Ik vraag me af hoe tussenacceleraties en remweg-afstanden worden gemeten door fabricanten en tijdschriften.
Omdat ik zelf een PerformanceBox heb, heb ik inmiddels aardig wat data verzameld.
Nu is dus de vraag hoe cijfers als een 80-120km/h of een 100-160km/h wordt bepaald door de grote jongens. Want deze cijfers halen uit een sprintrun geeft hele andere getallen dan een specifieke meting van bijvoorbeeld 70-130km/h en daar de 80-120km/h uit halen. Die laatste is namelijk bijna altijd sneller dan cijfers uit een 0-xxxkm/h meting vanwege de schakelmomenten.
Remweg hetzelfde, wordt daar gemeten bij 100km/h vol in de ankers, of vanuit een veel hogere snelheid remmen en dan de 100-0 daar uit halen?
Met name de laatste vraag vind ik interessant omdat mijn Leon V6 met standaard (!) remmen consequent onder de 36.0 meter blijft bij een 100-0. En dat is gezien de waardes in tijdschriften zeer goed.
SteV6
Prestatie-meetingen van fabrikanten en tijdschriften
- SteV6
- SteV6
Nog geen idee. Ik heb van JDengineering een uitdraai van het vermogen, maar ik heb nog geen mogelijkheid gehad om de Leon te wegen. Als die gegevens beschikbaar zijn kan ik checken wat de waardes van de PBox zijn vergeleken met een rollenbank.
Wie heeft een accurate weegbrug in de omgeving Twente tot zijn beschikking?!
SteV6
Wie heeft een accurate weegbrug in de omgeving Twente tot zijn beschikking?!
SteV6