VVD wil erfbelasting fors verlagen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 dec 2007, 08:36

Gepubliceerd op dinsdag 04 december 2007

De VVD wil de successierechten die over erfenissen moeten worden betaald fors verlagen. Ze komt daartoe in haar tegenbegroting voor 2009 met een voorstel.
De partij kondigt dat dinsdag aan op haar website. Partijleider Mark Rutte noemt de erfbelasting ,,de meest onrechtvaardige belasting die er bestaat''.

Hij wijst erop dat burgers al inkomstenbelasting en vermogensbelasting moeten betalen. ,,Als je dan overlijdt komt de Belastingdienst voor de derde keer langs.''

50 procent
De tarieven voor successierechten lopen nu nog op tot 68 procent. In de VVD-plannen wordt 50 procent het maximum. Ook willen de liberalen de vrijstellingen voor de erfbelasting verhogen.

Voor echtgenoten moet er een vrijstelling komen van 1 miljoen euro, zodat ,,alleen miljonairs nog belasting betalen''.

De VVD wil voor haar plan 1 miljard euro uittrekken. Om dat bedrag bij elkaar te krijgen, schrapt ze ,,alle overbodige uitgaven'' van het huidige kabinet.

Ook in haar tegenbegroting voor 2008 maakt de VVD al voor 1 miljard euro aan nieuwe uitgaven ongedaan

Des te meer een reden om vooral niet dood te gaan met een volle bankrekening.

a; je hebt er zelf niets meer aan, of van gehad

b; kunnen je nabestaanden nog even lekker aftikken bij de fiscus, neh leuker kunnen we het idd niet maken, wel makkelijker................tuurlijk :shock:

Maik

Bericht door Maik » 04 dec 2007, 08:58

"Fors verlagen"? van 68 naar 50% maximaal? *proest*

944 guy

Bericht door 944 guy » 04 dec 2007, 09:16

Inderdaad de meest belachelijke belasting ooit.
Als je oud wordt gewoon elk jaar vast geld wegsluizen naar de kinderen, en je inboedel voor een euro per artikel (auto of wekker) verkopen aan de kinderen. Zo komt er amper geld binnen en hoef je ook geen belasting betalen.
Maargoed, onvoorzien overlijden blijft roet in het eten gooien.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 04 dec 2007, 10:10

Wat is de VVD populistisch bezig :evil:
Successierechten is voor de 1ste graad ik geloof iets van 15% (lees kinderen van overleden ouders).
2de graad iets hoger percentage
En die 68% is als iemand na zijn dood alles aan bijv een goed doel schenkt. Dit is op het geheel van successierechten slechts een druppeltje op de gloeiende plaat en dat weten ze verdomd goed alleen zijn ze zich ervan bewust dat het klootjesvolk dit niet weet vandaar deze populistische maatregel.

wjn

Bericht door wjn » 04 dec 2007, 10:35

Cupra R schreef:Wat is de VVD populistisch bezig :evil:
Successierechten is voor de 1ste graad ik geloof iets van 15% (lees kinderen van overleden ouders).
2de graad iets hoger percentage
En die 68% is als iemand na zijn dood alles aan bijv een goed doel schenkt. Dit is op het geheel van successierechten slechts een druppeltje op de gloeiende plaat en dat weten ze verdomd goed alleen zijn ze zich ervan bewust dat het klootjesvolk dit niet weet vandaar deze populistische maatregel.
Helemaal mee eens, heeft de VVD veel stemmen verloren of zo ?? :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 dec 2007, 11:16

vroeger nog wel eens op de VVD gestemd (niet de laatste keren) maar het zijn gewoon rakkers nu komen ze met dingen omdat ze weten dat ze veel gaan verliezen maar nu nog wat trage zieltjes willen behouden...triest! de hele PVDA en CDA en VVD moge allemaal oprotten van mij, we hebben er"weinig aan en ze doen niet wat ze zeggen, dus hup weg ermee moet je kijken wat je bespaart aan geld en aan ergenis :lol: ben der echt helemaal klaar mee.
en die erf belasting? belachelijk dat die bestaat, immers je betaald al belasting over belasting over belasting, en das een enorme belasting :wink:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 04 dec 2007, 12:02

De VVD is met rare zaken bezig. Zeker nu het (linkse) kabinet er niets van bakt, zou een solide liberale partij een hoop stemmen moeten vergaren. Door dit soort populistische uitlatingen wordt het enkel slechter i.p.v beter.
De VVD is niet meer wat het geweest is.

