Afrijden?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- frank de jonge
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik heb een paar maanden geleden afgereden, het klinkt als iets heel boeiends. Maar het is niets anders dan je altijd al gedaan hebt. Probeer je lekker op je gemak te voelen, en klets wat met je examinator.
Doe gewoon wat je altijd gedaan hebt, als je er klaar voor bent ben je er gewoon klaar voor.
Succes!
(Assen of Meppel afrijden?)
Doe gewoon wat je altijd gedaan hebt, als je er klaar voor bent ben je er gewoon klaar voor.
Succes!
(Assen of Meppel afrijden?)
- Tom V
- Maus335i
De instructeur moet gewoon een veilig gevoel bij jou in de auto hebben. Hij moet het idee hebben dat je weet waar je mee bezig bent en je zelfverzekerd in de auto zit. Natuurlijk niet TE zelfverzekerd! Maar dat je bedacht bent op wat er om je heen gebeurd.
Wanneer hij (of zij) het gevoel heeft dat je weet wat je doet, slaag je geheid
Probeer op je gemak te zijn en bedenk dat je je vader of moeder veilig van A naar B wilt brengen.
Wanneer hij (of zij) het gevoel heeft dat je weet wat je doet, slaag je geheid

- Pescatore
Ik kom er vandaan. Als het 'meezit' kom je in het centrum vast te zitten (afhankelijk van het tijdstip waarop je moet afrijden) Dan zul je wss. enkel een speciale verrichting moeten doen (als je dit nog gedaan hebt bij het proefexamen). Vervolgens weer naar café Nijmeier waar je de beste man op een kopje koffie trakteert
Gewoon zeker zijn van je zaak, je gaat immers niet voor niets afrijden.

- InjectTheVenom
Gewoon je hoofd koel houden, kijk jij bijvoorbeeld netjes binnenspiegel-buitenspiegel-schouder dan ziet hij heus wel dat je goed bezig bent
Je moet rustig de geleerde situaties herkennen en daarbij toepassen wat je geleerd hebt dan komt alles vanzelf goed. Die flapdrol van een examinator die ik had ging gewoon gezellig een praatje zitten houden onder het rijden in een stiekeme poging mijn aandacht van het rijden af te houden

Je moet rustig de geleerde situaties herkennen en daarbij toepassen wat je geleerd hebt dan komt alles vanzelf goed. Die flapdrol van een examinator die ik had ging gewoon gezellig een praatje zitten houden onder het rijden in een stiekeme poging mijn aandacht van het rijden af te houden

-
Pescatore schreef:Ik kom er vandaan. Als het 'meezit' kom je in het centrum vast te zitten (afhankelijk van het tijdstip waarop je moet afrijden) Dan zul je wss. enkel een speciale verrichting moeten doen (als je dit nog gedaan hebt bij het proefexamen). Vervolgens weer naar café Nijmeier waar je de beste man op een kopje koffie trakteert![]()
Kunnen ze niet beter een zak friet halen bij Jopie's bikbar?

- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
(zal me binnekort voorstellen, was ik eigenlijk van plan om te doen als ik me rijbewijs had gehaald of een auto had gekocht, maar wil hier toch even op inhaken)
Ben benieuwd of je het gehaald hebt.
Dat van jezelf zijn en je haald het als je er klaar voor bent gaat helaas niet altijd op. Zelf ben ik 5dec. jl. hier ook een beetje de dupe van geweest. Ik heb na mijn examen aanvraag 4!!! maanden moeten wachten tot ik kon afrijden. Ik heb me scheel betaald om mijn lessen te onderhouden. Ik was er meer dan klaar voor. Was niet eens zenuwachtig, alles ging dan ook meer dan goed. Nu denk je vast. Wat ging er dan fout.
Het zat dus zo, ik kwam een invoegstrook oprijden, ik zie 2 vrachtwagens rijden waar ik mooi tussen kon. Ik goed gekeken, knipperlichtje aan gezet. Voordat ik hem ertussen wil zetten nog 1 keer over het schoudertje. Zie ik in me ooghoek het remlicht van die vrachtwagen voor me ineens aanspringen. Ik staak mijn invoegactie en ga over op remmen totdat ik dezelfde vertraging heb als de vrachtauto. Terwijl ik nog rem kijk ik weer over me schouder, het gat zit er nog, en ik prik hem erin.
Ik dacht, nou, dat ging nog vrij goed. Maar op dat moment begint die vent naast me ineens uit zijn pan te gaan !!!!!! Het was levensgevaarlijk, en onveranwtoord. Ik zou geen controle over de situatie hebben gehad.
Oke, wat was er gebeurt, omdat de vrachtauto eerder op zijn rem ging was ik +- 2 meter achter die vrachtauto gaan invoegen, maar terwijl!! ik nog aan het remmen was, en hem dus wel mooi uitgeremd had, daarbij kwam nog dat we gangetje 50km/h gingen.
Nou ik was een beetje geschrokken van die vent, dat hij zo overdreven reageerde, vroeg maar gelijk hoe hij het opgelost zou hebben. Dat deed er volgens hem niet toe. Desnoods ging ik stilstaan op de invoegstrook. En dat terwijl ik geen ingreep kreeg.
Het was natuurlijk direct duidelijk voor mij dat deze NSBer (sorry maar geen andere woorden voor) mij ging naaien. We liepen ook door de deur van het CBR en voor dat we zaten zei hij al, Evert, ik heb slecht nieuws, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Nou ik was echt in staat om die vent wat aan te doen.
Nu is mijn verhaal omtrent het behalen van mijn rijbewijs zoiezo al niet helemaal vlekkeloos. De frustraties hopen zich flink op, na mijn voorstelronde zal ik hier nog even mijn verhaal over doen.
Gelukkig volgende week Dinsdag een herkansing. Hopen dat ik niet diezelfde vent krijg, dat ga ik echt niet trekken.
Ps. Als ik me rijbewijs heb, of een auto heb aangeschaft zal ik me even voorstellen.
Ben benieuwd of je het gehaald hebt.
Dat van jezelf zijn en je haald het als je er klaar voor bent gaat helaas niet altijd op. Zelf ben ik 5dec. jl. hier ook een beetje de dupe van geweest. Ik heb na mijn examen aanvraag 4!!! maanden moeten wachten tot ik kon afrijden. Ik heb me scheel betaald om mijn lessen te onderhouden. Ik was er meer dan klaar voor. Was niet eens zenuwachtig, alles ging dan ook meer dan goed. Nu denk je vast. Wat ging er dan fout.
Het zat dus zo, ik kwam een invoegstrook oprijden, ik zie 2 vrachtwagens rijden waar ik mooi tussen kon. Ik goed gekeken, knipperlichtje aan gezet. Voordat ik hem ertussen wil zetten nog 1 keer over het schoudertje. Zie ik in me ooghoek het remlicht van die vrachtwagen voor me ineens aanspringen. Ik staak mijn invoegactie en ga over op remmen totdat ik dezelfde vertraging heb als de vrachtauto. Terwijl ik nog rem kijk ik weer over me schouder, het gat zit er nog, en ik prik hem erin.
Ik dacht, nou, dat ging nog vrij goed. Maar op dat moment begint die vent naast me ineens uit zijn pan te gaan !!!!!! Het was levensgevaarlijk, en onveranwtoord. Ik zou geen controle over de situatie hebben gehad.
Oke, wat was er gebeurt, omdat de vrachtauto eerder op zijn rem ging was ik +- 2 meter achter die vrachtauto gaan invoegen, maar terwijl!! ik nog aan het remmen was, en hem dus wel mooi uitgeremd had, daarbij kwam nog dat we gangetje 50km/h gingen.
Nou ik was een beetje geschrokken van die vent, dat hij zo overdreven reageerde, vroeg maar gelijk hoe hij het opgelost zou hebben. Dat deed er volgens hem niet toe. Desnoods ging ik stilstaan op de invoegstrook. En dat terwijl ik geen ingreep kreeg.
Het was natuurlijk direct duidelijk voor mij dat deze NSBer (sorry maar geen andere woorden voor) mij ging naaien. We liepen ook door de deur van het CBR en voor dat we zaten zei hij al, Evert, ik heb slecht nieuws, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Nu is mijn verhaal omtrent het behalen van mijn rijbewijs zoiezo al niet helemaal vlekkeloos. De frustraties hopen zich flink op, na mijn voorstelronde zal ik hier nog even mijn verhaal over doen.
Gelukkig volgende week Dinsdag een herkansing. Hopen dat ik niet diezelfde vent krijg, dat ga ik echt niet trekken.
Ps. Als ik me rijbewijs heb, of een auto heb aangeschaft zal ik me even voorstellen.
- RVV
Er is geen Meppel meer en er is geen nieuws meerSteven Nauta schreef:Meppel werdt niet genoemd in het nieuws, zal wel goed zijn gekomen!

