:o` De Hoge Raad heeft geoordeeld dat een
man die zijn belastingaangifte verkeerd
had ingevuld,en daardoor 3.419.635 euro
uitgekeerd kreeg,dat bedrag niet terug
hoeft te betalen.Het is een fout van de
belasting,zegt de Hoge Raad in een zaak
die al jaren sleept.
De man zette bij het invullen van zijn
hypotheekrente op zijn aangiftediskette
voor 2001 de komma verkeerd.Hij wilde
3419 euro invullen.De Belastingdienst
zag de fout over het hoofd en betaalde
de man het volledige bedrag uit.
De politiek moet kijken of de belasting
minder verantwoordelijkheid moet hebben
voor het opsporen van fouten.
Leuker kunnen we het niet maken...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Leuker kunnen we het niet maken...
- InjectTheVenom
-
Rico v Velzen schreef:Tja,...dat zijn wel ONZE :twisted: belastingcenten die hij kado krijgt ..
daarbij is het gewoon fraude van de beste opa .... maargoed dit is een vrijbrief voor iedereen om ene foutief bedrag in te vullen , en dan als ze moeilijk doen dit als bezwaarschrift indienen ...
en zonde van alle betaalde boetes dit jaar

- InjectTheVenom
Absoluut nietNiels schreef:Hoaxje:

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/12 ... 8BB59.html
Mijn belastingzooi voor dit jaar heeft een volledig onkundige klootzak daar ook al vernaggeld, gaan we lekker gehakt van maken zodat hij zijn baan vaarwel kan zeggen :twisted: Altijd handig als je pa econoom geweest is en daardoor ook verstand heeft van belastingkun.. *PROEST.. ahem* onkunde

- GTRene
En toch geloof ik het nietInjectTheVenom schreef:Absoluut nietNiels schreef:Hoaxje:
![]()
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/12 ... 8BB59.html
Mijn belastingzooi voor dit jaar heeft een volledig onkundige klootzak daar ook al vernaggeld, gaan we lekker gehakt van maken zodat hij zijn baan vaarwel kan zeggen :twisted: Altijd handig als je pa econoom geweest is en daardoor ook verstand heeft van belastingkun.. *PROEST.. ahem* onkunde

Je weet ook tis geen fout van de belasting die man heeft het verkeerd ingevuld en moet gewoon terug storten

- GTRene
en als die man zo'n bedrag op z'n rekening krijgt wordt ie ook gebeld door z'n bank als het goed is en "verdachte" transactie's immers groot bedrag dus hij had na kunnen gaan dat er iets niet correct was...Mike schreef:Het is toch een voorlopige teruggave:
nah 1 grote hoax if you ask me. dat geld als ie het al kreeg moet terug.
- Jelmer850i
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, da's leuk!InjectTheVenom schreef:Mijn belastingzooi voor dit jaar heeft een volledig onkundige klootzak daar ook al vernaggeld, gaan we lekker gehakt van maken zodat hij zijn baan vaarwel kan zeggen :twisted: Altijd handig als je pa econoom geweest is en daardoor ook verstand heeft van belastingkun.. *PROEST.. ahem* onkunde
Deed die man expres om jou te pesten.
En als 'ie dan z'n baan kwijt is hoop ik dat z'n kinderen bij jou in komen breken.
Alsof je dat gaat lukken

Ook heerlijk die uitspraken van: mijn... is... geweest.
Daarom staat er ook geweest

Ik gok dat je amper 20 bent met zulke uitspraken?
- InjectTheVenom
Nope, maar ik kan wel eens doorslaan in reactiesArthur schreef:Ja, da's leuk!InjectTheVenom schreef:Mijn belastingzooi voor dit jaar heeft een volledig onkundige klootzak daar ook al vernaggeld, gaan we lekker gehakt van maken zodat hij zijn baan vaarwel kan zeggen :twisted: Altijd handig als je pa econoom geweest is en daardoor ook verstand heeft van belastingkun.. *PROEST.. ahem* onkunde
Deed die man expres om jou te pesten.
En als 'ie dan z'n baan kwijt is hoop ik dat z'n kinderen bij jou in komen breken.
Alsof je dat gaat lukken![]()
Ook heerlijk die uitspraken van: mijn... is... geweest.
Daarom staat er ook geweest
Ik gok dat je amper 20 bent met zulke uitspraken?

- InjectTheVenom
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Het is iets anders.

De Belastingdienst 'leuker kunnen we het niet maken - wel makkelijker' is door een typfoutje in theorie ruim 3,4 miljoen euro lichter geworden. Een nu 72-jarige man wilde in 2002 eigenlijk 3419 euro aan hypotheekrenteaftrek opgeven.
Op zijn aangifte 2001, afkomstig van de officiële belastingdiskette, tikte hij echter 3.419.635 euro in. De belastinginspecteur keek over de tikfout heen.
De Hoge Raad heeft nu geoordeeld dat de man deze aftrekpost mag blijven opvoeren. Eerder vond het gerechtshof dat ook al, omdat de fiscus de fout te laat ontdekte, namelijk nadat het bedrag al was uitbetaald.
Volgens de Hoge Raad moet de belastingbetaler ervan op aan kunnen dat de Belastingdienst correct werkt. Omdat de fiscus aanslagen vooral automatisch wil verwerken en steeds minder handmatig controleert, ligt de fout volledig bij de fiscus.
Dankzij de enorme hypotheekrenteaftrek van de man komt zijn belastbaar inkomen elk jaar op nul uit. De man hoeft zijn hele leven dus nooit meer belasting te betalen. "Maar we betalen hem geen 3,39 miljoen euro contant op zijn rekening, hij mag voortaan die hele aftrek op zijn aanslag in mindering brengen", zegt een woordvoerder van de fiscus.
- bartje325i
- Macboy
- mark dikken