Ik was altijd lid van de JOVD (jongerenorganisatie VVD) maar heb een twee week geleden mijn lidmaatschap opgezegd. Wat een zooi zijn ze ervan aan het maken.

Wat nu te stemmen? Trots op Nederland? Eerst maar even kijken welke koers die partij nu precies gaat varen. De VVD is het gewoon niet meer.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 dec 2007, 12:27

Ik merk wel dat mensen zich hier vooral baseren op de berichten uit de pers. Er zit wel wat meer diepgang in de partij dan de krantenkoppen van de laatste weken hoor.

Alleen van mij mogen ze nog veel extremer te werk gaan. Ik ben namelijk voorstander van een TOTALE herziening van het belastingstelsel.

Begin gewoon opnieuw met rekenen. In NL betaal je gedurende je hele leven zo'n 75% van je 'persoonlijke omzet' aan Belastingen, direct, indirect, via kleine en grote omwegen en verkapt. En dat vind ik de grootste graaierij die er bestaat als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Er zitten nu veels teveel tegenstrijdigheden in ons belastingstelsel. Het is te moeilijk en daarom is er een overdaad aan ambtenaren bezig om het allemaal in 'goede' banen te leiden. Over verspilling gesproken. Het kan gewoon makkelijker, efficienter en duidelijker.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 dec 2007, 12:56

@ Dennis; tjsa dat willen we allemaal...........................de burgers van dit land dus.

De overheid is het die niet wil, lekker vaag blijven daarmee gaan ze het wel redden

Hans

Bericht door Hans » 04 dec 2007, 13:12

60% - 15% whatever. Vieze lijkenpikkers zijn het, echt een walgelijke belastingmaatregels is het. :evil:

Marc R

Bericht door Marc R » 04 dec 2007, 13:19

Maar als je het op de keper beschouwd dan is alle belasting die je moet betalen boven de 25% toch gewoon je reinste diefstal??

Denk er nou eens normaal helder over na: Het feit dat een ander zomaar zegt dat ie van jouw zuurverdiende euro gewoon de helft afpakt en meer!!

Onder de noemer: belasting.

beetje kort door de bocht natuurlijk maar zo is het in feite wel.

romo

Bericht door romo » 04 dec 2007, 13:47

Het verschil tussen bruto en netto is natuurlijk al jaren onderwerp van discussie......................................terecht ook IMO, want het is absurd groot................................

Hans

Bericht door Hans » 04 dec 2007, 14:17

Marc RS4 schreef: Denk er nou eens normaal helder over na: Het feit dat een ander zomaar zegt dat ie van jouw zuurverdiende euro gewoon de helft afpakt en meer!!
Pure maffia, met dit verschil dat je hier om de 4 jaar jaar mag kiezen wie je de komende tijd gaat beroven. Ik ben er wel klaar mee.

Peric

Bericht door Peric » 05 dec 2007, 22:30

Heb je je hele leven hard gewerkt om iets achter te laten voor je kinderen. Waarom moet daar nou weer een deel van naar de regering? Omdat ze je je hele leven al bestolen hebben? Nog even dat mes ronddraaien, want dat is veel effectiever.

Hier in Oost-Europa mag je tenminste nog gewoon een huis aan je kinderen nalaten, zonder daarvoor te hoeven betalen.(diegene die het huis dan erft hèh.. :wink: )

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 dec 2007, 23:16

Dennis Cavallino schreef:Alleen van mij mogen ze nog veel extremer te werk gaan. Ik ben namelijk voorstander van een TOTALE herziening van het belastingstelsel.
Ik roep al jaren: "Flattax en geen aftrekposten meer. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!"

Als je je inkomen uit een eigen zaak haalt, dan loopt dat belastingpercentage nog hoger op dan de genoemde 75%.

SteV6

Plaats reactie