Brembo High Performance remschijven ?
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Brembo High Performance remschijven ?
Wie heeft hier ervaring met Brembo High Performance (basic sport brakes?) remschijven ?
Ik ben niet echt tevreden over de standaard Corolla remmetjes en wil wat beters. Ik heb al Goodridge remleidingen besteld, fatsoenlijke 5.1 remvloeistof is ook geen probleem. Standaard remschijven rondom, voorkant is 258mm en achterkant is 245mm. Auto weegt +/- 1030kg. Enkel pots remklauwen, compleet gereviseerd rondom.
De Brembo schijven zijn 255mm voor de voorkant en 245mm voor de achterkant, ze zijn dus niet groter dan de standaard schijven. Ze zijn gegroefd of geboord, naar keuze. Er is weinig te vinden voor een Corolla (goh wat vreemd haha..) op een enkele big brake kit na, maar dat lijkt me toch wat overkill.
Dit zijn die brembo schijven..
[img:627:214]http://estore.websitepros.com/stores/80 ... Rotors.JPG[/img]
Ik ben niet echt tevreden over de standaard Corolla remmetjes en wil wat beters. Ik heb al Goodridge remleidingen besteld, fatsoenlijke 5.1 remvloeistof is ook geen probleem. Standaard remschijven rondom, voorkant is 258mm en achterkant is 245mm. Auto weegt +/- 1030kg. Enkel pots remklauwen, compleet gereviseerd rondom.
De Brembo schijven zijn 255mm voor de voorkant en 245mm voor de achterkant, ze zijn dus niet groter dan de standaard schijven. Ze zijn gegroefd of geboord, naar keuze. Er is weinig te vinden voor een Corolla (goh wat vreemd haha..) op een enkele big brake kit na, maar dat lijkt me toch wat overkill.
Dit zijn die brembo schijven..
[img:627:214]http://estore.websitepros.com/stores/80 ... Rotors.JPG[/img]
- Bert ///M3
- Bert ///M3
Valt wel mee denk ik. DS2500 is niet echt een heel aggresief blok. Maar heeft ook niet echt een hele hoge frictie coeffcient, 0,39 tegen bijvoorbeeld 0,5-0,6 wat je op blokken zoals PFC01 en CL RC6 ziet.
Pas als je het wat hardere spul gebruiken gaat zoals Hawk HT10 en dergelijken zou ik daar problemen mee verwachten.
Daar kan je nog wat aan doen door schijven van een harder materiaal, maar dat spul wat jij zelf aanhaalt valt daar niet echt onder. Die sportschijfhes is vaak gewoon pisbakkenstaal. Wil je echt wat dan zal je moeten kijken naar bijvoorbeeld race schijven van PFC maar daar zit ook een ander prijskaartje aan.
Pas als je het wat hardere spul gebruiken gaat zoals Hawk HT10 en dergelijken zou ik daar problemen mee verwachten.
Daar kan je nog wat aan doen door schijven van een harder materiaal, maar dat spul wat jij zelf aanhaalt valt daar niet echt onder. Die sportschijfhes is vaak gewoon pisbakkenstaal. Wil je echt wat dan zal je moeten kijken naar bijvoorbeeld race schijven van PFC maar daar zit ook een ander prijskaartje aan.
- Bert ///M3
Dat wil zeggen hoe agressief de blokken remmen.
Hoger getal zal beter happen op de schijven.
Dat getal is niet alles bepalend want er komt veel meer bij kijken. Maar je kan aan de hand van dat getal wel een schatting maken hoe ze het doen qua modulatie en hoe aggressief ze op de schijven zijn. Maar uiteindelijk zijn alle compounds anders dus zal praktijk het uit moeten wijzen. je hebt bijvoorbeeld endurance materiaal van diverse fabrikanten welke ook een hoge cF hebben maar veel minder slijten en minder aggressief op schijven zijn enz.
Hoger getal zal beter happen op de schijven.
Dat getal is niet alles bepalend want er komt veel meer bij kijken. Maar je kan aan de hand van dat getal wel een schatting maken hoe ze het doen qua modulatie en hoe aggressief ze op de schijven zijn. Maar uiteindelijk zijn alle compounds anders dus zal praktijk het uit moeten wijzen. je hebt bijvoorbeeld endurance materiaal van diverse fabrikanten welke ook een hoge cF hebben maar veel minder slijten en minder aggressief op schijven zijn enz.
