Audi A4 2.0tdi - BMW 318d - order volgt
- mrbbs
Audi A4 2.0tdi - BMW 318d - order volgt
Naast de keuze Focus - Golf is er ook een andere keuze, en dat uit wagens uit de categorie 2. Houdt dan wel in dat ik volgend jaar geen opslag moet verwachten.
Audi A4 2.0tdi (140pk)
BMW 318d break (136pk?)
Ford Mondeo Clipper 1.8tdci (125pk)
Belangrijkheden voor mij (1m94)
- Gehele performantie: motor, remmen, chassis
-> motor: als de standaard performance niet meevalt kan daar aan gewerkt worden
- goede zithouding / verstelmogelijkheden stuur/zetel
- rijplezier
- tegelijk kunnen remmen/gas geven, zonder dat motorvermogen weg valt.
Budget is ongeveer 775 euro bij KBC lease.
Audi A4 2.0tdi (140pk)
BMW 318d break (136pk?)
Ford Mondeo Clipper 1.8tdci (125pk)
Belangrijkheden voor mij (1m94)
- Gehele performantie: motor, remmen, chassis
-> motor: als de standaard performance niet meevalt kan daar aan gewerkt worden
- goede zithouding / verstelmogelijkheden stuur/zetel
- rijplezier
- tegelijk kunnen remmen/gas geven, zonder dat motorvermogen weg valt.
Budget is ongeveer 775 euro bij KBC lease.
Laatst gewijzigd door mrbbs op 24 mar 2008, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Rijden 
Als ik de bladen moet geloven is de nieuwe A4 een pareltje, behalve als je wat opties wilt ...
BMW is voor mij de auto met meest gevoel en de Mondeo is de meest verstandige keus als je contant zou moeten betalen.
In de lease gezien zou er voor mij geen enkele reden te verzinnen zijn om een Mondeo te kiezen als je een 3 of A4 kunt rijden ...

Als ik de bladen moet geloven is de nieuwe A4 een pareltje, behalve als je wat opties wilt ...
BMW is voor mij de auto met meest gevoel en de Mondeo is de meest verstandige keus als je contant zou moeten betalen.
In de lease gezien zou er voor mij geen enkele reden te verzinnen zijn om een Mondeo te kiezen als je een 3 of A4 kunt rijden ...
- mrbbs
Ik moet zeggen, ondertussen heb ik in de nieuwe A4 gezeten (testrit volgt dit WE), en de zit positie is perfect alsook de afwerking. Die blijft onovertreffelijk en straalt kwaliteit uit.
Alleen weet ik niet of hij met wat basic opties in het budget zal vallen. Misschien het feit dat het nieuwe auto is en de restwaarde hoger zal liggen, dat dit in het voordeel speelt.
bmw 3 vind ik er ondertussen wat 'oud' gaan uit zien, maar het blijft natuurlijk wel RWD, al is het mankeren van het sper toch een pretbederver en ben je dan misschien beter af met een goede FWD?
Alleen weet ik niet of hij met wat basic opties in het budget zal vallen. Misschien het feit dat het nieuwe auto is en de restwaarde hoger zal liggen, dat dit in het voordeel speelt.
bmw 3 vind ik er ondertussen wat 'oud' gaan uit zien, maar het blijft natuurlijk wel RWD, al is het mankeren van het sper toch een pretbederver en ben je dan misschien beter af met een goede FWD?
- Michel P
Focus station vol opties en met 2.0 diesel geen goed alteratief. Qua rijden nog steeds de maatstaaf in zijn klasse. In NL nu met business pakket waar o.a. 7" dvd navi en parkeersensoren achter inzitten voor € 500 euro extra.
Dashboard is minder druk dan de mondeo.
http://www.ford.nl/spg/getImage.asp?ima ... _Pop_1.jpg
Michel
Dashboard is minder druk dan de mondeo.
http://www.ford.nl/spg/getImage.asp?ima ... _Pop_1.jpg
Michel
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Macboy
- mrbbs
Gisteren dus zoals gezegd de nieuwe Audi A4 kunnen testen.
