Allerleukste zuinige auto
- Dennis Cavallino
Allerleukste zuinige auto
Simpele vraag: Wat is de allerleukste zuinige auto die er is?
Zuinig is imho zuiniger dan 1:15, brandstof maakt me niet uit.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Zuinig is imho zuiniger dan 1:15, brandstof maakt me niet uit.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
- volvoc30
Volvo C30 2.0d. Ondanks dat het FWD is kan je er schofterig hard mee de bochten door. Zeer goede stoelen, ergonomisch HELEMAAL top en standaard al zeer compleet. een 118d is met vergelijkbare opties gewoon 5k duurder. Ik moet wel zeggen dat ik na de proefrit in de Civic 2,2cdti wel echt heb getwijfeld maar het is toch de C30 geworden.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Dennis Cavallino
123d Lijkt mij zelf ook het allerleukste. 90% van de tijd rijd ik rustig, dan zal ie wel echt zuinig zijn, was de 120d namelijk ook. 10% van de tijd heb je gewoon echt plezier, met de meest fijne Diesel als het om sturen gaat.
En voor de benzine varianten?
Een 120i vind ik niets. Die motor vind ik niet lekker rijden. Maar een 1 met 4 cylinder benzine motor stuurt altijd wel goed ja.
Smart Coupé is niet meer leverbaar. Die was ook best zuinig, maar 1:15 haalde ik maar nipt.
Cooper D is wel aardig sportief te sturen ja.
De Golf GT Diesel schijnt niet echt zuinig te zijn in de praktijk. De grotere TDI's van Seat, Skoda, Audo en VW rijden misschien beter en toch zuiniger in de praktijk?
Opel Astra GTC diesel. Ik reed ooit met die Het Nieuwe Rijden Vectra (ding is helemaal standaard op wrap/bestickering na) en daar kon je met gemak 1:20 mee rijden. Astra stuurt best goed. Is 'ie net zo zuinig als die Vectra?
Eigenlijk valt het mij anno 2007 nog best tegen wat er allemaal leverbaar is. Zeker qua zuinige (in absolute zin) sportieve benzine varianten.
En voor de benzine varianten?
Een 120i vind ik niets. Die motor vind ik niet lekker rijden. Maar een 1 met 4 cylinder benzine motor stuurt altijd wel goed ja.
Smart Coupé is niet meer leverbaar. Die was ook best zuinig, maar 1:15 haalde ik maar nipt.
Cooper D is wel aardig sportief te sturen ja.
De Golf GT Diesel schijnt niet echt zuinig te zijn in de praktijk. De grotere TDI's van Seat, Skoda, Audo en VW rijden misschien beter en toch zuiniger in de praktijk?
Opel Astra GTC diesel. Ik reed ooit met die Het Nieuwe Rijden Vectra (ding is helemaal standaard op wrap/bestickering na) en daar kon je met gemak 1:20 mee rijden. Astra stuurt best goed. Is 'ie net zo zuinig als die Vectra?
Eigenlijk valt het mij anno 2007 nog best tegen wat er allemaal leverbaar is. Zeker qua zuinige (in absolute zin) sportieve benzine varianten.
-
Ben afgelopen zondag met een 2006 Astra 1.6 twinport op en neer naar Terneuzen geweest. Eigenlijk continue rond de 140/150 km/u op de teller, alleen de tunnel even netjes 100 aangehouden. Verbruik lag voor deze dag op 1 op 14,5. Had hem precies bij dezelfde tankplaats afgetankt om het precies uit te kunnen rekenen.
Astra stuurt best scherp alleen mist de 1.6 twinport vermogen om even snel te kunnen inhalen oid.
Astra stuurt best scherp alleen mist de 1.6 twinport vermogen om even snel te kunnen inhalen oid.
- Knot
- Michel P
+1 de ontwikkeling op benzine gebied gaat erg langzaam. Al in de 170pk 4cyl van BMW gereden dennis, gezien de specs van 150pk geloof ik het gelijk, maar de nieuwe lijkt me geen straf. Maar dat geld ook voor de .20d .23d natuurlijk, sterker de .18d na de vermogenstoename is al meer dan prima, en erg zuinig.Dennis Cavallino schreef:Eigenlijk valt het mij anno 2007 nog best tegen wat er allemaal leverbaar is. Zeker qua zuinige (in absolute zin) sportieve benzine varianten.
Michel
- Dennis Cavallino
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Die Cooper D geeft idd een hoop DF en super zuinig, had hem laatst een dag mee en moest even aftanken er ging maar 7,5 liter bij.. bijna 190km gereden
(wel veel snelweg) maar echt snel is die zeker niet, door het koppel wel leuk te rijden maar het dieselgeluid is gewoon te hard.. dus volgens mij zijn er nog leukere dieseltjes te koop
Maar die Cooper D gaf me meer plezier dan de Fiat Brava T-jet 150pk benzine die ik de week daarvoor heb gereden..

Maar die Cooper D gaf me meer plezier dan de Fiat Brava T-jet 150pk benzine die ik de week daarvoor heb gereden..
- DownforceJan
-
Als jij de C30 2.0D boven de 1:15 krijgt. Zuiniger dan 1 op 14 krijg ik em echt niet.volvoc30 schreef:Volvo C30 2.0d. Ondanks dat het FWD is kan je er schofterig hard mee de bochten door. Zeer goede stoelen, ergonomisch HELEMAAL top en standaard al zeer compleet. een 118d is met vergelijkbare opties gewoon 5k duurder. Ik moet wel zeggen dat ik na de proefrit in de Civic 2,2cdti wel echt heb getwijfeld maar het is toch de C30 geworden.
- volvoc30
Ja gemiddeld wel, die halve liter maakt me ook geen kont uit!hugo schreef:Als jij de C30 2.0D boven de 1:15 krijgt. Zuiniger dan 1 op 14 krijg ik em echt niet.volvoc30 schreef:Volvo C30 2.0d. Ondanks dat het FWD is kan je er schofterig hard mee de bochten door. Zeer goede stoelen, ergonomisch HELEMAAL top en standaard al zeer compleet. een 118d is met vergelijkbare opties gewoon 5k duurder. Ik moet wel zeggen dat ik na de proefrit in de Civic 2,2cdti wel echt heb getwijfeld maar het is toch de C30 geworden.

- Dennis Cavallino
- Hendrik Kinderman
Hey, natuurlijk een suzuki Swift!!
Opties:
- 1.3 benzine
- 1.5 benzine
- 1.3 diesel
- 1.6 sport, maar dan moet je het wel rustig aan doen!
ff een GT-plus pakket erop, en je hebt een superauto!
[img:589:567]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZcedoctHgaM.jpeg[/img]
En dát ziet er strak uit! En is zuinig!
Sorry dat er zoveel reclame opzit, maar stond zo op de site
Opties:
- 1.3 benzine
- 1.5 benzine
- 1.3 diesel
- 1.6 sport, maar dan moet je het wel rustig aan doen!
ff een GT-plus pakket erop, en je hebt een superauto!
[img:589:567]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZcedoctHgaM.jpeg[/img]
En dát ziet er strak uit! En is zuinig!
Sorry dat er zoveel reclame opzit, maar stond zo op de site

- Hendrik Kinderman