweest!

Ook Herfkens mag geacht worden de regelementen van de VN doorgenomen te hebben alvorens haar arbeidscontract te tekenen, toch?

Plaats reactie