Waar opletten Golf 2 GTi 16v 140pk KR?
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Waar opletten Golf 2 GTi 16v 140pk KR?
Hoi allemaal,
Ik ben in de markt voor een tweedehands kleine auto. Budget is niet al te groot.
Nu zag ik op marktplaats een Golf 2 GTi 16v 102kw 140 pk met KR blokje.
De auto is helemaal standaard, ook de luchtfilter en uitlaat. Dat is al een voordeel. Onder de kap ziet het er ook netjes uit (veel nieuwe dingen ook, bijv. kabels zien er niet verrot uit, en rotor ziet er ook redelijk schoon en nieuw uit).
Km stand is 251.000, bij 205.000 is de koppeling + distributie vervangen.
Opvallend details:
Volgens de eigenaar staat ie te rijk af gesteld, geen problemen met rijden maar bij de APK moet ie teruggesteld worden, dit lijkt me niet normaal toch? Hij houdt niet in en schommelt niet stationair (volgens de eigenaar dan).
Er zit geen stuurbekrachtiging op, is dat normaal voor een Golf GTi 16v? DAcht dat het standaard was?
Mijn vraag is dan, waar moet je opletten bij zo een ding?
Ik ben in de markt voor een tweedehands kleine auto. Budget is niet al te groot.
Nu zag ik op marktplaats een Golf 2 GTi 16v 102kw 140 pk met KR blokje.
De auto is helemaal standaard, ook de luchtfilter en uitlaat. Dat is al een voordeel. Onder de kap ziet het er ook netjes uit (veel nieuwe dingen ook, bijv. kabels zien er niet verrot uit, en rotor ziet er ook redelijk schoon en nieuw uit).
Km stand is 251.000, bij 205.000 is de koppeling + distributie vervangen.
Opvallend details:
Volgens de eigenaar staat ie te rijk af gesteld, geen problemen met rijden maar bij de APK moet ie teruggesteld worden, dit lijkt me niet normaal toch? Hij houdt niet in en schommelt niet stationair (volgens de eigenaar dan).
Er zit geen stuurbekrachtiging op, is dat normaal voor een Golf GTi 16v? DAcht dat het standaard was?
Mijn vraag is dan, waar moet je opletten bij zo een ding?
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Aaahh
mooi werk ouwe zooi daar hou ik van
Er staat op mp nog een KR met kooi waar ik zeer geinteresseerd in ben voor wat circuit kilometers maar hij staat me te ver weg. Een KR-tje is echt een heerlijke GTI :!:
Stuurbekrachtiging is niet standaard maar het is er zelf op te bouwen voor weinig. Voor minder als 100,- koop je een complete set op mp.
Waar op te letten:
*Brandstof pomp, zit rechts voor het achterwiel. Veel lawaai = veel slijtage, stotterende motor hoog in toeren betekend einde pomp.
*Kachelradiateur: Probeer de kachel uit, kachelradiateur gaat vaak lek dus ff op warm zetten die handel.
*Handrem! Zwak punt bij de achterremklauwen. Een setje anderen (neem Lucas = beter handremsysteem) kosten zo'n 100,- ruim genomen.
*Roest: De MK2 is vrij sterk qua roest maar let op roest bij de bevestiging van de achteras (iets voor de achterwielen aan de onderzijde) als ie hier krokant is dan kun je em beter laten staan.
*Vocht: check of de vloerbedekking ergens nat is. Lekkage komt best voor en is altijd lastig op te sporen.
*Wielranden: door met brede wielen te willen rijden zijn een hoop spatbordranden vernökt.
Mijn GTI project met foto's van roestplekken op de bodem: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6080
Motorisch is zo'n auto behoorlijk goed alleen zijn ze bij verkeerd puliek terecht gekomen. Zwakke punten heeft ie niet echt. De rijke afstelling is de CO2. Die wordt voor de apk wel vaker iets teruggeschroefd om hem vervolgens weer rijker te zetten. Geen issue dus.
Kortom best een probleemloos ding je moet alleen uitkijken wat je koop


Stuurbekrachtiging is niet standaard maar het is er zelf op te bouwen voor weinig. Voor minder als 100,- koop je een complete set op mp.
Waar op te letten:
*Brandstof pomp, zit rechts voor het achterwiel. Veel lawaai = veel slijtage, stotterende motor hoog in toeren betekend einde pomp.
*Kachelradiateur: Probeer de kachel uit, kachelradiateur gaat vaak lek dus ff op warm zetten die handel.
*Handrem! Zwak punt bij de achterremklauwen. Een setje anderen (neem Lucas = beter handremsysteem) kosten zo'n 100,- ruim genomen.
*Roest: De MK2 is vrij sterk qua roest maar let op roest bij de bevestiging van de achteras (iets voor de achterwielen aan de onderzijde) als ie hier krokant is dan kun je em beter laten staan.
*Vocht: check of de vloerbedekking ergens nat is. Lekkage komt best voor en is altijd lastig op te sporen.
*Wielranden: door met brede wielen te willen rijden zijn een hoop spatbordranden vernökt.
Mijn GTI project met foto's van roestplekken op de bodem: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6080
Motorisch is zo'n auto behoorlijk goed alleen zijn ze bij verkeerd puliek terecht gekomen. Zwakke punten heeft ie niet echt. De rijke afstelling is de CO2. Die wordt voor de apk wel vaker iets teruggeschroefd om hem vervolgens weer rijker te zetten. Geen issue dus.
Kortom best een probleemloos ding je moet alleen uitkijken wat je koop