- InjectTheVenom
Kortom dat "high carbon en zinc plated coating for protection" is een mooi verkooppraatje maar echt wezenlijk verschil krijg je voor die (voor mij dan) €310,81 niet ten opzichte van andere fabrikanten.Bert ///M3 schreef:Andere blokken kopen.
Die sportschijfjes ga je helemaal niks mee winnen qua remkracht. Zijn vaak optisch alleen leuk.
En als je naar Sandtler kijkt, is dat wel wat en zo ja welk type?
- Hielke
En zo is het.Bert ///M3 schreef: Die sportschijfhes is vaak gewoon pisbakkenstaal. Wil je echt wat dan zal je moeten kijken naar bijvoorbeeld race schijven van PFC maar daar zit ook een ander prijskaartje aan.
Heb eens binnen 1 rondje Assen een stel Brembo voorschijven zo krom als een hoepel geremd. Mooie schijven waren het voor 1/3 van de prijs van de originele Alfa Romeo schijven. Die echte Alfa schijven deden het nadien, nadat ik ze toch maar bij de Alfa dealer had opgehaald, fantastisch.
Jan Visser met z'n Honda op Zandvoort is een mooi voorbeeld van wat je met standaard (kleine) schijven icm echt agressieve (Carbon Lorraine, PFC) blokken kunt doen. Ze smolten bijna onder de auto vandaan maar bleven het wel doen. En ze bleven nog recht ook.
- Jan Visser
Oem rules!!!Hielke schreef:En zo is het.Bert ///M3 schreef: Die sportschijfhes is vaak gewoon pisbakkenstaal. Wil je echt wat dan zal je moeten kijken naar bijvoorbeeld race schijven van PFC maar daar zit ook een ander prijskaartje aan.
Heb eens binnen 1 rondje Assen een stel Brembo voorschijven zo krom als een hoepel geremd. Mooie schijven waren het voor 1/3 van de prijs van de originele Alfa Romeo schijven. Die echte Alfa schijven deden het nadien, nadat ik ze toch maar bij de Alfa dealer had opgehaald, fantastisch.
Jan Visser met z'n Honda op Zandvoort is een mooi voorbeeld van wat je met standaard (kleine) schijven icm echt agressieve (Carbon Lorraine, PFC) blokken kunt doen. Ze smolten bijna onder de auto vandaan maar bleven het wel doen. En ze bleven nog recht ook.

Schijven zijn nog steeds goed Hielke. Geen trillen of andere problemen en zondag gaan ze nog even een sessie op Assen doen. Even de CL-PFC blokken er in en gaan maar.
- Naughty
De high performance schijven zijn kwalitatief een stuk beter als OEM.InjectTheVenom schreef:Kortom dat "high carbon en zinc plated coating for protection" is een mooi verkooppraatje maar echt wezenlijk verschil krijg je voor die (voor mij dan) €310,81 niet ten opzichte van andere fabrikanten.Bert ///M3 schreef:Andere blokken kopen.
Die sportschijfjes ga je helemaal niks mee winnen qua remkracht. Zijn vaak optisch alleen leuk.
En als je naar Sandtler kijkt, is dat wel wat en zo ja welk type?
Ik rijd zelf met deze schijven op de STI/Brembo kit en de highPerformance schijven zijn van dezelfde kwaliteit.
Binnenkort komt onze website online met o.a. de brembo High performance schijven en alle blokken die leverbaar zijn van Ferodo.
Op de Brembo HP schijven geven wij 16% korting, op alle Ferodo blokken 25% (hiermee zijn wij de goedkoopste in Nederland en eventuele garantie afwikkelingen zullen ook snel door de importeur worden opgelost)
Ik durf dus gewoon te beweren dat High Performance schijven echt een stukje beter zijn als de standaard schijven en geef daar ook gewoon garantie op.
Dit is echt Brembo kwaliteit zoals je dat gewend bent, dus geen Brembo Max rommel.
Ik heb bewust niets gepost hier op DF aangezien ze/jullie geen commerciele aanbiedingen willen. Mocht je toch interesse of vragen hebben kan je me altijd een PB sturen.
- Naughty
Ik heb maar even wat prijzen voor de mensen hier opgezocht die ik in het topic voorbij zag komen
Voor de Toyota corolla komt een setje Brembo HP schijven op €229.73 (€273.38 is advies verkoopprijs)
Voor een Opel calibra 8V komt een setje Brembo HP Schijven op €227.03 (€270.17 is advies verkoopprijs)
Deze prijzen zijn incl. 19%BTW en af te halen in Diemen.
