Een passende straf!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Een passende straf!

Bericht door allen » 07 feb 2008, 22:11

Kinderen wat bijbrengen kan ook zonder geweld. Hulde voor de moeder. Effectief ontetteren zonder zinvol geweld. :lol:

klik hier

Luco

Bericht door Luco » 07 feb 2008, 22:17

prachtig verzonnen van de moeder :D :D

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 07 feb 2008, 22:28

moeten ze in nederland eens invoeren staat er op elk balkon en tuin straks een kind met een bord voor zijn kop... of schotel... :roll:

RVV

Bericht door RVV » 07 feb 2008, 23:57

luco hornsveld schreef:prachtig verzonnen van de moeder :D :D
Ik vraag me af of je kind vernederen en kleineren een goeie straf is :roll: ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 feb 2008, 03:25

Hoef je je niet af te vragen; nee!

Bort

Bericht door Bort » 08 feb 2008, 07:30

Dat kereltje zal wel een les geleerd hebben.
Maar misschien net iets te vernederend. Kans is groot dat dat manneke nu gepest wordt door zijn "vriendjes". Dan liever een goeie tik.
Aan de andere kant: misschien was dit wel de laatste optie van die moeder :)

allen

Bericht door allen » 08 feb 2008, 09:43

Bort, Burt en/of Bert :wink: dat zal wel meevallen hoor. Kind haalt het nieuws. De vaders en moeders van zijn klasgenoten zien dat en maken duidelijk dat zij hetzelfde zullen ondergaan als ze zich niet gedragen. Je moest eens weten wat een droombaan die ene meester na deze actie heeft. Allemaal brave leergierige kinderen. :lol:

@Rico: niet zo soft man. Je moet bikkels van je schatjes maken toch? Beter jong leren om te gaan met een tegenslag dan je eerste incasseren als je 18/19 bent. Mijn theorie iig. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2008, 09:48

Rico v Velzen schreef:
Ik zie dit niet echt als vernederen of kleineren
Ik zie dit meer als je kind zijn verantwoording laten nemen voor zijn daden

Ik heb vroeger eens een reep chocola gestolen in de supermarkt toen ik ongevaar 8 of 9 was.
Werd gepakt (lul dat ik ben) naar huis gebracht door de politie, winkel deed geen aangfte
Mijn moeder was des duivels en heeft me dus teruggesturd naar de winkel op zaterdagochtend
Veel volk in de winkel, en ik moest van mijn moeder aan elk personeelslid mijn spijt betuigen dat ik een reep chocola had gestolen
Nou ik kan je vertellen dat dat echt wel helpt, want je schaamt je kapot, en terecht.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 feb 2008, 09:58

Nu doe je zeker een stuk voorzichtiger?
:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 08 feb 2008, 11:39

luco hornsveld schreef:
Rico v Velzen schreef:
Ik zie dit niet echt als vernederen of kleineren
Ik zie dit meer als je kind zijn verantwoording laten nemen voor zijn daden

Ik heb vroeger eens een reep chocola gestolen in de supermarkt toen ik ongevaar 8 of 9 was.
Werd gepakt (lul dat ik ben) naar huis gebracht door de politie, winkel deed geen aangfte
Mijn moeder was des duivels en heeft me dus teruggesturd naar de winkel op zaterdagochtend
Veel volk in de winkel, en ik moest van mijn moeder aan elk personeelslid mijn spijt betuigen dat ik een reep chocola had gestolen
Nou ik kan je vertellen dat dat echt wel helpt, want je schaamt je kapot, en terecht.

Alleen kwam je toen niet op national television en het worldwideweb. Behoorlijk verschilletje..

Thuis hebben we een eenvoudige maar zeer doeltreffende straf voor de oudste (4), want de jongste van bijna 2 begrijpt straf nog niet..

We hebben namelijk een klein "straf" krukje en een "straf" (kook) wekker gekocht bij de blokker. Bij ongehoord gedrag.. gaat ze naar de gang, moet op de kruk zitten en de wekker tikt af (maximaal 5 minuten) dan rinkelt die als een gek en is de straf over. Alleen dat rinkelen boezemt aardig wat angst en ontzag in.. ze heeft er precies 2 keer opgezeten.. en ze vond het verschrikkelijk..

Nu hoeven we alleen maar te zeggen dat ze op de straf kruk moet met de strafwekker aan, om haar weer in het gareel te trekken.

Belangrijk is altijd 1 lijn te trekken met straf, en het kind moet weten wat voor straf ze kan verwachten en dan is straf ook effectief. Verschillende soorten straf, is erg verwarrend en zeker niet zinvol. Door 1 simpele manier van straffen toe te passen voorkom je ook dat je in een neerwaartse spiraal van steeds zwaardere straffen terecht komt..

Dreigen met straf is vele malen effectiever dan straffen zelf.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 feb 2008, 11:47

Enfin, volwassen dochter van Rico duikt nog steeds bevend de hoek in als de eitjes voor het ontbijt klaar zijn... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 feb 2008, 11:49

Rico v Velzen schreef:Dreigen met straf is vele malen effectiever dan straffen zelf.
Als je dreigt met de dood wel ja :)

RVV

Bericht door RVV » 08 feb 2008, 11:50

Macboy schreef:
Rico v Velzen schreef:Dreigen met straf is vele malen effectiever dan straffen zelf.
Als je dreigt met de dood wel ja :)

Macboy.. waarom blijft het overgrote deel van de bevolking in het gareel ? Omdat de dreiging van een gevangenis straf voldoende is om op het rechte pad te blijven..

