Jap rijden doe ik hier al genoeg. En jappen voor weinig met V8-rumble vind je niet. Er mag best iets stuk gaan, vergroot het avontuur. Niet in de desert natuurlijk, maar koelsysteem is bv. inspectiepunt nr. 1. En om raggen gaat het niet, het gaat om cruisen 8) .
Internationaal rijbewijs, zo weet ik inmiddels, is niets meer dan een vertaald vodje wat handig kan zijn als er iets gebeurt is omdat die 'officer' er anders geen woord van snapt. Op zichzelf heb je er níets aan.
Adres heb ik daar dus níet, ik heb ook geen greencard, en vooralsnog ook geen ambitie er naartoe te verhuizen (alhoewel,

).
Het verzekeren hoeft ook geen probleem te zijn weet ik inmiddels, dat kan via een maatschappij die zich hier in gespecialiseerd heeft in NL. Morgen maar eens even wat tarieven aanvragen (béétje inschatting van de kosten is wel prettig alvorens er als een ware werktuigbouwer een veiligheidsfactor van 1.5 overheen te gooien).
Alleen registreren is potentieel een bitch. En staat-afhankelijk, wat dus last-last minute boekingen risicovol maakt

.