Intrax 1k2

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Scooby Leo

Intrax 1k2

Bericht door Scooby Leo » 17 dec 2007, 10:36

Ik lees net in het topic dat Cor en Elmar een 1k2 set van Intrax eronder hebben zitten. Kan iemand hier meer info over geven? Ben wel benieuwd. Ik zoek nog wat nieuws voor mijn Type R.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 dec 2007, 10:56

Onderstel: "1K2"; "High end modulaire monotube met 2 weg verstelling"

Instelbaar :

1 - Uitgaande en ingaande demping-range in 50 positie's.
2 - Veer-voorspanning volledig instelbaar.

Andere features :
3 - Mono-tube demper concept.
4 - Intern stikstofgevuld gas-reservoir.
5 - Demping onder alle temperaturen gelijk mbv geavanceerde thermostaat.
6 - Volledig te reviseren als ook volledig “upgradeable”.

Extra optie's :
1 - Lengte-verstelling meestal +/- 5mm. (Totaal 10mm)
2 - Materiaalkeuze; licht aluminium/titanium of sterk staal/RVS.
3 - Interne wissel-klep voor gescheiden in- en uitgaande demping.
4 - Te combineren met de revolutionaire 45mm McPherson geleiding van INTRAX.
5 - Kan worden gecombineerd met volledig instelbare camber-platen van INTRAX.
6 - Keuze uit zuiger-diameters; 36mm , 40mm en 46mm.
7 - Keuze uit zuigerstang diameters; 14mm, 16mm, 20mm en 22mm.

[img:800:540]http://www.intrax-suspension.eu/UserFil ... d9_wit.jpg[/img]

[img:800:540]http://www.intrax-suspension.eu/UserFil ... d4_wit.jpg[/img]

[img:768:1024]http://www.intrax-suspension.eu/UserFil ... uction.JPG[/img]

Meer info: http://www.intrax-suspension.eu/?cat=productpage&id=414

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 dec 2007, 11:59

Mooie set maar zal een beetje kosten.

Een lijstje van ervaren gebruikers zou handig zijn m.b.t. onderstellen opgebouwd naar budget :D Tot 200,- een Eibach Pro-kit, tot 500,- kun je beter het geld in de zak houden, tot 1000,-...... :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 dec 2007, 12:20

Intrax is erg goed, gaat waarschijnlijk ook onder mijn E30.

Maar voor straatgebruik een beetje te hard en duur. Voor minder heb je ook een zeer goed Bilstein onderstel.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 dec 2007, 13:27

Die set 1K2 met installatie voor een BMW mag je wel 3500 euro rekenen met alles er bij, camberplates enz. Ik heb het ook liggen en ervoor mee op mijn E30 gereden en qua balans enz is het gewoon heel goed. Het voordeel is als je het op maat laat maken dat zaken als vering gewoon veel preciezer berekend worden. Met een straatschroefsetje op een circuit zit je gewoon altijd te kloten, er moet een dikkere ARB op omdat je ander je onderstuur niet weg krijgt enz enz en als je het allemaal eens optelt kom je ook zo aan die 3500 euro.

1K2 zijn gewoon goede dempers en qua verstelling is het nog te doen. Als je 1 stap hoger gaat naar die 4 weg verstelbare dempers van Intrax dan moet je bijna een service team mee hebben om je afstelling te regelen. Je moet heel veel rijden/testen, en ook beschikken over zaken als datalogging enz. Nou ja dat moet niet maar ik denk dat je ze wel nodig hebt om het verschil er uit te halen. Uiteindelijk gaat het misschien om 0,3 tot max 0,5 sec verschil die je uit een 4 weg setup haalt als je de afstelmogelijkheden volledig benut.

Uiteindelijk willen de meesten hier gewoon rijden en in de pauze niet nog eens continu aan demping prutsen als je net een beetje zit uit te blazen. Even bijstellen door middel van een paar klikken ala maar geen hele analyse waarom iets minder werkt. Dan heb je aan Intrax 1K2 / Moton Clubsport / JRZ Clubsport denk ik gewoon een hele goede koop.

Gewoon voor op straat is het imho onzin en ben je net zo goed af met een setje Intrax RSA of HDA. Weet iemand die RSA op zijn M3 heeft laten zetten zonder camberplates en die was 1750 kwijt. Dat is nogal een verschil :)

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 17 dec 2007, 16:05

Heb afgelopen vrijdag even in de M3 van Elmar gereden....helaas was het niet geheel droog....maar was danig onder de indruk van het onderstel + wegligging van deze wagen !...als alle auto's die een Intrax onderstel eronder krijgen ZO worden afgeleverd: petje af ! 8) ...
Ok de M3 van Elmar heeft ook nog een kooiconstructie en verder aanpassen maar al met al een prima match.....
(Nou hoorde ik dat bijv. AST zich geheel uit de markt geprijsd heeft ?)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 dec 2007, 16:29

Dat valt wel mee hoor met AST.

Bij AST koop je voor hetzelfde bedrag als Intrax 1K2 een Competition set. Dan heb je een 3 weg verstelbare demper met externe stikstof reservoirs. (low bump, high bump, high rebound)

Het is net waar je voorkeur ligt zeg maar. Qua verstelmogelijkheden heb je bij AST wel een helehoop bang for the buck zeg maar. Als je naar 3 weg systemen van oa Moton en JRZ kijkt dan ben je nog wel ff een hoop meer kwijt.

Als ik niet toevallig al Intrax 1K2 demper had liggen dan zou ik die 3 weg setup van AST ook overwegen.

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 17 dec 2007, 21:56

Ik zoek nog wat nieuws voor mijn Type R.
Gaan de Proflexen eronder uit, Leo?

Niels

Bericht door Niels » 17 dec 2007, 22:17

Dan lijkt me dit voor de E46 M3 rijder een zacht prijsje :D

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 18 dec 2007, 02:09

Niels schreef:Dan lijkt me dit voor de E46 M3 rijder een zacht prijsje :D
Da's zeker een zacht prijsje, zo'n sportline-2 set doet normaal iets van 1700 geloof ik

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 18 dec 2007, 07:29

@Andry.

Ik weet het nog niet zeker Andry. Ik ben aan het rondkijken en ik wil evt weer wat nieuws proberen. De Proflexen moeten compleet aangepast worden, zoals ik je laatsts verteld hebt.

Ze zijn nu nog in nieuwstaat en goed verkoopbaar. De demping is voor een sportieve straatauto perfect. Ik wil een set die meer op circuit is gericht en dan kom je al snel bij Intrax uit..

Ik ga binnenkort maar eens praten met Intrax en kijk ik wel wat eruit komt.

gr Leo

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 dec 2007, 08:27

Albert heeft ook AST onder zn compressor M3 zitten en die zijn ook op allerlei manieren instelbaar....alleen keihard dat spul

Tom V

Bericht door Tom V » 18 dec 2007, 10:58

Voor circuitgebruik bevalt Intrax echt top alleen of het op straat iets zou zijn weet ik niet. Moton schijnt ook erg goed te zijn, te vergelijken te zijn.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 dec 2007, 14:27

Heb eens met een e30 325i met Intrax op straat gereden. Moet zeggen dat het me alles meeviel voor een circuitwagen op straat. Het onderstel is niet storend hard, nu weet ik niet 100% zeker of dit ook de 1k2 was maar volgens mij wel.

Tuurlijk is het wel harder dan je normale straatsetje, maar om ermee naar trackdays te rijden zou ik het zeker nemen. Evt. voor aanvang iets harder zetten, je rondes rijden, zachter zetten en weer naar huis.

Hoe doe jij dat Elmar? Altijd zelfde hardheid, ook op straat?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 dec 2007, 14:30

Of 's nachts harder dan overdag?
:mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 dec 2007, 14:48

Steven Nauta schreef:Heb eens met een e30 325i met Intrax op straat gereden. Moet zeggen dat het me alles meeviel voor een circuitwagen op straat. Het onderstel is niet storend hard, nu weet ik niet 100% zeker of dit ook de 1k2 was maar volgens mij wel.

Tuurlijk is het wel harder dan je normale straatsetje, maar om ermee naar trackdays te rijden zou ik het zeker nemen. Evt. voor aanvang iets harder zetten, je rondes rijden, zachter zetten en weer naar huis.

Je kan het allemaal niet vergelijken he.

Als je bijv. een E36 M3 naar Intrax brengt en je vraagt om een 1K2 onderstel. Dan is het al eerst wat ga je er mee doen en op wat voor banden ga je rijden.

Ga je op de ring rijden dan krijg je iets van 110 / 60 N/mm
Ga je trackdays rijden op semislicks dan zal je wel iets ala 140 / 70 N/mm krijgen
Racen op slicks iets ala 180 / 100 N/mm.

Het is dus helemaal afhankelijk van hoe jij dat onderstel besteld en met wat voor specificaties.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 dec 2007, 15:20

Ok duidelijk Bert, dat was mij niet bekent. Dat gaat dus allemaal puur op bestelling. Dan is de vergelijking waardeloos idd :lol:

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 21 dec 2007, 05:24

Ik heb reeds ook info van Intrax ontvangen. Ik ga begin januari een bezoekje brengen aan Intrax en dan gaan we bespreken wat we met de auto gaan doen.

Bedankt voor de info zover.

gr Leo

Elmar

Bericht door Elmar » 24 dec 2007, 11:40

Steven Nauta schreef:Heb eens met een e30 325i met Intrax op straat gereden. Moet zeggen dat het me alles meeviel voor een circuitwagen op straat. Het onderstel is niet storend hard, nu weet ik niet 100% zeker of dit ook de 1k2 was maar volgens mij wel.

Steven, als ik van en naar het circuit rij, draai ik de dempers helemaal open, ze staan dan op de zachtste stand. Je kan dan nog steeds niet over comfort praten, maar daar heb ik hem ook niet voor. Op het circuit, bij regen geef ik hem voor 12 klikken en achter 10. Als de baan dan lichtjes opdroog, merk je ook dat je hem wat stugger kan zetten. Als je hem meer klikken geeft, veranderd er ook daadwerkelijk iets.
Bij drogen baan zet ik hem op 35 klikken voor en 30 achter.

Marc R

Bericht door Marc R » 02 jan 2008, 15:58

K heb vandaag een 1K2 setje voor mijn RS4 besteld,wel met de toevoeging dat het even hoog moet kunnen als de standaard set.

En dat het redelijk comfortabel MOET kunnen,dat kon aldus Niek die daar werkt.

Toen heb ik het dus besteld. :D

Marc R

Bericht door Marc R » 22 jan 2008, 09:01

Heb het setje er inmiddels onder,dat scheelt wel eventjes met de standaard meuk (zo kan k dat wel noemen nu ik het verschil weet).

Heb aan ze gevraagd of ze het extra comfortabel konden maken en dat hebben ze gedaan.

Alleen er ging iets niet helemaal goed met de montage omdat dit pas het 2e setje was dat ze voor een RS4 b5 hadden gemaakt.

Dus nadat ik het setje zaterdag zelf eronder had gezet ,meteen met Intrax gebeld en kon maandag meteen komen.
Die mensen hebben er alles aan gedaan om het te verhelpen maar er moest een onderdeeltje bij Audi besteld worden dus het beestje moest dus overnachten bij Intrax.

Meteen een leensmart mee gekregen (250km heen en terug!) wel superservice hoor.

Henk zou zich er zelf mee bemoeien vandaag dus zou vanmorgen nog klaar moeten zijn. ( aldus Henk)

Zulke service ben ik bij mijn dealer niet gewend....al kan k er wel vaak terecht om te sleutelen als k dat wil/moet.

Niels

Bericht door Niels » 22 jan 2008, 09:55

Zelf monteren en dan niet eens ff een paar fotootjes maken :evil: :wink:

Lijkt me echt een hele mooie set Marc :!:

Elmar

Bericht door Elmar » 22 jan 2008, 15:44

Ahh Marc, dat was dus jouw RS4 die ik daar gisteren op de brug zag staan.

Sjef

Bericht door Sjef » 22 jan 2008, 16:21

Elmar, hoe zit het met deze set met de bodemspeling?

Heb nu zelf schroefset onder de impreza maar ben bang dat de auto raakt in bijvoorbeeld karussel. Hoeveel cm ruimte heb jij nog onder de auto? Lag erg lekker iig op de ring met die intrax set :)

Elmar

Bericht door Elmar » 22 jan 2008, 17:35

Sjef, ik heb hem nog lang niet op zijn laagst staan. Ik moet nl ook nog over straat naar en van het circuit. In de karussel loopt ie iig niet aan, maar dat komt ook omdat ie behoorlijk stug geveerd en gedemd staat. De auto zakt dus niet meer veel in.

Plaats reactie