Quiz: Mechanische kennis!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Geelhoed

Quiz: Mechanische kennis!

Bericht door Geelhoed » 01 feb 2008, 08:18

Ok Ok het is een die$elsite maar de test is wel leuk.

Halen jullie de 80% ook?
http://www.forddoctorsdts.com/quizzes/M ... titude.php
[img:739:373]http://img246.imageshack.us/img246/8734/mechquiziz2.jpg[/img]

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 01 feb 2008, 13:06

ik haal een score van 72%, ben dus gezakt. maar ik hoop dat dit voor een 17-jarige niet slecht is.

en ik heb hem even heel snel in een kwartiertje gemaakt, want ik moet zo weer naar engelse les :cry:

Het leven van een scholier is saai :wink:

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 01 feb 2008, 17:17

68%..

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 01 feb 2008, 17:31

84% :)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 01 feb 2008, 17:58

90%

De test is niet zo moeilijk. Je moet alleen goed lezen en toch wel een beetje Engels kunnen.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 01 feb 2008, 19:21

Met mijn zeer beperkte technische kennis toch nog een score van 72% gehaald ;).

RobS

Bericht door RobS » 01 feb 2008, 19:34

50 vragen! Ik heb weekend, doe de test maandag wel...op m'n werk :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 feb 2008, 20:51

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 01 feb 2008, 21:04

92%!
Sommige vragen waren wat lastiger, kan ook een taalprobleem zijn.
De meeste vragen waren inderdaad niet al te moeilijk. Gewoon logisch nadenken.
http://www.klassiekerrally.nl/uploads/overig/test.tiff

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 02 feb 2008, 17:25

Valt een beetje tegen hier, dacht toch te maken te hebben met techneuten.

Ik had slechts het planeet wiel fout, en dat was omdat ik blijkbaar niet goed geklikt had, kon m'n ogen niet geloven dat ik gezegd zou hebben dat het allemaal vast zou lopen....

98% dus.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 feb 2008, 17:57

Wat ben je ook goed he :wink: Totaal ook geen enkele redenen om bescheiden te zijn :lol:

Ampair

Bericht door Ampair » 02 feb 2008, 19:13

[IMG:800:600]http://i69.photobucket.com/albums/i69/Ampair19/hmmm.jpg[/img]

het is toch zo dat als de zuiger naar beneden gaat tijdens de inlaat zo een onderdruk creeert en zo de lucht naar binnen zuigt uit het inlaat spruitstuk.
omdat de druk in de cilinder dan minder dan 1 bar is.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 feb 2008, 20:40

idd, alleen bij geblazen motoren (het woord zegt het al) wordt het erin 'geblazen'.

ik had ook als antwoordt dat het erin gezogen wordt.

strange :?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 02 feb 2008, 21:43

Ampair schreef: het is toch zo dat als de zuiger naar beneden gaat tijdens de inlaat zo een onderdruk creeert en zo de lucht naar binnen zuigt uit het inlaat spruitstuk.
Een gebrek aan moleculen kan geen kracht uitoefenen.

Als je een fles hebt en daarin maak je een onderdruk, wat is dan de maximale kracht, of laten we zeggen drukverschil die je kan maken?
Juist: 1 atmosfeer, of als je in een hogedruk gebied zit een procentje meer. Het is dus afhankelijk van de buitendruk. En dat is dus wat de kracht uitoeffent.

Het zou vreemd zijn als een lege fles een kracht uitoefent die afhankelijk was van de buitendruk, niet?

Wat er gebeurt is dat de moleculen rondvliegen en tegen elkaar botsen en tegen de inlaatklep. Dat geeft druk.
Gaat die klep open, en omdat er minder moleculen achter de klep zijn, botsten ze daar niet meer tegen en ook niet meer tegen de klep) en gaan erdoorheen. De moleculen op de tweede rang botsen dan niet meer tegen de moleculen daarvoor, en schuiven een stukje op, etc etc etc

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 02 feb 2008, 21:47

Geelhoed schreef:interessante dingen...
Wauw... Bedankt voor de uitleg! Helder!

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 feb 2008, 01:26

Geelhoed schreef:
Ampair schreef: het is toch zo dat als de zuiger naar beneden gaat tijdens de inlaat zo een onderdruk creeert en zo de lucht naar binnen zuigt uit het inlaat spruitstuk.

Als je een fles hebt en daarin maak je een onderdruk, wat is dan de maximale kracht, of laten we zeggen drukverschil die je kan maken?
Juist: 1 atmosfeer, of als je in een hogedruk gebied zit een procentje meer. Het is dus afhankelijk van de buitendruk. En dat is dus wat de kracht uitoeffent.

