Koni 1150 schroefset
- VLA
Koni 1150 schroefset
Ik ben op zoek naar een schroefset voor op mijn Civic. Ik ga er regelmatig het circuit mee op, maar wil wel nog comfort houden voor op de openbare weg, aangezien het een daily driver is.
Ik kan voor weinig een Koni 1150 set aanschaffen, maar kan er niet veel over vinden op internet (gebruikers ervaringen).
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze set ?
Ik kan voor weinig een Koni 1150 set aanschaffen, maar kan er niet veel over vinden op internet (gebruikers ervaringen).
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze set ?
- Bert ///M3
Is weinig over bekend idd. Kan bijvoorbeeld niet vinden of het mono of twintube dempers zijn enz.
Alleen een installatie instructie waar het woord "nastelbaar" in voor komt. Dat zou hetzelfde zijn als de gele koni's alleen met een hoogte verstelling. Als dat zo is kan je IMHO beter wat anders zoeken.
Dat rijd prima op de weg op standje zacht (daar zijn ze voor bedoeld) maar op een circuit wil je liever een hogere setting op de ingaande slag, dat is meestal het probleem bij die dingen.
Mooiste is een set die in en uitgaand met 1 adjuster versteld, draai je ze op als je op de paddock bent en zet je ze weer terug als je naar huis gaat.
Alleen een installatie instructie waar het woord "nastelbaar" in voor komt. Dat zou hetzelfde zijn als de gele koni's alleen met een hoogte verstelling. Als dat zo is kan je IMHO beter wat anders zoeken.
Dat rijd prima op de weg op standje zacht (daar zijn ze voor bedoeld) maar op een circuit wil je liever een hogere setting op de ingaande slag, dat is meestal het probleem bij die dingen.
Mooiste is een set die in en uitgaand met 1 adjuster versteld, draai je ze op als je op de paddock bent en zet je ze weer terug als je naar huis gaat.
- Bert ///M3
-
Was dat die set die ik nou op m´n 106 GTI had gezet?indobesar schreef:De Koni 1150 Sportkit is een gecombineerde set Koni Geel dempers + veren.
Voor de 106 was dit koni geel + Eibach veren meen ik me te herinneren.
Ik weet het niet eens meer.

Maar het is een stevige set met nog best wat comfort. Geen stuiterbak dus.
- VLA
Ja klopt, wat ik vernomen heb is hij zowel in hoogte als in hardheid in te stellen (zowel voor als achter). Ik kan voor rond de 700 euro aan zo een set komen... dus de prijs valt mee.Bert ///M3 schreef:Op BMW's wel maar ik weet niet hoe dat op Honda's zit. Een Civic heeft toch double wishbones voor en achter? Denk dat de veer dan sowieso al om de schokbreker zit en dan heb je denk ik ook achter verstelling.
Andere alternatieven ken ik niet echt.
In die prijsklasse kan ik nog kiezen voor Tanabe Sustec Pro 2, alleen die is niet in hardheid in te stellen, alleen in hoogte. Maar is wel nog comfortabel, maar waarschijnlijk te soft voor op het circuit.
En dan heb je nog D2, maar die set is echt super stug. Vind ik ook meer een circuit set dan voor op de openbare weg.
-
- Auto: M3P, 130i
Klopt idd Jeroen!JeroenT schreef:Was dat die set die ik nou op m´n 106 GTI had gezet?indobesar schreef:De Koni 1150 Sportkit is een gecombineerde set Koni Geel dempers + veren.
Voor de 106 was dit koni geel + Eibach veren meen ik me te herinneren.
Ik weet het niet eens meer.![]()
Maar het is een stevige set met nog best wat comfort. Geen stuiterbak dus.
- Jan Visser