Infiniti G37 Coupe Sport

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Tristan

Infiniti G37 Coupe Sport

Bericht door Tristan » 20 feb 2008, 06:54

Heb net even gekeken wat een fully loaded Infinity G37 Coupe Sport handbak kost in de VS:

USD 46K (omgerekend Euro 31K). :shock: Denk met transport + BPM/BTW dat je hem voor rond de 50K kan hebben staan.

3,7 V6 met 330pk en sper.

Sneller dan 335i , lichter en exclusiever.

[img:800:531]http://www.g37-tech.com/w/images/4/44/2 ... pe_103.jpg[/img]

Edit: Zie dat Pietersen US Car deze auto aanbied voor 69K, en dat is niet eens de Sport uitvoering. Moet goedkoper kunnen.

Christoph

Bericht door Christoph » 20 feb 2008, 07:20

Iemand hier @ dorm heeft die G37, erg nice.. sowieso hebben alle studenten hier echt belachelijke auto's :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 feb 2008, 07:39

Tristan schreef:Heb net even gekeken wat een fully loaded Infinity G37 Coupe Sport handbak kost in de VS:

USD 46K (omgerekend Euro 31K). :shock: Denk met transport + BPM/BTW dat je hem voor rond de 50K kan hebben staan.

3,7 V6 met 330pk en sper.

Sneller dan 335i , lichter en exclusiever.

[img:800:531]http://www.g37-tech.com/w/images/4/44/2 ... pe_103.jpg[/img]

Edit: Zie dat Pietersen US Car deze auto aanbied voor 69K, en dat is niet eens de Sport uitvoering. Moet goedkoper kunnen.
Ik heb 'm bekeken in Barranquilla Colombia en me ook in die kar als tegenhanger verdiept(een soort luxe 350Z/Skyline, nou doe mij de 350Z dan maar) en hij ziet er irl leuker uit dan op de foto, maar dat ie lichter is geloof ik graag, de rest niet, sneller zal moeilijk gaan met díe atmo motor (zie testlinkje) en exclusiever is omdat dat ding gewoon niet echt mooi is imho. Ziet er van bepaalde kanten gewoon cheapo uit zelfs. Maar 't kost ook geen drol.En in alle opzichten no contest eigenlijk :lol: Voor 50 compleet haal ik hier wel bijna een 135i dan, als je zo'n ding kwijt wil ben je helemáál aan de beurt. :wink:

(Ja Robin heeft weer eens een pro 335i linkje, want als er 'onwaarheden'worden gemeld, moet er toch gerectificeerd worden, waarvan akte, LOL)
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... eId=121462

Het ging hier om de prijzen in de VS en dan haalde ik een Z06 ofzo 8)

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2008, 08:59

38 keer liever de 335i. En daar schrijf je normaal op af.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2008, 09:15

Ik word niet bepaald vrolijk van dat hok...................................

Nog liever een 135i....................... :shock: :lol: ..........................ja je leest het goed........................hehehe

Tristan

Bericht door Tristan » 20 feb 2008, 09:23

Rico v Velzen schreef:38 keer liever de 335i. En daar schrijf je normaal op af.
Oke, maar wat kost een vergelijkbare 335i met dezelfde opties. Las bv. dat de 335d van Leen 84K heeft gekost. Nogal een verschil, en denk niet dat je 30K meer afschrijft op een G37 dan op een 335i.

Robin

Bericht door Robin » 20 feb 2008, 10:13

Tja ik reed in een 335d van 91k euro(1 jaar oud nu nog 72k euro) en dat ding rijdt niet beter dan een 335i van 61k euro. :twisted:

ONTOPIC: Infinity en Lexus alsmede Acura hebben gewoon moeite om poten aan de grond te krijgen in EU, hoe goed ze ook zijn en hoe goed ze ook rijden en hoe 'goed'ze er ook uitzien(S 2000, IS, 350Z, LS 600 om er toch maar een paar te noemen LOL).

Ik zei 't kortgeleden nog:
Verkoopcijfers zeggen wat van de emotie van de koper, ik verkoop bijna aan de lopende band Meistersinger handopwindhorloges en automaten zeer eenvoudig voor 900 euro, klasse uurwerk, maar eigenlijk een erg normaal klokje, maar Swiss Made.

En de Seiko's van 6/7/8honder euro blijven liggen, alleen die van tegen de 500 gaan goed, zit alles op en aan goed smoelwerk, en toch kiest 'men'in de hogere regionen voor een Swiss Made product.En dat zijn nog maar de beginregionen die 900 euro.

Al maakt Honda een NSX 2 of Nissan een GTR van 900pk die in onder de 7 minuten de Nordschleiffe doet, veel duurdere iconen als bepaalde Lambos, Porsches, Astons en natuurlijk Ferraris zullen gewoon nog steeds niet aan te slepen zijn met wachtlijsten tot gevolg. Dan kun je wel vanalles uit de kast halen, maar de wereld wil ze vooralsnog niet...

Hoe lang of breed het ook is, een Infinity = een Nissan voor de man in de straat, zelfs Lexus heeft daar problemen mee. Audi met EU roots laat zien dat het zelfstandig wél een luxetopproduct kan zijn van VAG. EU is in.

(Nu had ik vorige week een nieuw Canon fax apparaat besteld bij een bekende firma waar ik al jaren zaken mee doe, printkop weigerde en ik kon de inktcartridge er niet indoen, nieuw ding:fout, terug, volgende dag een andere nieuwe:1 faxpapier faxen en hij lelt er 15 doorheen achter elkaar.Fout in de electronica aldus Canon NL. 2 nieuwe Canon faxapparaten, beide storingen.Ik had het wel ff gehad met die Japanse rotzooi LOL)

Roman

Bericht door Roman » 20 feb 2008, 10:38

Fully loaded 335i kost daar 33.970 EU en een 135i voor 27.000 EU.

Dan zou ik eerder die naar hier halen denk ik als een Infinity. Hoewel ik dat ook een mooie auto vind denk ik, nooit in het echt gezien.

Nismo 350Z is daar ook niet zo duur.

Maar een 135i voor 27K is natuurlijk wel erg mooi 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2008, 10:53

@Robin: Mijn zwager is half Japans en die is het helemaal met je eens. Die moet sinds een jaar of 10 echt niets van Japanse makelij in zijn huis hebben. Voor die tijd had 'ie alles Japans.

Ik heb zelf niets tegen Japanse auto's, maar in het topsegment worden de producten ook niet neergezet voor de massa. Het zijn een beetje de Saab 9000's/9-5's van de EU. Prima karren, maar de mensen die ze kopen zijn gelukkig dat niet iedereen dat door heeft.

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2008, 11:26

Zo dan :shock: even een auto afkraken hier.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom die Infinity maar een hok is die jullie niet hoeven?

Waar ik het helemaal mee eens ben:
- restwaarde sucks ('dikke' onpraktische auto's is sowieso max afschrijven, zeker van een vreemd merk dat niemand kent)
- merkje nietszeggend/mist status
- en de kwaliteit, zijn vooroordelen maar neem aan jullie gelijk hebben dat het interieur en materiaal niet zo perfect is als bij de duitsers.

Maar voor de rest klinkt het super. Waarom plakken jullie op de 135i en 335i het label 'superkar', weinig beters te krijgen voor de centen, en zou je deze auto laten staan of gelijk afschrijven?
Goed bij die test op Edmunds zijn ze niet positief maar toch.. voor 50k een 3,7 V6, 330pk en sper in een mooi jasje klinkt niet verkeerd. Daar moet je zeker plezier mee kunnen hebben.
Hier in Nederland zou ik het er niet aan uitgeven maar als de restwaarde goed is dan zou het zeker een optie zijn om naar te kijken als je voor zoiets in de markt bent. Dat ie dan alsnog af valt kan best (ken die hele kar niet en ook nooit wat over gelezen) maar vind het op papier en qua looks een mooi ding.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2008, 11:34

Dat afkraken valt mee. Denk dat de mensen die de auto hier 'afkraken' het wel met jou eens zijn hoor. Je noemt precies de goede en negatieve punten.

Dus iedereen is het met elkaar eens toch?

Dat ze kiezen voor 135i of 335i ipv een Nissan moet je niet verbazen. Dat zegt niets over de Nissan natuurlijk.

Als ik naar de plaatjes kijk: SUPER auto.
Laatst gewijzigd door Macboy op 20 feb 2008, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2008, 12:04

Tom ik heb niks tegen die Nissan.. of Infinty hoe die ook heet.. En als je zo'n auto ECHT mooi vind en je wilt ECHT wat aparts.. en je hebt niks tegen de vooroordelen.. Dan kun je daar een hele mooie auto ana hebben..

Maar wel voor langere tijd.. ga niet 2 jaar in zo'n auto rijden en proberen particulier te verkopen of in te ruilen.. Zelfs een Nissan dealer zie dan liever gaan dan komen.

