
In 2002 reed ik op een goede dag vanuit Den Haag naar Veendam om bij toenmalig BMW dealer Boltendal naar een e36 M3 3.0 Coupé te gaan kijken.
Eenmaal aangekomen stonden er ook nog 2 323ti's waarvan dit er eentje is.
Nu vraag je jezelf natuurlijk af...waarom niet die M3? M'n verstand kreeg waarschijnlijk de overhand.....maar ook vond ik deze Compact zo bloedje mooi zoals die daar zo stond. Voor iets meer centen dan de M3 een huisselectie auto met minder dan een ton aan km's op de teller.
In '97 mocht ik tijdens de introductie van de 323ti op de TT baan rijden. Die rode Compacts stonden nog steeds in mijn geheugen gegrift...dus proefrijden dan maar
Enfin, proefrit, koopcontact getekend en op mijn verjaardag opgehaald.
[IMG:800:600]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... ing040.jpg[/img]
De auto is van Oktober 1998 en heeft intussen 190000 km op de klok staan.
Auto heeft de volgende optie's af fabriek:
-Executive uitvoering
-kleur: Stahlblau
-Interieur: Zwart leder Dakota
-M Sportpakket (bumpers, dorpellijsten, stootstrips)
-Airbags in de deuren
-Schuif/kanteldak
-BMW Business Radio met cd 6-wisselaar in de kofferbak
-Styling 42 Kruisspaak 16"
-Cruisecontrole
-Aut. dimmende binnenspiegel
-Uitgebreide verlichtingspakket
-Zwarte hemelbekleding
-M3 stuur
-Sportstoelen
-Stoelverwarming
-M3 versnellingspook ipv die chrome
[IMG:600:450]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... 23Ti04.jpg[/img]
Zelf heb ik de volgende optie's zelf vervangen cq aangebracht:
-E36 M3 Coupé wielen (overgenomen van André)
-M3 spoilerlip onder de voorbumper
-E39 M5 spoilerlip op de achterklep
-Target Xenon verlichting
-Shortshiftkit van een BMW Z8
-Veerpootbrug achter
-BMW markeringsverlichting achterbumper
-BMW klasse 3 alarm
-type-aanduiding verwijderd
We hebben de auto nu dus al bijna 6 jaar voor de deur staan en zijn er nog steeds heel erg tevreden over.
Kan eigenlijk wel zeggen dat dit mijn leukste BMW tot nu toe is.
Verkopen doe ik de 323ti voorlopig niet, het is het me gewoon niet waard om voor zeg maar 7500 euro deze auto van de hand te doen.
[IMG:800:600]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... _A0012.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... _A0008.jpg[/img]
De auto heb ik al vanaf het begin veelvuldig op de Nordschleife, Zandvoort en TT gebruikt. Voor mij is het nog steeds een ideale auto om circuitdagen te doen en vervolgens weer lekker mee naar huis te rijden.
[IMG:640:480]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... ct0318.jpg[/img]
Dagje Papenburg:
[IMG:800:532]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... i/0001.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i2.photobucket.com/albums/y22/Ho ... i/0003.jpg[/img]
Op dit moment zit ik te overwegen om de 323ti eens lekker te verwennen met een vers onderstel (Bilstein/Eibach) en alle rubbers (powerflex) te vervangen. Kennis van me kan evt voor een Z3 2.8 sperdiff zorgen....en dan in de toekomst eens kijken wat we motorisch kunnen gaan doen? M52 2.8 of M3 3.2 motor er in, of zo'n Rotrex Compressor 230pk/300Nm
Groetjes,
Marcel