Winterbanden

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Winterbanden

Bericht door InjectTheVenom » 02 feb 2008, 22:10

Ik ben een set winterbanden aan het uitzoeken vanwege de 4 halen 3 betalen aktie bij KwikFit, alleen van de sterrenrating die erbij staat weet ik niet wat ik moet denken.
De keuze gaat vallen tussen Fulda Kristall Supremo (staan 3 sterren bij) en Vredestein Snowtrac 2 (4 sterren). Zijn ze allebei even goed of heeft 1 van de 2 toch de voorkeur?

jaydee

Bericht door jaydee » 02 feb 2008, 22:53

Op http://www.autobandentest.com/ kun je gebruikerservaringen lezen. Deze geven meestal een beter beeld van een band dan alleen de testresultaten van de ANWB, ADAC enzovoort.

Let bij het lezen van de reacties vooral ook op het vermelde type auto. Iemand die in een vergelijkbare auto als de jouwe een band beoordeelt zal een betrouwbaarder resultaat geven dan iemand in een veel grotere of kleinere auto.

Hou er wel rekening mee dat sommige reacties erg extreem of ongenuanceerd zijn: "wat een rotband!" of "deze is helemaal geweldig!"

frankv

Bericht door frankv » 02 feb 2008, 23:21

waarom, er komt geen winter meer!

frank

jaydee

Bericht door jaydee » 02 feb 2008, 23:26

frankv schreef:waarom, er komt geen winter meer!

frank
Om naar de wintersport te rijden? Ik kreeg vanmiddag een sms'je uit Duitsland/Oostenrijk van SteV6. Die was maar wat blij dat hij vorige week nog nieuwe winterbanden heeft laten monteren, terwijl de oude set hier in Nederland nog wel goed was tot het zomerbandenseizoen...

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 feb 2008, 00:54

Als ik moest kiezen tussen Fulda en Vredestein dan ging ik voor de Vredesteins. Ik ben geen voostaander van winterbanden (hier in Nederland), maar mijn pa had ze ook onder de auto en ik vond het zeker niet tegen vallen. De auto stuurde nog redelijk goed en had ook nog best wel grip op zowel droog als natte asfalt wegen.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 feb 2008, 07:48

De Vredesteins 'doen' het veel beter in de testen in elk geval

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 feb 2008, 10:34

frankv schreef:waarom, er komt geen winter meer!

frank
I know, alleen toen ik 2 jaar geleden naar Duitsland ging was het de dag van aankomst nog droog met onderweg nog wel een dikke sneeuwstorm op de snelweg, maar de andere ochtend werd iedereen wakker met 30 centimeter sneeuw in Rüsselsheim dus vandaar :wink:

Plaats reactie