[img:1108:1024]http://www.tmn.fio.ru/works/29x/308/ima ... m_bomb.jpg[/img]
-
Vervelend. Ik ben ook pas de 4e keer geslaagd, dat hele CBR is een kutinstelling. Zei ik toen ook al en denk er nu nog steeds zo over. Ze zijn gewoon uit op geld. Als ze je niet mogen dan naaien ze je.Evert van der Linde schreef:
En ja, heb er al vijf schadevrije jaren opzitten (>30.000km/jaar), waaronder best wat kilometers in vrij snelle auto's terwijl ik toen nog niet lang m'n rijbewijs had.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zou of geboren willen zijn of willen afrijden in Sao Paulo(heb m'n rbw al bijna 20 jaar maar 't idee)
Waarom?
Bron :Wikipedia

Waarom?
Bron :Wikipedia
Geboren:
Mário de Andrade (9 oktober 1893 - 25 februari 1945), schrijver
Oswald de Andrade (11 januari 1890 - 22 oktober 1954), schrijver
Rubens Barrichello (23 mei 1972), autocoureur
Alex Barros (18 oktober 1970), motorcoureur
Maria Bueno (11 oktober 1939), tennisspeelster
Cafu (17 juni 1970), voetballer
Carlos Castaneda (25 december 1931 - 27 april 1998), antropoloog
Emerson Fittipaldi (12 december 1946), autocoureur
Arthur Friedenreich (18 juli 1892 - 6 september 1969), voetballer
Maria Lenk (1915-2007), zwemster
Anita Malfatti (2 december 1889 - 6 november 1964), schilderes
Felipe Massa (25 april 1981), autocoureur
Fernando Meirelles (9 november 1955), regisseur
Carlos Pace (6 oktober 1944 - 18 maart 1977), autocoureur
Roberto Rivelino (1 januari 1946), voetballer
Ayrton Senna (21 maart 1960 - 1 mei 1994), autocoureur
Douglas Franco Teixeira (12 januari 1988), voetballer

-
Helaas gezakt, Ik remde 1 of 2 keer te laat voor kruisingen :S Volgensmij die NSB'r maar bij mij rijinstructuur remde ik altijd net zo hard en toen was het wel goed. En bij het invoegen reed er een kleine vrachtauto voor mij en ik ging eerder de snelweg op als hij. Dat was niet goed volgensmij hem, en vervolgens ging versnellen en liep wat op de vrachtauto in om de vrachtauto in te halen, zegt die NSB'r '' remmen!! '' Dus ik remmen? ? Waarom weet ik ook niet :S
Ik heb ook dik 2 maand zitten wachten om examen te doen, en tussendoor maar lessen om bij te blijven, en dan dit! Ik had echt zin om die kerel voor de bek te rossen!
Ik heb ook dik 2 maand zitten wachten om examen te doen, en tussendoor maar lessen om bij te blijven, en dan dit! Ik had echt zin om die kerel voor de bek te rossen!