Hekel aan snelle wagens met automaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mathieu

Hekel aan snelle wagens met automaat

Bericht door Mathieu » 22 jan 2008, 20:11

Ik moest vandaag met een Saab 93 sportwagon 2.0 T met automaat op pad.
Dit is een bedrijfsauto, oftewel de auto van mijn leidinggevende.

Mooie wagen, fijne wagen maar ik had er nog niet ingereden.
Sta ik voor het stoplicht en naast me komt een Chrysler 300C te staan.
De bestuurder blijft schuin naast me staan zodat ik deze meneer niet kon zien.

Klaar voor de start, AF.

Nou, gas erop. Altijd leuk met een automaat want je bent gelijk weg!
Even zien wat voor vlees ik onder mijn rechtervoet verstopt heb zitten.
Ach, niet langzaam en niet snel, gewoon lekker vlot.

De meneer naast me had blijkbaar ook een automaat en niet geheel onbelangrijk om te noemen een potente moter in het vooronder.

Nou, ja, deze komt me al snel voorbij.
Dat is opzich niet zo erg, echter bij het voorbij gaan richt ik mijn hoofd naar links om te zien wie me nu zo hard voorbij komt gesjeesd.

Zit daar in de Chrysler een grijsende man met overhemd en stropdas.
Linkerhand netjes op tien voor twaalf maar z'n rechterhand en dan met name zijn duim en wijsvinger nonchalant om zijn kin geknepen.

ARGGGGG, daar heb ik zo een hekel aan.
Een snelle wagen me een automaat met een bestuurder die alleen maar met zijn rechtervoet richting het schutbord hoeft te bewegen en dan zo in de auto zitten, nonchalant, de romp ietwat naar rechts laten hangen en dan je rechterhand tegen en om je kin laten rusten.

Cool en nonchalant en dan laten voorkomen dat je je best niet doet want zo trek ik altijd op, namelijk.
:D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 jan 2008, 20:16

Zo reed ik ook in de SL55 AMG van Cor, knal je zo naar de 200 km p/u mee :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 jan 2008, 20:25

Gadver :(

Joy

Bericht door Joy » 22 jan 2008, 20:26

:D mooi verhaal Mathieu. De houdingen die mensen aannemen bij een sprintje zijn soms echt prachtig. Zaterdag zat ik aan het stuur van de E39 van Allen en we sloten aan achter een Mercedes Sportcoupe van een balletje die hier in een veel te dure wijk woont. Stoplicht naar rechts en vervolgens draait die meneer zijn hoofd richting zijruit en toen wist ik al dat ie volgas ging geven. Die nonchalante look van kijk mij eens van het uitzicht genieten en verder niks aan de hand :lol: had ondertussen al de kickdown ingetrapt dus bleef netjes bij hehehe.

Een automaat vind ik jammer omdat je niet je skills kan gebruiken. Met een handbak kan je veel meer variabelen zelf invullen ipv alleen lomp op het gas staan.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 22 jan 2008, 20:34

...je rijdt een Saab...wat verwacht je daar nou voor "good" feeling in te beleven....voor het zelfde geld werd je ingehaald door een Eend...had je daar een hekel aan gehad :mrgreen:

:wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 jan 2008, 20:36

:lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 jan 2008, 20:38

Fasteddie schreef:...je rijdt een Saab...wat verwacht je daar nou voor "good" feeling in te beleven....voor het zelfde geld werd je ingehaald door een Eend...had je daar een hekel aan gehad :mrgreen:

Heeft die Eend een V8 dan word het pas echt erg :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=syMHaCGH8Do

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 jan 2008, 20:44

Al was er inderdaad een 2CV voorbij gekomen.

Maar dit:
[img:253:380]http://www1.istockphoto.com/file_thumbv ... halant.jpg[/img]

ARRGGGG

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 jan 2008, 21:03

Welke houding moet je dan nemen na een gewonnen sprintje???
Tips?? :lol:

Gaap-houding doet het altijd goed :P

frankv

Bericht door frankv » 22 jan 2008, 21:05

ik heb zelf een 328i automaat gehad en heb daarvan geleerd dat je in het dagelijks verkeer ontspannen zoveel sneller kunt rijden dan de meeste schakelauto's, dat ik met mijn m3 niet eens probeer om sprintjes te winnen

als je het goed doet, ben je iets sneller, maar je bent altijd de loser die zo goed zijn best moet doen voor dat beetje meer

frank

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jan 2008, 21:23

Zo iets is mij ( in mijn jeugdige overmoed) zo`n 15 jaar geleden ook eens overkomen.

Plaats Almelo
Auto; Honda CRX VTEC 160paarden..............................ik voelde me, wat heet, ik was de MAN.............................

Plaats delict; stoplicht, staat IMO toendertijd een suffe Volvo rechts, tuurlijk k.t Volvo, ik ga wel links...........................................even een blik naar rechts, zo van; ja oude l.l, ik pak je hier ter plekke, met vriendelijke smile uiteraard, hij ook vriendelijk terug knikkend......................
Groen; KNALLEN....................vroaaaaaaaaaaaaam, 5000 RPM, VTEC er in, 8000RPM, schakelen vroaammmmmm, mondeju, GVD %$&())^_*&*..................komt ie, dat schot.......................laat die Volvo me toch de uitlaat zien, niet normaal meer :shock: slik, weer een ilusie armer :?
Volgende stoplicht; raampje naar beneden; egh; snelle auto mijnheer, tja mien jong, Volvo T5 met 240 paarden............................ogh, ja das wel veul, zo veul heb ik niet, nou fijne dag nog hoor, groen.......................maar rustig opgetrokken................................

Moraal van het verhaal; het is nooit wat het lijkt..............................

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 22 jan 2008, 21:30

Ik doe het vaak met de manta van mij. Niemand verwacht dat dat ouwe beesje zo snel is, dus vaak net doen of je keihard je best doet en er naast blijven hangen en daarna even de rechtervoet wat verder duwen... Blijf ik altijd leuk vinden.

Laatst nog een 600cc motor gek lopen maken. Deed bij het eerstvolgende stoplicht even zijn integraalhelm open om aan te geven dat hij er geen reet meer van snapte... was hem blijkbaar nog niet eerder overkomen dat een ouwe gare manta sneller was... :lol: :lol:

nog leuker was dat hij erachter kwam dat er achterin ook nog mensen zaten. 8)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 22 jan 2008, 21:31

O ja.

reden dat er nu een turbomotor is ligt, kwam omdat ik met mijn vorige motor (2.0 16v) eruit gereden was door een X5 en de week daarna meteen nieuwe motor opgehaald :twisted:

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2008, 21:33

romo schreef:Zo iets is mij ( in mijn jeugdige overmoed) zo`n 15 jaar geleden ook eens overkomen.

Plaats Almelo
Auto; Honda CRX VTEC 160paarden..............................ik voelde me, wat heet, ik was de MAN.............................
En nu 15 jaar later ben je nog steeds niet DE MAN

:lol: :lol: :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jan 2008, 21:41

Tom schreef:
romo schreef:Zo iets is mij ( in mijn jeugdige overmoed) zo`n 15 jaar geleden ook eens overkomen.

Plaats Almelo
En nu 15 jaar later ben je nog steeds niet DE MAN

:lol: :lol: :lol:

LOL............................. :lol:

Moraal van het verhaal; er is altijd man boven man.............................

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 jan 2008, 21:49

Huh?

Met een BMW ben je toch altijd De Man ? 8)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 jan 2008, 21:56

Ik doe het vaak andersom.
Rij vlot weg en ga dan van het gas en laat me inhalen.
Bij het volgende verkeerslicht ga ik dan zitten kijken hoe die mensen kijken.
Kijken vaak heel voldaan.
Die blik wordt nog trotser als je dan het raampje open doet en zegt"zo, dat is een pittig ding" :wink:

Grtz,Hanz06

Elmar

Bericht door Elmar » 22 jan 2008, 21:57

Mathieu, je bent toch zo verzot op de M3 Csl. Kan je ook met je hoofd rustend op je kin hard wegknallen bij het stoplicht.

romo

Bericht door romo » 22 jan 2008, 22:01

HANZ06 schreef:Ik doe het vaak andersom.
Die blik wordt nog trotser als je dan het raampje open doet en zegt"zo, dat is een pittig ding" :wink:

Grtz,Hanz06
Ja ik ben ook wijzer geworden :lol: :wink: ..........................dus ik kijk nog steeds, geef wat spelenderwijs gas..........................en rij rustig weg. Ze knallen me voorbij natuurlijk, lekker laten gaan..................
Zie ze verbaasd zijn later...............................heerlijk :lol:

RobS

Bericht door RobS » 22 jan 2008, 22:26

HANZ06 schreef:Ik doe het vaak andersom.

Grtz,Hanz06
:lol:

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2008, 22:28

HANZ06 schreef: Die blik wordt nog trotser als je dan het raampje open doet en zegt"zo, dat is een pittig ding" :wink:
Voor het effect moet je dan bij het opendoen van het raam helemaal over je middenconsole leunen en draaibewegingen maken met je arm, alsof je nog ouderwetse raamslingers hebt ;)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 jan 2008, 22:46

Elmar, ik kan wel meer dingen :lol:
Maar echt now way dat ik zo in een auto zit.
Met welke auto ik dan ook ooit zal rijden.
Ik heb echt een aversie tegen dit soort chauffeurs.

En dat heeft niets te maken met welke wagen ze rijden alleen met de houding die wordt aangenomen.

ARGGGGG.

Joy

Bericht door Joy » 22 jan 2008, 22:49

Ik heb jaren terug wel eens een sprintje 'gewonnen' van iemand. Die is toen 10 km lang naast me gaan rijden op de snelweg... :? Uiteindelijk was ik het zat en ben ik van 'm weggereden.
Dus ook sprintjes wekken agressie op :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jan 2008, 12:36

Fasteddie schreef:...je rijdt een Saab...wat verwacht je daar nou voor "good" feeling in te beleven....voor het zelfde geld werd je ingehaald door een Eend...had je daar een hekel aan gehad :mrgreen:

ROFLOL :P

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jan 2008, 12:37

Elmar schreef:Mathieu, je bent toch zo verzot op de M3 Csl. Kan je ook met je hoofd rustend op je kin hard wegknallen bij het stoplicht.
Dan zou ik wel de rechterhand gebruiken ;)

Plaats reactie