Ervaring met Rx7's?
- Roman
Ervaring met Rx7's?
Net te horen gekregen dat een vriendin van me gratis een oude Rx7 mag ophalen bij iemand. Volgens mij is het het eind jaren tachtig model.
Schijnt nog gewoon te rijden en de motor etc schijnt ook nog ok te zijn.
Later vanmiddag als het goed is krijg ik wat meer details over het jaartal en model etc.
Maar iemand ervaring met die oude Rx7's? Wat zijn de zwakke punten?
Omdat zij het gratis heeft gekregen, en toch al een auto heeft om dagelijks te gebruiken kreeg ik het idee om er misschien voor het circuit wat aan te doen. Geen idee in wat voor staat de auto verkeerd, misschien is het het wel helemaal niet waard. Maar ja, misschien wel?
Iemand iets erover te zeggen?
Schijnt nog gewoon te rijden en de motor etc schijnt ook nog ok te zijn.
Later vanmiddag als het goed is krijg ik wat meer details over het jaartal en model etc.
Maar iemand ervaring met die oude Rx7's? Wat zijn de zwakke punten?
Omdat zij het gratis heeft gekregen, en toch al een auto heeft om dagelijks te gebruiken kreeg ik het idee om er misschien voor het circuit wat aan te doen. Geen idee in wat voor staat de auto verkeerd, misschien is het het wel helemaal niet waard. Maar ja, misschien wel?
Iemand iets erover te zeggen?
-
- Harm Koks
- GTRene
Ik heb zo 1 gehad...heerlijk destijds net een straaljager als je doortrekt..echter ik kreeg ook te maken met de schijven die kapot gingen...revisie destijds iets van 5.000,-gulden, nwe motor net zoiets en als ik dat deed en de kosten betaalde en het werk zou ik er niks meer voor krijgen dan max mijn ingestoken geld, toen heb ik de auto zo verkocht en 5.000,-gulden minder en hup verkocht, scheelde weer werk, dus best leuk, maar als je wat krijgt kun je er beter een andere motor in gooien? doen die Amerikanen dat ook niet? proppen er een dikke V8 small block in 8)Roman schreef:Even wat meer info gekregen
Ben benieuwd 8)13b gasoline rotary engine,70km,1986,mk2 non-turbine
- cooldragon
- Stéphane
Klopt inderdaad, Rico. Dit is dezelfde als die ik heb gehad, een 13B. Dat is de 2e generatie.Rico v Velzen schreef:Stephane heeft toch zo'n auto gehad ?
Wat cooldragon al zegt klopt. Warmrijden is belangrijk bij wankels. Versleten rotortips zorgen voor olieverbruik. Verder de uitlaten, die door de warmte ook nogal wat te lijden hebben. En de kwaliteit van origineel was niet 100% super. Verder heb ik zelf ook problemen gehad met de koeling, ook omdat het allemaal wat warmer wordt. Destijds andere radiateur, slangen en thermostaat er op moeten laten zetten.
Ook is het altijd belangrijk dat je de motor altijd even warm rijdt en niet zomaar even kort start. Dan kan er vet op de bougies slaan (meerdere, onder en boven in de kamer) en krijg je hem niet meer gestart. Dus ook niet met startkabels, omdat de bougies dus vet zijn.
Algemeen gezegd is het altijd belangrijk om hem warm te rijden, maar als ik het me goed herinner zit er een olietemperatuurmeter in. Niet geschikt voor boodschappenritjes in ieder geval. Dan rijd je de motor stuk!
Verder is het olieverbruik (waarschijnlijk, wat cooldragon al zegt) aan de hoge kant en ook is het benzineverbruik tamelijk hoog.
Maar, en dat is de charme, het geluid van een wankelmotor is verslavend. Kans is groot dat ik er nog eens eentje als klassieker op de kop ga tikken.
Voor onderdelen/reparatie kun je bij Pim v.d. Burgt terecht:
http://www.euro-rotor.nl/
P.S. @Rico: Was koud maar wel gezellig in Groningen gisteren

[img:1280:699]http://www.8200rpm.com/gallery/101/grmrkt.jpg[/img]