Aankoopkeuring BMW 330i
- Erik335i
Aankoopkeuring BMW 330i
Ik ben bezig met de aankoop van een BMW 330i uit 2000 en heb een occasionkeuring door Dekra (www.dekra.nl) laten doen. Nu zijn er nogal wat punten naar boven gekomen bij die keuring en vraag ik me af hoe ernstig een aantal van deze zijn.
Onder andere de volgende dingen:
- olie zweten op koppakking voorzijde en op/in versnellingsbak
- ophangrubber differentieel ingescheurd
- roest op rechter achterwielscherm:
schade gehad op rechterzijde, linker achterscherm (plaatselijke roestinwerking)
kwaliteit schadeherstel: voldoende
(geen vervormingen aan chassis)
- radiator moet vervangen worden
De garage heeft al toegezegd voor de koop een aantal dingen te verhelpen: de radiator wordt vervangen en ophangrubber differntieel wordt gerepareerd. Maar hoe ernstig is dat 'zweten van olie'? En is het vaststellen van die roest een reden om de auto niet te kopen?
Onder andere de volgende dingen:
- olie zweten op koppakking voorzijde en op/in versnellingsbak
- ophangrubber differentieel ingescheurd
- roest op rechter achterwielscherm:
schade gehad op rechterzijde, linker achterscherm (plaatselijke roestinwerking)
kwaliteit schadeherstel: voldoende
(geen vervormingen aan chassis)
- radiator moet vervangen worden
De garage heeft al toegezegd voor de koop een aantal dingen te verhelpen: de radiator wordt vervangen en ophangrubber differntieel wordt gerepareerd. Maar hoe ernstig is dat 'zweten van olie'? En is het vaststellen van die roest een reden om de auto niet te kopen?
- Jan Visser
- Erik335i
117.000 km, de volledige advertentie staat hier: http://autosale.awdvoorraad.nl/s92e42ca ... 8274&nr=29
Ik heb de auto gekocht onder voorbehoud van de aankoopkeuring. Ik krijg morgen nog een uitgebreid rapport toegezonden.
Ik zou het jammer vinden als de koop van deze auto niet doorgaat maar als het niet verstandig is moet ik het uiteraard niet doen.
Ik heb de auto gekocht onder voorbehoud van de aankoopkeuring. Ik krijg morgen nog een uitgebreid rapport toegezonden.
Ik zou het jammer vinden als de koop van deze auto niet doorgaat maar als het niet verstandig is moet ik het uiteraard niet doen.
- Maus335i
Heh, heb ik Erik eindelijk zover gekregen datie zich aanmeld hier
Binnenkort maar even voorstelrondje met de 330i?
@Jan, het lijkt inderdaad op een slecht gevalletje schadeherstel nu je het zo zegt. Als dit zo is lijkt het me reden genoeg om van de koop af te kunnen zien. Ik vind dat wel een ernstig mankement..
We hebben nog een soortgelijke 330i op het oog die in principe in een betere staat verkeerde. Na een BMW aankoopkeuring kwamen er 2 niet zo heel belangrijke zaken omhoog. Nu moet ik wel zeggen dat de BMW aankoopkeuring 45 minuten duurde (en m.i. amper is nagekeken) en ik persoonlijk meer vertrouwen heb in de Dekra keuring. Maar is deze keuring gewoon erg streng? Zijn het veel voorkomende "problemen"? En zou normaliter een BMW aankoopkeuring voldoende zijn?

@Jan, het lijkt inderdaad op een slecht gevalletje schadeherstel nu je het zo zegt. Als dit zo is lijkt het me reden genoeg om van de koop af te kunnen zien. Ik vind dat wel een ernstig mankement..
We hebben nog een soortgelijke 330i op het oog die in principe in een betere staat verkeerde. Na een BMW aankoopkeuring kwamen er 2 niet zo heel belangrijke zaken omhoog. Nu moet ik wel zeggen dat de BMW aankoopkeuring 45 minuten duurde (en m.i. amper is nagekeken) en ik persoonlijk meer vertrouwen heb in de Dekra keuring. Maar is deze keuring gewoon erg streng? Zijn het veel voorkomende "problemen"? En zou normaliter een BMW aankoopkeuring voldoende zijn?
- Maus335i
Deze auto kwam echt nét uit Duitsland (volgens eigen zeggen) en ze doen ook voornamelijk import. Maar je zou toch verwachten dat ze zelf ook wel uitkijken wat ze inkopen.. hoop ik danJoy Jolliffe schreef:Ai... toevallig dit weekend nog met iemand gesproken over deze jongens. Mensen kopen daar auto's en komen bij hem met de mankementen, maar daar word je niet vrolijk van. Ik zou daar absoluut geen auto kopen.

Het gaat om snel 18.000 euro, echt een flink bedrag

- Erik335i
Dat is wel zo netjes inderdaad. Ik ken dit forum via Maurice, ik werk bij hem (dus ook bij René en Steven haha!). Ik ben ook eens met hem mee geweest naar een driving-fun meeting (rollerbank).Nandor schreef:Kijk eens naar die van Tom!
En als je toch bezig bent is het leuk als je even zegt wie je bent enzo.
N.
De auto van Tom heb ik inderdaad ook bekeken, mooie wagen! Maar helaas is die wat te duur voor mij.
Laatst gewijzigd door Erik335i op 23 jan 2008, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik335i
- Knot
Ik zou t niet doen... schade en dan ook nog niet helemaal top hersteld...
Voor een beetje extra neem je die van Tom misschien mee, een auto zonder navi, zonder schuifdak, maar wel met compleet Mpakket, lagere kmstand en wel 101% in orde!
Mstuur zit hier ook niet in terwijl ze dat wel op de site zetten....
Voor een beetje extra neem je die van Tom misschien mee, een auto zonder navi, zonder schuifdak, maar wel met compleet Mpakket, lagere kmstand en wel 101% in orde!
- Erik335i
Helaas heb ik geen 6,5k extra om die van Tom te kopen. Ook vind ik 25.000 veel geld voor een 330 oude model. Leg er dan 6,5k bij, en je rijdt in een nieuw model.Knot schreef:Ik zou t niet doen... schade en dan ook nog niet helemaal top hersteld...
Stuurtje was me idd ook al opgevallen, en zal dan ook zeker vervangen worden als ik deze koop

- Niels
- Auto: Prius+
Een advies: LATEN STAAN :!:
Ik ben bij dit bedrijf geweest vorig jaar, vlotte babbel als je maar zaken wil doen. Op zich staat er best leuk spul maar een auto met deze lijst......roest moet in geen velden of wegen te bekennen zijn en dat een motor zweet is niet erg maar wel bij de koppakking. Kwestie van tijd voordat ie vervangen moet worden. Verder ken ik iemand die er een S3 heeft gekocht en die is er absoluut niet tevreden over.
Ik ben bij dit bedrijf geweest vorig jaar, vlotte babbel als je maar zaken wil doen. Op zich staat er best leuk spul maar een auto met deze lijst......roest moet in geen velden of wegen te bekennen zijn en dat een motor zweet is niet erg maar wel bij de koppakking. Kwestie van tijd voordat ie vervangen moet worden. Verder ken ik iemand die er een S3 heeft gekocht en die is er absoluut niet tevreden over.
-
Ha, die Erik;
€17,5K is ook teveel als je een auto niet kunt vertrouwen. Het adres zegt me overigens nix, maar van dat soort 'kies je garantie maar uit'-verhalen word ik altijd wat achterdochtig. Net als van die km-stand trouwens. Volgens mij vind je voor dat geld (inclusief BPM) in Duitschland soortgelijke auto's mèt dealergarantie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... VE&lang=de
€17,5K is ook teveel als je een auto niet kunt vertrouwen. Het adres zegt me overigens nix, maar van dat soort 'kies je garantie maar uit'-verhalen word ik altijd wat achterdochtig. Net als van die km-stand trouwens. Volgens mij vind je voor dat geld (inclusief BPM) in Duitschland soortgelijke auto's mèt dealergarantie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... VE&lang=de
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Hey Erik, nu ik dit lees is mijn advies ook absoluut laten staan! Roest op een auto uit 2000, come on!
Kijk die 325 die ik heb gekocht is ook niet perfect, maar daar is het risico dik 5x zo laag. 18k is gewoon een enorm bedrag voor een auto waarvan je gewoon niet weet hoe hij zich in de toekomst zal houden. Dan zou ik toch verder kijken naar een andere 330i. Eventueel een ander type auto, maar daar hadden we het al over gehad
Kijk die 325 die ik heb gekocht is ook niet perfect, maar daar is het risico dik 5x zo laag. 18k is gewoon een enorm bedrag voor een auto waarvan je gewoon niet weet hoe hij zich in de toekomst zal houden. Dan zou ik toch verder kijken naar een andere 330i. Eventueel een ander type auto, maar daar hadden we het al over gehad

- Erik335i
Ja nu ik dit allemaal lees denk ik ook dat ik er van af ga zien. Goed dat ik onder voorbehoud van aankoopkeuring gekocht heb.
Via google kwam ik ook nog een aantal negatieve reacties over het bedrijf tegen.
Gelukkig staat er in rotterdam ook een andere te koop die wel goed is, daar maar weer mee verder! Bedankt voor de reacties.
Via google kwam ik ook nog een aantal negatieve reacties over het bedrijf tegen.
Gelukkig staat er in rotterdam ook een andere te koop die wel goed is, daar maar weer mee verder! Bedankt voor de reacties.
- frank de jonge
- Fabian
Ik heb er ook een paar Z3 QP's bekeken, doen ze ook veel mee.Niels schreef:Een advies: LATEN STAAN :!:
Maar idd, vlotte babbel etc etc, maar ook een "niet zo'n mooie" auto weten ze helemaal de hemel in te praten. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om daar zeker niet te kopen. Ze importeren inderdaad alles uit Duitsland, niets mis mee, maar historie en kmstanden heb ik niet altijd vertrouwen in.
Jaaaaaaren terug daar ook eens geweest, was het al niet anders.....
Wat ze toezeggen omtrent garantie heb ik een hard hoofd in. Feit is dat ze je nu al niet aanbieden om de olielekkage te verhelpen, want denk je dat er gebeurd als je dadelijk op het punt staat dat er echt iets aan gedaan moet worden? Dan zijn ze niet thuis.
Een goed bedrijf zegt nu: meneer, wij maken alles helemaal in orde,. u koopt bij ons alleen goede auto's. Dat ze dat nu niet zeggen, zegt mij al genoeg