Stalling/Garage: hoe hebben jullie dat geregeld?
- Ruud Bosch
Stalling/Garage: hoe hebben jullie dat geregeld?
Mijn hobby auto's zijn nog uit het tijdperk dat roest een van de grote gevaren is.
In een ander topic kwam ook het veiligheids risico al ter sprake.
Als je zoals ik in de randstad woont is een stallingsplaars voor je fun-auto (bijna) onbetaalbaar, zeker als je er meer hebt dan een. (is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik er niet meer heb, dan de drie van nu)
Slaapt de fun-auto binnen of staat ie gewoon op de drive-way?
En als ie binnen staat, dan in garage/caravanstalling/schuur etc?
In een ander topic kwam ook het veiligheids risico al ter sprake.
Als je zoals ik in de randstad woont is een stallingsplaars voor je fun-auto (bijna) onbetaalbaar, zeker als je er meer hebt dan een. (is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik er niet meer heb, dan de drie van nu)
Slaapt de fun-auto binnen of staat ie gewoon op de drive-way?
En als ie binnen staat, dan in garage/caravanstalling/schuur etc?
- Knot
Vind hier maar eens een garage, en dan gaat ie als je m eenmaal gevonden hebt zeker 100 euro per maand kosten in een redelijke buurt.
Wanneer ik (ooit) voor een 350Z ga en er 35k op stuk wil slaan zou ik die eigenlijk graag binnen willen hebben, maarja, voor die 100 euro kan je ook de verzekering betalen elke maand...
Wanneer ik (ooit) voor een 350Z ga en er 35k op stuk wil slaan zou ik die eigenlijk graag binnen willen hebben, maarja, voor die 100 euro kan je ook de verzekering betalen elke maand...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik heb de beschikking over een overdekte en volledig afgeschermde stallingsplek voor de auto, Mijn schoonvader woont in een appartamenten complex en gebruikt die plek nooit.
Alleen staat de Speedster er vrijwel nooit, Hooguit met vakantie's of als ik weet dat ik hem langere tijd niet ga gebruiken.
Verder slaapt hij altijd buiten naast het huis, Ik woon in het laatste huis in een zéér rustige buurt (doodlopende straat)
Alleen staat de Speedster er vrijwel nooit, Hooguit met vakantie's of als ik weet dat ik hem langere tijd niet ga gebruiken.
Verder slaapt hij altijd buiten naast het huis, Ik woon in het laatste huis in een zéér rustige buurt (doodlopende straat)
- Bert ///M3
- Ruud Bosch
@Knot
is dit wat?
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 48443.html
is volgens mij bij jou in de buurt toch?
is dit wat?
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 48443.html
is volgens mij bij jou in de buurt toch?
- Ruud Bosch
Snik, ik heb niet eens een pad...Bert ///M3 schreef:Ik woon in een rustige buurt waar hij normaal op het pad staat. Ga ik naar een boorplatform oid dan staat hij in een afgesloten garage, huur is 30 euro per maand.
En zoals Knot al schreef, garages zijn duur hier in het westen.
Vanaf 100 Euro en dan heb je alleen nog maar drie muren een dak en een deur en geen stroom en geen licht.
Deze is zelfs extreem duur: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 77227.html?
- Ruud Bosch
Zo heb ik ook twee plekjes onder een ouderencomplex in een andere wijk dan waar ik woon (ongeveer 5 kilometer van huis).Stefan R schreef:Ik heb de beschikking over een overdekte en volledig afgeschermde stallingsplek voor de auto, Mijn schoonvader woont in een appartamenten complex en gebruikt die plek nooit.
Ik zoek nu voor de derde (staat 40 km van huis) een betaalbaar plekje dichterbij. (helaas zijn de er bij de andere twee geen plekken meer vrij)
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik woon zelf ook in het Westen, En zou bijzonder graag een ruimte willen hebben waar ik onbeperkt en ongehinderd kon sleutelen. Die zijn wel te vinden, Alleen zit daar vaak een huis aan vast wat 2x boven mijn budget zit....
Of je betaald een paar honderd in de maand aan huur (dan moet ik wel errug veul klussen)

Of je betaald een paar honderd in de maand aan huur (dan moet ik wel errug veul klussen)
-
De 323ti staat in een garagebox in Den Haag (135 euro per maand)
De e30 325i staat in een afgesloten ruimte bij een ministerie (dus ook in Den Haag en is gratis)
De 525d staat op ons pad voor de deur. Is overigens wel een afgesloten gebied middels slagboom
Ik zou eigenlijk die garagebox in Den Haag wel willen verruilen met eentje in de omgeving van Noordwijk.
De e30 325i staat in een afgesloten ruimte bij een ministerie (dus ook in Den Haag en is gratis)
De 525d staat op ons pad voor de deur. Is overigens wel een afgesloten gebied middels slagboom
Ik zou eigenlijk die garagebox in Den Haag wel willen verruilen met eentje in de omgeving van Noordwijk.
Laatst gewijzigd door M@rcel op 01 apr 2006, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud Bosch
Je stipt voor een deel ook mijn dilemma aan.Stefan R schreef:Ik woon zelf ook in het Westen, En zou bijzonder graag een ruimte willen hebben waar ik onbeperkt en ongehinderd kon sleutelen. Die zijn wel te vinden, Alleen zit daar vaak een huis aan vast wat 2x boven mijn budget zit....![]()
Bij huur-garages/stallingen mag je doorgaans niet sleutelen, kan vaak ook niet omdat je geen stroom hebt.
En plekken waar dat wel mag/kan zijn onbetaalbaar.
Er is er zelfs een in de regio Rotterdam die voor zo'n stalling annex sleutelplek 400 pleuro's per maand durft te vragen, pfff...
-
De S2000 stond altijd in een garage die ik huurde, ongeveer 3 minuten rijden vanaf thuis. Betaal 67,- p/mnd, verder geen licht/stroom maar dat heb ik niet nodig. Valt qua kosten wel mee dus.
De BMW staat voorlopig nog gewoon voor de deur, auto is niet zo inbraakgevoelig/opvallend als een cabrio, maar is wel de bedoeling dat ik die weer in de garage zet (alleen 't is zo handig om voor de deur te hebben
).
De BMW staat voorlopig nog gewoon voor de deur, auto is niet zo inbraakgevoelig/opvallend als een cabrio, maar is wel de bedoeling dat ik die weer in de garage zet (alleen 't is zo handig om voor de deur te hebben

- Robert Campbell
Ik ben speciaal met die problematiek in mijn achterhoofd een huis gaan zoeken. Zie hier het resultaat:
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album117/I ... .sized.jpg[/img]
Een opslagplek en een sleutelplek onder mijn woonkamervloer.
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album105/P ... .sized.jpg[/img]
Maargoed, hoeveel ben ik hiervoor kwijt? 27kE in 30 jaar. Da's 900E/jaar. en dus 75E/maand. En ik ben op het moment water aan het aanleggen beneden, zodat ik daar ook mijn handjes kan wassen..
Rob
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album117/I ... .sized.jpg[/img]
Een opslagplek en een sleutelplek onder mijn woonkamervloer.
[img:640:480]http://campr.demon.nl/albums/album105/P ... .sized.jpg[/img]
Maargoed, hoeveel ben ik hiervoor kwijt? 27kE in 30 jaar. Da's 900E/jaar. en dus 75E/maand. En ik ben op het moment water aan het aanleggen beneden, zodat ik daar ook mijn handjes kan wassen..
Rob
- Leen
marcel : 1620 euro p/j om een auto 25 km verderop te stallen?? is dat niet vreselijk duur?
op dit moment laat ik een garage bouwen bij mijn huis waar de 2 motoren en de EVO in gaan (4,5m bij 6m) , de racer staat op de ambulance op de zaak in mijn hobbyschuur (10m bij 20m) en de touring staat gewoon buiten.
op dit moment laat ik een garage bouwen bij mijn huis waar de 2 motoren en de EVO in gaan (4,5m bij 6m) , de racer staat op de ambulance op de zaak in mijn hobbyschuur (10m bij 20m) en de touring staat gewoon buiten.
- Stéphane
Valt echt mee, Knot. Ik heb 2 parkeerplaatsen extra gekocht voor erg goede prijzen. Beetje misbruik gemaakt van de financiële situatie van de verkopende partijen.Knot schreef:Kost je ook nog wat knaken denk Stéphane?
De parkeerplaatsen stonden al wat langer te koop en de verkopende partijen waren al verhuisd, die moesten er dus vanaf. Voordeel van die prijzen is dat het op termijn eerder geld oplevert dan dat het geld gaat kosten.
-
Leen schreef:marcel : 1620 euro p/j om een auto 25 km verderop te stallen?? is dat niet vreselijk duur?
Het zijn idd een hoop knaken, maar ik had die box al toen ik in Den Haag woonde. Daarbij werk ik in Den Haag, dus mocht ik de Compact nodig hebben, komt de 525 er eventjes in te staan.
Toch moet ik maar eens op zoek gaan naar iets in de buurt. Ben toch wel van plan om in Noordwijk te blijven wonen, dus iets kopen in de toekomst.
- Elmar
Ik heb een schuur (met puntdak, waarbij je niet op de zolder kan) waar de Viper en 2 motorfietsen in staan. Er staat ook een met de vloer verzonken schaarhefbrug in. Aangezien het plafond op ca. 2 meter zit, kan de auto dus maar max 60 cm omhoog. De schuur wordt hoogst waarschijnklijk van de zomer helemaal opnieuw opgebouwd, met voor de helft een zolder erin.
De auto van mijn vriendin staat s'winters onder de hooikap en de Vito staat gewoon op het pad.
De auto van mijn vriendin staat s'winters onder de hooikap en de Vito staat gewoon op het pad.
- Jeroen