Het interieur doet je in ieder geval al een heel goed gevoel krijgen, alles is tot in de puntjes afgewerkt en de materialen voelen ook heel degelijk aan.
De zetel kan echt goed laag en ook het stuur kan lekker dichtbij getrokken worden voor een goede sportieve zitpositie.
De eerste meters kon ik gelijk goed van start want er had net ook iemand mee testgereden.
Op het industrieterrein meteen een eerste gevoel opgedaan en zelfs zonder de optionele sportophanging vind ik hem erg goed. Weinig onderstuurd, goed gevoel in het stuur, kan je lekker scherp mee sturen al vraagt het een klein beetje gewenning om tot op de cm te rijden.
Ik kon gelijk wat lange snelle stukken met vrij scherpe bochten (140-160) aansnijden en de A4 geeft meteen vertrouwen, de achtertrein voelt goed stabiel aan en de feedback van de voortrein voelt zelfverzekerd.
Dan wat binnenbaantjes in met wisselende soorten wegdek (van grippy betonplaten tot glad, blinkend asfalt). Ik moet zeggen; ik heb mij erg geamuseerd, zelfs met een auto die toch een behoorlijk omvang heeft gekregen (4m70) blijft het heerlijk om die ook de ene na de andere bocht te laten aansnijden. Ook de remmen voldoen al rookten ze wel na enkele grote remzones. Het gewicht valt met 1460kg binnen de perken voor een auto van dit caliber en zijn opties.
Het enige wat ik mis is een mechanische handrem want de A4 is nu uitgerust met een automatische handrem.
In ieder geval ben ik wel overtuigd en als de wagen binnen het budget valt dan wordt dit mijn dagelijkse wagen. Fingers crossed.
Gisteren ook nog even in de Mondeo Clipper gezeten maar ik kan er geen goede zitpositie in vinden met mijn lengte (1m94), dus die valt gelijk weg.
Het interieur doet je in ieder geval al een heel goed gevoel krijgen, alles is tot in de puntjes afgewerkt en de materialen voelen ook heel degelijk aan.
De zetel kan echt goed laag en ook het stuur kan lekker dichtbij getrokken worden voor een goede sportieve zitpositie.
De eerste meters kon ik gelijk goed van start want er had net ook iemand mee testgereden.
Op het industrieterrein meteen een eerste gevoel opgedaan en zelfs zonder de optionele sportophanging vind ik hem erg goed. Weinig onderstuurd, goed gevoel in het stuur, kan je lekker scherp mee sturen al vraagt het een klein beetje gewenning om tot op de cm te rijden.
Ik kon gelijk wat lange snelle stukken met vrij scherpe bochten (140-160) aansnijden en de A4 geeft meteen vertrouwen, de achtertrein voelt goed stabiel aan en de feedback van de voortrein voelt zelfverzekerd.
Dan wat binnenbaantjes in met wisselende soorten wegdek (van grippy betonplaten tot glad, blinkend asfalt). Ik moet zeggen; ik heb mij erg geamuseerd, zelfs met een auto die toch een behoorlijk omvang heeft gekregen (4m70) blijft het heerlijk om die ook de ene na de andere bocht te laten aansnijden. Ook de remmen voldoen al rookten ze wel na enkele grote remzones. Het gewicht valt met 1460kg binnen de perken voor een auto van dit caliber en zijn opties.
Het enige wat ik mis is een mechanische handrem want de A4 is nu uitgerust met een automatische handrem.
In ieder geval ben ik wel overtuigd en als de wagen binnen het budget valt dan wordt dit mijn dagelijkse wagen. Fingers crossed.
