Koni FSD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Koni FSD

Bericht door HSR » 27 jan 2008, 21:02

We weten allemaal dat gele koni's ernstig overrated zijn. Echter, hoe zit het met de Koni FSD. Deze demper zou zowel de comfort moeten waarborgen alsook zeer goed presteren in circuit-achtige omstandigheden.


Heeft iemand ervaring met FSD?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 jan 2008, 23:51

Nee dat niet, maar ik kreeg toevallig van de week bij een setje sportremblokjes een folder bijgesloten van Koni de STR.T versie..

Tuned Performance sportief? de woorden klinken wel leuk :wink: en klinkt als een leuke straat kit die het aardig doet op een circuit...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 jan 2008, 23:53

Had Femme ze niet onder zijn Alpina zitten?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 jan 2008, 00:03

Ja staat me wel wat van bij, maar waren dat niet die gele? die ook wat overhellentegen gaat? ja ff gekeken FSD waren dat volgens mij...

hier een overzicht van de types...

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/20/Str_T_Kit.html

als je op het type klikt scrol je naar onder voor de uitleg.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 28 jan 2008, 22:53

Ik heb Koni FSD's onder een E90 330i met sportonderstel en een E39 Alpina B10 3.2 Touring uit 1998. Voor straatgebruik bieden deze dempers een zeer goed compromis tussen sportiviteit en comfort. De dempers zijn stukken vergeeflijker dan de dempers die standaard onder de 330i en B10 zaten. Met name het weggedrag bij het rijden over drempels is met beide auto's sterk verbeterd. De ingaande demping is vrij zacht en de uitgaande demping tamelijk hard. De auto deint nooit, maar gaat wel zeer soepel over drempels heen. Het is niet meer alsof je tegen een stoeprand rijdt.

Bij de 330i merkte ik wel dat de reactie bij het insturen iets trager is. De FSD's zijn minder scherp. Op een wegdek met grove oneffenheden bieden de FSD's een betere controle. Grotere kuilen in het wegdek worden erg mooi opgevangen. Het totaalpakket vind ik duidelijk beter dan van de standaard dempers.

Bij de B10 (Alpina-spec dempers vervangen bij 125.000km door Koni FSD's voor de 540i) heb ik enkel verbeteringen geconstateerd.

Op een circuit heb je niets aan deze dempers maar kom je regelmatig op binnenwegen en doe je woon-werkverkeer dan kunnen ze een goede oplossing zijn. Let er wel op dat je niet teveel kunt verlagen omdat anders de frequentie-selectieve demping niet meer werkt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten