Nieuwe auto uitzoeken
- Davy MR2DRIFT
Nieuwe auto uitzoeken
Een vriendin van me mag een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Helaas is ze wel enigszins beperkt in de keuze, want haar werkgever heeft goede contacten met een bevriende Renault-dealer. Nu heeft ze mij gevraagd om morgen mee te gaan kijken, want zelf weet ze erg weinig van auto's.
Als het inderdaad een Renault moet worden, dan gaat haar voorkeur uit naar een Megane 5-deurs of station. Ik heb net zitten kijken wat een dergelijke auto ongeveer kost. Opties die er eigenlijk wel moeten zitten zijn: airco, cruise-control, parkeersensoren (afhankelijk van zicht naar achteren), navigatie, carkit, MP3 of Ipod radio. Verder moet het een vlotte diesel zijn. Een Megane 5-deurs, 130 pk dci komt op circa 32.000,-.
Nu heb ik toch even bij andere auto's zitten kijken en daar zitten toch interessante modellen bij. Toyota Auris Luna Business 126 pk bijvoorbeeld zal ook rond de 32.000 uitkomen. De nieuwe Mazda6 komt op circa 32.500,- en dan heb je een 140 pk diesel en veel meer opties. Ook de Seat Leon lijkt me niet verkeerd met 140 pk TDI in Business-line uitvoering voor circa 31.500,-.
Welke zouden jullie kiezen? Zelf vind ik de motor van de Leon erg fijn. Voor de Toyota heb ik ook een zwak, maar de Mazda zou mijn favoriet zijn.
Als het inderdaad een Renault moet worden, dan gaat haar voorkeur uit naar een Megane 5-deurs of station. Ik heb net zitten kijken wat een dergelijke auto ongeveer kost. Opties die er eigenlijk wel moeten zitten zijn: airco, cruise-control, parkeersensoren (afhankelijk van zicht naar achteren), navigatie, carkit, MP3 of Ipod radio. Verder moet het een vlotte diesel zijn. Een Megane 5-deurs, 130 pk dci komt op circa 32.000,-.
Nu heb ik toch even bij andere auto's zitten kijken en daar zitten toch interessante modellen bij. Toyota Auris Luna Business 126 pk bijvoorbeeld zal ook rond de 32.000 uitkomen. De nieuwe Mazda6 komt op circa 32.500,- en dan heb je een 140 pk diesel en veel meer opties. Ook de Seat Leon lijkt me niet verkeerd met 140 pk TDI in Business-line uitvoering voor circa 31.500,-.
Welke zouden jullie kiezen? Zelf vind ik de motor van de Leon erg fijn. Voor de Toyota heb ik ook een zwak, maar de Mazda zou mijn favoriet zijn.
- duifjes.com
- Davy MR2DRIFT
Dus:
[img:800:600]http://www.renault.nl/PUD/NL/PROD_NL/ME ... 0_001.jpeg[/img]
of
[img:550:280]http://www.declerckgent.be/e-news/002/i ... on_vis.jpg[/img]
of
[img:498:258]http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowere ... mazda6.jpg[/img]
of
[img:800:533]http://www.autorai.com/_upload/autorai2 ... 0auris.jpg[/img]
Als ik ze zo naast elkaar zie, dan vind ik de Auris toch wat saai overkomen. Het interieur vind ik wel mooi. De Mazda vind ik gewoon dik
[img:800:600]http://www.renault.nl/PUD/NL/PROD_NL/ME ... 0_001.jpeg[/img]
of
[img:550:280]http://www.declerckgent.be/e-news/002/i ... on_vis.jpg[/img]
of
[img:498:258]http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowere ... mazda6.jpg[/img]
of
[img:800:533]http://www.autorai.com/_upload/autorai2 ... 0auris.jpg[/img]
Als ik ze zo naast elkaar zie, dan vind ik de Auris toch wat saai overkomen. Het interieur vind ik wel mooi. De Mazda vind ik gewoon dik

- Davy MR2DRIFT
- duifjes.com
Davy alleen de 1.4 D4D wordt 3500euro extra belast ivm geen roetfilter *(zonder haalt ie namelijk de norm makkelijke maar goed...) de 2.0 126pk heeft geen voor en nadeel wel komt er per 1 feb een Dynamic uitvoering met allerlei extra's welke weet ik zo niet uit mijn hoofd...dus 2 weken wachten met bestellen 