Het zou vreemd zijn als een lege fles een kracht uitoefent die afhankelijk was van de buitendruk, niet?

Wat er gebeurt is dat de moleculen rondvliegen en tegen elkaar botsen en tegen de inlaatklep. Dat geeft druk.
Gaat die klep open, en omdat er minder moleculen achter de klep zijn, botsten ze daar niet meer tegen en ook niet meer tegen de klep) en gaan erdoorheen. De moleculen op de tweede rang botsen dan niet meer tegen de moleculen daarvoor, en schuiven een stukje op, etc etc etc
Ben het niet met jou eens, want de klep staat al gedeeltelijk/een beetje open op het moment dat de zuiger naar beneden gaat.

De lucht word gewoon naar binnen gezogen door het vacuum dat gecreeerd word door een naar beneden gaande zuiger. Niet meer en niet minder. Basis kennis autotechniek heet dat.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 feb 2008, 11:53

70%, maar ik weet dan ook niet eens hoe ik mn koplamp vervang :D Die stroomvragen heb ik bijna allemaal fout, de rest is opzich wel ok..

Ampair

Bericht door Ampair » 03 feb 2008, 11:58

Jan Visser schreef:
Geelhoed schreef:

Ben het niet met jou eens, want de klep staat al gedeeltelijk/een beetje open op het moment dat de zuiger naar beneden gaat.

De lucht word gewoon naar binnen gezogen door het vacuum dat gecreeerd word door een naar beneden gaande zuiger. Niet meer en niet minder. Basis kennis autotechniek heet dat.
dat dacht ik dus ook...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 feb 2008, 12:11

Jan Visser schreef:Ben het niet met jou eens, want de klep staat al gedeeltelijk/een beetje open op het moment dat de zuiger naar beneden gaat.

Van wat ik bij natuurkunde heb onthouden klopt de theorie van Jan. Die vraag had ik dus ook fout :] Het draait inderdaad om het vacuüm WILLEN zuigen van de ruimte in de cilinder, maar dat kan niet omdat de klep al openstaat.

Je doet hetzelfde met in- en uitademen van zuurstof. Als je de ruimte in je borstkas snel vergroot zuig je lucht naar binnen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 04 feb 2008, 10:44

Sorry maar zuigen is geen kracht. Hoe kan iets wat niets is (vacuum) nou een kracht uitoefenen?

Stel je eens een barometer voor, het kwik komt 760mm hoog, terwijl er een vacuum boven zit.
Waarom zuigt dat het kwik niet verder dan?
Juist het is de luchtdruk die ket kwik omhoog stuwt. Vandaar ook dat ze het gebruiken om luchtdruk te meten.... :wink:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 04 feb 2008, 12:59

ik heb strax natuurkunde, zal ik die vent eens even ondervragen. Ik post de uitslag vanavond wel

nu iets anders. Op de melkmachine bij ons thuis zit een vacuumpomp. Die ZUIGT de melk uit de uiers van de koeien, doordat er een onderdruk in het melkapparaat zit. Jij hebt (als het goed is) ook borstvoeding bij je moeder gehad. Dan zuig je toch ook??? :wink:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 04 feb 2008, 14:20

De uitslag. Lol.

Dagelijks spraakgebruik is niet altijd physisch juist.

Als ik je vraag hoeveel je weegt, antwoord je dan in kilogram of Newtons. Wat staat er op je kentekenbewijs, gewicht of massa?

Als jij zegt de zon gaat onder, zeg ik dan: de aarde draait zo dat de kortste weg door de ruimtetijd, van de zon tot mijn oog, door de aardbol loopt?

Het is een mechanische test niet een test van foutief spraakgebruik.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 feb 2008, 14:34

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 04 feb 2008, 18:23

leraar (een halve gare) zei ook dat het erin gezogen wordt door onderdruk.

maar als je het heel theoretisch opstelt, dan kun je zeggen dat het erin gedrukt word doordat er in de verbrandingsruimte een vacuüm is. Hierdoor is de druk in het inlaatspruitstuk idd hoger, waardoor het er zo in stroomt.

vergelijkbaar met het weer, met hoge- en lagedrukgebieden. De wind waait in de richting van het lagedrukgebied.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 feb 2008, 06:45

Hendrik Kinderman schreef:leraar (een halve gare) zei ook dat het erin gezogen wordt door onderdruk.
Dat lijkt me bij deze duidelijk.

Plaats reactie