Evert stelt zich voor, 26 jan. E36 M3 3.0 aangeschaft

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Evert van der Linde
Auto: BMW M140i

Evert stelt zich voor, 26 jan. E36 M3 3.0 aangeschaft

Bericht door Evert van der Linde » 15 jan 2008, 17:18

Net terug uit het stormachtige en regenachtige dordrecht. Had daar nog wat huiswerk te doen bij het cbr maar is helemaal goed gekomen :D, vandaar dat ik me na bijna 2 maanden meelezen ook eindelijk durf voor te stellen.

Ik ben dus Evert, 21 jaartjes oud/jong.
Ik ben op dit forum terecht gekomen door vrienden, die hier ook "actief" zijn. Dit zijn "Ceet" "Robin Kardux" en "Yorick", met deze jongens ben ik ook een keer mee naar de ring geweest. Dit was echt fantastisch goed bevallen, en zal ook komend jaar zeker nog een paar keer mee gaan. Deze keer ook met eigen vervoer.
Hobby's van mij zijn oa.

-sleutelen. Heb heeel lang (eigenlijk veel te lang) een scootertje gehad. Voor de kenners een "Zip SP '98" wat doe je hiermee, juist, opvoeren/tunen. Totdat er bijna echt niks meer uit te halen valt. Resultaat is dan een scootertje met +- 20 pk bij 14.500 RPM. Heb veel geleerd hiervan.
Later ging dat sleutelen aan scootertjes eigenlijk over in sleutelen aan auto's. Zo heb ik afgelopen weekend met Yorick een M50 inlaat modificatie gedaan aan zijn BMW 328i

-vissen. Vissen is nog een hele grote passie van mij, dit doe ik ook echt al van jongs af aan, het heeft me gegrepen. Er zitten zomers bij dat ik meer langs de waterkant slaap dan in me eigen bed.

Resultaat mag er dan ook wel zijn ;)

27.6 pond
[IMG:700:525]http://i14.tinypic.com/4cwsnpk.jpg[/img]

35 pond
[IMG:600:444]http://i3.tinypic.com/zit7k2.jpg[/img]
[IMG:600:445]http://i10.tinypic.com/6sa0riq.jpg[/img]

-RC autootje. Nog een hobby maar waar ik bijna niks meer mee doe is een radiocontrol 4x4 auto/truck. Met een nitro motor erop. Hoewel het altijd gaaf is om mee te rijden. Doe ik er toch zeer weinig mee, mischien van de zomer weer.
Fotootje:
[IMG:600:431]http://i7.tinypic.com/8eshjxt.jpg[/img]

-Snowboarden. Ook iets wat ik heeeel gaaf vind alleen toch te weinig doe naar mijn zin. Gelukkig in februari weer een weekje :D.

Dat waren de hobby's. Nu waar ik me dagelijks mee bezig houd.
Ik ben sinds een half jaar werkzaam als layout tekenaar bij een bedrijf die zich vooral bezig houd met het mechaniseren binnen de glastuinbouw. Sinds een paar jaar zijn hier ook kuikenbroederijen bij gekomen. Ik teken nu dus diverse bedrijfshallen in met onze machinelijnen.

Zo, dat was het wel zo'n beetje, ik zal proberen komende tijd een beetje mijn weg te vinden hier op het forum. Hoop hier erg veel te kunnen leren. Zoals ik in de laatste maanden heb meegelezen vind ik het een erg leuk/leerzaam maar vooral gezellig forum. Waarin weinig afgezeken word.

Jullie lezen me wel, Groeten
Laatst gewijzigd door Evert van der Linde op 26 jan 2008, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Rein

Bericht door Rein » 15 jan 2008, 17:23

Welkom op het forum! Gefeliciteerd met je rijbewijs!!

Leuke visjes :mrgreen:

Pascal

Bericht door Pascal » 15 jan 2008, 17:40

Welkom;mooie dikke karpers 8) ;heb ze zelf een paar keer gevangen,echter als toevalstreffer onder het zeelt-vissen.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 jan 2008, 17:43

Welkom Evert :D

Misschien moet je een keer bij Ermerstrand gaan karpervissen (daar zitten echt joekels) wij waren er een keer aan het zwemmen en daar waren een stuk of 4 vissers die achter elkaar karpers eruit trokken van ruim in de 30 pond warbij 1 zelfs van 42,5.

Ding was echt HUGE!!!!

Wist niet dat die dingen zo groot werden joh :shock:

Anyway, welkom op DF en vermaak je wat hier :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 jan 2008, 21:30

Welkom!