-
Heb erin gereden. Prima auto opzich maar wel saai natuurlijk, echt een vervoersmiddel. Diesel vond ik wat tegenvallen, vond em nog aardig wat geluid maken. Had ik niet verwacht van Toyota, blok zelf is ook een behoorlijk moderne diesel lijkt me. Voor de centen vind ik em duur.Davy MR2DRIFT schreef:Een collega van me heeft in een Auris gereden en vond het inderdaad een erg fijne auto. Over de dieselmotoren wordt ook altijd lovend geschreven, dus dat zal wel goedzitten.
Over de andere auto's kan ik weinig zeggen. Leon vind ik niet zo, vooral interieur doet mij niets. Megane is niet mijn ding, want frans en niet mooi. Mazda nog niet IRL gezien, op deze plaatjes super. Met normale wielen misschien een tegenvaller. Eigen voorkeur: Grande Punto, Honda Civic (al vind ik interieur te kermis), Alfa 147, Astra GTC.
- duifjes.com
-
- Davy MR2DRIFT
De Leon heb ik in gereden net na de introductie. Ik heb zelf een oud type Leon gehad en ik vond het interieur ook echt tegenvallen. Niet mooi/niet lelijk, maar hele goedkope materialen. De buitenkant vind ik wel mooi. Bij alle Renaults vind ik het interieur lelijk. Ballonstuur i.c.m. een schakellolly is nou eenmaal niet mijn stijlTom schreef:Heb erin gereden. Prima auto opzich maar wel saai natuurlijk, echt een vervoersmiddel. Diesel vond ik wat tegenvallen, vond em nog aardig wat geluid maken. Had ik niet verwacht van Toyota, blok zelf is ook een behoorlijk moderne diesel lijkt me. Voor de centen vind ik em duur.Davy MR2DRIFT schreef:Een collega van me heeft in een Auris gereden en vond het inderdaad een erg fijne auto. Over de dieselmotoren wordt ook altijd lovend geschreven, dus dat zal wel goedzitten.
Over de andere auto's kan ik weinig zeggen. Leon vind ik niet zo, vooral interieur doet mij niets. Megane is niet mijn ding, want frans en niet mooi. Mazda nog niet IRL gezien, op deze plaatjes super. Met normale wielen misschien een tegenvaller. Eigen voorkeur: Grande Punto, Honda Civic (al vind ik interieur te kermis), Alfa 147, Astra GTC.

- Davy MR2DRIFT
Dynamic uitvoering klinkt als een wat sportievere uitvoering. Misschien dat het wat voor haar is.duifjes.com schreef:Davy alleen de 1.4 D4D wordt 3500euro extra belast ivm geen roetfilter *(zonder haalt ie namelijk de norm makkelijke maar goed...) de 2.0 126pk heeft geen voor en nadeel wel komt er per 1 feb een Dynamic uitvoering met allerlei extra's welke weet ik zo niet uit mijn hoofd...dus 2 weken wachten met bestellen
- Davy MR2DRIFT
Yep, 2.0 CiTD vanaf 30.495,- met de volgende opties:Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Davy;
De nieuwe Mazda 6 met 140pk diesel al voor 32,5K? Scherpe prijs; uit dit rijtje mijn keuze.
-Elektronische remkrachtverdeling (EBD)
-Dynamic Stability Control(DSC) met Traction Control Systeem (TSC)
-In hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel
-Achterlichten met LED techniek
-Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
-Elektrisch bedienbare ramen voor en achter met snel open en dicht functie
-Elektrische stuurbekrachtiging (EPAS),
-Bi-zone Climate Control
-Lichtmetalen 17 inch velgen
-Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en verwarmbaar
-Boordcomputer
-Stuurwiel en pookknop met leder bekleed
-Interieurlijsten Cosmo,
-Middenarmsteun voor verschuifbaar
-Welkomsverlichting
-Bluetooth handsfreesysteem
-6 CD-wisselaar met MP3 functie, 6 speakers
-Cruise Control met bediening vanaf het stuurwiel
-Automatisch dimmende binnenspiegel
-Regen en lichtsensor
-Mistlampen voor
-CF-Net stuurwielbediening
In ieder geval al met 17" velgen, dus geen 4 thuisbrengers

- Davy MR2DRIFT
- Knot
De Mazda lijkt me een klasse hoger voor dezelfde centen. Zou jammer zijn als ie op de foto's inderdaad mooier oogt.
Megane moet je van houden of niet. Het zijn niet mijn auto's omdat het er wat apart uit ziet en omdat het frans is. Heb er wel in gereden, ritje van 25km ofzo in een standaard 1.6 16v van een bekende. Vond de kaart wel grappig, verder gewoon een standaard auto. Zicht/afmetingen inschatten vond ik niet super. Detail, de tellernaalden, dikke stokken zonder aanwijzpuntje daar stoorde ik me vooral aan.
Zou zelf als Opelfreak uiteraard een astra sport (of als t toch niet perse 5 deurs moet zijn een GTC overwegen. De 120pk cdti die ik had vond ik rap zat voor alles wat niet met circuit te maken had.
Megane moet je van houden of niet. Het zijn niet mijn auto's omdat het er wat apart uit ziet en omdat het frans is. Heb er wel in gereden, ritje van 25km ofzo in een standaard 1.6 16v van een bekende. Vond de kaart wel grappig, verder gewoon een standaard auto. Zicht/afmetingen inschatten vond ik niet super. Detail, de tellernaalden, dikke stokken zonder aanwijzpuntje daar stoorde ik me vooral aan.
Zou zelf als Opelfreak uiteraard een astra sport (of als t toch niet perse 5 deurs moet zijn een GTC overwegen. De 120pk cdti die ik had vond ik rap zat voor alles wat niet met circuit te maken had.
- Niels
- Auto: Prius+
Van de genoemden mijn top 4:
1. Leon, dashboard valt tegen evenals sommige gebruikte interieur materialen maar de stoelen zitten goed en hij stuurt super. Daarnaast ben ik een TDI man en vind ik het een mooie auto om te zien
2. Megane, paar jaar geleden eens in gereden en ik vond het wel een lekkere auto. Qua uiterlijk spreekt ie me best aan maar ik ben niet bekend met de diesels.
3. Mazda, tenzij de motor fijner is dan die van de Megane
4. Auris, spreekt me niet aan qua uiterlijk en aangezien ik er nooit mee gereden heb veroordeel ik em daar maar op dan al zal het nooit tegenvallen.
Overigens lease je voor 32K ook:
Alfa 147 150pk JTDm
Audi A3 TDI 105pk, 136pk chip kost 690,-
BMW 118D 143pk
Mazda 3 143pk (vind em persoonlijk mooier dan de Auris)
Astra GTC 150pk Sport
Focus 136pk
Golf 2.0TDI 140pk
Keuze zat dus
1. Leon, dashboard valt tegen evenals sommige gebruikte interieur materialen maar de stoelen zitten goed en hij stuurt super. Daarnaast ben ik een TDI man en vind ik het een mooie auto om te zien

2. Megane, paar jaar geleden eens in gereden en ik vond het wel een lekkere auto. Qua uiterlijk spreekt ie me best aan maar ik ben niet bekend met de diesels.
3. Mazda, tenzij de motor fijner is dan die van de Megane
4. Auris, spreekt me niet aan qua uiterlijk en aangezien ik er nooit mee gereden heb veroordeel ik em daar maar op dan al zal het nooit tegenvallen.
Overigens lease je voor 32K ook:
Alfa 147 150pk JTDm
Audi A3 TDI 105pk, 136pk chip kost 690,-
BMW 118D 143pk
Mazda 3 143pk (vind em persoonlijk mooier dan de Auris)
Astra GTC 150pk Sport
Focus 136pk
Golf 2.0TDI 140pk
Keuze zat dus

- Jan Visser
Hoho.........niet vloeken heDavy MR2DRIFT schreef:Die Isuzu-diesels schijnen wel erg lekker te zijn.

Owh ja.......van de 4 auto's ging ik persoonlijk toch voor de Mazda. Ziet er super uit en schijnt net als de vorige 6 ook weer super te rijden.
- @iko
Ik heb net ook de keuze moeten maken.
Het is bij mij een Alfa 159 geworden
[img:500:184]http://www.alfaromeo.nl/ALFAROMEO_HOLLA ... _f_big.jpg[/img]
- RVV
- Thom
Heb je die ook voor dat geld!?Aiko schreef:Ik heb net ook de keuze moeten maken.
Zo ja, dan kan er wat mij betreft een slot op dit draadje.

- Davy MR2DRIFT