Wilders geweigerd op KLM-vlucht

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2008, 10:37

Gepubliceerd op maandag 18 februari 2008

Geert Wilders is maandagochtend geweigerd op een KLM-vlucht naar Moskou. De PVV-voorman kreeg te horen dat de luchtvaartmaatschappij het risico te groot vindt om hem te vervoeren. De vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken is nu zonder Wilders vertrokken. De politicus moest achterblijven op Schiphol.
De beveiligers van Wilders waren even verrast als de Limburger zelf toen de politicus het vliegtuig niet in mocht. "Ze hadden vooraf alles geregeld, maar ze wisten van niets", zegt Wilders maandagochtend politicus is er geen actuele aanleiding om hem te weigeren. Het dreigingsniveau is de afgelopen dagen onveranderd, kreeg hij van zijn beveiligers te horen.

Weigering
Wilders was graag meegegaan en hoopt dat de KLM tot inkeer komt en hem later maandag of dinsdagochtend alsnog naar Rusland vliegt. "Ik ga niet met een andere luchtvaartmaatschappij. Ik wil dat onze nationale luchtvaartmaatschappij mij brengt."

De Kamercommissie bezoekt Rusland om meer inzicht te krijgen in de politiek, cultuur en economie van het land en bezoekt tot en met zaterdag de steden Moskou en Perm. Naast leden van de regering spreken de Kamerleden onder anderen oppositieleden, journalisten en politiek analisten en vertegenwoordigers van het bedrijfsleven.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 10:56

Risico te groot vinden? dan moeten ze het risico verkleinen door hun eigen personeel en goederen die in en uit gaan ook allemaal te controleren, net als bij passagiers...maarja dan zou je nog gewoon elders een tas met explosieven over de omheining kunnen gooien en dan de poort binnen gaan met controle, en 1x binnen die tas ophalen op het terrein, als je echt wil kun je veel.

en er was helemaal geen extra dreiging...ik vind het belachelijk en denk dat er meer achterzit om hem niet mee te laten gaan...dus "opzet" door?? misschien wel geheime dienst oid...

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 18 feb 2008, 12:39

'Onze' 'Nationale' luchtvaartmaatschappij is toch Frans sinds een paar jaar? :P

Rein

Bericht door Rein » 18 feb 2008, 17:05

Hij is vanmiddag toch vertrokken hoor ik nu net op het nieuws.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 22:40

klopt...wel apart van de anderen dus bij aankomst daar geschieden van de media?
rare gang van zaken...

Plaats reactie