Beste joekels :shock:

Ronald Snijders

Bericht door Ronald Snijders » 15 jan 2008, 22:01

welkom
op D-F
dat is geen visje voor in de vissenkom :D

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2008, 22:52

hey welkom op DF

Evert van der Linde

Bericht door Evert van der Linde » 15 jan 2008, 22:55

Bedankt voor de leuke reacties Jongens.

Frank bedankt voor je tip, heb even gezocht op google alleen dit is dus niet het type water waar ik op vis. In de karperviswereld noemen ze dit ook wel een "betaalwater", deze wateren zijn in vele gevallen overbezet met vis, vooral grote dikke vis, die in het slechtste geval uit openbare wateren weg gevist worden. Dit om de "klant" natuurlijk veel en grote vis te kunnen laten vangen. Dit komt helaas in veel gevallen niet ten goede van de vissen. Omdat zo'n water gewoonweg overvol zit met "TE" grote vis.

Sorry dit moest ik even kwijt, de passie voor deze fascinerende vissen zit me nogal diep.

Nu weer over auto's.
Nu ik mijn rijbewijs heb ben ik nog harder opzoek gegaan naar een wagen naar mijn zin. Aangezien mijn vrienden eigenlijk allemaal bmw rijden kan ik eigenlijk niet achter blijven vind ik.
Maarja, wat voor bmw wil je dan.... 1 ding is duidelijk, ik heb hem niet nodig voor woon/werk verkeer, het word dus puur een wagen voor, jawel, driving fun.
Met deze gedachten, en mijn belevingen die ik heb als ik naast Yorick in zijn E36 328i stap is mijn keuze eigenlijk steenvast geworden. Zoiets moet het gewoon worden. Een lekkere 6-cilinder met genoeg vermogen en koppel. De voorkeur gaat hierbij dan ook uit naar een 328i, het liefst een coupe.
Nu weet ik dat het mischien wel wat hoog gegrepen is, zie de risico's er dan ook zeker wel van in. Weet van mezelf dat ik me kan beheersen, maar dat denkt waarschijnlijk iedereen die een snelle wagen koopt. En toch gaat het dan wel eens mis.
Toch ben ik heel erg zeker van mijn keuze, het is nu alleen afwachten totdat er een geschikte 328i voorbij komt.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 jan 2008, 22:56

Gave vissen!

Mag je deze meenemen om lekker te kokkerellen?! :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 jan 2008, 22:56

Gefeliciteerd met je rijbewijs en die vangsten. 8)

Newb vraag: Kun je karpers eten?? Zien freaky uit.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 22:58

Scootertuning heb ik ook aan gedaan. Je kent misschien die oranje Yamaha Slider wel, mijn creatie :lol: Rond 21pk zat ik ook inderdaad @ 14.2k rpm.

Maareh, jij weet ze wel aan de haak te slaan :wink: Robin is hier nog wel eens geweest om mijn vorige auto, de 318is e30 te bekijken. Was niet iets voor hem helaas.

Evert van der Linde

Bericht door Evert van der Linde » 15 jan 2008, 23:10

indobesar schreef:Gave vissen!

Mag je deze meenemen om lekker te kokkerellen?! :D
Dankje, het mag volgens mij wel, gebeurt in ieder geval wel, onze gastenarbeiders uit het poolse land zijn er zeker niet vies van. Persoonlijk heb ik zelf een goed stukje biefstuk.
Mtechnik schreef:Gefeliciteerd met je rijbewijs en die vangsten.

Newb vraag: Kun je karpers eten?? Zien freaky uit.
Dankje, en ja, het kan dus wel ja :)
Steven Nauta schreef:Scootertuning heb ik ook aan gedaan. Je kent misschien die oranje Yamaha Slider wel, mijn creatie Rond 21pk zat ik ook inderdaad @ 14.2k rpm.

Maareh, jij weet ze wel aan de haak te slaan Robin is hier nog wel eens geweest om mijn vorige auto, de 318is e30 te bekijken. Was niet iets voor hem helaas.
Hoi Steven, als je het zo over je Slider hebt zegt het me niks, mischien als je een linkje naar een fotootje ervan geeft dat er iets gaat rinkelen :idea: .

Robin was idd. jullie kant op geweest ja, jammer dat het op niks is uitgedraaid toen,. maarja, hij heeft nu ook een hele mooie E30 op de kop weten te tikken.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 23:14

Tom

Bericht door Tom » 15 jan 2008, 23:17

Evert van der Linde schreef: Nu weet ik dat het mischien wel wat hoog gegrepen is, zie de risico's er dan ook zeker wel van in. Weet van mezelf dat ik me kan beheersen, maar dat denkt waarschijnlijk iedereen die een snelle wagen koopt. En toch gaat het dan wel eens mis.
Gewoon doen! Zolang je je eigen grenzen maar kent.
Lopen er hier wel meer rond die jong zijn en toch al snel aardig wat vermogen hadden. Uiteindelijk wil je toch die pk's dus kun je het maar beter gelijk goed doen, als je die mogelijkheid hebt ;)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 15 jan 2008, 23:18

Welkom!

Leuk ding, zo'n Savage. Zelf ook een tijd gedaan, nu meer van schaal 1/1. Die dingen staan alleen maar in de kast nog nu...

allen

Bericht door allen » 15 jan 2008, 23:36

Hey, een Schapenkop!!! Welkom.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 15 jan 2008, 23:45

Schaap waar??????

:P :P :P

Hoi, welkom.

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 00:02

Zo wat een monsters, welkom en gefeliciteerd ermee.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 jan 2008, 01:26

Welkom op DF Evert.

Wat een monsters heb je daar in je armen zeg! Sodeju!
Heel veel plezier gewenst met je rijbewijs, en natuurlijk nog van harte ermee!
Veel succes gewenst met je zoektocht naar een DF-auto. Hou ons hiervan op de hoogte.

Veel plezier gewenst hier op DF.

Groeten,

Mark Nauta
www.marknauta.nl

allen

Bericht door allen » 16 jan 2008, 09:51

@Ahmed: stukje geschiedenis. :wink:

Evert van der Linde

Bericht door Evert van der Linde » 16 jan 2008, 12:51

Steven Nauta schreef:http://tinypic.com/ftg8t2.jpg

zonder voorkap ivm koeling
http://tinypic.com/ftgahf.jpg
Deze scooter heb ik idd vaker voorbij zijn komen in de scootertunings scene. Gaaf ding hoor.

Tom schreef:Gewoon doen! Zolang je je eigen grenzen maar kent.
Lopen er hier wel meer rond die jong zijn en toch al snel aardig wat vermogen hadden. Uiteindelijk wil je toch die pk's dus kun je het maar beter gelijk goed doen, als je die mogelijkheid hebt
Ja, ik heb een vaste baan, en ben thuiswonend, en zoals gezegd, heb hem niet nodig voor woon werk verkeer. En met toch wat ringrondjes in het vooruitzicht doe ik het liever meteen goed. Maar ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Jurriaan schreef:Welkom!

Leuk ding, zo'n Savage. Zelf ook een tijd gedaan, nu meer van schaal 1/1. Die dingen staan alleen maar in de kast nog nu...
1/1 is idd ook erg leuk, afgelopen jaar ook een keertje met " Yorick" offroad geweest, toch wel een aparte ervaring als je tegen een stijl hellinkje oprijd/afrijd
allen schreef:Hey, een Schapenkop!!! Welkom.
Dankje voor het warme welkom, stukje voorgeschiedenis zeg je. Het zal er vast mee te maken hebben dat ik van "het platteland" kom ;).. anders moet je het me toch eens uitleggen :roll:

Oja, en bedankt voor de leuke reacties over de karpers die ik gevangen heb.

allen

Re: Evert stelt zich voor, 15 jan 2008, rijbewijs gehaald

Bericht door allen » 16 jan 2008, 13:30

Evert van der Linde schreef:Net terug uit het stormachtige en regenachtige dordrecht.
Whoehaha, je leest snel ergens overheen. Ook jij zult dat dan niet begrijpen maar ach... Je bent er ook geen. :lol:

Tom V

Bericht door Tom V » 16 jan 2008, 13:47

Welkom :).

robin kardux

Bericht door robin kardux » 16 jan 2008, 18:26

hey evert..

Heb je dan eindelijk te stap durven nemen om je aan te melden. :lol:
nog gefeliciteerd met je rbw nu kan jij een keer de bob zijn. 8)
ik hoop dat er snel een mooie 328i voor de deur staat.

groeten robin

Evert van der Linde

Re: Evert stelt zich voor, 15 jan 2008, rijbewijs gehaald

Bericht door Evert van der Linde » 16 jan 2008, 18:51

allen schreef:
Evert van der Linde schreef:Net terug uit het stormachtige en regenachtige dordrecht.
Whoehaha, je leest snel ergens overheen. Ook jij zult dat dan niet begrijpen maar ach... Je bent er ook geen. :lol:
Ik geloof dat ik het nog steeds niet begrijp :oops: :P . doet er niet toe ook denk ik :wink: .
Robin Kardux schreef:hey evert..

Heb je dan eindelijk te stap durven nemen om je aan te melden.
nog gefeliciteerd met je rbw nu kan jij een keer de bob zijn.
ik hoop dat er snel een mooie 328i voor de deur staat.

groeten robin

Als je naar me aanmeld datum kijkt zal je erachter komen dat ik stiekum al 2 maanden mee lees :twisted:

Plaats reactie