Soms: Schokkend optrekken in de 2

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Soms: Schokkend optrekken in de 2

Bericht door Jelmer850i » 03 feb 2008, 12:25

Mijn 118d van 07 heeft eigenlijk al sinds het begin een klein probleem.
Meestal bij een koude motor als ik trek rustig optrek, dan begint hij een beetje te schokken bij 1800 toeren, soms bij 2200 tot max 2400 wat heftiger.

Maar over het algemeen is er niets aan de hand.
In het begin bij een km stand van 1800 km ben ik hiermee naar de dealer geweest. voor de 1500 km's had ik hier geen last van. Maar goed toch even naar laten kijken. De beier de comp. uitlezen, even proefrijden en kon niets vinden. Ze zeiden dat dit eventueel bij het inrijden kon horen.

Het zal wel..... , ik heb het de laatste duizenden km's slechts 1 of 2 keer gehad. Maar vandaag begon hij weer, het was nu veel heftiger dan in het begin, maar toen de motor warm was, en een paar keer op een industrieterrein dit te hebben getest, en zodra de motor wat op temp was was het probleem weer over.

Maar goed de huidige km stand is nu goed 8000 km, nu kan ik wel weer hiermee naar de beier gaan maar grote kans dat ze het probleem weer niet vinden. Hoofdzakelijk omdat de motor warm is dus het probleem minder vaak voorkomt.

Iemand tips ?
Dit lijkt mij nl. niet zo te horen bij een nieuwe wagen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 feb 2008, 08:59

Vreemd. Fora op nagestroopt om te kijken of meer mensen hier last van hebben ?

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 05 feb 2008, 09:49

Heeft het misschienmet de nieuwe strategie van BMW te maken? zuiniger en krachtiger?

Autoweek heeft met de 'Lean Burn" 3-serie concept van BMW gereden. Als ie koud is, is hij ook nog een beetje nukkig onderin het toerengebied. Daarna valt het wel mee.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 feb 2008, 11:16

misschien dat je af en toe die hoe heet dat voor dat roetfilter schoonbrand? en dus even wat kracht voor het rijden wegvalt?? I don't know of BMW dat systeem ook heeft hoor, ik verdiep me niet zo in diesels maar heb wel eens zoiets gehoord :roll:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 05 feb 2008, 14:50

Misschien even een keer op de autobahn goed doortrappen tot Vmax voor 30-45min ofzo. Ik heb al vaker gemerkt bij nieuwe auto's dat ze na het inrijden een keer flink op hun sodemieter moeten krijgen voordat ze "echt" ingereden zijn. Heb al bij 3 bolides meegemaakt, dat ze daarna een stuk lekkerder liepen en het brandstof verbruik significant terug liep.

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 05 feb 2008, 16:41

Casper schreef:Misschien even een keer op de autobahn goed doortrappen tot Vmax voor 30-45min ofzo. Ik heb al vaker gemerkt bij nieuwe auto's dat ze na het inrijden een keer flink op hun sodemieter moeten krijgen voordat ze "echt" ingereden zijn. Heb al bij 3 bolides meegemaakt, dat ze daarna een stuk lekkerder liepen en het brandstof verbruik significant terug liep.
Kan ik ook bevestigen! :)

Mini Cooper, volgas door duitsland en italië. Na die vakantie bijna 1 liter minder benzine per 100km met zelfde rijgedrag en veel beter oppakken vanuit het lage toerengebied!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten