Peekaa wedloop
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Peekaa wedloop
Hatchbakies met 250 plus pk, sedans met 500 pk en de supercars zie je al met 800 pk. Kortom zitten we nog maar in het begin van de peekaa wedloop of zijn het de laatste stuiptrekkingen van de prestige slag in de auto industrie ? en hoe belangrijk vind je de peekaa wedloop ?
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
http://coochas.com/porsche/Resources/997GT3vid1.wmv
doe mij die maar iets meer dan 400 pk. Is genoeg voor moi.
doe mij die maar iets meer dan 400 pk. Is genoeg voor moi.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
PK-wedloop of optiewedloop?
Een M3 (noem maar wat) zou toch een sportieve auto moeten zijn.
Jaja, kijk eens wat er allemaal aan rommel opzit dat je voor sportief rijden niet nodig hebt of zelfs kunt missen als kiespijn.
Elektrische stoelen, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, ABS, ASC+T, satnav, een radio, met bediening op het stuur nota bene, daar is dat niet voor - een stuur is er om te sturen en verder niks, leren bekleding, airco, etc. etc., maak een versie zonder dat allemaal en een nieuwe M3 weegt misschien 1200kg.
Dan heb je dus ook geen 343pk nodig om vooruit te komen, nu wel gewoon, denk niet dat een E46 M3 van 1500kg met 280pk verkocht zou worden voor €80k.
Uiteindelijk krijg je dus steeds meer pk's en in snelheid vind je er bijna niks van terug.
Maar ja, alle luxe die je hebt went en dan wil je niet meer zonder, ik ook.
Afgelopen jaar een paar keer in een 106 Rallye zonder stuurbekrachtiging gereden, dat viel dus zwaar tegen. 15 jaar geleden was dat ook nog gewoon een luxe-optie. En zo worden we langzaam aan steeds verwender en kunnen we steeds minder zonder (zie lijstje hierboven).
Met als gevolg steeds meer vermogen.
Ik zie die wedloop dus nog wel even doorgaan voorlopig, zeker zolang er nog nieuwe opties als HUD, tig airbags, automatisch dit en automatisch dat bij blijven komen.
Een M3 (noem maar wat) zou toch een sportieve auto moeten zijn.
Jaja, kijk eens wat er allemaal aan rommel opzit dat je voor sportief rijden niet nodig hebt of zelfs kunt missen als kiespijn.
Elektrische stoelen, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, ABS, ASC+T, satnav, een radio, met bediening op het stuur nota bene, daar is dat niet voor - een stuur is er om te sturen en verder niks, leren bekleding, airco, etc. etc., maak een versie zonder dat allemaal en een nieuwe M3 weegt misschien 1200kg.
Dan heb je dus ook geen 343pk nodig om vooruit te komen, nu wel gewoon, denk niet dat een E46 M3 van 1500kg met 280pk verkocht zou worden voor €80k.
Uiteindelijk krijg je dus steeds meer pk's en in snelheid vind je er bijna niks van terug.
Maar ja, alle luxe die je hebt went en dan wil je niet meer zonder, ik ook.
Afgelopen jaar een paar keer in een 106 Rallye zonder stuurbekrachtiging gereden, dat viel dus zwaar tegen. 15 jaar geleden was dat ook nog gewoon een luxe-optie. En zo worden we langzaam aan steeds verwender en kunnen we steeds minder zonder (zie lijstje hierboven).
Met als gevolg steeds meer vermogen.
Ik zie die wedloop dus nog wel even doorgaan voorlopig, zeker zolang er nog nieuwe opties als HUD, tig airbags, automatisch dit en automatisch dat bij blijven komen.
-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Peter dan moet je aan de Lotus Elise en die ben jij na 2 dagen zat qua te weinig power voor wat die wagen aankan.
Sufficient power MOET en WIL IK zolang mijn financien 't toelaten(Natuurlijk ook een prima bochtengedrag)
Maar wat is SUFFICIENT POWER?
De 507 PK M5 V10 is door de Engelse firma DMS(bekend van de 330pk 535d etc) opnieuw geprogrammeerd: 1900 GBP oid kost die actie en dan heb je 540Nm bij 4000rpm ipv 500Nm bij 6100(?) en 548pk bij 7700 ofzo ipv 507pk bij 8000(?)std.
Dit omdat de eig van DMS vond dat z'n std M5 bij inhaalacties niet in z'n 7 kon blijven maar terug moest naar z'n 3 bijv. "Dat verwacht je niet bij 500pk" Dus nu is ie veel smeuiger en 'krachtiger' en zelfs 'zuiniger' blijkt.
Andre zei 't ook al ongeveer: De M5 V10 blonk niet uit in 'trekkracht onderin' alles relatief natuurlijk.
OK volgende vraag: Wanneer komt de NIEUWE Ford KA weet iemand dat?


Sufficient power MOET en WIL IK zolang mijn financien 't toelaten(Natuurlijk ook een prima bochtengedrag)
Maar wat is SUFFICIENT POWER?
De 507 PK M5 V10 is door de Engelse firma DMS(bekend van de 330pk 535d etc) opnieuw geprogrammeerd: 1900 GBP oid kost die actie en dan heb je 540Nm bij 4000rpm ipv 500Nm bij 6100(?) en 548pk bij 7700 ofzo ipv 507pk bij 8000(?)std.
Dit omdat de eig van DMS vond dat z'n std M5 bij inhaalacties niet in z'n 7 kon blijven maar terug moest naar z'n 3 bijv. "Dat verwacht je niet bij 500pk" Dus nu is ie veel smeuiger en 'krachtiger' en zelfs 'zuiniger' blijkt.
Andre zei 't ook al ongeveer: De M5 V10 blonk niet uit in 'trekkracht onderin' alles relatief natuurlijk.
OK volgende vraag: Wanneer komt de NIEUWE Ford KA weet iemand dat?

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Peekaas verkopen, en je kunt ze bv in Duitsland nog legaal op de autobahn gebruiken, maar als straks dat ook verboden word vanuit Brussel dan is de legitieme reden om veel peekaas te stoppen in German cars ook wel een beetje over toch ?
Ik denk wel dat de Duitse autoindustrie hier op in speelt, en de kans dat het de laatste stuiptrekkingen zijn wel erg groot is.
In principe zou er nooit meer dan 400 pk in een auto hoeven, sterker nog elke auto met 300 pk is sneller dan 98% van het overige wagenpark. Wie houden de fabrikanten dan voor de gek ? Of anders gezegd wie willen ze paaien met de peekaa wedloop ? De autopers ? de puissant rijke mensen die gewoon voor het duurste gaan en niet ens weten hoe ze de peekaas moeten gebruiken ? Of toch gewoon indruk maken op de gemiddelde tiener die posters boven zijn bed hangt met JLO halfnaakt op de neus van een 911 turbo ?
Om eerlijk te zijn maakt de peekaa wedloop op mij geen indruk meer. Toen de M5 507 pk bleek te hebben en de vorige E39 M5 met 400pk al ruim bedeeld was dacht ik wat maakt die 100 pk meer nou een betere auto ? Een EVO FQ400 maakt nog steeds gehakt van die M5, sterker nog zelfs sneller als een Zonda. Kortom de winst ligt niet in alleen maar snelheid lijkt me.
Ik denk wel dat de Duitse autoindustrie hier op in speelt, en de kans dat het de laatste stuiptrekkingen zijn wel erg groot is.
In principe zou er nooit meer dan 400 pk in een auto hoeven, sterker nog elke auto met 300 pk is sneller dan 98% van het overige wagenpark. Wie houden de fabrikanten dan voor de gek ? Of anders gezegd wie willen ze paaien met de peekaa wedloop ? De autopers ? de puissant rijke mensen die gewoon voor het duurste gaan en niet ens weten hoe ze de peekaas moeten gebruiken ? Of toch gewoon indruk maken op de gemiddelde tiener die posters boven zijn bed hangt met JLO halfnaakt op de neus van een 911 turbo ?
Om eerlijk te zijn maakt de peekaa wedloop op mij geen indruk meer. Toen de M5 507 pk bleek te hebben en de vorige E39 M5 met 400pk al ruim bedeeld was dacht ik wat maakt die 100 pk meer nou een betere auto ? Een EVO FQ400 maakt nog steeds gehakt van die M5, sterker nog zelfs sneller als een Zonda. Kortom de winst ligt niet in alleen maar snelheid lijkt me.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Even een schop gegeven.
Ik denk dat bij het creeëren van een motor het aantal peeka's en koppel niet altijd het doel, maar vaak een bijkomend gevolg is. Steeds meer peekaa, de pk-wedloop, ik geloof er niet in. Bij het creeëren van een ultieme motor, motorinhoud komt een bepaald aantal peekaa. Niet voor niets heeft de M3 minder pk dan de concurrenten, hetgeen daarvan een onderstreping is.
Naar mijn idee zou Ferrari met de nieuwe Enzo helemaal een statement maken door die onzinnige 900 pk te laten schieten, maar gewoon een 500/600 pk monster te maken (ook veel, maar er moet wel een verschil zijn met de 430 natuurlijk).
Liefst gewoon 500pk, laag gewicht, klein.
Een snel en supermonster dus. Daarmee laten zien dat de pk-wedloop niet van belang is (iemand moet een streep trekken en wie kan dat beter en geloofwaardiger dan Ferrari?).
Uitdaging: maak een betere auto die gebalanceerder is met minder peekaa's, maar met het meeste rijplezier en mogelijk net zo snel als de rest met 1000pk.
Dat zou ik nou super vinden !
Als BMW dit nu ook doet met de nieuwe M5, kunnen ze richting Audi duidelijk maken dat die 580pk totaal onnodig is en dat ze op andere punten kunnen investeren.
Door minder gewicht te maken en dus meer te bereiken met hetzelfde aantal peekaas.
Maar zoals gezegd: meer peekaa zie ik toch als bijgevolg en niet het doel. Ja, ik weet dat als de concurrent er meer pk bij krijgt, de andere het er ook meteen bij moet doen. Maar toch. Ontwikkeling van een nieuwe motor is geheel iets anders natuurlijk dan het bijschaven van een bestaande motor.
Feit is wel dat BMW bijvoorbeeld onderin de markt natuurlijk zwaar tekort komt. Zie de testen van de 118i tegen de A3 1.4T. Gewoon een afgang natuurlijk, dus dan moeten ze wel ingrijpen.
Maar bovenin het veld is het niet nodig lijkt mij.
Ik denk dat bij het creeëren van een motor het aantal peeka's en koppel niet altijd het doel, maar vaak een bijkomend gevolg is. Steeds meer peekaa, de pk-wedloop, ik geloof er niet in. Bij het creeëren van een ultieme motor, motorinhoud komt een bepaald aantal peekaa. Niet voor niets heeft de M3 minder pk dan de concurrenten, hetgeen daarvan een onderstreping is.
Naar mijn idee zou Ferrari met de nieuwe Enzo helemaal een statement maken door die onzinnige 900 pk te laten schieten, maar gewoon een 500/600 pk monster te maken (ook veel, maar er moet wel een verschil zijn met de 430 natuurlijk).
Liefst gewoon 500pk, laag gewicht, klein.
Een snel en supermonster dus. Daarmee laten zien dat de pk-wedloop niet van belang is (iemand moet een streep trekken en wie kan dat beter en geloofwaardiger dan Ferrari?).
Uitdaging: maak een betere auto die gebalanceerder is met minder peekaa's, maar met het meeste rijplezier en mogelijk net zo snel als de rest met 1000pk.
Dat zou ik nou super vinden !
Als BMW dit nu ook doet met de nieuwe M5, kunnen ze richting Audi duidelijk maken dat die 580pk totaal onnodig is en dat ze op andere punten kunnen investeren.
Door minder gewicht te maken en dus meer te bereiken met hetzelfde aantal peekaas.
Maar zoals gezegd: meer peekaa zie ik toch als bijgevolg en niet het doel. Ja, ik weet dat als de concurrent er meer pk bij krijgt, de andere het er ook meteen bij moet doen. Maar toch. Ontwikkeling van een nieuwe motor is geheel iets anders natuurlijk dan het bijschaven van een bestaande motor.
Feit is wel dat BMW bijvoorbeeld onderin de markt natuurlijk zwaar tekort komt. Zie de testen van de 118i tegen de A3 1.4T. Gewoon een afgang natuurlijk, dus dan moeten ze wel ingrijpen.
Maar bovenin het veld is het niet nodig lijkt mij.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Ik zeg porsche. Heeft al jaren niet de meeste pk´s maar komt altijd zeer goed mee vanwege de balans/wegligging. Dit geldt voornamelijk voor de GT3 (RS) natuurlijk maar ook voor de ´normale´ uitvoeringen.Uitdaging: maak een betere auto die gebalanceerder is met minder peekaa's, maar met het meeste rijplezier en mogelijk net zo snel als de rest met 1000pk.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Zolang het lol brengt in autorijden:
- je kunt lol hebben met 600pk
- maar ook wel met 100 of nog minder pk's...
heb er alleen zelf nog geen ervaring mee
Maar denk wel dat de nieuwe trend lichter maken is, en zo de prestaties hoger liggen, en alles leuk rijdt, Colin Chapman-principe, maar niet zo verregaand
- je kunt lol hebben met 600pk
- maar ook wel met 100 of nog minder pk's...
heb er alleen zelf nog geen ervaring mee

Maar denk wel dat de nieuwe trend lichter maken is, en zo de prestaties hoger liggen, en alles leuk rijdt, Colin Chapman-principe, maar niet zo verregaand

-
- Berichten: 2889
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ik denk dat de PK wedloop snel ten einde zal komen, dit onder de druk van de olieprijzen (Peak oil?).
Verder zullen fabrikanten met hun auto's moeten gaan voldoen aan 1.000 verschillende eisen ten aanzien van het milieu. Alle labels die ze tegenwoordig verzinnen, pure geldklopperij maar de fabrikanten hebben hier wel mee te maken.
Verder zullen fabrikanten met hun auto's moeten gaan voldoen aan 1.000 verschillende eisen ten aanzien van het milieu. Alle labels die ze tegenwoordig verzinnen, pure geldklopperij maar de fabrikanten hebben hier wel mee te maken.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Kijk eens naar de eerste reacties, die zijn van meer dan 2 jaar geleden en het onderwerp is nog niet gewijzigd.
Ik herinner me nog een test van een Lamborghini van 10 jaar geleden, waarin dat ook al gesteld werd. Geniet er nu maar van, want door hogere olieprijzen etc. etc.
Niets is minder waar gebleken.
Let maar op, over enige tijd komt er 100% synthetische brandstof en dan gaat het gewoon weer door...
Ik herinner me nog een test van een Lamborghini van 10 jaar geleden, waarin dat ook al gesteld werd. Geniet er nu maar van, want door hogere olieprijzen etc. etc.
Niets is minder waar gebleken.
Let maar op, over enige tijd komt er 100% synthetische brandstof en dan gaat het gewoon weer door...
-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
IIg laat de 997S met 'maar'355pk op 1420(?)kg zien dat ie meer fun biedt dan wat dan ook this side met een vast dak erop van een GT3.
Wel interessant: Sportauto met Supertest van de Lotus Exige S, skitterend karretje, nog steeds bestwel onpraktisch, maar met 243pk op 940kg in staat om in 5,2 naar de 100 te schieten, maar belangrijker nog, de Kleiner Kurs Hockenheim in 1:15,3 te doen, da's 6 tiende sneller dan een Cayman S en en halve seconde trager dan een AM V8 Vantage(knap van die laatste met 1500kg en 380? pk ook een lomperik).
1,2 G max trekkend en een Norschleife tijd van 8,25 is ook wel prima. Maar de concurrentie staat niet stil, want zó snel is dat nu ook weer niet.
Kortom VIVA de lichtere karren, maar dan ook niet de pk's vergeten aub. Een GT3 met de Porsche Boxster 295pk motor is niks en een 430 Scuderia met 'maar' 400pk op dat gewicht valt misschien ook nog wel tegen. Die 950kg van de Exige S is een SUPERWAARDE, de 243pk niet....waarvan akte(rondetijden)
Wel interessant: Sportauto met Supertest van de Lotus Exige S, skitterend karretje, nog steeds bestwel onpraktisch, maar met 243pk op 940kg in staat om in 5,2 naar de 100 te schieten, maar belangrijker nog, de Kleiner Kurs Hockenheim in 1:15,3 te doen, da's 6 tiende sneller dan een Cayman S en en halve seconde trager dan een AM V8 Vantage(knap van die laatste met 1500kg en 380? pk ook een lomperik).
1,2 G max trekkend en een Norschleife tijd van 8,25 is ook wel prima. Maar de concurrentie staat niet stil, want zó snel is dat nu ook weer niet.
Kortom VIVA de lichtere karren, maar dan ook niet de pk's vergeten aub. Een GT3 met de Porsche Boxster 295pk motor is niks en een 430 Scuderia met 'maar' 400pk op dat gewicht valt misschien ook nog wel tegen. Die 950kg van de Exige S is een SUPERWAARDE, de 243pk niet....waarvan akte(rondetijden)
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
F430 heeft 490 pk en weegt maar 1450 kg. Denk dat dat aardig hard zal lopen, 0-100 in 4.0 seconden en top van 315 liegen er ook niet om trouwens. Edit: scudaria heeft zelfs 510 pk zie ik. Maar geef mij maar de gewone F430 MET handbak.Robin schreef:IIg laat de 997S met 'maar'355pk op 1420(?)kg zien dat ie meer fun biedt dan wat dan ook this side met een vast dak erop van een GT3.
Wel interessant: Sportauto met Supertest van de Lotus Exige S, skitterend karretje, nog steeds bestwel onpraktisch, maar met 243pk op 940kg in staat om in 5,2 naar de 100 te schieten, maar belangrijker nog, de Kleiner Kurs Hockenheim in 1:15,3 te doen, da's 6 tiende sneller dan een Cayman S en en halve seconde trager dan een AM V8 Vantage(knap van die laatste met 1500kg en 380? pk ook een lomperik).
1,2 G max trekkend en een Norschleife tijd van 8,25 is ook wel prima. Maar de concurrentie staat niet stil, want zó snel is dat nu ook weer niet.
Kortom VIVA de lichtere karren, maar dan ook niet de pk's vergeten aub. Een GT3 met de Porsche Boxster 295pk motor is niks en een 430 Scuderia met 'maar' 400pk op dat gewicht valt misschien ook nog wel tegen. Die 950kg van de Exige S is een SUPERWAARDE, de 243pk niet....waarvan akte(rondetijden)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Dat van die Mazda is waar, maar fwd. Goede ontwikkeling, de 2 was ook lichter dan zijn voorganger.Macboy schreef:Japanners komen eraan met RWD, weinig kilo's en mooie prestatie. Kijk naar Mazda, het enige merk ter wereld waarbij de nieuwe Mazda6 ook écht lichter is geworden dan de vorige ! Hulde !
Welke laaggewicht, achterwielaangedreven auto's met goede prestaties zitten er dan aan te komen uit het land van de rijzende zon? Ben wel benieuwd.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hier onze Scotty; De 1e alinea is een vraag, het antwoord van Scott volgt
When this goes into production, some of the BMW experts bashing this topic would've to eat their hats.. & some topics will be rendered useless.. like the super long one bout why BMW never need a supercar? Well they're planning one very seriously.. go get the Car UK mag, very interesting
Having been curious about this article I asked my assistant to get my copy.
When it gets to the last paragraph it more than confirms what I have been saying, The Showcase for Efficient Dynamics , either with Hydrogen Power - meaning zero emissions (Very ambitious for BMW) . Or equpped with Active Hybrid dual power.
