Iemand ervaring met 'Alice'?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Iemand ervaring met 'Alice'?

Bericht door Wim te Riet » 29 nov 2007, 23:33

En dan bedoel ik niet een lekker (of lelijk, net waar je van houdt) vrouwspersoon, maar de internet/telefonie aanbieder...
Het zou me nogal wat schelen per maand, i.v.m. vrij veel telefoontjes naar 't buitenland. Voor 19,95 per maand extra kan je naar 't buitenland bellen tot je een ons weegt.
Ook de 29,95 voor binnenlandse telefonie en ADSL zouden me veel geld besparen.
Maar... dan moet 't wel goed werken natuurlijk.

Dus: is 't een beetje goed?

Roy

Bericht door Roy » 29 nov 2007, 23:41

Wim, ik heb even voor je rondgekeken op het internet en lees er niet veel positieve verhalen over. Ook heb ik laatst iemand gesproken die veel met het internet doet die ervaring heeft met Alice. Hij was er niet erg over te spreken... vrij veel last van downtime. Had ook een topic voor je gevonden op kassa:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... qid=311240

Wat ikzelf ook een nadeel vind, is dat als je internet eraf ligt.. je ook geen telefoonlijn hebt.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 29 nov 2007, 23:49

Bedankt voor de waarschuwing! Betrouwbaarheid is belangrijk. Iets waar ik bij de combo KPN/XS4ALL zeer tevreden over ben.

Maar ik zoek toch eigenlijk wat voordeligere alternatieven. Zijn die er wel, met behoud van een zekere basiskwaliteit (zeg 99% uptime, altijd telefoon)?

Ik hoop dus op ervaringen van 'echte mensen', jullie dus, en niet de reacties op al die forums, want die zijn vaak gekleurd omdat ze dan gebaseerd zijn op frustraties.

Roy

Bericht door Roy » 29 nov 2007, 23:56

De enige 'echte' ervaring die ik met Alice heb is dus die kennis. Ben het wel met je eens met wat je zegt over forums, maar ik zou het toch in de gaten houden als ik jou was.

Mijn ouders hebben al jaren Planet Internet en ik heb XS4ALL.. vind ik beide erg goede providers.

Versatel/Tele 2 is volgens mij ook een goedkope provider, maar die zou ik als ik jou was niet nemen. Meerdere mensen die ik ken zijn toen overgestapt daarop, maar dat loopt niet soepel. De snelheid word niet behaald, downloaden via nieuwsgroepen is een ramp en het ligt er nog steeds regelmatig af.

Chello is als het goed is erg verschillend. Het ene gebied is het perfect, het andere een ramp.

Dit zijn de providers waar ik wat over weet.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 nov 2007, 23:57

Energy schreef:Wat ikzelf ook een nadeel vind, is dat als je internet eraf ligt.. je ook geen telefoonlijn hebt.
Dat is ook de reden waarom we hier naast Wanadoo (inmiddels Orange) Family nog gewoon een belbudget-abo hebben. Kost bijna hetzelfde als de huur van de lijn.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 29 nov 2007, 23:59

OK, bedankt nogmaals...
Geld besparen zonder echt in te boeten op kwaliteit is blijkbaar erg lastig.
Nou ja... Dan hou ik 't hier voorlopig maar bij denk ik.

Roy

Bericht door Roy » 30 nov 2007, 00:00

Het is helaas vaak hetzelfde probleem Wim. Het lijkt mooi, maar het is meestal of simpelweg niks, of kleine dingetjes waar je je aan irriteert. Stel je hebt om de zoveel tijd downtime, dat is vervelend.

@Martijn:

Wanadoo hoorde ik ook nooit goede verhalen over. Is dat nog zo? (Nu Orange dus)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 nov 2007, 00:08

Ik heb het hier nu ruim 2,5 jaar, in die tijd misschien 2 keer een middag down geweest. Altijd 2MB/s downloaden van nieuwsgroepen (in een oud huis met ditto bedrading), telefonie ook altijd zonder echo etc. Totaal geen reden tot klagen eigenlijk.

Roy

Bericht door Roy » 30 nov 2007, 00:10

Ah mooi.. Zijn namelijk (helaas) ook behoorlijk wat pruts providers.

Plaats reactie