http://www.petrolhead.nl/2007/10/video_lotus_exige.php
'' door de korte wielbasis is de wagen heel moeilijk uit zijn sliphoek te halen.''
Klopt dat? Was het niet andersom?
lotus filmpje
- GTRene
leuk filmpje en van die sliphoek was volgens mij daar kun je beter niet inkomen...komt vaak plotseling en heftig! dus niet mooi geleidelijk zoals een powersaloon kan...mede door de korte wielbasis geloof ik
anyway het model en belijning vind ik nog steeds super! maar het is net ietsie te klein zowel motorisch als uiterlijk om echt serieus te zijn, maar hij blijft leuk, echter veels te duur.

anyway het model en belijning vind ik nog steeds super! maar het is net ietsie te klein zowel motorisch als uiterlijk om echt serieus te zijn, maar hij blijft leuk, echter veels te duur.
- Dennis Cavallino
Je moet zo'n auto eens vergelijken op de landweggetjes in de UK René met jouw Hartge. Dan weet ik wel wat er gebeurd als jij in de Z en ik in de Exige zit. Doooeeeehooeeeeiiiiiii.
Ding maakt op kleine bochtige weggetjes echt gehakt van je. Dijkjes, de Ardennen of de Eifel, zo'n ding rijdt je echt zoek zolang er niet te lange rechte stukken zijn. Ik vind 't fantastisch, maar als je het leuker vindt om met 200 tot 300+ over de Autobahn te knallen, dan is dit niets.
Wat hij bedoelt is dat de sliphoek heel klein is, waardoor je zo verschrikkelijk hard een bocht door kunt, als een echte racer zeg maar. En die krijg je gewoon niet zo makkelijk van zijn plek als bij een Mk1 Elise op standaard bandjes, want dat is kwispel in de gloria op de limiet, ook leuk (zo niet 'leuker), die sliphoek is veel groter. Die kun je als amateur met een beetje oefening al snel op de limiet sturen met je gaspedaal. Bijna niet te vergelijken met elkaar imho, want in de Exige vergt dat veel meer lef en ervaring.
Wat op den duur leuker is? De Exige, het duurt veel langer tot je die auto echt onder de knie hebt en je merkt dan dat de grenzen veel verder liggen dan bij de Elise. Ik vind dat een Opel Speedster er een beetje tussenin zit, wellicht dat Maik en anderen dat kunnen toelichten/uitleggen?

Ding maakt op kleine bochtige weggetjes echt gehakt van je. Dijkjes, de Ardennen of de Eifel, zo'n ding rijdt je echt zoek zolang er niet te lange rechte stukken zijn. Ik vind 't fantastisch, maar als je het leuker vindt om met 200 tot 300+ over de Autobahn te knallen, dan is dit niets.
Wat hij bedoelt is dat de sliphoek heel klein is, waardoor je zo verschrikkelijk hard een bocht door kunt, als een echte racer zeg maar. En die krijg je gewoon niet zo makkelijk van zijn plek als bij een Mk1 Elise op standaard bandjes, want dat is kwispel in de gloria op de limiet, ook leuk (zo niet 'leuker), die sliphoek is veel groter. Die kun je als amateur met een beetje oefening al snel op de limiet sturen met je gaspedaal. Bijna niet te vergelijken met elkaar imho, want in de Exige vergt dat veel meer lef en ervaring.
Wat op den duur leuker is? De Exige, het duurt veel langer tot je die auto echt onder de knie hebt en je merkt dan dat de grenzen veel verder liggen dan bij de Elise. Ik vind dat een Opel Speedster er een beetje tussenin zit, wellicht dat Maik en anderen dat kunnen toelichten/uitleggen?
- GTRene
Ik heb al een paar keer in dit soort wagentjes mogen rijden, en ze liggen inderdaad super, je kunt er bijna meteen hard mee knallen en hij vraagt er ook om vind ik 8) tis echt een heerlijk ding...echter in NL waar het meestal rechtuitbranden is en we niet in de UK wonen kom je boven de 140km/u ernstig power te kort
natuurlijk met een 260pk uitvoering kun je dat gemis wat oprekken
daarom lijkt het me ook leuk ooit eens een Lotus Elise(prettiger ivm zicht naar achter wat je bij een Exige compressor niet hebt) met zo'n 360pk te hebben...en das net zo snel door de bochtjes als de 200pk versie maar op de rechte stukken naar de volgende bocht
veel sneller...dan heb je een en...en situatie en wie wil dat niet