Welke compressor en spuitpistool moet je hebben?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 jan 2008, 17:08

Aan de hand van het antwoord van Bert in een ander draadje. Stel dat je voor een leuke prijs, toch een redelijk goede compressor wilt aanschaffen (geen topding) en een spuitpistool erbij. Wat voor compressoren zijn dan aan te raden en welke absoluut niet? Ik zie zoveel van die dingen als ik op internet zoek en in bouwmarkten speur, maar ik zie het verschil tussen kaf en koren niet.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 jan 2008, 17:16

Ik heb hem hier vandaan:

http://www.burger-trading.nl/

Dan model HL360/50 Compact 10 bar uitvoering.

Daar heb ik gewoon zo'n 5 deling setje besteld met spuitpistool, bandendruk ding enz. Kost 25 euro totaal.

Moet wel zeggen dat ik er verder niet echt kijk op heb, er zijn vast nog wel veel betere merken enz te vinden :)

Opbrengst van je compressor maakt voor verfspuiten niet heel veel uit. Je moet het meestal toch zo afstellen dat als je het pistool inknijpt je nog zo'n 3,0-3,5 bar hebt. Als jij met 7 bar verf spuit dan is het droog voor het op het metaal zit.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 31 jan 2008, 19:37

*Reclame mode on* www.airpress.nl verkrijgbaar bij www.sosef.nl *reclame mode off* :mrgreen:

p.s. Airpress is niet het goedkoopste wat er is, maar wel kwaliteit.

Tom V

Bericht door Tom V » 01 feb 2008, 17:00

Probleem wat je vaak hebt met zelf spuiten met een huis tuin en keuken compressortje is dat er veel vocht in de lucht zit. Je moet je compressor ook regelmatig eens leeglatenblazen en het vocht eruitlaten lopen door de onderkant open te draaien. Je ziet er dan veel vocht uit komen, dit zit dus ook in de lucht die door je spuitpistool naar buiten komt en dan dus ook in de lak.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 feb 2008, 11:43

Hmm, met dat soort berichten kom je toch altijd weer tot de conclusie dat je naar de echte professional moet. :)

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2008, 12:30

Tom944 schreef:Probleem wat je vaak hebt met zelf spuiten met een huis tuin en keuken compressortje is dat er veel vocht in de lucht zit. Je moet je compressor ook regelmatig eens leeglatenblazen en het vocht eruitlaten lopen door de onderkant open te draaien. Je ziet er dan veel vocht uit komen, dit zit dus ook in de lucht die door je spuitpistool naar buiten komt en dan dus ook in de lak.
Dat is ook bij duurder spul
Als je geen vocht in je leidingen wil, moet je er een afscheider tussen zetten
Airpress heb ik ook, prima spul en kopen als die in de aanbieding is
Vocht in de tank hou je altijd, als je lang plezier van je compressor wilt hebben, elke week ff de tank leeg laten lopen

Plaats reactie