Waar jullie die prijzen vandaan halen weet ik niet, maar die ligt nog hoger als de adviesverkoop prijs
Voor de Toyota corolla komt een setje Brembo HP schijven op €229.73 (€273.38 is advies verkoopprijs)
Voor een Opel calibra 8V komt een setje Brembo HP Schijven op €227.03 (€270.17 is advies verkoopprijs)
Deze prijzen zijn incl. 19%BTW en af te halen in Diemen.
Waar jullie die prijzen vandaan halen weet ik niet, maar die ligt nog hoger als de adviesverkoop prijs

- Naughty
http://www.brembo.com/ENG/HighPerforman ... chDisc.htm
Prijzen excl. BTW op de Brembo site zijn de prijzen die je bij ons betaald incl. 19%btw. 8)
De focus RS komt niet voor in de lijst, maar dit is wellicht dezelfde schijf als de Focus 2.0i 16V (1998==>)aangezien ze allemaal dezelfde schijf gebruiken?.
In dat geval komen ze op €236,49. (FD.096.000)
FD = geboord
FS = gegroefd
[EDIT] Zie net dat de focus rs 325mm Voorschijven heeft.
Deze worden (nog) niet gemaakt blijkbaar [/EDIT]
Tevens doet men wat paniekerig over geboorde schijven aangezien deze zouden scheuren, bij brembo worden de schijven gegoten zodat de schijf niet slapper word en bij normaal gebruik komt dit ook niet voor.
De HP schijven kunnen dus geboord of gegroefd worden geleverd zoals Michel in het 1e berichtje ook laat zien op het fotootje.
Prijzen excl. BTW op de Brembo site zijn de prijzen die je bij ons betaald incl. 19%btw. 8)
De focus RS komt niet voor in de lijst, maar dit is wellicht dezelfde schijf als de Focus 2.0i 16V (1998==>)aangezien ze allemaal dezelfde schijf gebruiken?.
FD = geboord
FS = gegroefd
Tevens doet men wat paniekerig over geboorde schijven aangezien deze zouden scheuren, bij brembo worden de schijven gegoten zodat de schijf niet slapper word en bij normaal gebruik komt dit ook niet voor.
De HP schijven kunnen dus geboord of gegroefd worden geleverd zoals Michel in het 1e berichtje ook laat zien op het fotootje.
- Bert ///M3
Dat van gegoten schijven hoor je meer fabels over. Maar als je het mij vraagt is het allemaal onzin, al die dingen zijn achteraf geboord vooral in die prijsklasse.
Zelfs bij Porsche ed komen de scheuren er in te staan bij zwaar gebruik. Terwijl dat toch echt wel goede schijven zijn. Haarscheuren bij geboorde schijven kom je gewoon haast niet onderuit.
Zelfs bij Porsche ed komen de scheuren er in te staan bij zwaar gebruik. Terwijl dat toch echt wel goede schijven zijn. Haarscheuren bij geboorde schijven kom je gewoon haast niet onderuit.
- Bert ///M3
Dat komt uit de professionele racerij. Daar willen ze bij sprintraces nog wel eens een schijf gebruiken met een groter airgap (dus breder geventileerd deel binnenin, maar dunner materiaal) en gaten omdat je schijf dan veel lichter is, dat bespaard onafgeveerd gewicht. Maar dat zijn schijven die ontworpen zijn om maar 1 sprintrace mee te gaan. Langere races en endurance wedstrijden rijden ze meestal met blanco of gegroefd.
Op grotere maten zetten die verschillen nog best wel zoden aan de dijk als je naar tienden aan het zoeken bent. Zo is voor mijn AP 330mm set het verschil tussen de zwaarste en lichtste schijf zo'n 1,5 KG. Voor een auto met dat soort maten rondom kan je zo dus een makkelijke 6 KG pakken.
Op grotere maten zetten die verschillen nog best wel zoden aan de dijk als je naar tienden aan het zoeken bent. Zo is voor mijn AP 330mm set het verschil tussen de zwaarste en lichtste schijf zo'n 1,5 KG. Voor een auto met dat soort maten rondom kan je zo dus een makkelijke 6 KG pakken.
-
Bedankt. Ik was er al bang voor. De RS heeft de stopperij van Brembo voorop zitten. Klauwen, schijven en blokken allemaal van Brembo maar helaas alleen bij de Ford (dus duur) te bestellen.Naughty schreef:http://www.brembo.com/ENG/HighPerforman ... chDisc.htm
FD = geboord
FS = gegroefd
- Bert ///M3