Siberia Challenge 2009

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Siberia Challenge 2009

Bericht door Dennis Cavallino » 15 feb 2008, 12:18

http://www.siberiachallenge.com/
Temperaturen tot over de -60! :)
Naar één van de koudste plekken op aarde. Lijkt me erg gaaf zeg. Wat voor auto zou je hiervoor moeten nemen? Iets wat dag en nacht op Diesel kan blijven pruttelen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 15 feb 2008, 12:39

http://www.chrishodgephotos.co.uk/pixcma/aao233.jpg

Zonder enige twijfel, dit monster. Het is een MAN "bulldog" V10. 20 liter V10 diesel met 600pk als ik me niet vergis. Oersterk, werkelijk niet stuk te krijgen...
Maar, partypiece van dit ding is dat hij loopt op werkelijk ALLES wat ook maar een klein beetje kan verbranden.
Mijn pa heeft vroeger veel aan zo'n dingen gewerkt en sommige anekdotes zijn werkelijk TE grappig.
- 1 liter diesel + 2 liter urine = gaan!
- Afgelaten motorolie = gaan!
- white spirit = gaan!
- frituurvet = gaan!

Reden waarom hij op alles loopt is dat je handmatig de dieselpomp drukopbouw kan vervroegen of verlaten dmv het verdraaien van een schijf op het pompaandrijftandwiel.
Het concept van de MAN "bulldog" is inmiddels overgekocht door TATRA en sinds een paar jaar Iveco.
Die dingen zijn in Duitsland voor een prikje te vinden, alleen koop je er best 2 in 1 klap omdat wisselstukken bijna niet te vinden zijn.

Toyo BJ40 met 3.0 4cil diesel lijkt me ook een goeie optie, net zoals de goeie oude unimog :)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 15 feb 2008, 18:41

Oh, ik neem m`n eigen Defender wel mee. Die doet dat wel =) Even voorruitverwarming erin en m`n standkacheltje inbouwen. Denk ook wel een extra kachel achterin voor de zekerheid....tegen het tochten van de auto, wat bij die temperaturen wel niet meer met een glimlach als 'karakter' zal worden gezien ;)

HSR

Bericht door HSR » 15 feb 2008, 23:42

Jurriaan schreef:Oh, ik neem m`n eigen Defender wel mee. Die doet dat wel =) Even voorruitverwarming erin en m`n standkacheltje inbouwen. Denk ook wel een extra kachel achterin voor de zekerheid....tegen het tochten van de auto, wat bij die temperaturen wel niet meer met een glimlach als 'karakter' zal worden gezien ;)
ik wil mee, ik wil mee, ik wil mee :D

Lijkt me echt waanzinnig, zo'n monsterrit

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 16 feb 2008, 00:36

hugo schreef:ik wil mee, ik wil mee, ik wil mee :D

Lijkt me echt waanzinnig, zo'n monsterrit
Plek zat :lol: 12 zitplaatsen in de 110, alleen vriest de bagage dan vast op het dak. ;)

Ietsvan isolatie erbij ook nog maar, dat is nu namelijk NUL. :lol:

Plaats reactie