Lexan autoruiten
- Sjef
Lexan autoruiten
Wie weet waar deze gemaakt worden en of je deze kunt laten fabriceren ergens?
- Peter Tunissen
Of, als je op marktplaats op lexan zoekt vliegen de platen voor 10-20 euro je om de oren.
Je eigen ruiten eruit slopen, aftekenen, met een decoupeerzaag het lijntje volgen en je hebt ze ook.
Als je ze kant en klaar wil hebben zou ik Paul Vlasblom even mailen, die kan je er vast wel aan helpen, www.driftking.nl.
Je eigen ruiten eruit slopen, aftekenen, met een decoupeerzaag het lijntje volgen en je hebt ze ook.
Als je ze kant en klaar wil hebben zou ik Paul Vlasblom even mailen, die kan je er vast wel aan helpen, www.driftking.nl.
- Tom V
- Ti-Tourist (Erik)
Makkelijkste is inderdaad een plaat bij een willekeurige bouwmarkt halen en op maat zagen.
Over lexaan: Lexan is een merknaam van General Electric (GE) Plastics die polycarbonaat kunststof op de markt brachten onder deze naam. Omdat het spul zo goed is (helder, sterk), is men op een gegeven moment alles lexan gaan noemen. Maar officieel dus polycarbonaat.
Let wel op: Je hebt tegenwoordig ook platen van glashelder polystyreen (Clear High Impact PolyStyrene of CHIPS) op de markt. Dat kost namelijk maar EUR 2,00 / kg in tegenstelling tot polycarbonaat dat een stukje meer kost. Polystyreen is veel minder sterk en minder krasvast. Heeft van nature een "geel-achtige" kleur, waar polycarbonaat een blauwe gloed heeft. Polycarbonaat zal bij zagen echt direct breken en versplinteren. Bij polystyreen zal je op een breuklijn een witte kleur zien van de druk uitgeoefend op het materiaal.
Beide zullen na verloop van tijd wat doffig worden door weersinvloeden, maar bij polystyreen gaat het een stuk harder.
Vraag gewoon naar polycarbonaat of PC en je zit altijd goed.
Over lexaan: Lexan is een merknaam van General Electric (GE) Plastics die polycarbonaat kunststof op de markt brachten onder deze naam. Omdat het spul zo goed is (helder, sterk), is men op een gegeven moment alles lexan gaan noemen. Maar officieel dus polycarbonaat.
Let wel op: Je hebt tegenwoordig ook platen van glashelder polystyreen (Clear High Impact PolyStyrene of CHIPS) op de markt. Dat kost namelijk maar EUR 2,00 / kg in tegenstelling tot polycarbonaat dat een stukje meer kost. Polystyreen is veel minder sterk en minder krasvast. Heeft van nature een "geel-achtige" kleur, waar polycarbonaat een blauwe gloed heeft. Polycarbonaat zal bij zagen echt direct breken en versplinteren. Bij polystyreen zal je op een breuklijn een witte kleur zien van de druk uitgeoefend op het materiaal.
Beide zullen na verloop van tijd wat doffig worden door weersinvloeden, maar bij polystyreen gaat het een stuk harder.
Vraag gewoon naar polycarbonaat of PC en je zit altijd goed.
- Dennis Cavallino
Sjef, voor mijn E30 heb ik de ruiten iets groter laten maken dan de standaard ruiten, zodat ik de ruitrubbers achterwege kan laten (Scheelt een paar kilo) en dan kitten en popnagelen we de ruiten vast. Wordt echt een rotklus, maar je moet er dus wel even rekening mee houden voordat je ze op maat laat zagen.
Kit en popnagels wegen ongeveer hetzelfde als de rubbersDennis Cavallino schreef:Sjef, voor mijn E30 heb ik de ruiten iets groter laten maken dan de standaard ruiten, zodat ik de ruitrubbers achterwege kan laten (Scheelt een paar kilo) en dan kitten en popnagelen we de ruiten vast. Wordt echt een rotklus, maar je moet er dus wel even rekening mee houden voordat je ze op maat laat zagen.

En nadeel dat je ze er nooit meer fatsoenlijk uit kan halen als je ruitenkit gebruikt
- Tom V
Ook gepopt, zonder kit, en netjes afgetaped voor het uiterlijk, ter bescherming en om het wat waterdicht te houden :
[IMG:700:525]http://i28.tinypic.com/n1w302.jpg[/img]
[IMG:700:525]http://i28.tinypic.com/n1w302.jpg[/img]
- Tom V
- Tom V
Ga ik maandag even voor je doen.luco hornsveld schreef:GraagTom944 schreef:Die heb ik bij mijn garage vandaan. Zal ik eens voor je bellen hoeveel ze moeten kosten?luco hornsveld schreef:Ik heb ze gewoon in de originele rubbers gedrukt en een alu hoeklijntje eronder gemonteerd
@Tom 944, waar heb jij die schuif gehaald? Dat is nog een idee

- Dennis Cavallino
-
*doet ff een postje tussen het verhuizen door*
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20081/JPG%2080 ... te-296.jpg[/img]
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20081/JPG%2080 ... te-296.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Tom V
- Tom V
- Dutch
Bij het woord lexan moet ik altijd meteen denken aan Helmut Marko, de F1- en sportwagencoureur uit Oostenrijk.Erik Klootwijk schreef:Over lexaan: Lexan is een merknaam van General Electric (GE) Plastics die polycarbonaat kunststof op de markt brachten onder deze naam. Omdat het spul zo goed is (helder, sterk), is men op een gegeven moment alles lexan gaan noemen. Maar officieel dus polycarbonaat.
Die kreeg in de GP van Frankrijk van 1972 een steen door zijn plastic vizier, die hem direct aan één oog blind maakte. Zijn autosportcarrière was ter plekke voorbij. Meteen erna liet Jackie Stewart zijn plastic exemplaar vervangen door exemplaren van lexan, en dat kreeg snel navolging.
- Hendrik Kinderman