Knap staaltje locale wanpolitiek

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Knap staaltje locale wanpolitiek

Bericht door RVV » 04 dec 2007, 13:26

Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van het openen van politieke draadjes, maar deze is wel even het vermelden waard..

Wat is het geval, sinds de zomer ofzo is er in een plaatselijke bioscoop in het centrum van Groningen een kraker, genaamd Pino ingetrokken in een opslagruimte van de bioscoop. Volgens de kraker stond de ruimte al meer dan een jaar niet bewoond (nogal wiedes want het was een opslagruimte, vlak achter het bioscoopdoek) en had hij recht om het te kraken. De bioscoop directeur,eigenaar was des duivels, want de ruimte was een opslagloods (met eigen opgang) en de kraakactie zou een brandgevaarlijke situatie kunnen opleveren voor de bioscoop en zijn omgeving.

De verzekeringsmaatschappij was er ook totaal niet mee eens en dreigde (weet niet of dit ook gebeurd is) de bioscoop uit de verzekering te gooien.

Volgens politie en justitie kon de kraker niet uit het pand worden gezet en de brandweer had accoord gegeven voor een brandveilige situatie. Kortom Pino kon met instemming van alle overheidsorganen en dus de burgermeester die korpschef is van de politie en brandweer gewoon blijven zitten.

De eigenaar moest maar via een civiele procudure de kraker er uit zetten.

In de gemeenteraad werd de situatie aan de kaak gesteld, maar de burgemeester hield voet bij stuk de brandweer heeft gemeld dat het veilig was..

nouja 3 maal raden wat afgelopen weekend is gebeurd toen kraker Pino lekker in zijn kraakholletje zat achter een provisorische houtskoolkachel :? Precies de hens er in..

Images ontsnapt aan vuurzee Popkenstraat

Gepubliceerd op 01 december 2007, 13:00
Laatst bijgewerkt op 01 december 2007, 13:43

groningen -
Bioscoop Images is zaterdagochtend aan een ramp ontsnapt. In de opslagruimte achter de bioscoop, waar sinds enkele maanden de kraker Pino woonde, ontstond brand. De opslagruimte werd door het vuur verwoest. De bios kampt met waterschade en een verwoest projectiedoek in zaal 2.

[img:227:150]http://www.dvhn.nl/multimedia/archive/0 ... 54408c.jpg[/img]
Directeur Peter Bon is woedend. "Ik heb steeds gezegd dat het levensgevaarlijk was dat daar een kraker woonde." De brand ontstond rond kwart voor acht ' s ochtends. Aanvankelijk dacht de brandweer dat de bewoner nog in het pand vertoefde, maar hij bleek in verwarde toestand zijn woning te hebben verlaten. Over hem is verder niets bekend geworden dit weekeinde.

Er was sprake van een een felle uitslaande brand. De brandweer van Groningen rukte uit met twee tankautospuiten en de hoogwerker. Het eerste voertuig was binnen 5 minuten ter plaatse. Door de inzet van de hoogwerker had de brandweer het vuur binnen tien minuten onder controle. De bovenverdieping van de opslag is volledig verwoest. De onderliggende twee bouwlagen raakten zwaar beschadigd. De naastgelegen parkeergarage aan de Naberpassage liep geen brandschade op.
http://www.rtvnoord.nl/streaming/stream ... d_1&datum=

Uiteraard werd gisteren door de regionale TV de burgemeester van Groningen gevraagd om commentaar (PvdA -Wallage), maar deze was er nog steeds van overtuigd dat hem geen blaam treft :?

Tom V

Bericht door Tom V » 04 dec 2007, 13:30

Frustratie allom. Niet normaal dat zoiets kan, maar aan de andere kant sta ik er niet van te kijken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 dec 2007, 13:34

Ze moeten die complete kraakwet overhoop gooien. Iemand die zonder toestemming in je pand verblijft moeten ze daar net zo lang martelen tot ze er zelf weer uit gaan. Mensen moeten van andermans spullen afblijven, klaar. Iedereen mee eens? Next.

Ok, sóms, heeel soms hebben die krakers wel een punt. Maar doe dan lekker wat die burgemeester zegt: Span lekker op je eigen kosten een civiele procedure aan dat je tegen die leegstand bent!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 dec 2007, 13:41

Sprakeloos, dat dit kan................................en Wallage is (weer) niet thuis, mischien daar maar kraken dan................................

Dit zij precies dat soort feiten waar iedereen ( hardwerkende mensen) zo moe van wordt. Je doet je stinkende best om er wat van te maken en telkens krijg je een klap voor je spreekwoordelijke kop.................

