Onder de indruk
- Mathieu
Onder de indruk
Komen jullie nog weleens op een circuit voor een trackday bijvoorbeeld en dat je ontzettend onder de indruk bent van iemands snelheid of iemand zijn wagenbeheersing of van een auto die harder gaat dan je voorstellingsvermogen.
Of ben je reeds wat gewend in de loop der tijd door je rijervaring en het rijden en meerijden in snelle auto's of het mee rijden met snelle en kundige bestuurders.
Of ben je reeds wat gewend in de loop der tijd door je rijervaring en het rijden en meerijden in snelle auto's of het mee rijden met snelle en kundige bestuurders.
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Dex heeft eigenlijk gelijk
Maar dit ging over circuits. Tijdens race licentie examens, tijdens trackdays, tijdens cursussen. Er gaan een hoop mensen de baan op die echt 0,0 talent hebben. En mensen die denken dat ze veel talent hebben (vaak icm een dikke auto) en dat gaat vaak allemaal maar net goed.
Onder de indruk ben ik van mensen zoals Erwin die met zijn Alfa 75 op de Ring rijdt. Iemand met talent vanaf zijn geboorte een berg kart- en circuitervaring en dat zie je. Ook mensen als Jacco Valentijn. Daar kunnen wij forumfappers gewoon niet aan tippen. Relatief onbekende rijders, die het niet van de daken schreeuwen dat ze heel erg goed zijn, maar die in mijn ogen tot de absolute toprijders van NL behoren.

Maar dit ging over circuits. Tijdens race licentie examens, tijdens trackdays, tijdens cursussen. Er gaan een hoop mensen de baan op die echt 0,0 talent hebben. En mensen die denken dat ze veel talent hebben (vaak icm een dikke auto) en dat gaat vaak allemaal maar net goed.
Onder de indruk ben ik van mensen zoals Erwin die met zijn Alfa 75 op de Ring rijdt. Iemand met talent vanaf zijn geboorte een berg kart- en circuitervaring en dat zie je. Ook mensen als Jacco Valentijn. Daar kunnen wij forumfappers gewoon niet aan tippen. Relatief onbekende rijders, die het niet van de daken schreeuwen dat ze heel erg goed zijn, maar die in mijn ogen tot de absolute toprijders van NL behoren.
-
- Auto: M3P, 130i
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik heb geringe ervaring met meerijden en beoordelen van andere rijders, maar ik ben op films en CPZ dagen vaak onder de indruk van André z'n rijkunsten en kalmte waarmee hij bijvoorbeeld die babybmws weet te driften.
Ook op en om de Nurburgring sta ik soms versteld van hoe bijvoorbeeld mensen met iets simpels als een Opel Corsa uit 1988 verschrikkelijk hard op de limiet rondgaan. En dat is nog maar een voorbeeld, al zijn daar ook verschrikkelijk veel kneuzen aan het werk.
Ook op en om de Nurburgring sta ik soms versteld van hoe bijvoorbeeld mensen met iets simpels als een Opel Corsa uit 1988 verschrikkelijk hard op de limiet rondgaan. En dat is nog maar een voorbeeld, al zijn daar ook verschrikkelijk veel kneuzen aan het werk.
-
- Erik K.
+1indobesar schreef:Ik was en ben zeker onder de indruk van de rijkunsten van Marcel v. Meerbeek. De rust, kalmte en beheersing die hij uitstraalt en geeft aan de auto, zonder tempo te verliezen heeft grote indruk achtergelaten.
Hoe noemde je dat, progressief defensief rijden?!
Zijn rijstijl geeft ook veel vertrouwen en daardoor een relaxt gevoel.
- Erik K.
- Stéphane
-
Dat zou best eens kunnen, wellicht maar eens een rondje bietsen danMarcel van Meerbeek schreef:Nou Indobesar,
Het wordt tijd dat je bij echte stuurmannen als André de Vries & Dick Hoekendijk en in de auto stapt. Die hebben ook die rust, maar gaan ook minstens 2 x zo hard....![]()
Daarna ben je snel mijn naam vergeten

-
- Downforce Hans
-
[img:425:307]http://www.cinematical.com/media/2006/1 ... tgears.jpg[/img]HANZ06 schreef:Ik ben altijd wel onder de indruk van mezelf
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik kan me nog heugen dat Andre en ik in een Quattro A6 Avant met Gijs meereden op Lelystad(parcoursje):Alleen maar fokking onderstuur, niks indrukwekkends, zal wel aan de auto hebben gelegen, alhoewel hij ons vertelde dat ie op die leeftijd(was 7j terug dacht ik) ook niet zomaar meer in een Porsche 917 met ballonbanden en 1000kg +500pk uit 't jaar 1970 zou plaatsnemen...wjn schreef:Ik heb wel eens met Gijs van Lennep mee mogen rijden. Hoe simpel die met een auto rijdt.
De theorie erachter snap ik wel, maar gebrek aan ervaring hè...

Soms ben ik(nog) weer onder de indruk van Andre's capriolen als ik als bijrijder fungeer, maar 't went wel.

- Peter Tunissen
Grappig topic.
Afgelopen jaar springt één ervaring er uit en dat was meerijden met Michel op Malmedy. Zowel hoe goed die E30 M3 instuurt als hoe Michel ermee kan lezen en schrijven viel me enorm op. Maar het ligt uiteraard ook aan je verwachtingspatroon, als je bijvoorbeeld bij Elmar in een bijna op DSC niveau opgebouwde auto stapt dan verwacht ook meteen al veel meer dan van een 20 jaar oude straat-M3, dus dat speelt voor mij ook zeker mee voor de verrassingsfactor.
Als ik naar meest indrukwekkende rit ooit kijk dan was dat waarschijnlijk op de bijrijdersstoel van mijn eigen 75 met Ron Simons aan het stuur.
Die wilde even het nut van de sper-upgrade tonen op wat weggetjes langs de Ring die hij wel kende en ik niet. Toch grappig als iemand met 80km/hu een auto in onbalans brengt en driftend een bocht in gooit terwijl je zelf geen flauw idee hebt wat voor bocht eraan komt. Oh ja, in het donker. Zonder straatverlichting. Met alleen dimlichten aan (niveau waxinelichtjes in een 75). Was mooi.
Afgelopen jaar springt één ervaring er uit en dat was meerijden met Michel op Malmedy. Zowel hoe goed die E30 M3 instuurt als hoe Michel ermee kan lezen en schrijven viel me enorm op. Maar het ligt uiteraard ook aan je verwachtingspatroon, als je bijvoorbeeld bij Elmar in een bijna op DSC niveau opgebouwde auto stapt dan verwacht ook meteen al veel meer dan van een 20 jaar oude straat-M3, dus dat speelt voor mij ook zeker mee voor de verrassingsfactor.
Als ik naar meest indrukwekkende rit ooit kijk dan was dat waarschijnlijk op de bijrijdersstoel van mijn eigen 75 met Ron Simons aan het stuur.
Die wilde even het nut van de sper-upgrade tonen op wat weggetjes langs de Ring die hij wel kende en ik niet. Toch grappig als iemand met 80km/hu een auto in onbalans brengt en driftend een bocht in gooit terwijl je zelf geen flauw idee hebt wat voor bocht eraan komt. Oh ja, in het donker. Zonder straatverlichting. Met alleen dimlichten aan (niveau waxinelichtjes in een 75). Was mooi.