Gisteren ook nog even in de Mondeo Clipper gezeten maar ik kan er geen goede zitpositie in vinden met mijn lengte (1m94), dus die valt gelijk weg.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Nieuwe Laguna al geprobeerd? Vond het een zéér prettige auto om mee te rijden :!: Had er 0 verwachting van maar een hoog feel-good-gehalte en rijdt/stuurt bést goed. In Nederland in de lease ook absoluut niet duur. Schijnt dat de hele introductie van het apparaat bijna een jaar is uitgesteld om niet weer hetzelfde verhaal als de vorige laguna te hebben (veel problemen).
Zou zelf qua looks overigens wel voor de beemer gaan.
Zou zelf qua looks overigens wel voor de beemer gaan.
- Topfuel
- mrbbs
Vorige zaterdag nog even kunnen proefrijden met beide, bestelling volgt in komende maand om half juli te worden geleverd.
Misschien even een lijstje van mijn plus/min punten van beiden:
audi a4 b8 136pk:
+ koppelrijke en krachtige motor
+ luxe interieur die kwaliteit uitstraalt
+ thuiskomertje
- je kan niet links remmen terwijl je op de gas wil
- geen mechanische handrem
bmw 318d e90 136pk:
+ achterwielaandrijving
+ mechanische handrem
+ perfect geplaatst gas/rem pedaal
- inspiratieloos/sober interieur
- Run Flat banden (geen thuiskomertje/reservewiel)
- achterin erg weinig ruimte (die vooral verloren gaat door de tranmissietunnel)
- minder soepele hernemingen dan de a4
Uiteindelijk heeft de 318d toch meer kans daar hij in leasing 10 euro goedkoper is en BMW misschien nog met een beter voorstel naar voor komt.
Misschien even een lijstje van mijn plus/min punten van beiden:
audi a4 b8 136pk:
+ koppelrijke en krachtige motor
+ luxe interieur die kwaliteit uitstraalt
+ thuiskomertje
- je kan niet links remmen terwijl je op de gas wil
- geen mechanische handrem
bmw 318d e90 136pk:
+ achterwielaandrijving
+ mechanische handrem
+ perfect geplaatst gas/rem pedaal
- inspiratieloos/sober interieur
- Run Flat banden (geen thuiskomertje/reservewiel)
- achterin erg weinig ruimte (die vooral verloren gaat door de tranmissietunnel)
- minder soepele hernemingen dan de a4
Uiteindelijk heeft de 318d toch meer kans daar hij in leasing 10 euro goedkoper is en BMW misschien nog met een beter voorstel naar voor komt.
- mrbbs
Heb ik dan ook overwogen, maar dit is de eerste firma auto die ik zelf heb kunnen kiezen (na kangoo, c2, ibiza en astra) en ik doe er minstens iedere dag 70kms mee. Hij moet ook 4 jaar en 160k meegaan dus ik heb echt deze keer liever een auto die me volledig aanspreekt.
Na 4 jaar wordt het loon bij ons toch gelijk getrokken.. komt neer op zo'n 1900 euro op 4 jaar als ik het uitreken, ofwel 450 euro per jaar voor veel meer plezier.
Na 4 jaar wordt het loon bij ons toch gelijk getrokken.. komt neer op zo'n 1900 euro op 4 jaar als ik het uitreken, ofwel 450 euro per jaar voor veel meer plezier.
- Peter-Paul
- mrbbs
denk dat dat misschien weinig uitmaakt want ik woon in belgie ...
ik weet ondertussen wel dat ik meer fleet korting zou moeten kunnen krijgen dan de mij tot nu toe aangeboden 7,5%...
Maar voorlopig ligt de BMW nog steeds voor. Moest de Audi een mechanische handrem hebben zou de keuze nog moeilijker worden en zou de Audi sterker naar de voorgrond komen.
ik weet ondertussen wel dat ik meer fleet korting zou moeten kunnen krijgen dan de mij tot nu toe aangeboden 7,5%...
Maar voorlopig ligt de BMW nog steeds voor. Moest de Audi een mechanische handrem hebben zou de keuze nog moeilijker worden en zou de Audi sterker naar de voorgrond komen.