De overheid is 1 grote wanprestatie..................................
Laatst gewijzigd door romo op 04 dec 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 dec 2007, 13:43

PVDA bobo's treffen nooit blaam, het is de schuld van de maatschappij dat Pino moet kraken, Pino is een slachtoffer van onze harde maatschappij, jij bent mede verantwoordelijk voor de erbarmelijke omstandigheden waarin Pino in het rijke Nederland dient te leven.

Aldus een stukje gedachtgoed van de PVDA!!!!!!

Wallage in naar goede PVDA traditie een pluche junk!!!

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 dec 2007, 13:45

Je zou toch het recht in eigen hand gaan nemen.............................

Krijg je weer noodweer exces....................................goed kom er maar in Macboy................................... :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 04 dec 2007, 14:04

Hoe kun je nou toestaan dat een kraker een bedrijfspand van een normaal functionerende toko gaat kraken om dat als woonhuis te gaan gebruiken? Dan snapt een klein kind toch wel dat dit nooit de bedoeling van het kraken geweest kan zijn?

Wallage en leiding korps per direct laten opzouten!

Hans

Bericht door Hans » 04 dec 2007, 14:21

Die bioscoop eigenaar had beter een paar kleerkasten in kunnen huren die Pino s'nachts een keer helemaal de tering sloegen. Gewoon alleen maar rammen en niet zeggen dat ie daar moest opkrassen. (zodat er geen motief is voor de bioscoop eigenaar)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 dec 2007, 14:35

Hans schreef:Die bioscoop eigenaar had beter een paar kleerkasten in kunnen huren die Pino s'nachts een keer helemaal de tering sloegen. Gewoon alleen maar rammen en niet zeggen dat ie daar moest opkrassen. (zodat er geen motief is voor de bioscoop eigenaar)
Juist. Als het mij zou gebeuren, dan loste ik het zelf wel op. Paar zware jongens met bivakmutsen een paar honderd euro geven en zo'n gast helemaal de tering inslaan. Zorgen dat hij nooit meer binnen 100 meter durft te komen.

Ik ben alle vertrouwen in politiek en politie wel kwijt in dit land dus dan lossen we het zelf wel op.

En de hele PvdA-regentenzooi moesten ze voor het gerecht slepen waarna ze op een rubberbootje de Noordzee op worden geschopt. Wat een ramp voor (ondernemend) Nederland.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2007, 14:43

Juist. Als het mij zou gebeuren, dan loste ik het zelf wel op. Paar zware jongens met bivakmutsen een paar honderd euro geven en zo'n gast helemaal de tering inslaan. Zorgen dat hij nooit meer binnen 100 meter durft te komen.
Ja oke, maar wat doe je eerst als rechtgeaarde burger ? Juist ja aangifte doen bij de politie, in de veronderstelling dat die het wel even oplossen..

De politie geeft wel eventje fijntjes mee dat je het niet moet wagen om het recht in eigen hand te nemen.

Want reken maar dat ze je dan gelijk opsluiten.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 dec 2007, 14:46

Rico v Velzen schreef:
Ja oke, maar wat doe je eerst als rechtgeaarde burger ? Juist ja aangifte doen bij de politie, in de veronderstelling dat die het wel even oplossen..

De politie geeft wel eventje fijntjes mee dat je het niet moet wagen om het recht in eigen hand te nemen.

Klopt Rico en zo zou het ook moeten zijn. Ik hou er ook niet van om voor eigen rechter te moeten spelen en deze bioscoopdirecteur heeft opzich juist gehandeld. Helaas blijkt het systeem niet te kloppen. Ik heb het zelf meegemaakt, inbraak gehad op de zaak en aangifte gedaan. Er was een hele inbraakgolf bezig maar mijn vraag aan de politie wat ze eraan gingen doen was: niets meneer, u kunt het het best met de mede-ondernemers oplossen. Koop maar een camera.

Kijk, dan geven ze mij op dat moment (IMO) een vrijbrief om het zelf op te lossen. Dat doe ik vanaf nu ook. We hebben al eerder zelf wat inbrekers gepakt en de eerstvolgende die ik 's nachts bij ons pand verdacht zie doen rij ik plat met m'n auto. Ik heb tegenwoordig ook zelf een grote mag-lite zaklamp in de auto liggen waarmee je iemand uitstekend buiten westen kunt meppen.

Jammer dat het zo moet, maar als de overheid ons niet beschermt, dan doen we het zelf wel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 dec 2007, 14:53

Je mag een burger arrest uitvoeren.

Reken maar dat na 10 keer gaat irriteren bij zo'n kraker. :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 dec 2007, 15:09

Rico v Velzen schreef:

Vanmorgen stond er op de N44 richting Wassenaar thv 1e flitspaal een auto tegen de boom (hoe ze het voor elkaar krijgen, max. 70 daar op recht stuk dubbelbaans?????). Ik kwam vanuit Amsterdam en zag dat het eigenlijk enkele minuten daarvoor gebeurd moest zijn. Ook een vrachtauto en een Schipholtaxi waren volgens mij bij dit ongeluk betrokken. Het zag er in ieder geval serieus uit.
300 meter verderop moest ik wachten voor de verkeerslichten en zag een C-klasse Combi Politiewagen voor een koeriersbusje staan, incl. diender die een bon aan het uitschrijven was.
Ik deed mijn raampje open en probeerde de aandacht van die agent te krijgen. Lukte me niet, dus dan maar toeteren....nog niet....intussen meerdere auto's aan het toeteren, draait die agent zich eindelijk even om.
Ik riep dat er een paar 100 meter terug zojuist een ongeval was gebeurd, auto tegen de boom etc.
Begint die mafketel geirriteerd met zijn handje te wapperen, zo van...effe dimmen jij, en roept vervolgens ook nog dat ik even rustig aan moet doen. Nou weet je wat....de mazzel...ik heb meer te doen.....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 dec 2007, 15:10

:lol: idd. elk nacht om de 5min hem wakker maken

Fernando

Bericht door Fernando » 04 dec 2007, 15:15

bezit is diefstal!!!! ( :twisted: )

nee, dat werkschuwe tuig moeten ze er gewoon uitslaan met een knokploeg... :)

Cupra R

Bericht door Cupra R » 04 dec 2007, 15:28

Paar man sturen en hem dan hardhandig eruit trappen, zorg er wel voor dat er geen getuigen zijn.
Raar maar waar dat is het enigste wat in dit land werkt want van de sterke hand en de politiek moet je niks verwachten.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 dec 2007, 15:37

Grappig dat mensen de verkeerde kant op wijzen :)

Ik dacht dat de brandweer het sein brandveilig had gegeven, wat kennelijk niet het geval was ?

Het feit dat een kraker een pand bewoond, betekent toch niet dat ie meteen de fik ingaat ?

Ik snap het best dat de politie en gemeente weinig kunnen doen als de brandweer zegt dat er niets aan de hand is.

Je kunt de gemeente wel de schuld geven, maar zo werkt het natuurlijk niet.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2007, 16:32

Macboy het saillante detail is dat de burgermeester van te voren op de hoogte was en als korpsleider van de brandweer had kunnen bepalen of hij wel of niet accoord ging met de brandveilig verklaring.

De brandweer heeft overigens in deze ernstig verzuimd omdat ze ruimte hadden beoordeeld op een brandveilige bedrijfsruimte en niet op een brandveilige woning, terwijl er wel sprake was van feitelijke bewoning.

Als de ruimte op last van de burgemeester wel als woning was beoordeeld (was ook het verzoek van diverse gemeente raadsleden) dan had de brandweer nooit fiat voor een brandveilige ruimte kunnen geven.

Vooraf was de politiek volledig op de hoogte van de feitelijke situatie, was ook uitgebreid aan de orde gekomen in Noord nieuws.. er zijn zelfs kamervragen geweest mede naar aanleiding van deze situatie. Maar daar is uiteraard niks mee gedaan.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 04 dec 2007, 16:57

Vergeten te vragen, wie gaat die schade nu betalen ?
Ik neem aan de gemeente want die vond het prima dat dat stuk tuig er bleef wonen.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 04 dec 2007, 17:01

Kennelijk mag je in een pand met als bestemming een bedrijf gewoon wonen?

:roll:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 dec 2007, 17:23

Lijkt me duidelijk dat die hele kraakwet anno 2007 niet echt meer kan. Net als dat gezin in Amsterdam met die krakers die door het plafond in hun woonkamer pisten.

Elmar

Bericht door Elmar » 04 dec 2007, 18:26

Ze hadden een aantal jaar geleden hier in de buurt een woning gekraakt. Eigenaar lostte het zelf op. Raampje intikken en dikke slang naar binnen, inclusief een paar kuub mest. :lol:

allen

Bericht door allen » 04 dec 2007, 18:32

Mooie oplossing Elmar. No shit! :lol:

romo

Bericht door romo » 04 dec 2007, 19:55

Het was net ook op 1 vandaag, die Wallage net doen alsof er niets aan de hand is........................................ :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 dec 2007, 10:41

Dat heeft Wallage altijd al gedaan. Dat is politiek en vooral PvdA eigen.

Plaats reactie