Also interesting to read that they believe BMW to be hurting over the R8. Make it clear now that we are not - Our time will come but now the priorities lie with our Efficient Dynamics programme and at cutting our C02 level and that includes the next generation of M-cars. Which are going to offer some interesting advancements with "Efficient Dynamics"
The advent of a hybrid F1 car will lay the foundations of where we want to go and what we want to do but as of now the segment is getting crowded again when everybody has had the fifteen minutes of fame then we will show our cards. Dynamic, Radical , Efficient, Lightweight and different is what BMW want to push forward not the PS output straight in your face.
Such articles seem to suggest and when pushed further by the media that we are clueless when it comes to strategy on what we should do but right now we are quarter way on the path we took with the "BMW premium market Strategy" when introduced as the business plan after the collapse and sell off of Rover under BMW.
Expansion of product was the first step BMW's design status (Controversial to the media) was the second,
And now we are on the third -Efficient Dynamics. The fourth will be environment expansion products with the BMW "i" strategy ( we know who we want to work with and who we dont) which could either be a BMW ,spawn a mini MINI to expand that brand. Or launch a new brand.
Then Rolls-Royce has an interesting expansion plan. Under RR04 will spawn a Coupe , Drophead Cabrio and a superclasse CS type four door Coupe.
Even more ambitious times for BMW lie ahead - A four door Roadster entitled Z6 could get green lighted as could a Shooting Brake of the CS production car titled "Progressive Activity Coupe" .
When this goes into production, some of the BMW experts bashing this topic would've to eat their hats.. & some topics will be rendered useless.. like the super long one bout why BMW never need a supercar? Well they're planning one very seriously.. go get the Car UK mag, very interesting
Having been curious about this article I asked my assistant to get my copy.
When it gets to the last paragraph it more than confirms what I have been saying, The Showcase for Efficient Dynamics , either with Hydrogen Power - meaning zero emissions (Very ambitious for BMW) . Or equpped with Active Hybrid dual power.
Also interesting to read that they believe BMW to be hurting over the R8. Make it clear now that we are not - Our time will come but now the priorities lie with our Efficient Dynamics programme and at cutting our C02 level and that includes the next generation of M-cars. Which are going to offer some interesting advancements with "Efficient Dynamics"
The advent of a hybrid F1 car will lay the foundations of where we want to go and what we want to do but as of now the segment is getting crowded again when everybody has had the fifteen minutes of fame then we will show our cards. Dynamic, Radical , Efficient, Lightweight and different is what BMW want to push forward not the PS output straight in your face.
Such articles seem to suggest and when pushed further by the media that we are clueless when it comes to strategy on what we should do but right now we are quarter way on the path we took with the "BMW premium market Strategy" when introduced as the business plan after the collapse and sell off of Rover under BMW.
Expansion of product was the first step BMW's design status (Controversial to the media) was the second,
And now we are on the third -Efficient Dynamics. The fourth will be environment expansion products with the BMW "i" strategy ( we know who we want to work with and who we dont) which could either be a BMW ,spawn a mini MINI to expand that brand. Or launch a new brand.
Then Rolls-Royce has an interesting expansion plan. Under RR04 will spawn a Coupe , Drophead Cabrio and a superclasse CS type four door Coupe.
Even more ambitious times for BMW lie ahead - A four door Roadster entitled Z6 could get green lighted as could a Shooting Brake of the CS production car titled "Progressive Activity Coupe" .
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Pescatore schreef:Dat van die Mazda is waar, maar fwd. Goede ontwikkeling, de 2 was ook lichter dan zijn voorganger.Macboy schreef:Japanners komen eraan met RWD, weinig kilo's en mooie prestatie. Kijk naar Mazda, het enige merk ter wereld waarbij de nieuwe Mazda6 ook écht lichter is geworden dan de vorige ! Hulde !
Welke laaggewicht, achterwielaangedreven auto's met goede prestaties zitten er dan aan te komen uit het land van de rijzende zon? Ben wel benieuwd.
Niet van die moeilijke vragen stellen, Coen !
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten