Mijn 118d van 07 heeft eigenlijk al sinds het begin een klein probleem.
Meestal bij een koude motor als ik trek rustig optrek, dan begint hij een beetje te schokken bij 1800 toeren, soms bij 2200 tot max 2400 wat heftiger.
Maar over het algemeen is er niets aan de hand.
In het begin bij een km stand van 1800 km ben ik hiermee naar de dealer geweest. voor de 1500 km's had ik hier geen last van. Maar goed toch even naar laten kijken. De beier de comp. uitlezen, even proefrijden en kon niets vinden. Ze zeiden dat dit eventueel bij het inrijden kon horen.
Het zal wel..... , ik heb het de laatste duizenden km's slechts 1 of 2 keer gehad. Maar vandaag begon hij weer, het was nu veel heftiger dan in het begin, maar toen de motor warm was, en een paar keer op een industrieterrein dit te hebben getest, en zodra de motor wat op temp was was het probleem weer over.
Maar goed de huidige km stand is nu goed 8000 km, nu kan ik wel weer hiermee naar de beier gaan maar grote kans dat ze het probleem weer niet vinden. Hoofdzakelijk omdat de motor warm is dus het probleem minder vaak voorkomt.
Iemand tips ?
Dit lijkt mij nl. niet zo te horen bij een nieuwe wagen.
Soms: Schokkend optrekken in de 2
- Jelmer850i
- Macboy
- Hendrik Kinderman
- GTRene
- Casper
Misschien even een keer op de autobahn goed doortrappen tot Vmax voor 30-45min ofzo. Ik heb al vaker gemerkt bij nieuwe auto's dat ze na het inrijden een keer flink op hun sodemieter moeten krijgen voordat ze "echt" ingereden zijn. Heb al bij 3 bolides meegemaakt, dat ze daarna een stuk lekkerder liepen en het brandstof verbruik significant terug liep.
- Kazimir
Kan ik ook bevestigen!Casper schreef:Misschien even een keer op de autobahn goed doortrappen tot Vmax voor 30-45min ofzo. Ik heb al vaker gemerkt bij nieuwe auto's dat ze na het inrijden een keer flink op hun sodemieter moeten krijgen voordat ze "echt" ingereden zijn. Heb al bij 3 bolides meegemaakt, dat ze daarna een stuk lekkerder liepen en het brandstof verbruik significant terug liep.

Mini Cooper, volgas door duitsland en italië. Na die vakantie bijna 1 liter minder benzine per 100km met zelfde rijgedrag en veel beter oppakken vanuit het lage toerengebied!