RVV

Bericht door RVV » 08 feb 2008, 11:51

Ohhw dat hoef ik jou niet te vertellen :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 feb 2008, 11:57

Ik ben het wel met je verhaal eens Rico hoor

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2008, 11:58

Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog :D

RVV

Bericht door RVV » 08 feb 2008, 12:02

Michel Pol schreef:Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog :D

Michel weet ik :roll: ..Het is ook aftasten wat je dan een passende straf vind die uiteraard ook effectief is. En een straf moet realistisch uitvoerbaar zijn.

Alleen om weer terug te komen op de eerste post.. als buitenstaander is het mischien wel ja goedzo, aanpakken dat rotjoch.. maar zoals ik al eerder schreef.. je kind vernederen is in de beleving van het kind het ergste wat je kunt doen.

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2008, 12:09

Rico v Velzen schreef:
Michel Pol schreef:Wacht maar tot ze ouder worden Rico :twisted: nu werkt het krukje nog :D

Michel weet ik :roll: ..Het is ook aftasten wat je dan een passende straf vind die uiteraard ook effectief is. En een straf moet realistisch uitvoerbaar zijn.

Alleen om weer terug te komen op de eerste post.. als buitenstaander is het mischien wel ja goedzo, aanpakken dat rotjoch.. maar zoals ik al eerder schreef.. je kind vernederen is in de beleving van het kind het ergste wat je kunt doen.
Je veroordeelt die moeder maar je zegt zelf aftasten wat een passende straf is
Dat is dus voor ieder kind weer anders, en misschien voor dit kind de juiste straf?
Ik vind het geen vernederen, dat er een televisieploeg op af is gekomen kan de moeder niks aan doen
Ik zie het nog steeds als voor dit kind effectief, voorzover ik kan beoordelen, het mannetje geeft zelf aan dat die voortaan braaf zal zijn.

allen

Bericht door allen » 08 feb 2008, 12:19

Rico v Velzen schreef:We hebben namelijk een klein "straf" krukje en een "straf" (kook) wekker gekocht bij de blokker. Bij ongehoord gedrag.. gaat ze naar de gang, moet op de kruk zitten en de wekker tikt af (maximaal 5 minuten) dan rinkelt die als een gek en is de straf over. Alleen dat rinkelen boezemt aardig wat angst en ontzag in.. ze heeft er precies 2 keer opgezeten.. en ze vond het verschrikkelijk..

Nu hoeven we alleen maar te zeggen dat ze op de straf kruk moet met de strafwekker aan, om haar weer in het gareel te trekken.
Volgens mij heeft Rico dit ideetje gestolen van zo'n tv programma met onhandelbare kinderen op sbs/rtl. Zo'n krukje is voor de meest heftige natuurrampjes die ter aarde gezet. Rico dan ook zo'n britse nanny in huis gehad voor een week? :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 08 feb 2008, 12:29

luco hornsveld schreef:Ik vind het geen vernederen, dat er een televisieploeg op af is gekomen kan de moeder niks aan doen
Haha, dat is een goede.
Als de moeder haar kind niet publiekelijk aan de schandpaal had genageld was er geen cameraploeg geweest :wink:
Toch...?

RVV

Bericht door RVV » 08 feb 2008, 12:30

Nee krukje idee komt niet van TV.. Zo'n krukje stond vroeger ook in huize van Velzen, heeeeel effectief :lol:

Luco ik veroordeel die moeder in zoverre, dat ze haar kind in bescherming had moeten nemen toen de pers/TV erbij kwam. Grote misdadigers worden nog niet eens op deze manier aan de schandpaal genageld.

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2008, 13:30

Pardon?

Kijk eens wat er nu gebeurd met onze gympenheld uit Aruba :D :D :D

@Arthur, ja wat is publiekelijk, naar mijn mening was het haar bedoeling dat de leraren en leerlingen dit zouden zien, dat was ook de straf.
Verder zal er bijna niemand aandacht aan schenken, totdat de cameraploeg kwam, en misschien had de moeder toen in moeten grijpen.

HSR

Bericht door HSR » 08 feb 2008, 13:56

zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 08 feb 2008, 13:59

Wacht jij maar, als één van de vanVelzen dochters een verkeerd vriendje krijgt moet dat joch ook op het krukje! Wel 5 minuten lang!

(Rico vertelt er niet bij dat ie dan het krukje even omdraait, de handige harry)

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2008, 14:02

Mustafa al-Sahaf schreef:
Wacht jij maar, als één van de vanVelzen dochters een verkeerd vriendje krijgt moet dat joch ook op het krukje! Wel 5 minuten lang!

(Rico vertelt er niet bij dat ie dan het krukje even omdraait, de handige harry)
Jou kids zouden een bomgordeltje krijgen, werkt ook, ze zijn nooit meer vervelen :lol:

Plaats reactie