Iedereen die vanaf 2008 in of door BELGIE rijdt, moet een wegenvignet aanschaffen. Vlaams regionaal minister Van Brempt van Mobiliteit zei dinsdag dat 1 januari 2008 de streefdatum is voor de invoering van de tol. De Belgen krijgen ter compensatie van de tolheffing een verlaging van de wegenbelasting. België zinspeelt al langer op invoering van een wegenvignet, omdat de Belgische wegen relatief veel worden gebruikt door buitenlanders die op doorreis zijn
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1199&n=0
Gaat weer lekker met dat vrij verkeer van mensen en goederen.
Tolvignet België
- Peter Tunissen
Re: Tolvignet België
Ja, dat wou ik net zeggen.Panda de Beer schreef:Gaat weer lekker met dat vrij verkeer van mensen en goederen.
Ik weet niet veel, maar wel ZEKER dat dat in strijd gaat komen met EU recht.
Maar ja, zal wel een of ander proefballonnetje zijn of zo.
- Panda de Beer
- Peter Tunissen
Ja, moeilijk, maar:
- Oostenrijk subsidieert zijn eigen burgers niet i.v.m. dat tolvignet, België wilde dat wel (is dan dus eigenlijk een verkapte vorm van touristenbelasting, (verboden) heffing van gelijke werking?);
- Het geld alleen op sommige wegen, niet op alle;
- Oostenrijk is geen lid van sommige verdragen waar België en Nederland wel bij horen (Schengen weet ik niet zeker, maar Benelux-verdrag uiteraard niet, verdrag van Rome volgens mij niet etc.).
- Oostenrijk subsidieert zijn eigen burgers niet i.v.m. dat tolvignet, België wilde dat wel (is dan dus eigenlijk een verkapte vorm van touristenbelasting, (verboden) heffing van gelijke werking?);
- Het geld alleen op sommige wegen, niet op alle;
- Oostenrijk is geen lid van sommige verdragen waar België en Nederland wel bij horen (Schengen weet ik niet zeker, maar Benelux-verdrag uiteraard niet, verdrag van Rome volgens mij niet etc.).