S of ML?
-
S of ML?
Mijn ouders zijn een beetje aan het rondkijken naar een andere auto.
In eerste instantie moest het een hoogzitter worden, auto's als een CRV en RA4 en X trail bekeken. Leuke dingen maar voor wat ze bieden vind ik ze erg duur. Met name de Honda is erg aan de prijs.
De KIA Sorrento ligt wel ok, maar het is een (*&^ Kia.
Een X5, te duur, Lexus te duur, een ML is wel een optie. Rond de 20k kun je er een vinden met 100/120k km uit 99.
Maar voor net iets meer, zeg 2k, koop je ook een S320/500 uit dezelfde periode. Dat is wel weer gaaf maar niet echt een hoogzitter.....
Wat is nou wijsheid? Vooropgesteld dat de auto niet bij een dealer gekocht gaat worden maar wel een aankoopkeuring krijgt.
Onderhoudskosten zullen "wat" hoger zijn dan een Alto maar daar krijg je wel wat voor terug.
Auto's interesseert ze verder helemaal niks. Het moet van A naar B en het liefst weer terug ook.
Wijs plan om dan knaken stuk te slaan op een stukje techniek waar je qua nieuwprijs echt van schrikt?
Verder kan ik alleen Franse hoogzitters verzinnen. Die komen er NIET!
N.
In eerste instantie moest het een hoogzitter worden, auto's als een CRV en RA4 en X trail bekeken. Leuke dingen maar voor wat ze bieden vind ik ze erg duur. Met name de Honda is erg aan de prijs.
De KIA Sorrento ligt wel ok, maar het is een (*&^ Kia.
Een X5, te duur, Lexus te duur, een ML is wel een optie. Rond de 20k kun je er een vinden met 100/120k km uit 99.
Maar voor net iets meer, zeg 2k, koop je ook een S320/500 uit dezelfde periode. Dat is wel weer gaaf maar niet echt een hoogzitter.....
Wat is nou wijsheid? Vooropgesteld dat de auto niet bij een dealer gekocht gaat worden maar wel een aankoopkeuring krijgt.
Onderhoudskosten zullen "wat" hoger zijn dan een Alto maar daar krijg je wel wat voor terug.
Auto's interesseert ze verder helemaal niks. Het moet van A naar B en het liefst weer terug ook.
Wijs plan om dan knaken stuk te slaan op een stukje techniek waar je qua nieuwprijs echt van schrikt?
Verder kan ik alleen Franse hoogzitters verzinnen. Die komen er NIET!
N.
- Ruud Bosch
Re: S of ML?
Wat hebben ze nu?
Die Alto?
Die Alto?
- Ruud Bosch
-
Vind ik enerzijds ook, de overstap van een S naar een CRV oid zie ik niet zo zitten, bias?. De S is een oud beestje maar ok, ik geloof dat ze best tevreden zijn over Mercedes en dus wel Merc willen blijven rijden.
Ik denk dat ze qua kwaliteit bij Merc alleen wat concessies hebben gedaan, en dat je als gebruiker daar uiteindelijk de rekening voor krijgt. Dat schrikt me een beetje af.
Lekker afschrijven op een dure en grote auto trouwens, mijn God. Een Alfa schrijft minder af
N.
Ik denk dat ze qua kwaliteit bij Merc alleen wat concessies hebben gedaan, en dat je als gebruiker daar uiteindelijk de rekening voor krijgt. Dat schrikt me een beetje af.
Lekker afschrijven op een dure en grote auto trouwens, mijn God. Een Alfa schrijft minder af

N.
- Peter Tunissen
Oi!Nandor schreef:Ik denk dat ze qua kwaliteit bij Merc alleen wat concessies hebben gedaan, en dat je als gebruiker daar uiteindelijk de rekening voor krijgt. Dat schrikt me een beetje af.
Lekker afschrijven op een dure en grote auto trouwens, mijn God. Een Alfa schrijft minder af![]()
N.

Ooit meegereden in zo'n '99 ML, ok, er staat een ster op, maar als er een Daewoo logo opgeplakt was had je het ook geloofd.
Is geen typische das Haus afwerking zeg maar.
Zou die hoge instap lekker laten schieten en voor een S gaan dan. Blijven ze ook nog wat lenig van, win-win situatie.

- Ruud Bosch
- Ruud Bosch
Ik roep dat van die A, omdat een collega van mij eerst een MB A heeft gehad, daarna een 307 en nu een *kuck, kuch* Sorento.
De Sorento is qua hoge instap de top (en dat vindt hij belangrijk) vooral na die 307. De MB A was hij in dat op zicht ook erg tevreden over, beter dan de 307.
Ik heb zelf ook met die A gereden, en dat van die zit positie dat klopt.
De Sorento is qua hoge instap de top (en dat vindt hij belangrijk) vooral na die 307. De MB A was hij in dat op zicht ook erg tevreden over, beter dan de 307.
Ik heb zelf ook met die A gereden, en dat van die zit positie dat klopt.
- Dennis Cavallino
De ML is misschien zelfs wel weer té hoog qua instap?
S klasse is goeie keuze voor zo. Of een A-klasse?
Serieus, waarom niet? Toch een Benz, maar wel hoge instap en misschien dan meteen een wat nieuwere met leuke opties voor ze.
Nooit verwacht dat ik het ooit zou adviseren, maar in dit geval lijkt het me niet eens een slechte keuze. Misschien ietwat te klein qua beleving.
S klasse is goeie keuze voor zo. Of een A-klasse?

Serieus, waarom niet? Toch een Benz, maar wel hoge instap en misschien dan meteen een wat nieuwere met leuke opties voor ze.
Nooit verwacht dat ik het ooit zou adviseren, maar in dit geval lijkt het me niet eens een slechte keuze. Misschien ietwat te klein qua beleving.
- Jan Visser
Ik heb wel eens in zon ml gereden en het is echt helemaal niks!!!!Kwa rijden doet het mij denken aan een ssang young.Kwam misschien door de 5 cil cdi,maar toch.Het rijd niet goed en een kwaliteits gevoel is echt heeeeeel ver te zoeken.Je voelt gewoon de zware wielophanging.Elk hobbeltje of kuiltje weer.Ik zou voor de s gaan.