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De K-jet is niet het allerbeste systeem nee, dus een ding dat niet lekker loopt kun je het allerbeste laten staan. Gebruikt is er genoeg te krijgen maar om het weer mooi aan de draai te krijgen valt echt niet mee (lees: onmogelijk) Een optie is om het dan om te bouwen naar KE jet (PL) alleen moet je zekeringkast dan weer aanpassen enz. Zelf heb ik twee PL-etjes gehad en dat liep echt altijd en probleemloos zelfs na een half jaar stilstaan
Wat ook wel gedaan wordt is een digifant op een KR alleen zul je dan weer een chip moeten laten schrijven. Wel een prima optie als je gaat tunen.
Een optie is dus om voor een PL te gaan en daar de nokkenassen en inlaatbuizen van een KR op te zetten. Dat spul kost ook niks

Een optie is dus om voor een PL te gaan en daar de nokkenassen en inlaatbuizen van een KR op te zetten. Dat spul kost ook niks

-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Als ie slecht loopt zou ik em laten staan idd. De bougie kabels van die dingen zijn wel vrij duur dus daar wordt meestal op bezuinigd maar net als Paul al aangaf is het K-Jetronic systeem niet briljant. Omdat er nogal mee gerommeld wordt zou ik absoluut voor een goed lopende gaan
Distributie moet om de 120000km dus je kunt controleren of ie is uitgedroogd aan de hand van droogte scheurtjes. Na 50000km zouden die er niet in moeten zitten. Koppeling kun je iets van zeggen als ie niet te laat aangrijpt en de verstelling aan de bakzijde is niet helemaal maximaal versteld.
3jaar in bezit is een voordeel maar zegt niet alles natuurlijk. Je kunt wel goed peilen hoe de auto is behandeld de laatste jaren

Distributie moet om de 120000km dus je kunt controleren of ie is uitgedroogd aan de hand van droogte scheurtjes. Na 50000km zouden die er niet in moeten zitten. Koppeling kun je iets van zeggen als ie niet te laat aangrijpt en de verstelling aan de bakzijde is niet helemaal maximaal versteld.
3jaar in bezit is een voordeel maar zegt niet alles natuurlijk. Je kunt wel goed peilen hoe de auto is behandeld de laatste jaren

-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Ja dat is hem Niels, maar de mooiere/frissere die jij bedoelt hebben een heeel ander prijskaartje eraan. Als de auto echt zo is zoals de eigenaar beweert dan is het eigenlijk best een goeie prijsje.Niels schreef:deze
Je kunt natuurlijk gaan kijken maar hij zou bij mij niet boven aan de lijst staan. Er staan mooiere/frissere tussen imo
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/1 ... ge=1#photo
WOW, deze is MOOI zeg, wat vinden de Golf fappers hiervan?
Mooi, origineel, niet verkleurd rood. Beetje van de prijs afpraten en u heeft een zeer mooie GTi 16v? Is alleen geen KR blok maar gewoon 129 pk blokje, is er wat aan die blokjes te merken? Of zijn ze even goed/sterk?
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ja de Golf fappers vinden die zo knap dat ze gaan kijken als ie er nog is de volgende keer dat ik Breda ben
Maar dan wil ik em wel op de brug zien want een poetsmachine doet veel en geen kilometerstand vermelden vind ik altijd minder positief..
KR en PL verschillen wel. Technisch valt het mee maar sommigen beweren dat een KR olie gekoelde zuigers hebben en de PL niet. Verder andere nokkenassen en inlaat spruitstuk voor meer koppel onderin, en gewijzigde injectie. De KR is bovenin toeren een stuk bruter
Verder is de KR 102kw op kenteken waardoor je nog eens kunt overwegen om een 2.9 VR6 (140kw)erin te lepelen aangezien je dan binnen de 40% vermogenstoename blijft
Tegenwoordig zou het weer mogelijk moeten zijn om op die manier weer VR6-en in Golfjes 2 op kenteken te krijgen 8)

KR en PL verschillen wel. Technisch valt het mee maar sommigen beweren dat een KR olie gekoelde zuigers hebben en de PL niet. Verder andere nokkenassen en inlaat spruitstuk voor meer koppel onderin, en gewijzigde injectie. De KR is bovenin toeren een stuk bruter


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: GRzep en 22 gasten