(Poll) 996 GT3, Lotus Exige, Cayman S
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
(Poll) 996 GT3, Lotus Exige, Cayman S
Als combi auto voor trackday en fun, welke zou je nemen.
Deze auto's vallen zo'n beetje in de zelfde prijsklasse.
Een Porsche 996 GT3 MK1/II
[img:500:375]http://www.qsm.com.au/wallpaper/GT3_5694_500.jpg[/img]
Een nieuwe getweakte Lotus Exige S.
[img:1024:768]http://exige.de/pics/Verkauf%204.JPG[/img]
Een nieuwe Porsche Cayman S.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/0/aae ... fec1f0.jpg[/img]
Deze auto's vallen zo'n beetje in de zelfde prijsklasse.
Een Porsche 996 GT3 MK1/II
[img:500:375]http://www.qsm.com.au/wallpaper/GT3_5694_500.jpg[/img]
Een nieuwe getweakte Lotus Exige S.
[img:1024:768]http://exige.de/pics/Verkauf%204.JPG[/img]
Een nieuwe Porsche Cayman S.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/0/aae ... fec1f0.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Mathieu op 18 jan 2008, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Lastige keuze.
Vind ze alledrie gaaf!
De Exige is supergaaf, hele concept is gewoon gaaf en het ziet er mooi uit. Het enige wat mij een beetje tegenstaat is de compressor. Ik heb liever een atmosferisch blok.
Cayman S vind ik ook gaaf, maar ik heb het idee dat je daar nog wel wat aanpassingen aan moet doen om em echt geschikt te maken voor trackdays. De basis van die auto is wel super, Porsche kwaliteit, middenmotor, rwd, mooie motor.
996GT3 staan toch boven de twee andere dus daar gaat m'n keus naar uit!
Vind ze alledrie gaaf!
De Exige is supergaaf, hele concept is gewoon gaaf en het ziet er mooi uit. Het enige wat mij een beetje tegenstaat is de compressor. Ik heb liever een atmosferisch blok.
Cayman S vind ik ook gaaf, maar ik heb het idee dat je daar nog wel wat aanpassingen aan moet doen om em echt geschikt te maken voor trackdays. De basis van die auto is wel super, Porsche kwaliteit, middenmotor, rwd, mooie motor.
996GT3 staan toch boven de twee andere dus daar gaat m'n keus naar uit!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Say again?!?!Sjoerd S. schreef:en de 996 is errug lelijk
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_0879copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_0831copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_0816copy.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ja, tuurlijk is een 993 of een 997 mooier. Maar de 996 GT3 is echt niet te versmaden lekker hoor. Zoals ik al zei. Ik pas niet in de Exige, die ou voor mij persoonlijk dus afvallen. De Cayman vind ik een erg fraaie wagen. Maar als je echt naar een tracktool zoekt, dan kun je natuurlijk niet om de GT3 heen. Laten we wel even vooropstellen dat ik nog met geen van allen heb gereden.Sjoerd S. schreef:zie die koplampen! Wat een misser
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- Locatie: Mijnsheerenland
Toch de lotus maar, de Porsche zal uiteindelijk wel sneller zijn maar beide zijn geen daily drivers. Om op het circuit het maximale eruit te halen moet je in allebei vol aan de bak en dan denk ik dat het stoeien met de Lotus net iets leuker is dan met de GT3. Komt nog eens bij dat ik die eigenlijk niet zo mooi vind en de lotus wel.
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Ik zou voor de GT3 gaan: Snel op het circuit, en in zekere zin goed te gebruiken buiten het circuit. Ik heb er natuurlijk niet mee gereden, maar dat zegt mijn gevoel. En om het uiterlijk kun je ook niet heen, ik bedoel.. bekijk de foto's van Mark hierboven ergens eens! Dat ziet er toch heerlijk uit
En waarschijnlijk pas ik niet in de Exige met mijn 194 centimeters.

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
GT3 no doubt. Voor alleen de openbare weg de Cayman. Als daily driver is de GT3 trouwens 10x beter dan de Exige. Probeer daar maar eens zonder stunts snel in en uit te komen
Het moest dan wel een GT3 worden die geen of nauwelijks trackdays heeft meegemaakt. Een afgeleefd beestje kun je er altijd nog van maken

Het moest dan wel een GT3 worden die geen of nauwelijks trackdays heeft meegemaakt. Een afgeleefd beestje kun je er altijd nog van maken

- Opa
- Berichten: 6776
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dit type GT3 doet me niet echt veel, ook al is het type 2 net wat gelefder en zal ie veel beter zijn op een circuit als de Ring, toch kies ik voor fun de Lotus Exige S getuned...
Die auto voelt ook bij lage snelheden al aan als fun, de GT3 van het type 1 valt me tegen qua gevoel als je erin zit...de Exige is ook lekker compact en licht, gewoon een gaaf ding, niet de snelste wel het snelst betrokken bij de rijder met alle snelheden, de GT3 voelt er lomp bij als je erin zit.
DE nw GT3 997 zou ik wel liever willen haa maarja die is duur...
Die auto voelt ook bij lage snelheden al aan als fun, de GT3 van het type 1 valt me tegen qua gevoel als je erin zit...de Exige is ook lekker compact en licht, gewoon een gaaf ding, niet de snelste wel het snelst betrokken bij de rijder met alle snelheden, de GT3 voelt er lomp bij als je erin zit.
DE nw GT3 997 zou ik wel liever willen haa maarja die is duur...
Laatst gewijzigd door GTRene op 18 jan 2008, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mn hart zegt Exige, vind het een mooie auto die inderdaad erg onpractisch is voor alledag, maar die bij 80kmh misschien al de DF qua kabaal biedt. Vormgeving schitterend. Binnen en buiten. Middenmotorconcept + rwd =prachtig. Dan de build quality, ik denk dat ik daar persoonlijke problemen mee ga krijgen qua uitmekaarflikkeren.
Het verstand(ook qua afschrijving) zegt de 996GT3, van horen zeggen prima, bouwkwaliteit etc. Maar 'mooi'is subjectief en ik vind een 996 niet mooi. Maar als ik erin zou rijden was ik waarschijnlijk verkocht. Hoewel een normale 996 Carrera nou niet bepaald speciaal aanvoelde. Ook de wederverkoopprijs en relatieve waardevastheid zouden mij uit dit 3tal laten gaan voor de 996GT3. Wat Hylke zegt over een fris nontrackday exemplaar:Tja hij is 2e hands en jaartjes oud. En/en lijkt mij moeilijk.
The woman in me zegt Cayman(da's 1 %
LOL).
Pluspunt:Middenmotorconcept en remmerij/weggedrag, maar in geen 1000 jaar een Cayman voor mij.
Dus uiteindelijk de 996GT3 gekozen, maar niet van harte. 8)
Het verstand(ook qua afschrijving) zegt de 996GT3, van horen zeggen prima, bouwkwaliteit etc. Maar 'mooi'is subjectief en ik vind een 996 niet mooi. Maar als ik erin zou rijden was ik waarschijnlijk verkocht. Hoewel een normale 996 Carrera nou niet bepaald speciaal aanvoelde. Ook de wederverkoopprijs en relatieve waardevastheid zouden mij uit dit 3tal laten gaan voor de 996GT3. Wat Hylke zegt over een fris nontrackday exemplaar:Tja hij is 2e hands en jaartjes oud. En/en lijkt mij moeilijk.
The woman in me zegt Cayman(da's 1 %

Pluspunt:Middenmotorconcept en remmerij/weggedrag, maar in geen 1000 jaar een Cayman voor mij.
Dus uiteindelijk de 996GT3 gekozen, maar niet van harte. 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten