(Poll) 996 GT3, Lotus Exige, Cayman S

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke van drie als track en fun auto

Porsche 996 GT3 MK1/II
45
58%
nieuwe getweakte Lotus Exige S.
25
32%
Cayman S
7
9%
 
Totaal aantal stemmen: 77

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

(Poll) 996 GT3, Lotus Exige, Cayman S

Bericht door Mathieu » 18 jan 2008, 10:23

Als combi auto voor trackday en fun, welke zou je nemen.

Deze auto's vallen zo'n beetje in de zelfde prijsklasse.

Een Porsche 996 GT3 MK1/II
[img:500:375]http://www.qsm.com.au/wallpaper/GT3_5694_500.jpg[/img]

Een nieuwe getweakte Lotus Exige S.
[img:1024:768]http://exige.de/pics/Verkauf%204.JPG[/img]

Een nieuwe Porsche Cayman S.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/0/aae ... fec1f0.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Mathieu op 18 jan 2008, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 18 jan 2008, 10:25

Je foto's werken niet Mathieu.

Ik zou zelf absoluut voor de Porsche 996 GT3 MK II gaan. Waarom, ten eerste het is een Porsche. ten tweede de GT3 Mk. II is de mooiste van de 996-serie. Ten derde, deze is ook gewoonlijk heerlijk om op straat te gebruiken en ten vierde omdat ik niet in de Lotus pas :P.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 jan 2008, 10:33

Lastige keuze.
Vind ze alledrie gaaf!

De Exige is supergaaf, hele concept is gewoon gaaf en het ziet er mooi uit. Het enige wat mij een beetje tegenstaat is de compressor. Ik heb liever een atmosferisch blok.

Cayman S vind ik ook gaaf, maar ik heb het idee dat je daar nog wel wat aanpassingen aan moet doen om em echt geschikt te maken voor trackdays. De basis van die auto is wel super, Porsche kwaliteit, middenmotor, rwd, mooie motor.

996GT3 staan toch boven de twee andere dus daar gaat m'n keus naar uit!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 18 jan 2008, 10:33

Sjoerd S. schreef:en de 996 is errug lelijk
Say again?!?!

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_0879copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_0831copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_0816copy.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 18 jan 2008, 10:36

Sjoerd S. schreef:zie die koplampen! Wat een misser
Ja, tuurlijk is een 993 of een 997 mooier. Maar de 996 GT3 is echt niet te versmaden lekker hoor. Zoals ik al zei. Ik pas niet in de Exige, die ou voor mij persoonlijk dus afvallen. De Cayman vind ik een erg fraaie wagen. Maar als je echt naar een tracktool zoekt, dan kun je natuurlijk niet om de GT3 heen. Laten we wel even vooropstellen dat ik nog met geen van allen heb gereden.

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 18 jan 2008, 10:43

De Posches zullen best erg goed zijn, maar ga toch voor het minste gewicht.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 18 jan 2008, 10:44

Ik zou geen seconde twijfelen en voor de Porsche gaan ... ultiem

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 18 jan 2008, 10:45

Lotus voor bij graag.

Michel

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 18 jan 2008, 10:51

Ligt eraan wat ik ermee zou doen. Voor op de ring zou het de gt3 worden, voor op andere circuits de exige. Aangezien ik vooralsnog vooral op de ring kom stem ik op de gt3.

Als ik er met m'n huidige budget 1 moest rijden zou het echter toch de exige worden, ivm de vele lagere running costs.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2008, 11:04

GT3 natuurlijk.

Zeuren over koplampen bij een tracktool is ook zoiets he :lol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 18 jan 2008, 11:07

De 996, vind het een prachtauto.

Sowieso wel een beetje gek van Porsches de laatste tijd 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 jan 2008, 11:15

GT3 of exige.... moeilijke keus... Doe ze alletwee maar dan 8)

Tom, je zou eens moeten rijden met de 1.8 toyota met compressor, dat is toch wel gaaf hoor, doet heel erg "atmosferisch" aan :idea:

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 18 jan 2008, 11:48

Toch de lotus maar, de Porsche zal uiteindelijk wel sneller zijn maar beide zijn geen daily drivers. Om op het circuit het maximale eruit te halen moet je in allebei vol aan de bak en dan denk ik dat het stoeien met de Lotus net iets leuker is dan met de GT3. Komt nog eens bij dat ik die eigenlijk niet zo mooi vind en de lotus wel.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Bericht door Luuk » 18 jan 2008, 11:52

Ik zou voor de GT3 gaan: Snel op het circuit, en in zekere zin goed te gebruiken buiten het circuit. Ik heb er natuurlijk niet mee gereden, maar dat zegt mijn gevoel. En om het uiterlijk kun je ook niet heen, ik bedoel.. bekijk de foto's van Mark hierboven ergens eens! Dat ziet er toch heerlijk uit :D En waarschijnlijk pas ik niet in de Exige met mijn 194 centimeters.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 jan 2008, 11:53

GT3 no doubt. Voor alleen de openbare weg de Cayman. Als daily driver is de GT3 trouwens 10x beter dan de Exige. Probeer daar maar eens zonder stunts snel in en uit te komen :?

Het moest dan wel een GT3 worden die geen of nauwelijks trackdays heeft meegemaakt. Een afgeleefd beestje kun je er altijd nog van maken :wink:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 18 jan 2008, 11:55

Lotus. Al is dat kreng nu ook al 935 kg!!!
Als die moderne techniek slechts 2 zetels en toch maar 30 kg minder dan mijn Gran Move.....
Laatst gewijzigd door Geelhoed op 18 jan 2008, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 18 jan 2008, 12:03

Sorry massa.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6776
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 18 jan 2008, 12:05

Maik schreef:GT3 of exige.... moeilijke keus... Doe ze alletwee maar dan 8)
+1 8)

Ik vind de Lotus iig. mooier dan de Porsche, maar denk dat de Porsche weer beter dagelijks te gebruiken is......eerst maar een stukje in beiden rijden dan. :wink:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 18 jan 2008, 12:10

gerard lubbe schreef:Sorry massa.
:lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 jan 2008, 12:14

Dit type GT3 doet me niet echt veel, ook al is het type 2 net wat gelefder en zal ie veel beter zijn op een circuit als de Ring, toch kies ik voor fun de Lotus Exige S getuned...
Die auto voelt ook bij lage snelheden al aan als fun, de GT3 van het type 1 valt me tegen qua gevoel als je erin zit...de Exige is ook lekker compact en licht, gewoon een gaaf ding, niet de snelste wel het snelst betrokken bij de rijder met alle snelheden, de GT3 voelt er lomp bij als je erin zit.
DE nw GT3 997 zou ik wel liever willen haa maarja die is duur...
Laatst gewijzigd door GTRene op 18 jan 2008, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 18 jan 2008, 12:24

GTRene schreef:GT3 977
997?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 jan 2008, 12:32

Geelhoed schreef:
GTRene schreef:GT3 977
997?
euhm ja :oops: zal het ff wijzigen...hoe ouder je wordt hoe meer auto's hoe meer nummers aaaaaaaaa, lol...moet je nagaan wat een autogek uit het jaar 2430 moet weten over de sportauto historie :shock: blij dat ik nu leef wordt nu al gek van al die nummers en types :wink:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 jan 2008, 12:42

Maik schreef: Tom, je zou eens moeten rijden met de 1.8 toyota met compressor, dat is toch wel gaaf hoor, doet heel erg "atmosferisch" aan :idea:
Ja ik vind alle drie de auto's super hoor :D wat je zegt lijkt ook wel te kloppen als ik filmpjes zie.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 18 jan 2008, 12:50

Mn hart zegt Exige, vind het een mooie auto die inderdaad erg onpractisch is voor alledag, maar die bij 80kmh misschien al de DF qua kabaal biedt. Vormgeving schitterend. Binnen en buiten. Middenmotorconcept + rwd =prachtig. Dan de build quality, ik denk dat ik daar persoonlijke problemen mee ga krijgen qua uitmekaarflikkeren.

Het verstand(ook qua afschrijving) zegt de 996GT3, van horen zeggen prima, bouwkwaliteit etc. Maar 'mooi'is subjectief en ik vind een 996 niet mooi. Maar als ik erin zou rijden was ik waarschijnlijk verkocht. Hoewel een normale 996 Carrera nou niet bepaald speciaal aanvoelde. Ook de wederverkoopprijs en relatieve waardevastheid zouden mij uit dit 3tal laten gaan voor de 996GT3. Wat Hylke zegt over een fris nontrackday exemplaar:Tja hij is 2e hands en jaartjes oud. En/en lijkt mij moeilijk.

The woman in me zegt Cayman(da's 1 % :lol: LOL).
Pluspunt:Middenmotorconcept en remmerij/weggedrag, maar in geen 1000 jaar een Cayman voor mij.



Dus uiteindelijk de 996GT3 gekozen, maar niet van harte. 8)

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 18 jan 2008, 12:52

GTRene schreef: blij dat ik nu leef wordt nu al gek van al die nummers en types :wink:
Kan gebeuren. Vraag mij niet wat een E92 is.
Een voedingssupplement toch? :?:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten