klik hier
Ik zie dit niet echt als vernederen of kleinerenRico v Velzen schreef:Ik vraag me af of je kind vernederen en kleineren een goeie straf isluco hornsveld schreef:prachtig verzonnen van de moeder![]()
?
luco hornsveld schreef:Ik zie dit niet echt als vernederen of kleinerenRico v Velzen schreef:Ik vraag me af of je kind vernederen en kleineren een goeie straf isluco hornsveld schreef:prachtig verzonnen van de moeder![]()
?
Ik zie dit meer als je kind zijn verantwoording laten nemen voor zijn daden
Ik heb vroeger eens een reep chocola gestolen in de supermarkt toen ik ongevaar 8 of 9 was.
Werd gepakt (lul dat ik ben) naar huis gebracht door de politie, winkel deed geen aangfte
Mijn moeder was des duivels en heeft me dus teruggesturd naar de winkel op zaterdagochtend
Veel volk in de winkel, en ik moest van mijn moeder aan elk personeelslid mijn spijt betuigen dat ik een reep chocola had gestolen
Nou ik kan je vertellen dat dat echt wel helpt, want je schaamt je kapot, en terecht.
Michel Pol schreef:Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog
Je veroordeelt die moeder maar je zegt zelf aftasten wat een passende straf isRico v Velzen schreef:Michel Pol schreef:Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog
Michel weet ik..Het is ook aftasten wat je dan een passende straf vind die uiteraard ook effectief is. En een straf moet realistisch uitvoerbaar zijn.
Alleen om weer terug te komen op de eerste post.. als buitenstaander is het mischien wel ja goedzo, aanpakken dat rotjoch.. maar zoals ik al eerder schreef.. je kind vernederen is in de beleving van het kind het ergste wat je kunt doen.
Volgens mij heeft Rico dit ideetje gestolen van zo'n tv programma met onhandelbare kinderen op sbs/rtl. Zo'n krukje is voor de meest heftige natuurrampjes die ter aarde gezet. Rico dan ook zo'n britse nanny in huis gehad voor een week?Rico v Velzen schreef:We hebben namelijk een klein "straf" krukje en een "straf" (kook) wekker gekocht bij de blokker. Bij ongehoord gedrag.. gaat ze naar de gang, moet op de kruk zitten en de wekker tikt af (maximaal 5 minuten) dan rinkelt die als een gek en is de straf over. Alleen dat rinkelen boezemt aardig wat angst en ontzag in.. ze heeft er precies 2 keer opgezeten.. en ze vond het verschrikkelijk..
Nu hoeven we alleen maar te zeggen dat ze op de straf kruk moet met de strafwekker aan, om haar weer in het gareel te trekken.
Wacht jij maar, als één van de vanVelzen dochters een verkeerd vriendje krijgt moet dat joch ook op het krukje! Wel 5 minuten lang!Michel Pol schreef:Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog
Jou kids zouden een bomgordeltje krijgen, werkt ook, ze zijn nooit meer vervelenMustafa al-Sahaf schreef:Wacht jij maar, als één van de vanVelzen dochters een verkeerd vriendje krijgt moet dat joch ook op het krukje! Wel 5 minuten lang!Michel Pol schreef:Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog
(Rico vertelt er niet bij dat ie dan het krukje even omdraait, de handige harry)