We weten allemaal dat gele koni's ernstig overrated zijn. Echter, hoe zit het met de Koni FSD. Deze demper zou zowel de comfort moeten waarborgen alsook zeer goed presteren in circuit-achtige omstandigheden.
Heeft iemand ervaring met FSD?
Koni FSD
- GTRene
- GTRene
Ja staat me wel wat van bij, maar waren dat niet die gele? die ook wat overhellentegen gaat? ja ff gekeken FSD waren dat volgens mij...
hier een overzicht van de types...
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/20/Str_T_Kit.html
als je op het type klikt scrol je naar onder voor de uitleg.
hier een overzicht van de types...
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/20/Str_T_Kit.html
als je op het type klikt scrol je naar onder voor de uitleg.
- Femme
Ik heb Koni FSD's onder een E90 330i met sportonderstel en een E39 Alpina B10 3.2 Touring uit 1998. Voor straatgebruik bieden deze dempers een zeer goed compromis tussen sportiviteit en comfort. De dempers zijn stukken vergeeflijker dan de dempers die standaard onder de 330i en B10 zaten. Met name het weggedrag bij het rijden over drempels is met beide auto's sterk verbeterd. De ingaande demping is vrij zacht en de uitgaande demping tamelijk hard. De auto deint nooit, maar gaat wel zeer soepel over drempels heen. Het is niet meer alsof je tegen een stoeprand rijdt.
Bij de 330i merkte ik wel dat de reactie bij het insturen iets trager is. De FSD's zijn minder scherp. Op een wegdek met grove oneffenheden bieden de FSD's een betere controle. Grotere kuilen in het wegdek worden erg mooi opgevangen. Het totaalpakket vind ik duidelijk beter dan van de standaard dempers.
Bij de B10 (Alpina-spec dempers vervangen bij 125.000km door Koni FSD's voor de 540i) heb ik enkel verbeteringen geconstateerd.
Op een circuit heb je niets aan deze dempers maar kom je regelmatig op binnenwegen en doe je woon-werkverkeer dan kunnen ze een goede oplossing zijn. Let er wel op dat je niet teveel kunt verlagen omdat anders de frequentie-selectieve demping niet meer werkt.
Bij de 330i merkte ik wel dat de reactie bij het insturen iets trager is. De FSD's zijn minder scherp. Op een wegdek met grove oneffenheden bieden de FSD's een betere controle. Grotere kuilen in het wegdek worden erg mooi opgevangen. Het totaalpakket vind ik duidelijk beter dan van de standaard dempers.
Bij de B10 (Alpina-spec dempers vervangen bij 125.000km door Koni FSD's voor de 540i) heb ik enkel verbeteringen geconstateerd.
Op een circuit heb je niets aan deze dempers maar kom je regelmatig op binnenwegen en doe je woon-werkverkeer dan kunnen ze een goede oplossing zijn. Let er wel op dat je niet teveel kunt verlagen omdat anders de frequentie-selectieve demping niet meer werkt.