Daarnaast zit je met garantie toestanden, maar nog veel belangrijker onderdelen leveranties.. simpele zaken zoals oliefilters, interieurfilters..slijtage onderdelen, de kans is groot dat er geen dealer is die het op voorraad heeft.. en dan moet er niet iets kapot gaan.. de NL importeur werkt niet mee, onderdelen moet je ook weer via een omweg uit de states halen.. man man man wat een toestanden zeg..

Nee dan een 335i.. 61K zoals Robin zegt, elke 20000 km een beurtje.. met alle plezier zien ze je komen bij de dealer.. en na 3 jaar geen gezeik met verhalen dat het zo'n moeilijke aut is en ze moeten eerst 10 handelaren afbellen die geen drol willen bieden..

Daarnaast, maar dat is subjectief vind ik Infinity, Acura , maar ook Lexus ouwe grijze bakkebaard merken..

En emotie ? daar wil ik het niet eens over hebben.. zoveel geld voor iets wat me net zo raakt als een roestende paperclip.. brrrrr

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2008, 12:29

Rico geef je groot gelijk want in zo'n geval zal ik ook voor de 335i kiezen (liet ik al doorschemeren in m'n vorige post).

Maar dat maakt die G37 niet slecht, lijkt me een prima kar, zo op het eerste oog want heb em nooit IRL gezien en er nog niks over gelezen.
Waar het mij om gaat is dat die Infinity zo op papier goed op mij overkomt.

Auto ziet er mooi uit. Als iemand morgen op DF aanmeld met zo'n auto en een DF-dag meedoet dan heeft ie vast dikke fun met 330pk uit een 6 cilinder, sper eronder, kan ie prima meekomen met de rest en zal zeker een lach op z'n gezicht hebben. We lopen hier wel mindere auto de hemel in te prijzen denk ik dan.
Moest gewoon wat tegengas geven, niet gelijk een auto afserveren zonder dat er hier iemand een meter in gereden heeft.

Robin

Bericht door Robin » 20 feb 2008, 12:49

Tom schreef:Rico geef je groot gelijk want in zo'n geval zal ik ook voor de 335i kiezen (liet ik al doorschemeren in m'n vorige post).

Maar dat maakt die G37 niet slecht, lijkt me een prima kar, zo op het eerste oog want heb em nooit IRL gezien en er nog niks over gelezen.
Waar het mij om gaat is dat die Infinity zo op papier goed op mij overkomt.

Auto ziet er mooi uit. Als iemand morgen op DF aanmeld met zo'n auto en een DF-dag meedoet dan heeft ie vast dikke fun met 330pk uit een 6 cilinder, sper eronder, kan ie prima meekomen met de rest en zal zeker een lach op z'n gezicht hebben. We lopen hier wel mindere auto de hemel in te prijzen denk ik dan.
Moest gewoon wat tegengas geven, niet gelijk een auto afserveren zonder dat er hier iemand een meter in gereden heeft.
Da's waar, maar er zijn ook weinigen hier die in een .35i /d hebben gereden :lol: 8)

IK was degene die begon met terecht tegengas geven. Als je een sportieve NISSAN wil hebben die in erg veel opzichten de betere auto ten opzichte van de 335i(en dat meen ik)is het de 350Z:Is hier gewoon te koop, prima 6 cylinder, ik vind 'm mooi, dikke driftfunauto en qua prijs redelijk. Maar die Infiniti:Nou nee.
Laatst gewijzigd door Robin op 20 feb 2008, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 20 feb 2008, 12:50

Tom schreef: Moest gewoon wat tegengas geven, niet gelijk een auto afserveren zonder dat er hier iemand een meter in gereden heeft.
+1, daarbij zou ik het wel kunnen waarderen als iemand eens buiten de gebaande 'BMW-paden' gaat :)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2008, 13:02

Hee Rico kom eens van die stinkende matras af..

90% van de BMW rijders is ook grijs hoor!!

Een 335i zou best wel iets beter rijden dan een Infiniti maar waarom kijk je alleen naar rijden er zijn meer dingen, comfort, looks etc.

Waarom altijd maar bmwbmw etc....

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2008, 13:16

duifjes.com schreef:Hee Rico kom eens van die stinkende matras af..

90% van de BMW rijders is ook grijs hoor!!

Een 335i zou best wel iets beter rijden dan een Infiniti maar waarom kijk je alleen naar rijden er zijn meer dingen, comfort, looks etc.

Waarom altijd maar bmwbmw etc....
Qua grijsheid, Ja dan Andre die jaagt het gemiddelde aardig omhoog :lol:

Overigens schrijf ik niet dat een 335i beter rijd dan zo'n Infinity, sterker nog ik schrijf niet eens dat het een betere auto is. Ik durf die auto echt niet te bekritiseren.

Maar KIJK wel gewoon naar de praktijk van alledag.. Een Lexus is geen probleem om te kopen.. onderdelen geen probleem, inruilprijs bij weer een Lexus is gewoon goed.. en de looks vind ik ook best oke (van de IS dan)

Maar zo'n Infity.. brand je vingers er maar aan.. brr.. Jacco vertel ons ff wat zo'n ding na 2 jaar rijden opbrengt :lol:

Of kopen en 10 jaar er in rijden.

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2008, 13:20

Zo'n Infiniti FX35 is behoorlijk waardevast als ik de prijzen zo zie.

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2008, 13:24

Tom schreef:Zo'n Infiniti FX35 is behoorlijk waardevast als ik de prijzen zo zie.
Tom dat zijn de verkoopprijzen :wink:

Die zijn altijd TE hoog als het zeldzaam is.

Of moet ik een paar sappige inruilverhalen vertellen ? kan geheel fictief, want dat is overeenkomstig de werkelijkheid :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2008, 13:31

Ding is mij te veel plastic fantastic.................................no offence verder, maar niet mijn kar, kan ie nog de beste van de wereld zijn........................nee dank u, laat maar.....................

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2008, 14:29

romo schreef:Ding is mij te veel plastic fantastic.................................no offence verder, maar niet mijn kar, kan ie nog de beste van de wereld zijn........................nee dank u, laat maar.....................
Je hebt ermee gereden romo?

romo

Bericht door romo » 20 feb 2008, 15:28

Tom schreef:
romo schreef:Ding is mij te veel plastic fantastic.................................no offence verder, maar niet mijn kar, kan ie nog de beste van de wereld zijn........................nee dank u, laat maar.....................
Nee, dat wil ik dus niet op basis van hoe dat ding er uit ziet..................das ook de strekking van bovenstaande.
Kan geen verrassing zijn, ik heb altijd gezegd dat ik een auto wil die en goede rij/motorische eigenschappen bezit, en die goede looks heeft.........

Dus ik sla over................................

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 feb 2008, 16:25

Gaat het hier om het merk Infinity of het importeren van auto's vanuit de U.S :?: :shock: Het spijt me zeer het te moeten melden maar de interessante info omtrent import wordt vervuild met een discussie die in heel veel draadjes reeds te vinden is en die helemaal NIETS met het onderwerp van dit draadje te maken hebben :roll:

Sorry, moest het even kwijt :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 feb 2008, 16:31

Martijn schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Bedankt voor je goede info Cooldragon.

In mijn geval koopt een bekende mijn auto aldaar, om hem vervolgens als verhuisboedel mee te nemen en hem desnoods hier ook een tijdje op zijn naam te laten staan.

Ik wil best 1,5 jaar wachten voordat ik hem echt dagelijks kan gebruiken.....meer als 50% korting is mij dat wel waard.

Zag net ook een X3 3.0 si staan....voor 28.000 euro...wat hebben die gasten het daar goed als je het zo allemaal eens bekijkt :shock:
Is de enige manier waarop een auto uit de US interessant is: als verhuisboedel. De eigenaar die (vlgs mij minimaal 1 jaar) de auto op zijn naam gehad heeft in de US hoeft geen BTW/BPM af te rekenen bij registratie in NL. Daarnaast mag de eigenaar de auto niet binnen 1 jaar na NL-kentekenregistratie verkopen.

Garantie is toch reeds verlopen tegen de tijd dat jij eigenaar wordt, dus is geen issue. Blijft over dat je minimaal 2 jaar moet wachten voordat het je eigendom is. Wat zal een dergelijke 135i kosten na 2 jaar in NL zonder garantie van een BMW dealer? 35k? Dan is je "winst" dus een paar duizend euro imho.
Die 135i zonder garantie heeft dan wel zeg maar 40.000 km op de teller staan, in mijn geval max 100 km, en mocht hij in NL staan dan haal ik hem af en toe toch wel eventjes uit de garage. Ik wacht even zijn reactie af, in Maart komt hij even naar NL....kijken wat hij te vertellen heeft?

Robin

Bericht door Robin » 20 feb 2008, 16:36

Tom schreef:
Tom heb jij al eens met een 335i gereden dan? Of een 120d/130i/135i/M3 e46/Porsche Boxster/RS4/RS6/Sti weetikveel?

Dan kunnen 'we'hier allemaal wel inpakken. :lol:

Plaats reactie